PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Moderátor: Moderators General
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz jsem prohlizel fotky co tu jsou, tak u MII je ten ventil trochu jiny nez u LI. Dle meho nazoru ten Lagunackej jednak nejde vytahnout nasikmo (navic pri vytahovani jsem si daval fakt bacha) a ani mi neprijde, ze by tam bylo neco na lehke odlomeni - ten muj ventil pusobi fakt bytelne, ze bys s nim mohl hrebiky zatloukat
Jen tak funkce se mi nejak nezda 
Ja si naopak myslim ze se proste uklepe. Nebo uklepaval (porad tu mam ten otaznik proc jeden z bodu 4432A je kontrola jestli verze SW motoru je vyssi jak nejaka verze X.Y).Rado77 píše:Ale mozno toto odpadnutie prave sposobi clovek, ktory ten ventil vytahuje von a taha ho povedzme sikmo a nasilu...
Ten ventil po celou dobu sveho provozu dostava pulzy - ty pulzy jsou teda tak rychle (mely by byt) ze se de facto ani nehne, jenom meni svoji absolutni polohu v celem rozsahu v zavislosti na stride.
Ale predstav si, hypoteticky, ze by misto stridy 250Hz dostaval stridu o frekvenci 25Hz (nebo jeste mene) - v ten moment bude mechanicka cast "stihat" tyto pulzy a ventil bude vyslovene kmitat z dorazu na doraz. A v tu chvili bych jeho zivotnost videl na par desitek kilometru (pak by se normalne rozpadl - pokud by teda jeho kontrukce nespadala do kategorie dlabanych ingotu).
Jiny duvod, proc resi v servisni note otazku mozneho rozpadnuti ventilu, fakt nevim.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Problem, o kterem teoretizuji, by byl v softwaru ridici jednotky. Protoze ventil je buzeny prave ridici jednotkou. A pokud ta bude davat stridu nizsi nez by bylo potrebne pro udrzeni ventilu v "ustalene poloze", pak hrozi riziko usoupani/uklepani ventilu. A prave k tehle teorii mi hraje ta povinnost upgradovat verzi SW v RJ motoru paklize je nizsi jak nejaka verze (nevzpomenu si na cislo verze, ale to ted neni tak uplne podstatne. Stejne si ho nedokazeme zkontrolovat).Rado77 píše:Kmarty, a nebol by potom problem v samotnej elektrike?
Stejne tak verim ze se to tyka jen modelu do nejakeho data vyroby, ktere jeste nebyly v servisu ohldne TN4432A. Zkratka ze v novejsich modelech je jiz SW aktualizovany a ti starsi obvykle zvladli jeho aktualizaci v ramci zaruky (at uz auto bylo v servisu z jakehokoliv duvodu). Tu poznamku v servisni note beru jen jako stav, kdy servisak resi rachtani kladky, pripadne uklepaneho ventilu a SW v RJ motoru jeste nebyl aktualizovany (tak jako ze ted je ta chvile kdy by se aktualizovat fakt mel).
Je to jen teorie (u ktere navic neni dostatek informaci). Ale prijde mi ze lze celkem dobre na toto napasovat.
Proto je taky mozne ze od chvile kdy ma RJ motoru svuj software dostatecne aktualizovany, pak uz zbyva problem "jen" v samotnem presuvniku.
Naposledy upravil(a) kmarty dne stř srp 06, 2008 10:36, celkem upraveno 1 x.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Takze zrejme pojde o auta, vyrobene dajme tomu do urciteho datumu...? Problem je v tom, ze clovek zaplati uz len za to, ze mu povedia verziu SW, a potom zaplati za nahratie novsej
Logicky ma tiez nenapada nic ine, preco by v tej TN spominali verziu SW, ako prave "vyriesenie el-magu". Keby verzia SW riesila nieco ine, nebolo by to v TN pre presuvnik.
Logicky ma tiez nenapada nic ine, preco by v tej TN spominali verziu SW, ako prave "vyriesenie el-magu". Keby verzia SW riesila nieco ine, nebolo by to v TN pre presuvnik.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tak ona ta verze muze resit i spoustu jinych veci (oprav chyb v softwaru. Klidne i upravu mapy dodavky paliva. Proste cokoliv co neni ryze mechanickou zalezitosti). Ale teoreticky je mozne ze mimo jine resi i tento problem.
Stejne tak je docela bezne ze k aktualizacim SW dochazi i behem uplne jinych servisnich zasahu (proste kdyz uz tam ten pocitac k autu pripojeny ma, tak to tam nafrka vsechny posledni verze SW vsech ridicich jednotek). I kdyz asi jak u koho. Napriklad u firmy NEC mi prijde ze funguji dle vety "Kdyz to funguje, tak se v tom nevrtej".
Podivej se na Changelog k jakemukoliv programu do PC
. Zjistis ze i blba zmena z verze 1.0 na 1.1 muze znamenat stovky oprav.
Stejne tak je docela bezne ze k aktualizacim SW dochazi i behem uplne jinych servisnich zasahu (proste kdyz uz tam ten pocitac k autu pripojeny ma, tak to tam nafrka vsechny posledni verze SW vsech ridicich jednotek). I kdyz asi jak u koho. Napriklad u firmy NEC mi prijde ze funguji dle vety "Kdyz to funguje, tak se v tom nevrtej".
Podivej se na Changelog k jakemukoliv programu do PC
Naposledy upravil(a) kmarty dne stř srp 06, 2008 10:46, celkem upraveno 2 x.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Safra, ja su nejake slepe. Kde bych mohl najit fotku toho elmag. ventilu z motoru K4M (1.6 16V)?
Dalsi veci je, ze ta poznamka ohledne "rozpadnuteho" ventilu se pry tyka jen motoru K4M 760 az 782. O F4R (tzn. 100% jiny SW v RJ a pravdepodobne i jiny ventil) tam neni ani slovo.
Dalsi veci je, ze ta poznamka ohledne "rozpadnuteho" ventilu se pry tyka jen motoru K4M 760 az 782. O F4R (tzn. 100% jiny SW v RJ a pravdepodobne i jiny ventil) tam neni ani slovo.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Kmarty,
volal som do autoriz servisu. TN 4432A vraj vobec neriesi el-mag ventil, co sa tyka zmeny verzie SW na vyssiu (zrejme to je len standard krok pre istotu, alebo riesi nieco ine, co Tvorca zistil). Potvrdil mi, ze v presuvnikoch odchadza ten piestik, ako som aj sam vyinvestigoval. Dalej potvrdil, ze nove presuvniky su uz robene kvalitne. Vraj odidenie el-magu je zriedkavy jav a oproti odideniu presuvnikov je to nejakych 5%. Potom sa zasekol, ze "odkial vlastne viem o TN4432A"
A ja ze ju ma cely internet 
volal som do autoriz servisu. TN 4432A vraj vobec neriesi el-mag ventil, co sa tyka zmeny verzie SW na vyssiu (zrejme to je len standard krok pre istotu, alebo riesi nieco ine, co Tvorca zistil). Potvrdil mi, ze v presuvnikoch odchadza ten piestik, ako som aj sam vyinvestigoval. Dalej potvrdil, ze nove presuvniky su uz robene kvalitne. Vraj odidenie el-magu je zriedkavy jav a oproti odideniu presuvnikov je to nejakych 5%. Potom sa zasekol, ze "odkial vlastne viem o TN4432A"
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem vcera zkousel jiny elmag. ventil, po prvotnim ohledani vypadal funkcne uplne stejne (vnitrkem slo otacet a stejna hloubka stlaceni jako u meho), po namontovani do auta nenastala zadna zmena. Z toho jsme udelal zaver, ze bud byl taky spatny (coz nepredpokladam), nebo naopak mam ventil v poradku a problem je opravdu v presuvniku. Coz je bohuzel ta drazsi varianta 
Martin,
presuvnik mas urcite vydrany, kedze to klepe pri startoch. Urcite ho vymen, a hned bude jasne, co vsetko sa zlepsilo. Ak budes pocitovat, ze auto netaha vo vyssich otackach ako by malo, bude sa treba zamerat na ten el-mag.
Otazka je este, ako stare mas auto, ked budes menit presuvnik, ci vyriesit aj vymenu rozvodov. Ja mam nabehanych 60tkm, auto ma 2,5 roka, takze som nechal rozvody len skontrolovat. Vsetko sa tvarilo ako nove, tak to zlozili spet. Ja som mal este k tomu problem hucania motora nad urcite otacky, a tiez to sposobovali rozvody - bud zle napnutie, alebo presuvnik, alebo remen alternatora....neviem. V kazdom pripade som zabil 3 muchy jednou ranou:
- novy presuvnik
- prestalo hucanie
- mozem kludne spavat, ze je to tam vsetko OK
presuvnik mas urcite vydrany, kedze to klepe pri startoch. Urcite ho vymen, a hned bude jasne, co vsetko sa zlepsilo. Ak budes pocitovat, ze auto netaha vo vyssich otackach ako by malo, bude sa treba zamerat na ten el-mag.
Otazka je este, ako stare mas auto, ked budes menit presuvnik, ci vyriesit aj vymenu rozvodov. Ja mam nabehanych 60tkm, auto ma 2,5 roka, takze som nechal rozvody len skontrolovat. Vsetko sa tvarilo ako nove, tak to zlozili spet. Ja som mal este k tomu problem hucania motora nad urcite otacky, a tiez to sposobovali rozvody - bud zle napnutie, alebo presuvnik, alebo remen alternatora....neviem. V kazdom pripade som zabil 3 muchy jednou ranou:
- novy presuvnik
- prestalo hucanie
- mozem kludne spavat, ze je to tam vsetko OK
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj Rado,
Laguna je z roku 2000, je to posledni rocnik tohoto modelu. Rozvody mam delane pred rokem a mam na nich najeto cca 20000 km. Bohuzel loni jsem si jeste myslel, ze klepou hydrostely, tak mne nenapadlo resit presuvnik (to az diky informacim tady
). Konzultoval jsem to jeste s kamaradem z Renaultu, posilal jsem mu i nahravku a potvrdil mi, ze to bude temer jiste na vymenu presuvniku, rozvody jsou skoro nove, tak daji jen novy remen. Cena do 8000,- komplet. Takze do toho pujdu asi pristi mesic a uvidim 
Laguna je z roku 2000, je to posledni rocnik tohoto modelu. Rozvody mam delane pred rokem a mam na nich najeto cca 20000 km. Bohuzel loni jsem si jeste myslel, ze klepou hydrostely, tak mne nenapadlo resit presuvnik (to az diky informacim tady
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Dela mi to presne nachlup to same, jako na tomto videu, ktere sem uz myslim nekdo daval:
http://www.youtube.com/watch?v=Y4EuzW3VgHw
Pry pomohla vymena presuvniku, tak doufam, ze to pomuze, ani mne nenapada, co jinyho by to jeste mohlo byt, hydrostely mam nove.
http://www.youtube.com/watch?v=Y4EuzW3VgHw
Pry pomohla vymena presuvniku, tak doufam, ze to pomuze, ani mne nenapada, co jinyho by to jeste mohlo byt, hydrostely mam nove.
No je to zaujimave - hydrostely nove, rozvody cca rok. Ze by ten presuvnik robil hrmot.... On ten presuvnik zarachoti iba po studenom starte, aj to na cca 3 sekundy. Volnobeh je uz potom tichy. Nerobi to taky zvuk prave od vymeny rozvodov? ...ze ci to urobili naozaj dobre...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ahojky
Caute,
takže bohužial aj mna začala téma predfsuvnik zaujímať, nakoľko mi škrká sem tam pri štartoch, a aj mi skapína pri štartovaní. Takže v pondelok idem vymeniť predsuvník, uvidíme či to pomôže, medzitym sa chalani zamerajú aj na rozvody, predsa mám najazdených 120.000 tis km., aj ked boli menené, lae keď to budú mať rozobrané tak je to jednoduchšie. Takže v pondelok alebo v utorok Vám napíšem moje dojmy po oprave.
Faktom je že mám teraz problém z:
- skapínanie pri štarte či už studenom alebo po zahriati motora
- sem tam škrkanie predsuvníka
- zdá sa mi že výkon nieje taký aký bol v minulosti, ťahá horšie citene
Takže uvidíme
takže bohužial aj mna začala téma predfsuvnik zaujímať, nakoľko mi škrká sem tam pri štartoch, a aj mi skapína pri štartovaní. Takže v pondelok idem vymeniť predsuvník, uvidíme či to pomôže, medzitym sa chalani zamerajú aj na rozvody, predsa mám najazdených 120.000 tis km., aj ked boli menené, lae keď to budú mať rozobrané tak je to jednoduchšie. Takže v pondelok alebo v utorok Vám napíšem moje dojmy po oprave.
Faktom je že mám teraz problém z:
- skapínanie pri štarte či už studenom alebo po zahriati motora
- sem tam škrkanie predsuvníka
- zdá sa mi že výkon nieje taký aký bol v minulosti, ťahá horšie citene
Takže uvidíme
Renault Megane II, 1,6 16V, 11/2002, full
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Bacha na tu opravu - po vymene presuvniku se mi zvedla spotreba na dobrych 12l/100km.
Tedy alespon ten prvni tyden, co jsem si uzival ze motor umi zase pekne tahat
.
Pred opravou mi nijak extra neprislo ze bych o nejaky kobyly prisel, ale po vymene to bylo sakra znat ze cast stada bylo chore.
Tedy alespon ten prvni tyden, co jsem si uzival ze motor umi zase pekne tahat
Pred opravou mi nijak extra neprislo ze bych o nejaky kobyly prisel, ale po vymene to bylo sakra znat ze cast stada bylo chore.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- jurinkoba999
- Junior member
- Příspěvky: 121
- Registrován: stř říj 31, 2007 20:28
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: PaloD a 3 hosti