PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Moderátor: Moderators General
El-mag nieje nutne menit
Ale dobre ho bude aspon pozriet a elektricky vyskusat mimo motor.
Co sa tyka ceny, v neautoriz. servise chalani spravili vymenu presuvnika (iba presuvnika) za 7500 = material + robota. Trvalo to realne cca 4 hodiny.
Co sa tyka rozvodov, treba si napocitat normal ceny komponentov v Renault autoriz. servise. Akurat robota bude lacnejsia. Niektory "servisiky" mozno siahnu po no-name komponentoch (ak su na trhu) takze to moze vyjst este menej. Ale cenu neviem. Len tak z hlavy tipujem remen 800 SK, napinacia kladka trebars 2300 SK. Podla najazdenych km sa tam meni aj vodna pumpa za cca 2500 SK, ale z hlavy neviem po kolko km. A remen prislusenstva tiez, ten nech stoji 500 SK, a napinak remena prislusenstva, dajme tomu 1300 SK.
Co sa tyka ceny, v neautoriz. servise chalani spravili vymenu presuvnika (iba presuvnika) za 7500 = material + robota. Trvalo to realne cca 4 hodiny.
Co sa tyka rozvodov, treba si napocitat normal ceny komponentov v Renault autoriz. servise. Akurat robota bude lacnejsia. Niektory "servisiky" mozno siahnu po no-name komponentoch (ak su na trhu) takze to moze vyjst este menej. Ale cenu neviem. Len tak z hlavy tipujem remen 800 SK, napinacia kladka trebars 2300 SK. Podla najazdenych km sa tam meni aj vodna pumpa za cca 2500 SK, ale z hlavy neviem po kolko km. A remen prislusenstva tiez, ten nech stoji 500 SK, a napinak remena prislusenstva, dajme tomu 1300 SK.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Rozumím tomu, že při 120 t. km se v rámci výměny rozvodů mění i pumpa, a to preventivně s argumentací, že opakované napínání není pro rozvodový řemen dobré a že kdyby pak pumpa odešla do věčných lovišť zanedlouho po výměně rozvodů (a pumpa většinou výrazně více než 100 tis. km nevydrží - alespoň ty v mých autech nevydržely) bylo by nutné rozvoďák znovu shodit a pak napínat, což by mohlo mít za následek snížení jeho životnosti. Co je na tom pravdy nevím, neb o tom vím prd, ale jak říkám, jsem ochoten tuto argumentaci přijmout. Ale když se mi někdo snaží u dva roky starého auta s 29 t. km nakecat, že při výměně přesuvníku MUSÍM vyměnit rozvody (i s kladkou) a pumpu a že se pod 30 tisíc v žádném případě nedostanu, no tak to je vážně na tečku. Výsledek byl podstatně levnější - 4500 Kč za nový přesuvník a 1500 Kč práce - rozdíl pouhopouhých 24 000 Kč (stejně jsem přesvědčen, že člověk s podobnými praktikami by se jak na ten rozvoďák, tak na tu pumpu vyprd a jen by si nechal zaplatit). Moje doporučení - pokud máte řekněme pod 70 tisíc km, klidně se na tu pumpu i rozvody při výměně přesuvníku vykašlete a vyměňte jen ten přesuvník. Kolem těch 90 tis. km bych ale při výměně přesuvníku už šel asi i do výměny rozvodů a pravděpodobně i pumpy - když už je to dole...
Presne tak, vidim to rovnako. To len autoriz. servisy kecaju ludom, ze "to musime vymenit aj rozvody, ked robime presuvnik". A zakaznik cvaka. Ale ako pises - keby som mal najazdenych 90 tkm al. viac, alebo 4-rocne rozvody, uz by som ich nechal vymenit.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
No material vyjde na tych 12 000 + robota nejakych 2500. Takze do tych 15 by to mohlo byt. Ale ceny dielov vyssie som hadzal z brucha.
Tak ci onak je vymena rozvodov povinnou polozkou kazdeho auta s remenom. S tym nic nenarobime
Tak ci onak je vymena rozvodov povinnou polozkou kazdeho auta s remenom. S tym nic nenarobime
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 09:45, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
vyvolával som do rôznych servisov, napr. Magnum Vráble z fleku cez telofón mi povedal 30 000
, napríklad v KN mi povedali(boli v pohode) že 15 000(bez pumpy),
p.s. jeden maník opravár, mi povedal že voľakedy si v pohode cez počítač vedeli spraviť diagnostiku a prehodiť, nastaviť hoci čo na renaultoch, ale že teraz mali jeden búraný a nevedeli nájsť chybu, lebo ich softvér čo "zohnali" im to nediagnostikoval, ta išli do aut.servisu a tam im to cez satelit frantíkovia nastavili a že im v servise povedali že sa to už tak robí aby mali frantíci lepšiu možnosť spatnej vazby od zákazníka.
nakoniec chcem sa ešte spýtať kolegov frantíkov, že o afére presuvník sa vedelo od skoro začiatku výroby megane II(2002-2003) a ešte modely 2006 mali stým problém
preto sa pýtam lebo tiež robým vo vývojom centre a ak sa zistí nejaká závažná chyba na výrobku, tak to musím okamžite riešiť, buď spravím zvolávačku a samozrejme vo výrobnom procese to všetko zmením s okamžito platnosťou aby sa od toho momentu nič vadné nedostalo na trh a určite mi to netrvá 4roky
p.s. jeden maník opravár, mi povedal že voľakedy si v pohode cez počítač vedeli spraviť diagnostiku a prehodiť, nastaviť hoci čo na renaultoch, ale že teraz mali jeden búraný a nevedeli nájsť chybu, lebo ich softvér čo "zohnali" im to nediagnostikoval, ta išli do aut.servisu a tam im to cez satelit frantíkovia nastavili a že im v servise povedali že sa to už tak robí aby mali frantíci lepšiu možnosť spatnej vazby od zákazníka.
nakoniec chcem sa ešte spýtať kolegov frantíkov, že o afére presuvník sa vedelo od skoro začiatku výroby megane II(2002-2003) a ešte modely 2006 mali stým problém
preto sa pýtam lebo tiež robým vo vývojom centre a ak sa zistí nejaká závažná chyba na výrobku, tak to musím okamžite riešiť, buď spravím zvolávačku a samozrejme vo výrobnom procese to všetko zmením s okamžito platnosťou aby sa od toho momentu nič vadné nedostalo na trh a určite mi to netrvá 4roky
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
arno má samozřejmě pravdu - mělo to být prohlášeno za technickou či výrobní vadu, díl měl být předělaný (jen absolutní blbec může díl, který se v podstatě permanentně odírá navrhnout z hliníku...) a ZDARMA měl být všem vyměněný v rámci svolávačky, popř. bez svolávačky, ale v každém případě bez závislosti na tom, jestli o výměnu žádá majitel vozu během či až po uplynutí záruční lhůty. Podle mne je to na slušný soudní spor - kdyby se dala dohromady početná skupina zákazníků, myslím, že by nakonec výrobce couvnul. Nám může být ukradené, že díl navrhnul a vyrábí Delphi, to ať si řeší Renault s ním. Upřímně řečeno se divím, že nás tak mnoho slepě platí Renaultu nehorázné peníze (někteří ještě i za práci v autorizovaných servisech, z nichž má renault procenta!!!!) namísto toho, aby se halasně požadovala náprava....
kolega "laik"
bol v renaulte že mu niečo chrčí samozrejme presuvník, povedali mu že to vymenia za polovičnú cenu lebo je to už po záruke...blablabla...naúčtovali mu 8000sk a pekne to zaplatil, auto mal asi 1/2 po záruke, ja som okamžite volal(vtedy som nevedel že to stojí len 5500) a som chcel tiež výmenu, povedali mi že óóóóóó to nie, "vy už máte 2roky po záruke a dovidenia, vymeníme za 16 000tis
haj...li
čítal som niekde na iných fórach, že niekto mal problém stou nápravou(lavotočivý megane) a už všetko možné skúšal v Ren.CZ ale nič, napísal list do francúzka a tý ho okamžite odpinpongovali že, nech sa obráti na miestneho distribútora....
Ja navrhujem a vyrábam zváračky predajné ceny od 10 000 do 150 000 tis. Ak sa vyskytne ten istý problém na viac ako 2 zváračkách okamžite ma kontaktujú(mňa výrobcu) a hladáme nápravne opatrenia, je to obrovský prúser.Samozrejme vštko preplatíme zákazníkovy aby sa pekne predávalo ďalej a to ešte robím vo francúzkej firme
na záver nerozumiem marketingu Renaultu, určite im rapídne klesol predaj po roku 2001 ked vyšli megani a lagúny
čítal som niekde na iných fórach, že niekto mal problém stou nápravou(lavotočivý megane) a už všetko možné skúšal v Ren.CZ ale nič, napísal list do francúzka a tý ho okamžite odpinpongovali že, nech sa obráti na miestneho distribútora....
Ja navrhujem a vyrábam zváračky predajné ceny od 10 000 do 150 000 tis. Ak sa vyskytne ten istý problém na viac ako 2 zváračkách okamžite ma kontaktujú(mňa výrobcu) a hladáme nápravne opatrenia, je to obrovský prúser.Samozrejme vštko preplatíme zákazníkovy aby sa pekne predávalo ďalej a to ešte robím vo francúzkej firme
na záver nerozumiem marketingu Renaultu, určite im rapídne klesol predaj po roku 2001 ked vyšli megani a lagúny
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Čaute
Ahojte,
takže auto sa už servisuje u chalanov. teraz to rozobrali, popri vymene predsuvnika mi odporucili vymenitt aj remen ktory je poraskany a kladku ktora huci. Neviem, sice ci je to vada, ale odporucil mi to. takze auto budem mat zajtra.
potom Vam dam vediet vysledok prace cenu a tak.
A ci to autu pomohlo.
Ja pevne verim ze ano
takže auto sa už servisuje u chalanov. teraz to rozobrali, popri vymene predsuvnika mi odporucili vymenitt aj remen ktory je poraskany a kladku ktora huci. Neviem, sice ci je to vada, ale odporucil mi to. takze auto budem mat zajtra.
potom Vam dam vediet vysledok prace cenu a tak.
A ci to autu pomohlo.
Ja pevne verim ze ano
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
Už som to sem niekam písal: Mne menili predsuvník, rozvody, vodnú pumpu pri cca 50.000 km, pol roka po záruke. Garážnik by mi to spravil za cca 15.000 Sk, ale pretože som bol poriadne vytočený išiel som do kestlera /to k je zámerne malé lebo ich neuznávam/.
Technik mi povedal, že keby bolo auto mladšie bolo by to zadara, lebo je to častá porucha RMII 1,6 16V. Oprava mala stáť 30.000 Sk - po oprave výmene predsuvníka, rozvodov a vodnej pumpy /tá už tiekla/ mi technik víťazoslávne oznámil, že oprava stojí "LEN" 26.000 Sk.
Nakoniec som písal aj importérovi / BA, Obchodná ul./ od ktorého som žiadal celé preplatenie opravy - samozrejme, že nič mi nepreplatili, lebo vedia, že našinec sa s nimi súdiť nebude.
Je to výrobná vada a tvorca automobilov to veľmi dobre vie - samozrejme, že zvolávačka by ich vyšla poriadne draho, tak sa nato vybodli a chudák sprostý zákazník, čo si kúpil nepodarok nech platí.
Na niektorých nových vozidlách predsuvník menili aj 3 krát ešte v záruke a potom odišiel znovu - proste <>.
Technik mi povedal, že keby bolo auto mladšie bolo by to zadara, lebo je to častá porucha RMII 1,6 16V. Oprava mala stáť 30.000 Sk - po oprave výmene predsuvníka, rozvodov a vodnej pumpy /tá už tiekla/ mi technik víťazoslávne oznámil, že oprava stojí "LEN" 26.000 Sk.
Nakoniec som písal aj importérovi / BA, Obchodná ul./ od ktorého som žiadal celé preplatenie opravy - samozrejme, že nič mi nepreplatili, lebo vedia, že našinec sa s nimi súdiť nebude.
Je to výrobná vada a tvorca automobilov to veľmi dobre vie - samozrejme, že zvolávačka by ich vyšla poriadne draho, tak sa nato vybodli a chudák sprostý zákazník, čo si kúpil nepodarok nech platí.
Na niektorých nových vozidlách predsuvník menili aj 3 krát ešte v záruke a potom odišiel znovu - proste <>.
Tak pánové,
po dlouhém přemýšlení mě napadla hříšná myšlénka, a sice převést diskuzi v tomto topicu zpět tak, aby byla v souladu s jeho názvem
Tedy zpět k verzi SW. V té nótě TN4432A z r. 2004, která je věnována problémům spojeným s volnoběžnými otáčkami/chcípáním atd. atp. (kmarty ji rozepsal v několika tématech - namátkou viz např. hned první stránku tohoto topicu) je napsáno, že je třeba zkontrolovat, je-li verze SW A7.73 a pokud ne, pak provést update. Když jsem svého času volal do servisu, abych zjistil, jakou verzí SW byla vybavena auta r. výroby 2005, řekl chlapík (po krátkém odmlčení) značně nejistě, že od té doby žádná nová verze SW není. Není asi nutné dodávat, že ta prodleva a nejistota v odpovědi ve mně nezanechala pocit, že mluvím s odborníkem. Vím, že jedním z výsledků této debaty je zjištění, že bez diagnostiky verzi SW patrně zjistit nelze a vím, že na diagnostiku si lze dojet
Přesto se ptám, zdali náhodou někdo neví, jakou má/měl verzi SW a zdali mu nenabídli její update. Za naprostý bonbónek bych pak považoval informaci o tom, na jaké problémy se ten který update zaměřil, zdali tyto problémy odstranil a zdali naopak po něm nenastaly nějaké další komplikace. Klidně si na diagnostiku zajedu a nechám SW updatovat, ale nerad bych si přivodil nějaké zbytečné problémy updatem, zaměřeným na něco, co se mne vůbec netýká (myslím, že byl nějaký případ s automatickými klimatizacemi u vozů vyrobených v r.2006 či co, což se mne vůbec netýká). No a jelikož z tohoto fóra mám jen pozitivní zkušenosti a se servisy mám veskrze zkušenosti hm ehm "nedobré", tak se raději zeptám, neb líná huba, holý neštěstí. Tak baby, nestyďte se a raďte! 
po dlouhém přemýšlení mě napadla hříšná myšlénka, a sice převést diskuzi v tomto topicu zpět tak, aby byla v souladu s jeho názvem
Tedy zpět k verzi SW. V té nótě TN4432A z r. 2004, která je věnována problémům spojeným s volnoběžnými otáčkami/chcípáním atd. atp. (kmarty ji rozepsal v několika tématech - namátkou viz např. hned první stránku tohoto topicu) je napsáno, že je třeba zkontrolovat, je-li verze SW A7.73 a pokud ne, pak provést update. Když jsem svého času volal do servisu, abych zjistil, jakou verzí SW byla vybavena auta r. výroby 2005, řekl chlapík (po krátkém odmlčení) značně nejistě, že od té doby žádná nová verze SW není. Není asi nutné dodávat, že ta prodleva a nejistota v odpovědi ve mně nezanechala pocit, že mluvím s odborníkem. Vím, že jedním z výsledků této debaty je zjištění, že bez diagnostiky verzi SW patrně zjistit nelze a vím, že na diagnostiku si lze dojet
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
po vymene
ahojte, takze uz som po vymene predsuvnikaRado77 píše:Urcite to pomoze. A ten popraskany remen - to je priam nutnost vymenit !
Daj potom vediet pocity, skus to aj trochu prehnat na obchvate (podla moznosti)
Kedze to chalani rozobrali kvoli vymene predsuvnika, tak nasledovala kontrola rozvodov, takze:
- vymena kladiek
- nejaky sponovak
- klinovy remen
- predsuvnik
- vymena oleja + filter
popri tom som im dal zistit zavadu smradu a ten bol kvoli netesnosti na vrchu motora, kde sa nachadza v spoji ta pasta. takze popri tom kupili gumivky pod sacie atd. no bolo toho vela
vymena oleja, dal som ho vymenit po 10000km, zase ked uz
takze toto vsetko ma stalo 21000 z toho praca 3500, neviem ci je to vela, ci malo, kazdopadne auto ide ako nove, aj ked som ho nejak extra neprehanal po obchvate, ale je citit citelny rozdiel.
Podstatne je ze to nezdochina, takze sa prejavila vada predsuvnika.
Popri tomto vsetkom mi odporucili upgrade softwaru, nakolko tym zdochinanim uz neni celkom v poradecku
takze asi skocim s tym aj na preinstalaciu
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
Shandy - mne zase autoriz. servisak pri jednom rozhovore ohladom presuvniku a TN4432 hovoril: "v ziadnom pripade nesahajte po vyssej verzii SW, ak auto ide ok !!!". Ja len ci nahodou aj vyssie verzie sice vyriesia 5 hlavnych a 100 drobnych skrytych veci, ale mozno obcas aj dalsich 17 rozladia 
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tak damy, je cas na rekapitulaciu tejto pekelnej temy:
- chyba presuvnika je vo vydranom piestiku - toto je ale hlavne prejav toho rachotenia. Ale preco rachot vobec vznika - 99% je to vydranim prednej a zadnej strany presuvnika, kade olej stecie z komor prec ked auto dlhsie stoji
- montuje sa uz tretia generacia presuvnika Delphi, ale ani ta nieje dokonala
- aktualna cena presuvnika je 5500 Sk

- chyba presuvnika je vo vydranom piestiku - toto je ale hlavne prejav toho rachotenia. Ale preco rachot vobec vznika - 99% je to vydranim prednej a zadnej strany presuvnika, kade olej stecie z komor prec ked auto dlhsie stoji
- montuje sa uz tretia generacia presuvnika Delphi, ale ani ta nieje dokonala
- aktualna cena presuvnika je 5500 Sk
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 09:52, celkem upraveno 2 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Dovolil bych si male upresneni.
Mezi priznaky (moznymi - patrne v zavislosti na mire poskozeni presuvniku) chybi extremne nizke otacky pri studenem ci vlaznem motoru, ktere mohou zpusobit i chcipnuti motoru.
Co se tyce toho pistku - Rado tak patrne usuzuje z toho, ze v jednom miste je pistek "zkoseny". Nicmene jsem videl rozebrany udajne novy presuvnik a ten pistek tam byl take v jednom miste zkoseny, cili tak je proste zkonstruovany. Ten dotycny tvrdil, ze problem presuvniku spociva v tom, ze "motyl" presuvniku (ten dil, ktery tvori komory pro naplneny olejem) se pohyby o vnitrni stenu presuvniku diky nevhodnym pouzitym materialum (jedna z tech veci je ci minimalne u prvnich verzi presuvniku byla z hliniku
). Z toho pak vyplyva unik oleje z komor, kde ma byt, do komor, kde byt nema. Tomu by nahravala i teorie, proc byl zkracen interval pro vymenu oleje - aby bordel s oleje, kteru pusobi jako smirgl, nedrel pri pohybu "motyla" o stenu presuvniku.
Jen me tak napada...jak je hezke, ze temata ziji svym vlastnim zivotem - snazil jsem se vratit debatu k jejimu puvodnimu topicu, lec nezdarilo se
- ano, tato tema vznikla z inej temy, a potom bola este aj 100 krat upravovana, premazavana atd...Ale ti silni co vydrzia citat do konca najdu odpovede
Mezi priznaky (moznymi - patrne v zavislosti na mire poskozeni presuvniku) chybi extremne nizke otacky pri studenem ci vlaznem motoru, ktere mohou zpusobit i chcipnuti motoru.
Co se tyce toho pistku - Rado tak patrne usuzuje z toho, ze v jednom miste je pistek "zkoseny". Nicmene jsem videl rozebrany udajne novy presuvnik a ten pistek tam byl take v jednom miste zkoseny, cili tak je proste zkonstruovany. Ten dotycny tvrdil, ze problem presuvniku spociva v tom, ze "motyl" presuvniku (ten dil, ktery tvori komory pro naplneny olejem) se pohyby o vnitrni stenu presuvniku diky nevhodnym pouzitym materialum (jedna z tech veci je ci minimalne u prvnich verzi presuvniku byla z hliniku
Jen me tak napada...jak je hezke, ze temata ziji svym vlastnim zivotem - snazil jsem se vratit debatu k jejimu puvodnimu topicu, lec nezdarilo se
Shandy - bacha na vec - praveze Rusaci aj Amici dosli na ten isty zaver ako ja co sa tyka vydrania piestika. Videl som aj foto noveho a stareho piestika, a novy bol evidentne rovny. Ale aj vydieranie materialov ako popisujes sposobuje tie iste problemy
Horsie je to, ze zrejme ani najnovsia generacia presuvnikov nieje urobena dobre a chyba sa prejavi, i ked mozno po dlhsom case... A ked mi zena o 2 roky povie, ze to zase rachoti....no co spravim?
Zase ho dam vymenit, alebo ju presvedcim, nech to ignoruje 
Horsie je to, ze zrejme ani najnovsia generacia presuvnikov nieje urobena dobre a chyba sa prejavi, i ked mozno po dlhsom case... A ked mi zena o 2 roky povie, ze to zase rachoti....no co spravim?
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 09:54, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Hele, jak jste ten presuvnik otevreli?
Ja ten svuj (starej) mam doma, ale nejak se nemuzu dopatrat kde sebrat tu dutou hvezdicku co maji ty ctyri srouby na presuvniku.
Ja ten svuj (starej) mam doma, ale nejak se nemuzu dopatrat kde sebrat tu dutou hvezdicku co maji ty ctyri srouby na presuvniku.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: PaloD a 3 hosti