PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned říj 05, 2008 17:57

Neuveris Kmarty, ale ja som ho dookola odpilil pilkou na zelezo, taky som bol zvedavy :) A akurat som to tak trafil, ze som neposkodil "vrtulu" vnutri. Ale ak by som co i len o pol milimetra pilil vedla, tak bud zacnem rezat aj vrtulu vnutri, alebo obal presuvnika - a to by som sa veru nedorezal nikdy. Zboku presuvnika je vidno spoj, kde sa tymi cudnymi srobami pritlaca vrchny okruhly kryt k "obalu". Tam som zacal dokola rezat a sustredil som sa na oblast srobov, ktore som prepilil. Ostatok isiel lahko, akurat som sa trafil do gumoveho cierneho tesnenia pilkou, takze som hned videl a citil, ze "som vnutri".

Genialny popis co? :D

Vlastne tu je to vidno, ako som to zboku odpilil cca pol centi od zaciatku v spoji:
Obrázek
To cierne "hadatko" dokola je to gumove tesnenie. A tu som prilozil odpileny vrch spet, este vidno cez diery prerezane sroby:
Obrázek

:smajlici19:
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pát říj 23, 2009 09:26, celkem upraveno 2 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2654
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » úte led 06, 2009 12:25

HandyMan píše:Takže pěkně po pořadě. Nás se prý týkal ten problém s klimatizací (dostali jsme dopis z renaultu, jinak žádný problém). Nějak jim to nešlo v servisu kloudně přehrát, hráli si s tím půl dne :evil: A výsledkem bylo, že za čas přestala jít klimatizace :evil: . Vše se chovalo normálně, jen nespínal kompresor. Taky nemohli přijít na to, co tomu je, až to nakonec spravil nový update sw (při druhé návštěvě servisu, kdy byl konečně k dispozici elektrikář). Prý zase novější, než tenkrát při té svolávačce, ale verzi sw bohužel neřekli.
no o tomto som nevedel. Mne sa asi pred tromi rokmi poprve stalo, ze mi nezopla klima. Ale po par km nabehla( neustale zapinanie, vypinanie). Kedze ju ale moc nepouzivam, tak mi to blbne obcas ale mal som vypozorovane, ze ked mi nezopla, tak som zastavil , vypol motor, klimu nechal zapnutu, nastartoval som a uz chladila. Ale doteraz som to pripisoval veku a malemu mnostvu chladiva. Od novoty sa nedoplnalo :-). No ale asi si to preverim s tym SW, aj tak potrebujem skontrolovat chyby co tam su za posledne 3 roky :oops:
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Romča
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: pát úno 20, 2009 12:25

Příspěvek od Romča » sob úno 28, 2009 11:25

Rado77 napsal:
Horsie je to, ze zrejme ani najnovsia generacia presuvnikov nieje urobena dobre a chyba sa prejavi, i ked mozno po dlhsom case... A ked mi zena o 2 roky povie, ze to zase rachoti....no co spravim? :( Zase ho dam vymenit, alebo ju presvedcim, nech to ignoruje :([/quote]

A ví někdo co se stane, když to budeme ingorovat? Je to jenom o tom, že je nižší výkon a sem tam to zarachotí, popř. zdechne? Nebo se může stát něco horšího? A co když odpojím přívod k elmag ventilu? Jara

shandy
Experienced member
Příspěvky: 836
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » sob úno 28, 2009 14:34

Nestane se nic, ale když to s vlažným motorem chcípne na křižovatce a ne a ne se chytit, tak to docela naštve (mně to teda "jen" chcípalo, se startováním jsem problémy neměl). Když odpojíš elmag ventil, mělo by ti to hlásit chybu, ale opět nic závažného by se dít nemělo...jen mně by osobně štvalo, kdyby mi tam pořád svítil "service". Asi nejjednodušší by bylo ještě při funkčním přesuvníku zaslepit u elmag. ventilu ten kanálek s přívodem oleje do přesuvníku - časování bude nastaveno ve výchozí poloze do 1800 otáček, v níž by to logicky mělo chytat bez problémů a nechcípat. S tím výkonem bych to neviděl nijak dramaticky, spíš by mě zajímalo, jak by to dopadlo na STK na emisích při tůrování nad 6000 tis. ot., ale snad by to taky prošlo...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned bře 08, 2009 08:53

Na margo diskusie v teme viewtopic.php?t=24385&start=25&sid=764d ... f50bdabb02 (ktora sa opet zvrhla na presuvnik :D ) ma napadlo, ze Renault vedel o moznej chybe presuvnikov, a to este skor ako sa vobec zacala objavovat. Stanley tam podotkol jednu zaujimavu vec - sitka v elmag ventile, ktore zachytavaju bordel v oleji. Ked elmag prefukol, vysiel z neho bordel. Keby Renault (alebo Delphi) nevedeli o probleme presuvnika, ze sa vyderie kvoli necistotam v oleji, na co by vymysleli elmag ventil so sitkami?
Dalsia celkom pekna myslienka v tej teme je, ze zdochynanie motora pri chybnom presuvniku urobi vlastne rozkmitana vacka, konktrente cidlo vacky zrejme namera takesialene hodnoty tych uvodnych par sekund, ze RJ neokaze namiesat rozumnu zmes.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát bře 13, 2009 11:08

Chtel jsem se zeptat,jestli nekdo z vas zkousel vycistit ten elektromagneticky ventyl.Me do dnes,ten presuvnik ani jednou nezarachtal!Porad mam to podezreni ve vinu toho ventylu.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát bře 13, 2009 12:12

Elmagom to nebude. U neho hrozia v zasade 2 veci:

- bud ostane v uzamknutej polohe a neotvori sa pri 1500 otackach (to by sa prejavovalo nestabilnym volnobehom a vysokym tlakom v sacom potrubi, co by zachytil MAP senzor)

- rozsype sa a jeho dolna cast spadne dole k vackam (presuvnik by bol nefunkcny a je mozne ze by vodic ani ubytok vykonu nemusel spozorovat)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » sob bře 14, 2009 21:54

Rado: Ja netvrdim ze to tim ventilem skutečne je,ale jak je tedy mozne,ze kdyz jsem ventil vycistil,ze mi od te doby presuvnik ani jednou nezachrcel.Skutecne to tak je.Pred tim chrcel prumerne 1 za 5 startu a ted po dobu 4 tydnu ani jedinou.Opravdu,nekecam.Nic jineho jsem z autem nedelal.Starty jsou jeste studenejsi,protoze mi auto obcas stoji venku a pred tim mi vetsinou stalo v garaži.Nemuzu najit tedy ten duvod proc najednou prestal presuvnik blbnout a ted kazdy start cekam zda uz zas presuvnik nezachrci.4 tydny neni dlouha doba,myslim ze za delsi dobu bude statistika presnejsi.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob bře 14, 2009 22:01

Aha, ja som to pochopil tak, ze tebe nikdy nerachotil. No je to zaujimavy poznatok. Som zvedavy do buducna, ci to pomohlo. Keby bol este niekto, komu rachoti a skusil by to prefuknut tiez.... Ked blbol mne a mal som elmag vonku, ani ma nenapadlo to prefuknut :?

Daj potom vediet, ci sa to javi stale ok :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte bře 24, 2009 14:53

Tak mam dalsi poznatek k me teorii o elektromagnetickém ventylu presuvniku.Pripomenu drobet o co jde,ale detaily jsou vyse v tomto vlaknu.
Presuvnik mi behem lonskeho leta temer vubec nerachtal.Jestli mi od kvetna do listopadu zachrcel vsehovsudy 3 krát.Po te jsem auto pres zimu odstavil a jezdil jsem s nim mene.Presuvnik mi zacal rachotit velmi casto,temer kazdy 3 start.Rikal jsem si jak je to mozne ze tak z niceho nic.
Pred 5 tydny jsem vycistil ten elmg. ventyl presuvniku.Od te doby mi presuvnik ani jednou nezarachtal!Az ted posledni 3 dni zacal zas rachotit-v prumeru tak 4 krát za deset startu.Za tech pet tydnu jsem ujel tak 600 km,denne tak z 5 starty.Auto jsem moc nesetril a jezdil jsem sviznejsim tempem.
Nyni zkusim ventyl opet vycistit-co nejlepe a uvidim jak dlouho mi zas presuvnik nezachrci.Je to docela zvlastni ale nekde ten pes musi byt zakopany.
Kdyz se dnes podivame na ostatni automobilky tak je jich uz spousta co presuvnik pouzivaji ve svych motorech.Jsou to napr. Peugeot,Toyota,Honda,Kia a dalsi.Co jsem tak zjistoval u ostatnich takove problemy nemaji(nebo o tom nedebatuji)
A hodne zajimavy motor ma Peugeot.Dava ho napr. do 308. Je to benzin 1.6 THP se 150 k a 240 Nm.Mimo to ma Peugeot i klasicke benzinove 1.6 presuvnikove motory.
To jsem uz ale od presuvniku odbocil,chtel jsem jen rici ze v samotnem presuvniku si myslim ten problem byt nemusi a proto hledam i priciny jinde a tak spekuluji mimo jine i nad elmg. vetylem.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

shandy
Experienced member
Příspěvky: 836
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte bře 24, 2009 18:12

No...tak to je vic veci v jednom. Tak hezky z konce a u OT - ten Peugeot THP je preplnuvany, cili absolutne nesrovnatelne. Co se tyce toho ventilu...nehci ti nijak kazit radost, ale podle mne je to blbost....to bys musel mit v tom oleji strasneho bordelu, aby to:

1) profouknuti vyresilo,

2) a za dva tydny aby to bylo zpet...

To by skutecne ten olej musel vypadat jak ter...Jak jsi na tom s vymenami oleje? Menis sam (=jsi si jisty, ze kdyz byl menen, byl skutecne "vymenem")? Kolik mas na stavajicim oleji najezdeno? Barva, konzistence, "vune"...?

K pouziti VVT, resp. presuvniku u ostatnich znacek...moznosti je nekolik. Zaprve treba pouzivaji odolnejsi materialy, nez hlinik a mozna jim tak motyl nevydre steny komory. Anebo proste nemaji ty zvukove/chcipaci projevy a tak to uzivatele neresi tak, jako my....

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte bře 24, 2009 20:43

Shandy - to je uplne fajnsmekerske ze otestovat "vuni oleje" :lol: Vymakane, musim porovnat pri vymene. Mozno porovnam aj chut :lol:

Ale inak suhlas s tebou s presuvnikom, tak ako som pisal vyssie. Keby to bolo elmagom, Renault by nerobil zvolavacku na pracnu vymenu presuvnikov, ale za 5 minut by vymenili elmagy a bolo by.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte bře 24, 2009 21:03

-Olej menim sam.Mam ho tam necely rok a najel jsem na nej 11 000 km.Olej je uz hnědší ale nijak špatne na tom neni.
-Ja prave nevedel jak peugeot poresil tu 1.6 s tema 150 k.Dik za objasneni.
Me prave zarazila ta nahoda ze mi po tom co jsem vycitil ten ventyl presuvnik pak 5 tydnu nechrcel-mozna tedy souhra nahod.Jen jsem spekuloval.

Mam jeste jednu otazku a to:Co se stane kdyz na ventyl nepripojim ten konektor a vyradim tak elmg. z provozu?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte bře 24, 2009 21:20

Akurat nebude presuvnik funkcny, t.j. tlak oleja ho nezacne otvarat pri 1500 otackach, kedy ma zacat fungovat elmag. Takze sa mierne znizi vykon motora a na palubke na teba budu pindat kontrolky. Uz som to skusal - presuvnik zarachoti aj tak, takze s elmagom to nic nema
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10544
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » úte bře 24, 2009 21:21

No jeslti na to má vliv ten ventil či nikoliv se pozná pouze až když se vyndá a uvidí se stav sítka...

Podle mě to má logiku a když to vezmeme celkově tak přesuvník bude měkčí a vydře se když je tam méně oleje. Když se ucpe sítko, lehce se přidře, po vyčištění tam jde zase olej tak přestane, ale už to není ono.... a tak začne vrzat zase o trošku dříve....

S tím odpojením toho ventilu, pokud to dobře chápu, tak ten ovládá ten přesuvník, takže přesuvník bude v jedný poloze (pokud olej nevytekl, pak by se hýbal) a nemělo by to vadit, jen bude mít auto horší jízdní vlastnosti, pokud vyteče ten olej a bude se hýbat těžko říct....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte bře 24, 2009 21:24

U presuvniku je navyse dalsia zrada a to je spominane vydranie hrany piestika, ktory zabezpecuje jeho nulovu polhu. To vydratie sposobi, ze sa presuvnik pri starte uvolni a lieta sem a tam
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte bře 24, 2009 21:49

Ja jsem ten ventyl dnes rozebiral.Tedy sundal jsem jen to sitko.Zanesene opravdu je,ale zas asi ne tolik.Nemam vubec predstavu jake mnozstvi oleje a pri jakem tlaku tam proudi.Kdyz vyjdu z logiky tak ten tlak nebude nejmensi(proto aby dokazal pohybovat s presuvnikem a tim padem celou vacici)Ono to proudeni mozna to drobne sítko ani neovlivni.Opravdu nevim,vse jsou to jen me uvahy a spekulace.(nudim se) :lol:
Pokud je to ale jen tim presuvnikem,jeho materialem a jeho robustnosti je to az temer komicke ze s tim renault neni nic schopen provest.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte bře 24, 2009 22:05

Ten tlak je tak silny, ze vytlaci zaistovaci piestik v presuvniku oproti tlaku pruziny - a ta je vcelku silna, ako som to mackal prstom - a navyse tlak oleja musi udrzat aj vacku v konkretnej polohe napr. voci sile pruzin, co je tiez vcelku dost silne
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 10:22, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte bře 24, 2009 22:20

Tak to tomu oleji nemuze tedy nejaka sitka delat problem.Kdyz jsem ji mel dnes venku je to takovy nic,to jen proto aby to asi zachytilo jen nejake drobne necistoty.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř bře 25, 2009 07:51

Ano, a preto som nedavno vyhlasil ze Renault podla mna vedel, ze presuvnik je so slabeho materialu a casom sa vydiera, vedeli to uz pred samotnou montazou do aut. Preto dali do el-magov tu sietku na pripadny bordel. Dufali ze to bude ok a vela reklamacii nebude, ale tento risk im nevysiel.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon bře 30, 2009 09:59

Velka vdaka Arnovi !!! - Nove fotky vymeny rozvodov a otvorenia presuvnika su v albume http://picasaweb.google.com/rado.megane ... hanickAsti#
Tam je pekne vidno, ze v presuvniku sa tentokrat nevydral piestik, ale prave kruzok, do ktoreho piestik zapada. Zeby problem presuvnikov prvej generacie? :smajlici19:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned dub 05, 2009 17:55

Chlapi, menil som si olej, a prvy start po vymene - zarachotenie presuvnika ! Kedze mam presuvnik novy a auto taha fakt ze ok, tak ten zvuk presuvnika sposobuje len to stecenie oleja prec.

Teraz som startol znovu za studena po dlhej pauze a start ok.
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 10:28, celkem upraveno 2 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » ned dub 05, 2009 20:14

Je to mozne Rado.Ja jsem si zas vsiml, ze kdyz postavim auto bokem z kopce a to levym bokem dolu,presuvnik mi take rachta dost casto.Mel jsem uz take takovy pocit,ze olej jakoby vyteka.Zatim jsem to sem nepsal,ale kdyz to povidas uz i ty Rado,tak prispivam k zamysleni taky.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7987
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned dub 05, 2009 21:04

No bol som z toho trochu pocudovany priznam sa. Ako keby to vypustenie oleja stiahlo aj olej z presuvnika (cez el-mag ventil).... ?

Dnes rano prvy start - uplne ok. Palubak ukazuje 3 palicky zo 6, vcera hned po doplneni to bolo 5 paliciek zo 6. Novy olejik sa tam pekne rozlozil :lol: Zena ma za ulohu podat info, ako jej to facha, tak som zvedavy ci bude spokojna. Aj ked sice zeny..... :lol: Celkovo po vymene musim dat vetrak z 1 na 0, aby som vobec zacul ze motor ide. Vibracie kasne (a teda aj sedadiel) sa na volnobehu uplne utlmili, preto je fakt tazke rozoznat ci motor bezi. Celkovo sa mi javil mierne sviznejsi vo vyssich otackach, co ale moze byt novym vzduch. filtrom.

V kazdom pripade si teraz myslim, ze vydranie toho piestika v presuvniku nema za nasledok jeho rachotenie pri starte, ale rachot sposobuje prave odtecenie oleja z presuvnika. Moj terajsi presuvnik je dobry-novy, preto este ani nemoze byt vydraty a ako som pisal - auto chodi od vymeny presuvnika super. Ale mohlo sa stat aj to, ze pri vypusteni oleja olej odtiekol z elmag ventilu, a vznikla tam vzduchova medzera, ktora sposobila to prve zarachotenie presuvnika.

No tak ci onak, rachotenie sa nekona, takze vsetko super.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

hugo1
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř bře 18, 2009 10:35
Bydliště: HC

predsuvník

Příspěvek od hugo1 » pon dub 13, 2009 09:54

Pozorne som prečítal tému o predsuvníku. Len jedna otázka:Čo okrem nepríjemného zvuku pri ątartoch môľe spôsobi» nevymenenie predsuvníka. Bol som na diagnostike v PN a tam som mal hláąku, ľe je niečo s vačkou, keď som povedal, ľe auto ide v poho. /ale mám ho len 1 mesiac, scenic 2005// a tieľ mi niekedy zarachotí pri ątarte, hlavne ked dlhąie stojí, hláąku vymazali a vôbec sa nad tým nepozastavovali. akoľe vąetko je OK. Diagnostiku som si dal robi» po kupe, aby som vedel na čom som.
Renault scenic 1,6, 16 V, 83KW, 2005, LPG Landi Renzo

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: PaloD a 3 hosti