Stránka 4 z 13
Napsal: ned črc 25, 2010 20:20
od amater3
krt.ecek píše:děkuji za názor, ale ještě než jsem auto koupil, tak jsem byl rozhodnut na 15 000km, takže teď jen řeším, jak to udělat, ještě chci sundat spodní kryt motoru a podívat se, jestli se dostanu na filtr zespodu.....
A vem si pod auto foťák.Jsem strašně zvědavý jestli je umístění a přístup k filtru stejný jako u 1,2 16V.Jestli je to stejné jako na fotce co jsem tu zavěsil, tak na povolení filtru je vhodný malý hasák.

Napsal: ned črc 25, 2010 20:23
od krt.ecek
umístění je jednoznačně jiný
http://www.dezmembrariautomond.ro/piese ... aguna2.jpg
tady je hezky vidět, kde filtr je

jen u mě tam je pár věcí okolo navíc

pokud pujde vyfotit vyfotím, ale bez jámy se zespodu fotí velmi špatně

Napsal: pon črc 26, 2010 07:28
od Gabbe
ja som prvý olej vymenil po roku, ďalšia výmena bude až po 2 rokoch, mám menší nájazd km bude to asi cca 9 000 km/ročné, ale 3 roky a skoro 30 000 km čo by som najazdíl sa mi zdá už veľa a radšej ostanem pri výmene každé 2 roky
Napsal: pon črc 26, 2010 18:09
od homajo
Keras píše:Nedávno jsem dělal rozbor origo oleje po 30ti tisících. Viz nahoře... Dle mých zkušeností bych to krtku udělal přesně obráceně
Rozhodně je nesmysl vyměnit olej a filtr nechat! To mi věř.
Já jsem rozhodnutý olej nechat jezdit těch 30 ale filtr budu měnit častějc. Je to i nezávislý názor mých kolegů. Mazací schopnost dle odborných příspěvků na netu olej rozhodně ztrácí až po daloko více najetých kilometrů než po těch udaných výrobcem. Dokonce jsou i názory, že olejový film paradoxně lépe drží na vnitřních součástech lépe když je olej starší - jsou v něm obsažené další příměsy ze spalování (např. síra). Je to přesně tak jak píše Nick - výrobci vlastně uvádí kvůli jejich kšeftu nejnižší možnou hranici výměny!!!!!
Čili jediné co by mohlo dělat paseku jsou právě nečistoty v oleji obsažené... A to právě řeší filtr. Čili jestli chceš měnit olej po polovině tak vyměň rozhodně i filtr

Ten je vlastně v tomto řetězci důležitější než samotný olej

Pan Keras. Inšpirovaný Vašimi rozbormi včera som obtrel mierku stavu oleja o bielu servitku a zopakoval som to aj po naštartovaní motoru. Farba oleja /dnes, po vyschnutí servitky/ som zistil, že olej má tu istu farbu, ale na časti po naštartovanom motore sú nejake čierné časti. Meranie a iný rozbor v garaži nie je možný ale je to potvrdenie Vašich zistení. Mám nabehané 4000 km.
V súlade s novým zákonom servisne prehliadky budem robiť v súkromnom servise, so svojim olejom. Môžem do Thalie dať CASTROL MAGNETEC 5W-40 C3 ?
Napsal: pon črc 26, 2010 18:31
od amater3
CASTROL MAGNETEC 5W-40 C3 má špecifikáciu API SM/CF a ACEA A3/B3/B4/C3 a tu
je cena 37,40Euro za 5 litrov.Olej doporučovaný renaultom ELF EVOLUTION SRX má špecifikáciu API SM/CF a ACEA A3/B4 a tu
je cena 37,40Euro za 5 litrov.Ja som zobral ELF lebo cena je rovnaká.

Napsal: pon črc 26, 2010 22:29
od homajo
amater3 píše:CASTROL MAGNETEC 5W-40 C3 má špecifikáciu API SM/CF a ACEA A3/B3/B4/C3 a tu
je cena 37,40Euro za 5 litrov.Olej doporučovaný renaultom ELF EVOLUTION SRX má špecifikáciu API SM/CF a ACEA A3/B4 a tu
je cena 37,40Euro za 5 litrov.Ja som zobral ELF lebo cena je rovnaká.

A keby si ho mal za cenu cca 26,0 €, dal by si ho Thalie ??? Myslim tym či zodpoveda ELF-u
Napsal: pon črc 26, 2010 22:48
od amater3
Za tú cenu by som ho do mojej Natálky dal,
ALE až po padnutí záruky a garančnej prehliadke(t.j. až keď Natálka bude staršia ako dva roky a príde termín na výmenu oleja.Takže vlastne až za štyri roky)

Napsal: úte črc 27, 2010 08:10
od homajo
amater3 píše:Za tú cenu by som ho do mojej Natálky dal,
ALE až po padnutí záruky a garančnej prehliadke(t.j. až keď Natálka bude staršia ako dva roky a príde termín na výmenu oleja.Takže vlastne až za štyri roky)

Prečo to
ALE, ved nie Renault, ale iný certifikovaný servis mi tam ho dá aj po 2 tisicoch. Záruku predsa nestratím. Mimo toho som si zaruku predlžil na 4 roky.
Napsal: úte črc 27, 2010 08:14
od krt.ecek
a) to na co se odkazuješ je doporučení EU, nemá to oporu v zákoně a nikdo neví jak to s tím je
b) pokud by jsi si jednou měnil sám podruhé origo servis, tak se bude míchat oleje a to také není nejvhodnější
c) ušetříš pár korun a při problémech tě to bude stát spoustu nervů a možná ještě více peněz, já bych počkal s takovýhlema věcma po záruce. Ano kdyby jsi tam lil stejný olej jako origo servis, tak neřeknu
Napsal: úte črc 27, 2010 17:52
od Nick_of_the_time
ad a) ono jde hlavně jednoduše o to že pokud přijde závada tu bude muset vždy určit opravit autorizovaný servis nebo jiný se smlouvou s renaultem... a pokud to auto nebylo servisováno u nich budou hledat důvod proč záruka uznána nebude...každopádně i to bude muset fungovat na legálních dokladech a to i u neautorizovaných servisů jsou hezká čísla..
Napsal: stř črc 28, 2010 14:37
od Keras
homajo píše:ale na časti po naštartovanom motore sú nejake čierné časti.
Děkuju za + body
Nejsem si jist, co jsou vaše "černé části" ???
Dle mého zjištění špony o kterých jsem mluvil při rozboru pouhým okem bohužel neuvidíte

Maximálně velikost kolem jedné desetiny by jste mohl objevit okem, ale kolem 4 tisíc km by jich tam mělo být již minimum.
Čili si nejsem jistý co tam můžete mít?
Napsal: sob zář 18, 2010 20:13
od Keras
Tak jsem se dnes dostal i na výměnu filtru. Mám necelých 7tis. km tak je to pro psychiku noooooo

Olej jsem se rozhodl ponechat a bylo mi to i doporučeno několika nezávislými mechaniky...
Auto jsem měl na nájezdech a dělal to zespoda. No ono to ani nijak jinak nejde... Možná sundat kolo, ale to nevím no...
Utažený byl tedy fest. Jak říkal amatér, že bral na to hasák, ani jsem se nedivil...
Já si vzpomněl, že mám v garáži ještě ze staré š120 klíč na filtr. A jak se hodil. Akorát jsem převrtal dírku v tom obepínacím pásku a fungoval skvěle.
Jak bylo auto asi šikmo tak z toho začal valit olej! Tak jsem musel vypustit něco přes šroub. Asi 1 litr - ten jsem prohnal neodymovým magnetem a nalil pak nazpět... Ostatně to byl olej ze spodlu vany kde bude mech. částic (bordelu) nejvíc. Takže celý jsem nevypouštěl...
Potřel jsem těsnění olejem - !!!důležitá věc!!! a natočil nový filtr. Koupil jsem v Renaultu Motrio za 143,- s daní! Solidní cena!
Akorát jsem si všimnul, že ten origo Renolďáckej má v sobě na dně takovou pružinu ale ten Motrio to neměl... Ale ten filtr Motrio dávají a doporučují přímo v Renaultu jako alternativu.... Tak nevím co to tam má za význam... Možná to je nějaký pojistný tlakový ventil

Třeba někdo poradí - tady je fotka...
A ještě jeden dotaz kdo měnil olej. Třeba amatér? Měnili jste podložku pod výpustním šroubem???
Já ne, prý se to dělá až když je až po několikáté vyndavaný...
Ale pořád se mi zdálo, že se to kolem šroubu malinko "rosí"...
Je blbý jak mám ten můj kryt pod motorem, že na to není vůbec vidět, tak na to mrku za čas jak to bude vypadat...
Ale jen doufám, že se to nějak "zatáhne" no. Ono je to fakt málo, ale co to udělá za nějaký ten měsíc - no uvidím...
Čili:
1. Co ta pružina?
2. Měnili jste tu podložku nebo nechali starou???
Díky a čau
Napsal: sob zář 18, 2010 20:31
od amater3
Já ji měnil.Někde jsem slyšel že se má učitě měnit.Cena nějakých 50 centů,t.j asi 12 korun.Zanedbatelná investie pro klid svědomí.

Napsal: sob zář 18, 2010 20:34
od Keras
zdar - no jo díky no

Uvidím za čas a kdyžtak jí koupím. Nejde o investici, ale vzpomenout si na podložku když kupuju filtr a ještě bez oleje

Já totiš myslel, že na šroub ani vůbec nebudu muset sahat!
ahoj
Napsal: ned zář 19, 2010 18:15
od krt.ecek
jj taky podložku měním, ta cena je na renault super

Napsal: stř zář 22, 2010 09:07
od Keras
tak mi to nedalo
Koupil jsem podložky do foroty... I origo filtr (kvůli záruce).... I olej

5L za 900,- - elf evolution... Vyměním nakonec i ten...
Protože jak jsem odpouštěl cca 1L oleje kvůli filtru (docela to po vytočení filtru chcalo - byl jsem na nájezdech) tak na dně čisté nádoby do které jsem olej chytal byl pěknej humus!!!
Nějaké větší šponky a takové bíle jakoby malé kamínky-křemeny-fakt nevím co to bylo. Sděsil jsem se toho!!!
Vím, že na sacím olejovém potrubí je jemný filtr, ale přesto to není příjemné a někde to může určitě kolovat.
Všechny ty vzorky v mých testech na čistotu oleje byly odebrány z olejové měrky a tyto velké nečistoty to samozřejmě na měrce nezachytilo. Nicméně tam bohužel jsou!!! To by mohl říct i amatér pokud zkoumal v těch lavorech s olejem to "černé bahno", jestli se na dně něco vyskytovalo...
Ještě kluci otázky:
1. Ta měděná podložka je jakoby zavinutá... Z jedné strany je celá a z druhé strany je přehyb. Kam jste dali ten přehyb? Pod vanu nebo pod šroub? Nebo je to jedno???
2. Taky Vám po vytočení filtru vyteklo ještě poměrně dost oleje (cca 1-2 deci) ??? Co jsem měl filtr na R19 tak byl z boku motoru a neteklo nic...
3. Baterii jste asi při úplné výměně oleje asi neodpojovali co??? Kvůli senzorům...
Díkes a čau
Napsal: pát zář 24, 2010 17:42
od Keras
Olej je vyměněn takže si odpovím sám
1. těsnění je plné je směrem k vaně
2. opět po vytočení filtru vytekl nějakej panák - asi je to z vedení co jde nahoru k ventilům...
3. beterie neodpojena - je to v pohodě - mazání hned zhaslo a PC záznam snad nebude...
Ještě dodám, že jsem měl najeto rovných 7tis. km. Olej fakt černej a dně v průhledné nádobě budu sledovat co se tam usadí

Něco tam fakt je
Nový olej elf evol. sxr 5W40... Množství 3,75 litrů na horní rysku (s naplněným filtrem...)
A ještě něco... Po vytočení šroubu a prozkoumání sedla výpusti mě málem trefil šlak!!! Je to křivé jako prase - na vaně křivé!!! To se nedivím, že mi to na starou podložku mírně prosakovalo... Chtěl jsem to obrobit, ale říkal jsem si, že pokud to drželo před tím tak snad musí i teď. Jestli to nedělají sakra křivé schválně, mrchy
Nicméně po použití nové podložky která se do té jedné velké prolákliny zatáhla je vše OK. Jsem moc rád. Ještě jsem jí pro jistotu natřel černým nitrem (i ten 4hran ve šroubu...) takže není nic poznat - je to jako origo!!!
Tož tak...
Edit: A co je nejzvláštnější a nemůžu to pochopit:
Teď jsem s tím jel a musím Vám říct, že motor je o třídu tižší

Vůbec nechápu proč, ale už to tu někde padlo. I na volnoběch to má jiný zvuk - tižší...
Na stejné cestě co dobře znám je při 90km rychlosti zvuk jako před tím tak cca při 70ti... Prostě je to dost rozdíl. Nechápu, ale je to dobrý pocit

Napsal: pon zář 27, 2010 17:37
od Pindro
Dnes som menil prvýkrát olej.Najazdené 26118 km.Vyzeral asi ako na fotkách od amater3.Kolega vravel,že preto,lebo jazdím na lpg.Vraj tam je menej karbónu či čoho.. Objednaval som cez net(olejposta) Olej elf evolution a filter Mann W66.Tú medenú podložku som dal novú.Filter šiel dole rukou aj naspäť,ale silnóóóó.3,5 litra oleja,centimeter pod hornú rysku.Starý filter mal nadpis Renault a vedľa bolo napísané Mann w66,takže som kúpil presne taký ako originál.Zda sa mi,že sa motor trošku utíšil.No..Ak by som si tu o tom neprečital,asi by som si to ani nevšimol.Inak natalku mám 11 mesiacov a som velice spokojný.
Napsal: pon zář 27, 2010 18:30
od Keras
Kolega co jezdí na plyn tak měl olej úplně jako nový. Po 15ti tisících byl čistý, průhledný... Asi si nějaký čas na benál jezdil, ne???
Napsal: pon zář 27, 2010 19:22
od Pindro
No na benzín som prešiel 14500km.Uvidím aký bude ten olej pri dašej výmene.
Napsal: pon zář 27, 2010 19:23
od Keras
Tož to jo...
Napsal: stř zář 29, 2010 00:07
od kotasekh
od poslední výměny jsem ujel cca 21000 km, více méně jen na LPG, benzín jen na starty, a olej je ČERNÝ jak puma

. Jen tak pro info

Napsal: stř zář 29, 2010 10:25
od Keras
No ale benál se používá. A starty jsou asi nejhorší... Ten kolega na plyn i startoval...
Já co vyměnil olej (po7tis.) tak jsem to schválně sledoval, a po 20ti km už měl velice šedý nádech

!
Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého
Napsal: sob bře 05, 2011 11:19
od tazi 1
Od 2.3.2011 jsem majitelem nové Thalie Privilege a v návodu jsem se dočetl, že palubní počítač má ukazovat po spuštění motoru hladinu oleje.Bohužel se tak neděje a prodejce tvrdí, že žádná Thalia tuto funkci nemá, dokonce to byl zkusit i na dvou dalších vystavených a tam to taky nešlo.Funguje to někomu, nebo je tato funkce jen pro jiné zahraniční trhy?
Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého
Napsal: sob bře 05, 2011 11:38
od krt.ecek
řešilo se to tady na foru, ale nemůžu to najít, tak pokud budeš chtít více info, tak to tady nerozebírej a zkus to najít.
Mají to pouze 1,4 16V které se již v EU nesmí prodávat, tzn. je to pro jiné trhy
