Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého ole

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » stř dub 28, 2010 18:21

Myslíte že SXR 5W40 je to to samé jako SAE 5W40? Co znamená to SXR :?: :?: :?:
SXR označení lze nalézt pouze u ELFu :(
Není důležité jen to 5W40 a zbytek jsou jen nějaké výmysly různých výrobců, ale furt je to to samé??? V tom aby se prase vyznalo...
Total má zase QUARTZ nebo CLASSIC 5W40. Ty keci kolem mi připadají furt a všude stejné...
Nikde nic není psáno o žádných aditivech atd... v kterých by mohl být rozdíl. FUrt jen že je to do nejmodernějších motorů s více ventily, s přímím vstřikem, s prodlouženou výměnou....
Nešel by dát ten Total olej který je za 120,-Kč za litr? Poraďte.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
amater3
Senior member
Příspěvky: 1767
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » úte čer 22, 2010 10:28

Keras kdy budeš dělat další rozbor oleje co jsi sliboval?Jsem zvědavý jako malé děcko jestli se stav zhoršil nebo zůstal stejný. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023

Obrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » úte čer 22, 2010 13:56

Jsi první který se na test zeptal! Myslel jsem, že ho udělám po 2tisících, ale moc velký zájem tady o to nebyl, tak jsem se do něj nehrnul.
Pravděpodobně všichni zůčastnění mají najeto již daleko víc než těch magických 5tis. bez výměny oleje a neřeší to.
Čili tady slíbený test...

Rozbor č.2 - Najeto 3000km.
Postup odběru stejný, množství opět 0,1ml, filtr opět stejný...
Nalezena jedna kovová špona o velikosti 0,037mm a 3ks kovových špon o velikosti 0,03mm. Ostatní špony jsou o velikosti méně než 0,02mm.
Celkem napočítáno 35ks kovových špon. 28ks špon jsou lesklého charakteru (pravděpodobně z otěrů) a 7ks velmi tmavého až černého
charakteru (pravděpodobně okuje) rovněž ale reagující na magnet-čili také kovové...
Žádné špony o velikosti 0,1mm a víc (jako v 1. testu) se nekonaly!!!!!!!!!!!!
Nemagnetické částečky cca 5ks o max. velikosti nepřesahující 0,007mm v barvě převážně hnědé a šedé.
Šupiny vysráženého charakteru v zanedbatelném množství (asi 3ks) a zanedbatelné velikosti nepřesahující 0,005mm.
Nakonec musím zhodnotit zabarvení (karbonizaci) která je dle prvního vzorku který mám uchován překvapivě na dobré úrovni.
Olej je "jen" subjektivně cca 1,3x tmavší. Tento násobek hodnotilo nezávisle několik kolegů...

Takže pro mne je to velice zajímavé zjištění které mě příjemně překvapilo!!! Neumím si vysvětlit kam zmizely ty velké špony -
pravděpodobně je tedy zachytil filtr který bych řekl, že má podle mých testů propustnost kolem 0,03mm...
Nebo je tam někde magnet :-), ale to si dělám legraci...
Takže počkám na dalších 5tis. (nebo 6) a opět provedu test a zveřejním ho tady.

Ještě jedna poznámka (rada) od kolegy co se motory zabývá na konto mého testu čistoty oleje:
Long life oleje (zmiňovaný plně syntetický elf) v pohodě těch 30tis vydží...!!! Čili měnit ho dřív je prý blbost!!!
Radil mi ať po nějakých 8-10tis. km vypustím olej a VYMĚNÍM JEN FILTR!!! Tyto motory mají obtokový ventil který při neprůchodnosti olej. filtru pustí olej napřímo. Navíc prý hrozí, že se může i část zachycených nečistot z filtru opět vyplavit do motoru a to je prý hotová katastrofa!
Maximálně prý mohu olej prohnat přes filtrační papír, ale to už tak podstatné prý není...
Čili je to jeden z dalších názorů a řekl bych, že vůbec ne špatný...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10542
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » úte čer 22, 2010 14:13

děkuji za výsledky testu, myslím, že to tu zajímá spoustu lidí, ale nikdo nechce otravovat :wink: K těm long life olejům, já radši budu měnit pořád po 15000km :oops: jen řeším jak se tam u tý svý 1,4 dostanu tam je ten filtr tak bblě :? až budu sundavat kryt pod motorem, tak se kouknu zda se nepujde dostat spodem :roll:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

ketos
Advanced member
Příspěvky: 280
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Příspěvek od ketos » úte čer 22, 2010 17:26

FYI, tenhle filtr pasujici na Renaulty ma v sobe udajne magnet:
http://www.simota.cz/simota/eshop/4-1-O ... OTA-EU-M20
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » stř čer 23, 2010 08:35

2ketos:
SIMOTA EU M20 - Výška 87mm, Průměr 76mm, Závit M20*P1.5
Originál filtr - Výška 60mm, Průměr 66mm, závit M20X1.5

Měl bych strach z té výšky. Kup ho, vyzkoušej ho a dej sem vědět. Budeme vděční :!: :!: :!:

P.S.Možná amatér by se mohl zmínit jaké je na 1,2motoru okolo filtru místa.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10542
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 23, 2010 08:36

se koukni pod kapotu ne :P

k 1,4 bych se bál že se nevejde, tam je fakt místa :x hlavně nezmagnetizuje to blok motoru :?:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » stř čer 23, 2010 10:55

Bych se kouk, ale nemam tu dnes auto!!!
Ten blok je přece nemagnetickej ne??? Akorát vana je z plechu :(
Ale teď mě napadá, že až budu měnit ten filtr tak by asi stačilo vypustit olej a zašmátrat v něm (po dně plast. nádoby) magnetem - než to celé honit přes filtr :(
Jo nevíte je také u thalie filtr vejš než hladina oleje??? Snad by měl...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

softouch
Advanced member
Příspěvky: 422
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Příspěvek od softouch » stř čer 23, 2010 14:37

Keras píše: Ještě jedna poznámka (rada) od kolegy co se motory zabývá na konto mého testu čistoty oleje:
Long life oleje (zmiňovaný plně syntetický elf) v pohodě těch 30tis vydží...!!! Čili měnit ho dřív je prý blbost!!!
no mne motor este ide a to jazdim na prvy olej uz 27700 km. coskoro vymena, tak som zvedavy, ci a ako sa zmeni zvuk motora a pripadne jeho vlastnosti. asi moc nie, ale ved uvidim.
ako by som ti vedel poslat vzorku mojho? z tej meracej tycky nechat odkvapkat do nejakej flasky a poslat postou?
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

ketos
Advanced member
Příspěvky: 280
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Příspěvek od ketos » stř čer 23, 2010 17:01

Keras píše:2ketos:
SIMOTA EU M20 - Výška 87mm, Průměr 76mm, Závit M20*P1.5
Originál filtr - Výška 60mm, Průměr 66mm, závit M20X1.5

Měl bych strach z té výšky. Kup ho, vyzkoušej ho a dej sem vědět. Budeme vděční :!: :!: :!:

P.S.Možná amatér by se mohl zmínit jaké je na 1,2motoru okolo filtru místa.
Rad bych to vyzkousel, ale vzhledem k tomu, ze olej jsem menil asi pred 3 mesicema, tak by to bylo ponekud neekonomicke. Tehdy jsem o tomhle filtru jeste nevedel.

Jinak na strankach maji jeste jeden s timhle zavitem, mirne uzsi, ale zase vyssi.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

Uživatelský avatar
amater3
Senior member
Příspěvky: 1767
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » stř čer 23, 2010 17:22

amater3 ukáže
Obrázek
Vyšší se vejde(ale jen o trochu),širší určitě eééééééééééééééé :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023

Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10542
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 23, 2010 19:07

to máte takhle krásně zespoda závidím :cry:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv čer 24, 2010 06:16

softouch píše:ako by som ti vedel poslat vzorku mojho? z tej meracej tycky nechat odkvapkat do nejakej flasky a poslat postou?
čau, klidně Ti ten rozbor udělám... bylo by to zajímé pro všechny...
Nastartuješ, necháš chvíli točit motor (2min.) a můžeš ho i trochu protůrovat.
Potom vyndáš !!!za běhu motoru!!! měrku oleje a do nějaké !!!ČISTÉ!!! miniaturní nádobky necháš z té měrky zkapat olej. Je potřeba tak 10-15 pěkných kapek. Když bude víc nevadí :-) Adresu pošlu na SZ jestli chceš...???

Edit: Ametére dík za foto filtru, pěkně vyfoceno... Koukám, že thálka má jakoby kolem filtru přesahující límec (jako v kuchyni poklička na menším hrnci)? Ten jakoby chromový kroužek je součást filtru nebo to je přesah již z toho držáku? To myslíš, že by nešel ten větší průměr filtru? Nebo myslíš jako rantl vany (motoru) že by vadil ohledně průměru-že je to jako blízko? Např. R19 měl rovné čelo a filtr mohl být skoro jakýkoliv pokud jsi se vešel průměrem těsnění na toto čelo...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
amater3
Senior member
Příspěvky: 1767
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » čtv čer 24, 2010 15:55

To co se tváří jako chromový krožek je hliníkový blok držáku filtru,jen je přeběhnutý hadrem jestli nesákne olej.Při větším průměru filtru bude z jedné strany vadit hrana vany oleje a z boku řemenice která bude také vadit.Osazení filtru je unifikované,takže nasadíš jakýkoliv průměr filtru,jen je to limitované právě tou vanou a řemenicí. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023

Obrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv čer 24, 2010 19:57

Jo super, díky za info! Je mi to jasné...
Ten výše zmiňovaný filtr s magnetem je o 10mm větší průměr a o 27mm větší na výšku. Takže to je asi smolík... :(
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » pon črc 12, 2010 10:17

Zdravím kolegy a přidávám další rozbor oleje.
Tentokrát od slovenského kamaráda softoucha který poslal vzorek poštou a souhlasil se zveřejněním zde na fóru...

Tedy rozbor č.3 - Najeto 30000km.
Postup odběru prý stejný (mnou doporučený), množství 0,1ml, filtrační papír stejný...
Nalezeno kovových špon (mm):
0,14...2ks
0,11...1ks
0,09...3ks
0,05...1ks
0,04...2ks
0,03...4ks
0,02...5ks
0,01 a méně...7ks
Celkem tedy napočítáno 25ks kovových špon. 20ks špon jsou lesklého charakteru a 5ks černého charakteru ale opět kovové...
Dále nalezeno 27ks šupinatých vysrážených ložisek (skvrn) béžové sklovité barvy o velikosti 0,4 až 0,9mm.
Jednotlivé šupinky jsou velmi malé do velikosti 0,01mm.
A nakonec 5ks vlasových částic (v mých vzorkách se vůbec nenacházeli) o průměru do 0,004mm a délky 1,5 1,3 1,2 0,5 a 0,3mm nemagnetického charakteru.
Karbonizace oleje je velmi pokročilá, blížší specifikaci zabarvení jsme se ani neodvažovali hodnotit vzhledem k předchozím vzorkům.
Jen dodám, že zabarvení oleje není překvapivě vůbec do černé (po zkušenosti s olejem kolem 20tis. ze starého auta)
ale do hnědé pastelové barvy...

Je to tedy další zajímavé zjištění!!! Ubylo množství špon ale nepatrně přibyla jejich velikost.
Sice máme zatím jen tři rozbory, ale i u prvního vzorku se vyskytovaly špony 0,16mm čili bych si dovolil tvrdit, že situace není nikterak špatná.
Ba naopak... Čekal jsem to daleko daleko horší!
Toť vše


Možná by stálo za uvahu trochu zanalizovat samotné olejové filtry a zhodnotit jejich propustnost částic.
Tuším, že tento důležitý parametr se bohužel nikde neuvádí!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

softouch
Advanced member
Příspěvky: 422
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Příspěvek od softouch » pon črc 12, 2010 13:24

dakujem za rozbor. tak sa zda, ze to nie je take hrozne ani pri tych cca 28200-30000 km. Ak som tomu teda spravne porozumel. Otazkou je samozrejme mazacia schopnost.
inak akurat dnes mam uz vymeneny olej, ak bude nieco zaujimave, napisem do threadu o 1. serviske.
.
Este pocitovo: Na motore som necitil doteraz ziadne problemy, ale zdal sa mi hlucnejsi pri 3000 otackach a viac v porovnani s tym, ked bol novy (teda tych 90 km/h+ - kto ma cita viac, tak: ano, jazdim aj rychlejsie na dialnici, najma v poslednej dobe a aj to vidiet na spotrebe). Dufam, ze to vymena oleja vyriesi, respektive, snad to nie je nejaky iny problem.
Rucicka teploty motora sa drzala vzdy na cca rovnakej urovni a to aj v pripade, ze sme sa plazili v cca hodinovej-hodinu a pol dlhej kolone pocas tychto horucav.
Mnozstvo oleja sa mi od nova nemenilo a nemusel som nikdy dolievat. Co som rad, lebo som pocul, ze do niektorych novych aut sa musi dolievat olej pomerne casto a pomerne vela.
.
este mi napadlo, co sa tyka farby oleja, ze nie je cierny. nemoze to byt tym, ze tankujem stale V-Power 95? teda, ze by to tomu oleju nejako mohlo pomahat? len sa pytam. nestudoval som olejovedu :-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » pon črc 12, 2010 13:52

V power podle mého názoru má spíš vliv na vstřikovače a palivovou soustavu - čistící aditiva... nevím...
Kolik u Vás stojí tenhle sakra drahej špás???
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

softouch
Advanced member
Příspěvky: 422
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Příspěvek od softouch » pon črc 12, 2010 16:14

v-power95 stoji na panonskej v BA, co je najlacnejsia shellka na zapad od tusim michaloviec (v michalovciach je jedna co mala jeden cas rovnake ceny) 1,409 €/liter. cize na inych je to aj viac. podla kurzu si to preratas. ale tym, ze isli paliva hore, tak je to dost. pamatam casy, ked stal na tejto pumpe niekde okolo 1 eura.

inak pravda co pises. viac to ma vplyv na palivovu sustavu, no teoreticky to moze mat vplyv aj na olej, ale asi nie moc velky. fakt len hadam.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » úte črc 13, 2010 09:35

36,35 Kč/l :D :D :D
Děkuji pěkně... :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10542
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob črc 24, 2010 21:41

Vzhledem k prodloužené záruce, tak musím jezdit na garančky. V mém případě to je 2 roky 30 000km. Nemám rád longlife oleje, tzn měním po 15000km/1 rok což v servise vyjde celkem draho :? Napadlo mě si to měnit doma, koupit ELF, aby to bylo co nejbližší origo (origo mi tam dávají motrio, ale dle mého je to stejný) a vyměnit. Problémem je trošku přístup k olejovému filtru, který je u mě více než nepřístupný :lol:

Otázka tedy zní, jak moc vadí, když budu dělit interval na polovinu, v té polovině vypustit olej a napustit jiný a nechat filtr na výrobcem specifikovaných 30 000km při garančce :?:

Prosím neřešte to snížení počtu km atd. řešte jen mou otázku, děkuji (ať tu není zbytečně OT)

EDIT: ještě poznámka pro moderátory, vím že je to duplicitně, ale prosím nechte to tak, je to tady úmyslně, protože se tu řeší nepořádek v oleji a kvůli tomu to řeším a v olejích je to obecně, tam se kouká více lidí s více vozidly (přijde mi, že do thalii II moc lidí nekouká:( )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 604
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » ned črc 25, 2010 08:58

Ahoj, ber toto jako můj postřeh. Myslím že celou záležitost s olejem tady jenom zveličujeme, na světě bude jezdit několik set tisíc až milionů vozů s tímhle motorem a pochybuju že víc jak desetina lidí tuhle záležitost řeší a taky nevěřim tomu že zvytek má s vozem zásadní problémy. Já jsem prostě rozhodnutý dodržovat nařízení výrobce max to ztrátit o pár týdnů nebo stovek KM a rozhodně ne zkracovat na polovinu. A jelikož znam trochu logiku výrobců tak si myslím že vydrží minimálně o třetinu víc jak udává výrobce, protože pokud ne tak by internval rozhodně zkrátili jsou to prachy navíc pro ně. A po pravdě velice snadný výdělek, skoro tak dobrý jako přezutí gum.
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10542
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned črc 25, 2010 09:22

děkuji za názor, ale ještě než jsem auto koupil, tak jsem byl rozhodnut na 15 000km, takže teď jen řeším, jak to udělat, ještě chci sundat spodní kryt motoru a podívat se, jestli se dostanu na filtr zespodu.....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » ned črc 25, 2010 13:44

Nedávno jsem dělal rozbor origo oleje po 30ti tisících. Viz nahoře... Dle mých zkušeností bych to krtku udělal přesně obráceně :!: :!: :!:
Rozhodně je nesmysl vyměnit olej a filtr nechat! To mi věř.
Já jsem rozhodnutý olej nechat jezdit těch 30 ale filtr budu měnit častějc. Je to i nezávislý názor mých kolegů. Mazací schopnost dle odborných příspěvků na netu olej rozhodně ztrácí až po daloko více najetých kilometrů než po těch udaných výrobcem. Dokonce jsou i názory, že olejový film paradoxně lépe drží na vnitřních součástech lépe když je olej starší - jsou v něm obsažené další příměsy ze spalování (např. síra). Je to přesně tak jak píše Nick - výrobci vlastně uvádí kvůli jejich kšeftu nejnižší možnou hranici výměny!!!!!
Čili jediné co by mohlo dělat paseku jsou právě nečistoty v oleji obsažené... A to právě řeší filtr. Čili jestli chceš měnit olej po polovině tak vyměň rozhodně i filtr :!: Ten je vlastně v tomto řetězci důležitější než samotný olej :!:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 604
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » ned črc 25, 2010 13:59

přesně tak.. největší loby je v dnešní době v automobilovém průmyslu ve výrobě náhradních dílů.a osobně si sám myslím, že už při výrobě auta přesně výrobce ví kdy a s čím se bude muset u dané serie do servisu pri optimálním použivání, stejně tak to bude s olejem olej vydrží třeba 40-50 tis km výrobce by dal nejradši výdrž 10 nebo půlroku ale ekologická loby tlačí na prodloužení intervalu takže 30ú24m je vlasatně taková dohoda ..stejně je to u gum.. loby výrobců tvrdí co sezona to nové gumy nezávislé orgány tvrdí dvě sezony max 4 roky a někteří z nás dobře vědí že i za šest let jsou gumy relativně v poho
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host