Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Galerie naší i cizí pitomosti :-)

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarda19
Senior member
Příspěvky: 1957
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od jarda19 » pon pro 08, 2014 17:58

Shimmy: na slovensku nejsou servisy kde mají regloskop ??? Nechápu lidi co si světla štelují od oka a také jich hodně potkáváme na cestách....je to velmi příjemné pro oči.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
lajos88
Advanced member
Příspěvky: 329
Registrován: stř led 30, 2013 13:59
Bydliště: Košice

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od lajos88 » pon pro 08, 2014 18:59

jarda19 píše:Shimmy: na slovensku nejsou servisy kde mají regloskop ??? Nechápu lidi co si světla štelují od oka a také jich hodně potkáváme na cestách....je to velmi příjemné pro oči.
:t18: , tiež to nechápem. Mať poriadne nastavené svetlá je základ jazdy v noci, posledné roky sa jazde v noci radšej vyhýbam, lebo ma tak bolia oči potom, že až. Kopec ľudí šílene oslepuje. Štandardne Fabie + takí čo nemajú nastavené svetlá + takí "ftáci" ako jeden môj bývalý kolega, čo do služobnej Oktávky dal 80W namiesto 55W, šak nech dobre vidí, nie. To že všetci oproti trpia ho netrápilo a navyše aj tak skončil s výmenou celých svetlometov, lebo sklo na nich od tej teploty "zmliečnelo", samozrejme Škodovka neuznala reklamáciu.

up: jasne, ze W nie kW, uz som zblbnuty ..., dik za nakopnutie :D
Naposledy upravil(a) lajos88 dne pon pro 08, 2014 21:19, celkem upraveno 1 x.
Renault Fluence 1.6 16V 84kW Limited (8/2016), hneda Cafe, Obrázek
Renault Fluence 1.6 16V 82kW Technofeel (12/2012), modra Prusse, Obrázek - predane (radost bola jazdit :) )
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi 74kW (11/2003), siva metaliza, 155000km - predane (slzi mi za nim oko)

SilverA
Advanced member
Příspěvky: 479
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od SilverA » pon pro 08, 2014 20:04

Namontoval 80 kW žiarovku? Moc špekuluje, potom mu horia svetlá. Mne by bohate stačila aj tá 55 kW :D AKurát by som musel voziť za sebou na vozíku malý reaktor :D
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2244
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od GREYWOLF » úte led 20, 2015 14:41

Tak jsem se zase vrtal v autě a musím se prásknout :mrgreen:

Potřeboval jsem na Cliu ll Ph1 1,2 8V vyměnit lambda sondu , palivový filtr a svíčky tak jsem se zběžně kouknul na net a hurá do garáže. Jaké bylo moje nadšení když jsem zajel na klíny a podíval se pod auto ,že je Lambda sonda tak super dostupná k výměně. Vyměněno za cca 5 minut 8) ( to byla ta za KATem). poklidil jsem nářadí , sjel z klínů a zkusil první testovací projížďku. Auto se chovalo stejně blbě jako před výměnou :x Říkám si no nic, tak vyměním filtr paliva. Tak jsem zase vyndal klíny a tentokrát na ně nacouval. Zalezu pod auto a filtr nikde :x tak jsem hledal a hledal a nenašel...... tak jsem smutně sundal auto z klínů a vyměnil alespoň svíčky a jel auto zase projet s tentokrát již lepším výsledkem ,ale pořád to sem tam cuklo jako když blbne lambda sonda. Tak mě napadlo že je asi vadná ta nová :idea: takže o5 do garáže na klíny , vymontovat novou a nasadit starou a hurá do autokelly pro jinou. S výměnou neměli problém akorát se mě pán ptal jak mi to šlo vyndat, tak říkám paráda je tam super přístup a on ,že to je divný ,že když ji měnil on na stejném Cliu tak se z toho málem zbláznil jak tam "před KATem" není místo. Tak mi svitlo a říkám jak před katem :?: Tam už nic není ,jsem tam přece koukal :!: Tak mě pán vyvedl z omylu a na super obrázku kde byl katalyzátor a přední LS a zadní LS. Tak jsem se jen zasmál a říkám ona asi nebude vadná tahle,ale ta co tam zůstala :P Tak mi vrátil tu co jsem přivezl a k tomu mi dal další na výměnu. Takže hurá do garáže , na klíny a pod auto a hle je tam mrška schovaná nad rámem motoru před KATem a ještě super bráněná tyčí stabilizátoru a tyčí řazení...... Takže povolování za přítomnosti smradu z pálící se kůže na ruce ( ten výfuk,ale umí být horký) a co vteřinu nadávka na Francouze :twisted: Nakonec se mi to povedlo povolit a po 1/8 otáčky a neustálého obracení klíče jsem ji dostal ven. Nandání nové sondy je taky labůžo...

Mno pro příště vím ,že je potřeba se víc koukat a pak až jít něco rozebírat :mrgreen:
Lukas
Smart ForTwo cabrio 0,6T 45Kw Obrázek
Clio II 2004 1,2 43Kw
Espace IV 2006 2,0T 125Kw

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17546
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od Zefek » úte led 20, 2015 21:57

Na přední lambdu se speciálním klíčem zeshora s kloubkem za asistence kolegy pod autem, který přidržuje speciální klíč. Výměna tak 5 minut :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

SilverA
Advanced member
Příspěvky: 479
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od SilverA » stř led 21, 2015 14:50

Zefek píše:Na přední lambdu se speciálním klíčem zeshora s kloubkem za asistence kolegy pod autem, který přidržuje speciální klíč. Výměna tak 5 minut :)
S kloubkem...trošku mi pri rýchlom čítaní preskočili písmenká a čítam "s kloboukem". Dlho som rozmýšlal, na čo si berieš k výmene lambdy klobúk :lol: . Holt oprava auta sviatočná udalosť :lol:
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4115
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od kotasekh » stř led 21, 2015 19:38

Aha :-D. Já taky četl špatně, ale ani jsem nad tím nepřemýšlel :-D.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 295 000km

Uživatelský avatar
Espero
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon srp 27, 2012 12:19
Bydliště: Beroun (Tetín)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od Espero » stř srp 05, 2015 08:51

Světlemodrý zákal.
To co popíšu, se stalo před více než 41 lety, kdy mi bylo asi tak 21 let a koupil jsem si jako svoje první auto krátce po maturitě, ojetého, asi 4 letého Trabanta. Světlemodrého. U Trabantů té doby se projevovala jedna závada, kdy se trhaly závěsy na předním nárazníku přivařené k předku skeletu, takže nárazník měl tendenci upadnout. Byla to zjevná konstrukční vada, protože opětovné přivaření nepomáhalo a nový svár se vzápětí znovu utrhl. Takže nezbylo než přistoupit k domorobo řešení a upevnění nárazníku posílit provrtáním nosníku a jakési plošinky na skeletu mezi podběhem a přední maskou a upevnění doplnit masivním šroubem, tuším osmičkou. I provrtal jsem potřebné, pak to ošetřil základovkou a jako správný puntičkář jsem to ještě chtěl nastříkat sprejem v barvě vozu, aby to vypadalo jako "profesionálně a kvalitně provedená oprava". Jenže jak jsem se tak vsoukal pod Trabanta chtěje to stříkat i zespoda, nevšiml jsem si, že mám trysku autospreje přesně opačně a sice tak asi ve vzdálenosti 6-8 cm od svého levého oka. Takže to dopadlo tak, že jsem si prvotřídně nalakoval otevřené levé oko na trabantí světlemodrou. No s tím se nedalo dělat nic jiného, než se vydat do blízké Vinohradské nemocnice na oční k lékaři, protože umývat oko ředidlem S6006 dost dobře nešlo. Oko jsem si jen překryl fáčkem, abych na ulici nebudil pozornost a když jsem přišel k přijímacímu okénku, přítomné sestře jsem suše sdělil, že mám světlemodrý zákal na levém oku. Ona ani nepípla a předala to do ordinace. Neuplynuly ani 2 minuty a už mě volali, protože uvedená diagnóza byla pro lékaře nepochybně zajímavá. Přeskočil jsem všechny ostatní pacienty. Jakmile jsem odstranil fáček, celé osazenstvo ordinace propuklo v hurónský smích. No ale po asi 20 minutách práce lékaře byl lak odstraněn a já se mohl vrátit k původnímu záměru nalakovat modře i spodek opravovaného místa. Od té doby, kdykoli stříkám sprejem, se nejdříve bezpečně ujístím, kam skutečně směřuje tryska.
Renault 11 1,7i z r. 1985 v barvě červené (Jedenácté přikázání)
Dacia Logan sedan I, Phase II; 1,2 16V 55kW v barvě červené Passion z 06/2011 (Metelesku blesku III)
Peugeot Boxer 3000 Blue HDi 2,0 L2H1 barva červená Tiziano od 29.3.2018

Uživatelský avatar
Sani
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pon zář 14, 2015 17:15
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od Sani » pon zář 14, 2015 17:51

Po niekoľko dňovom hľadaní poruchy (zavzdušňovanie palivového systému) som rezignoval. Kúpil som za 10 ečka protipádový ventil a idem ho namontovať. No chybička za vlúdila. Prestrihol som hadičku prepadu namiesto prívodu a namontoval ventil. Naštartujem auto ... zdochlo ... zase naštartujem ... zase zdochlo ... na tretí pokus už ani nenaštartovalo. Po pár minútach zúfalstva ma napadlo ešte raz to skontrolovať. Konečne nasledoval výkrik heuréka. Prehodenie ventilu na prívod ... spojenie prepadovej hacice rúrkou ... napumpovanie ručnou pumpou ... štart. Paráda ... a dokonca chyba odstránená ... už sa nezavzdušňuje :-)

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Ing. Phdr. Dc. Přezouvá kola

Příspěvek od Ocko » úte zář 15, 2015 13:55

Právě jsem si vzpoměl na jeden telefonát.

On: ahoj snažim se prezout kola a je to nejaky divný.
U jednoho se mi ulomily všechny čtyři šrouby a u dalšího se mi protáčí celý kolo.
Já: ty šrouby nechápu ,asi máš ukrutnou sílu nebo dlouhej klíč a ty kola musíš povolit ještě na zemi.
On: však to dělám teprv povoluju, ale protáčí se mi to kovový uprostřed a guma stojí.
Já: smích.....

Ten vocas povoloval okrasný napodobeniny šroubů na plastových krytech disků.

To nevymyslíš.
Laguna II GT 2.2 DCi 110KW r.v. 2002 Privilege

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8197
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od Rado77 » čtv zář 17, 2015 18:18

Hehe, povolovat puklice, tak toto hej :-)
Rendlik do baraku nepatri ! Teraz uz to viem

faradaj
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: úte pro 15, 2015 14:18

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od faradaj » čtv bře 03, 2016 01:13

Když jsem mel pred X lety Opel Manta začínal jsem sbírat zkušenosti v garazi. Napriklad, Manta ma dvere bez ramu na okno takze kdyz zaviras okno musi se natlacit do karoserie aby dobre tesnilo. To zarizoval na spodni strane okna nalepeny plastovy klin. Ten se samozrejme casem odlepil a upadl. Rikam si kaslu na lepidlo prisroubuju ho. Koupil jsem vrtak na sklo, odstrojil tapecirung levych dveri a zacal vrtat. (bez priklepu upozornuji) Pekne pomalinku jsem vrtal slo to krasne uz jsme byl asi v pulce tloustky skla kdyz se ozvala rana jako z dela a sklo se na male kousky rozletelo po garazi. Jezdil jsem chvilku s igelitem nez mi to vymenili. Od te doby do autoskel nevrtam :)
Espace IV grand, 2007, 2.0dCi
http://faradaj.rajce.idnes.cz/Espace/

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3955
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od Anarki » sob srp 20, 2016 03:46

Pri upsizingu vo svojej Super 5 z C1J-782 na B18FT - F3N Turbo (1,4 tlakový karburátor OHV turbo na 1,7 priame vstrekovanie OHC turbo) som bol nedočkavý a predstavoval som si to ako hurvínek válku. Hodinku potrvá výmena čerpadla, hodinku nahodenie zvodov s turbom, hodinku úprava vodných hadíc ... Pravda bola taká, že každý z "drobných úkonov zabral minimálne deň, niekedy aj týždeň kým som pozháňal dokopy veci a vyrobil niečo čo v sérii nikdy neexistovalo. Ale hlavná alpha kravina bola keď som si dal urobiť ladené zvody. Pôvodné liatinové praskajú u B18FT ako na bežiacom páse a okrem toho je turbo zašité za motorom čo má niekoľko nevýhod okrem iného aj v dlhom vední vzduchu od turba cez IC až po škrtiacu klapku. Tak som si nechal urobiť ladené zvody na štýl C1J čiže výstup na turbo nie vzadu ale zboku. Všetko sa nameralo keď bol motor ešte len v garáži na zemi a zvody som dostal o 24.00 pred plánovaným swapom. Na druhý deň ma skoro porazilo, keď som zistil, že zvody nie je možné na motor montovať lebo jedno koleno zavadzia do sania asi 1 cm. Nuž motor sme nahodili dnu, zvody išli na prerábku čo znamenalo kompletne po kolienkach rozrezať, upraviť pôvodný návrh a znova zavariť. Keďže mám motorov F3N turbo (B18FT) viac, zvody som skúšal na motore čo bol v garáži na dlážke a nie na osadenom v aute. Vinou nešikovného návrhára došlo k chybičke, skoro žiadna diera na montáž zvodov k bloku motora nebola tam kde mala byť, všetky boli o pár mm inde. A keďže materiál bol nerez o hrúbke 10mm klasickým vrtákom to nešlo a frézou bohužiaľ nedisponujem. Po dlhšom špekulovaní a zbytočnom zdržiavaní som to nakoniec spravil kvalitnejšími vrtákmi a s chladením počas vŕtania. Keď som to šiel prikladať už na nastrojený motor v aute skoro ma porazilo. Zvody nepasovali nakoľko sa spodný rad trubiek opieral o prevodovku. Motor na ktorom som to prikladal a skúšal v garáži prevodovku nemal a teda som si chybičky nevšimol. Zase rozdiel iba asi 1 cm. Takže opäť rozrezať, opäť upraviť ....
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

SilverA
Advanced member
Příspěvky: 479
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od SilverA » pát zář 02, 2016 17:36

Chlapi, keď už máte pocit že starý diel doslúžil, vyskúšajte ešte všetky možné alternatívy ako ho priviesť k životu. Nedávno som tu riešil PRIDRHÁVANIE VOLANTU.

Pridrhával sa len v určitej polohe. Prehľadával som rôzne fóra a našiel som, že autá s vyšším nájazdom km majú vymleté kardany v stĺpiku riadenia. Po takejto rade som to tipoval na tie kardany. Proste ako keby v kardane bola vôľa, kĺb sa skrížil - z toho plynulo to pridrhnutie a pri ďalšom otáčaní dačo v kríži poskočí a volant ide zase normálne. A u auta, ktoré má necelých 200 000 km to môže kľudne byť.

Pochopiteľne rozmýšlal som, že by kardan bol suchý. No spomenul som si, že v roku 2013 som spodný kardan pri hrebeni zodpovedne nastriekal akýmsi bielym teflónovým sajrajtom na reťaze motocyklov. Takže suché to určite nebude, to nemá cenu ani kontrolovať a špiniť si ruky.

Zistil som si cenu nového stĺpika. Originál v Renaulte za 212 €. Na internete som našiel nový, originál za 140 €. Ako vraví Jaromír Hanzlík v Slavnostech sněženek "no nekupte to když je to tak levný". Kde inde to zoženiem o 72 € lacnejšie? A originál? Bez váhania som ho objednal.

Stĺpik dnes prišiel. Už leží v kufri. Zhodou okolností, nedávno som si pribalil do kufra silikónový olej v spreji. Z dlhej chvíle som otvoril kapotu, zobral sprej a strekol s ním kardan. Však čo, už nie je čo stratiť. Idem po meste a zrazu cítim že volant sa točí voláko ľahšie, ani to pridrhnutie necítim a celkovo neviem nájsť nič, čo by som tomu vytknul. Hlavne že v kufri mám nový stĺpik riadenia.

Teraz iba dúfam, že to je len nejaká "chvíľková slabosť" toho auta. Musím si to odsledovať za rôznych teplôt. Mám taký dojem, že keď som chodil ráno do práce, tak to drhlo viac. Ale keď sa moc sústredím, tak stále cítim také maličké pridrhnutie.

Ak sa v dlhšom časovom horizonte ukáže, že bol kardan proste suchý, tak to bude celé na mašlu. Čo ja teraz s tým novým stĺpikom? Alebo myslíte že po 200 000 km už tie kardany z princípu nebudú ako nové a mám ten stĺpik vymeniť, už keď je doma?

Rozhodujem sa totiž, či predať nový, alebo starý stĺpik.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

AjsinK
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pon bře 13, 2017 10:38

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od AjsinK » čtv bře 16, 2017 17:51

Není to sice z opravy, ale takových příspěvků už tu bylo několik, tak přidám svůj zážitek.
Měl jsem půjčený Hyundai i20 (slabý benzín, člověk aby se s tím bál předjíždět) a používal jsem ho v průběhu asi roku vždy, když bylo potřeba. Člověk už si tak nějak zautomatizuje vše, co v autě během startování udělá, což se jednou projevilo. Měl jsem autíčko zase půjčené, hlídal jsem kapry, které jsem na brigádě prodával, venku kosa, já zalezlý v autě ve spacáku. Když jsem byl vystřídán, chci odjet, otočím klíčkem a nic. Zkusím znovu, ale bez úspěchu. Paráda. K autu je i asistence, tak volám. Přijede chlápek asi po půl hodině, že byl zrovna v okolí a že ať mu ukážu, co to dělá. Aniž bych vlezl do auta, nakloním se k volantu, otočím klíčkem a stejně jako předtím, nic. Milý pán se na mě koukne a povídá, že musím šlápnout na spojku, jinak že můžu s klíčkem dělat co chci. V tu chvíli jsem si připadal jako největší idiot pod sluncem, pánovi jsem se omlouval, že kvůli takové kravině ho tahám kamsi na parkoviště a s podstatně sraženým sebevědomím startuji a odjíždím. Člověk si to šlápnutí tak zautomatizuje, že když to jednou neudělá, vůbec mu nepřijde, že by mohl být problém zrovna v tom. :-D
Renault Thalia 1,5 DCi, rv. 2002, Privilège

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1851
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal

Příspěvek od Dan Black » pát bře 17, 2017 16:42

O automatických úkonech vím své.
Šlápnout na spojku, zakvrdlat šaltpákou...
...a když to jednou neudělám je 100% zařazená rychlost. :D
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Jakou největší kravinu jsem při opravování auta udělal....“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host