Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého ole

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10542
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od krt.ecek » pát črc 20, 2012 09:41

také souhlasím s tím, že to je nesmysl, podívej se na rozbor oleje co se vypustí, neříkej, že to že tam jsou kovové špony motoru prospívá.... je to možná tvůj laickej názor, ale zorvna to, že měnit olej častěji je na škodu bych chtěl mít někde podložený nějakými ověřenými informacemi. Můžeš hodit nějaký link, kde jsi toto našel?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Keras » pát črc 20, 2012 09:53

no nevím to co mistr psal tady http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 75#p641075
tak kontroluje toaleťákem jestli je olej průzračnej :D :D :D To je fakt super.
Kde je jeho užitečný karbon? Nějak si odporuje.

OT Chtělo to tu oživit, aspoň je trochu srandy :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » pát črc 20, 2012 16:32

užitečný karbon je dávno přilepen na součástkách našich kávomlýnků ne na toaletáku při otření měrky ,,,trochu rozumu do hrsti a bude vám to šlapat jako všem ostatním 98% uživatelú kteří o nějakých výměnách oleje mimo doporučení servisu nemají tuchy a auta jim jedou na 100%
jinak tála šlape bezvadně dělá mi radost motor bomba od 4000 jede jako vítr fakt dobrý stroj

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5752
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od kotasekh » pát črc 20, 2012 16:44

No nic, je to jasné, b52 je troll, rozlišování hodného a zlého karbonu už nemůže myslet vážně ;-). Nemám nic proti jeho způsobu zajíždění (více méně jsem zajížděl podobně), ale ty pytloviny co plácá okolo už jsou fakt síla :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » pát črc 20, 2012 17:54

Keras píše:
b52 píše:nezlob se že se staram o tvuj motor který má mít najeto 30000 do první výměny oleje a ty jsi ho již vyměnil dvakrát což je největší chyba.. film s karbonem který se vytvoří při takzvaném záběhu a nalepí se na součástky je nepostradatelný novou výměnou ho jen odstranuješ velká chyba motor v kopru... prostě do 30000 km neměnit fabrika víííí
:D :D :D Je vidět jak tomu rozumíš. Proč se snaží všichni odstraňovat karbon? Proč nové oleje mají aditiva které právě rozpouští karbon? Proč je nežádoucí usazování karbonu? Ty tady povídáš nějaké nesmysly o tom jak je dobrej film s usazeným karbonem???
Co mikročástice v oleji které jsou z otěru? Právě kvůli karbonizaci a mikročásticím měníme olej častějc...
Film je žádoucí, ale ne ten Tvůj karbonovej :rolling:
Mazací film má být tvořen z dobrého čistého oleje s dobrými aditivy který se netrhá.
Starý olej a saze (karbon) v oleji je špatně!

To co jsi tu naspal je absolutní nesmysl a trochu si to nastuduj, než vypustíš takovej blud. Ještě to lidi začnou brát vážně :twisted:
měn si olej jak často chceš a vylévej peníze do kanálu :lol: :lol: :lol: :lol: stačí se držet návodu a příjdeš na to i sám nic ve zlém kdo chce kam pomocme mu tam

a.c.a.b.
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř črc 18, 2012 20:04

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od a.c.a.b. » pát črc 20, 2012 20:40

Pracuju jako tribotechnik. Pod rukama jsem měl desítky zadřených motorů. Sám najezdím cca 60tis km ročně. A přes zde uvedené výplody některých chorých mozků a doporučení výrobců motorů. doporučuji (a sám to tak dělám) měnit olej a filtr u osbních aut v rozmezí 8-15 tis km nebo jednou za rok. A to podle typu motoru, způsobu a délky jizd a klimatických podmínek. A palivový filtr u naftových osobních aut provozovaných v této republice v rozsahu 10-30 tis km.
Taktéž doporučuji rozumně motor zajet.
Někdo tu někde psal jak brutálně zajíždí nové auto. K tomu nemám co dodat........
THALIA 1,2 r.v. 2008
CLIO GRANDTOUR 1,2 r.v. 2009
MEGANE GRANDTOUR 1,5 r.v. 2012

u všech spousta nestandardních vychytávek a dodělávek.....

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » sob črc 21, 2012 13:57

janmil píše:
b52 píše:jo přesně stáří a km dělalí povlaku dobře výměnou oleje před limitem motor odrovnáváš ale to je každého věc vždyt je to fakt jenom lacinej kávomlejnek
Sa tu človek dozvie veci že mu padá sánka :shock: Preboha, to nemôžeš myslieť vážne :P
kolega má tálu 2 ----rok vr 2008 koupil ji zabavenou z exekuce měla najeto 25000km dnes jsme sním jeli na houby /našli jsme prd/ má najeto 65000 olej ještě neměnil/je teda černej jak romská gumáka/ ale motor v pohodě přede jako kočka''' tak sám nevím ale potvrzuje to moje neměnit až po 30000km. ČIM jí víc ladíš tím víc na tebe ser.....

Uživatelský avatar
janmil
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: pon bře 08, 2004 15:37
Bydliště: MT, Slovakia

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od janmil » sob črc 21, 2012 19:03

b52 píše:kolega má tálu 2 ----rok vr 2008 koupil ji zabavenou z exekuce měla najeto 25000km dnes jsme sním jeli na houby /našli jsme prd/ má najeto 65000 olej ještě neměnil/je teda černej jak romská gumáka/ ale motor v pohodě přede jako kočka''' tak sám nevím ale potvrzuje to moje neměnit až po 30000km. ČIM jí víc ladíš tím víc na tebe ser.....
Kolega to teda asi o 10000km prešvihol. Je to jeho auto za jeho peniaze, takže nech si svoje experimenty financuje sám. Obávam sa, že povlak z karbónu sa nebude konať a o pár rokov budú v diskusnom fóre renaultclubu témy typu "motor stráca výkon , motor nemá kompresi, velká spotreba oleja" a pod. Olej nie je kyslé mlieko, nezdrcne sa cez noc. Znehodnocovanie oleja je plynulý a postupný proces. Prax ešte nikdy podobné "povlakové" a iné chytrácke teórie nepotvrdila a preto dnes meníme oleje v intervaloch ktoré sa dlhodobo osvedčili. Teda až na niektorých experimentátorov.
Thalia Expresion 1,4 8v

softouch
Advanced member
Příspěvky: 422
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od softouch » ned črc 22, 2012 10:07

ono zase ukazovali v tv ci niekde na webe nemca, ktory nie je jediny, co nemenil olej v aute v tom case cca 160 000 km.
i ked tam neboli vsetky informacie, no tvrdil, ze auto jazdi bez problemov. ak vezmem do uvahy, ze jeho motor mohol spotrebovavat olej a musel ho teda priebezne dolievat, tak ho vlastne priebezne obnovoval. mazacia funkcia sa teda nikdy nestratila. ohladom filtra netusim, co hovoril. ci ho menil alebo nie, no ak menis filter, tak ti olej vytecie, nie?
inu tym nechcem povedat, ze olej netreba menit. tym chcem len povedat, ze ak na jeden olej auto v pohode jazdi 160 000 km, menit olej po 10-15 tisic km moze byt zbytocny luxus.
co sa tyka spominanych mikroskopickych spon. tie vznikaju priebezne, velke sa chytaju vo filtri a mensie tecu motorom stale dookola. da sa predpokladat, ze vyrobcovia s tym pocitaju, nakolko tie spony su tam stale, len je ich prv menej a postupne mozu pribudat. je velmi otazne, ci tie male spony mozu nieco v motore sposobit. a este otaznejsie je, aky je skutocny rozdiel v tom, ako mozu poskodzovat motor, ked olej vymienam po 10 tisic, po 15 tisic, po 20 tisic, alebo po 40 tisic km
nie som odbornik, len si kladiem otazky. samozrejme, ze pre motor moze byt najlepsie, ked ma neustale novy olej. no to asi nie je realne. takze musime najst optimalny pocet najazdenych km, kedy je to ekonomicke a motor to este vyrazne neposkodzuje. Vyrobcovia olejov budu tvrdit, ze treba olej menit castejsie, co je logicke, lebo oni na tom zarabaju. Vyrobcovia motorov budu skor na strane olejarskej lobby, ako na vasej.
Ak ale vyrobca motora a oleja garantuje, ze motor pojde OK aj pri vymenach kazdych 30 000km, musi pocitat s urcitou rezervou aj preto, ze kazdy jazdi inak a v mierne odlisnom prostredi. Navyse, nedavaju niektore automobilky aj dlhsie servisne intervaly? 50 000?
Nikomu nechcem hovorit do toho, ako casto bude menit olej. Je to len moj nazor, ktory mi zatial nikto nevyvratil skutocnymi dokazmi. Ale tiez samozrejme nechcem byt experimentatorom, ktory bude jazdit na jeden olej 200 000 km :-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » ned črc 22, 2012 11:57

tak jem neodolal ráno jel za kamarádem a našli jsme jeho servisní knížku(SAMOZŘEJMĚ pohozenou v garáži v koší na staré cajky) olej byl vyměněn na žádost původního majitele v 10000km tak to přešvihl najel 50000km auto lítá jako betmen tak neni co řešit prostě šepot květin

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Keras » ned črc 22, 2012 14:07

Nestačím smát. Obzvláště někteří jsou zábavní :-)
Neřešmě prosím kolik se dá nalítat na olej. Sám pan ing.Černý potvrdil, že na olej se dá samozřejmě jezdil kilometrů daleko víc... Je to jen olejářská lobby a to je pravda.
Ovšem to, že jsme chtěli PRVNÍ olej vyndat po 5tis. km je jen naše volba. Nikomu to netlačíme.
Zbavíme se karbonu a mikrošpon a to je pro nás to nejdůležitější!!! Hotovo. Fertig
Argumenty, že karbon dělá povlak a je užitečný a mikrošpony vlastně až tak motoru nevadí je prostě blbost. Přesně chápu kluky co to tu čtou a ani se nevyjádří, protože jim to nestojí ani za jejich čas reagovat na takové nesmysly.
Osobně teď chci doporučený olej elf taky měnit tak po 20-30tis. protože to tak výrobce doporučuje.
Ať žije karbon :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

a.c.a.b.
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř črc 18, 2012 20:04

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od a.c.a.b. » ned črc 22, 2012 14:19

Oleje ztrácí hlavně detergenty a disperzanty. Dál se do oleje dostávají kovové prvky, které vznikají na třecích plochách motoru a přes vzduchový filtr se dostávají do oleje další prvky, nejčastěji draslík a křemík. Olej pak nemaže, ale působí jako brusná pasta. Nejčastěji se to projeví na ložiskách u turba (proto turba kapou hlavně těm co jezdí LL interval) a u různých motorů na různých místech. Třeba u Renaultu je proslulý motor 1,5 dci a jeho poddimenzované ojniční ložiska. Značkové servisy doporučují u tohoto motoru zkrátit interval na max 15tis km. U Scenika, Laguny a podobných větších aut bych to dal na max 10tis km, protože tam dostává tem motor zabrat už tím jakou váhu musí rozpohybovat.
Žena používá Thalii na dojíždějí do práce 11 km a parkuje venku. Když si udělám rozbor, tak ten olej je po 10 tis km na konci sil. Drtivou většinu času totiž motor pracuje ve studeném režimu. A má celkem dost studených startů.
Konkrétně tam používám TOTAL QUARTZ 9000 5W40.
THALIA 1,2 r.v. 2008
CLIO GRANDTOUR 1,2 r.v. 2009
MEGANE GRANDTOUR 1,5 r.v. 2012

u všech spousta nestandardních vychytávek a dodělávek.....

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Keras » ned črc 22, 2012 14:47

ano, na to jsem zapomněl, důležité pro olej je také aspekt při jakých podmínkách se danné kilometry najely. Takže pokud se jezdí 30tis. na studeném motoru (jen kousky) tak ho tam nechávat doporučených 30tis. je samozřejmě nesmysl a chce ho vyměniť alespoň o polovonu dřív :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » ned črc 22, 2012 16:17

krt.ecek píše:také souhlasím s tím, že to je nesmysl, podívej se na rozbor oleje co se vypustí, neříkej, že to že tam jsou kovové špony motoru prospívá.... je to možná tvůj laickej názor, ale zorvna to, že měnit olej častěji je na škodu bych chtěl mít někde podložený nějakými ověřenými informacemi. Můžeš hodit nějaký link, kde jsi toto našel?
forum fiat ale třeba melou ptákoviny jako tady

Karlos 13-01-2007 08:44
Chlapy neblbněte. Dobrá 15000km na výměnu by se dalo pochopit ,ale dřív je to fakt zbytečnost. Kámoš v Ochcávce TDI má Longlife olej od Shellu a měnil ho po 50tkm když mu to nahlásil palubní počítač a nedolil za celou dobu ani kapku. Prodával to když to mělo 120tkm a motor si jenom předl. Takže 15-20tkm musí bejt pohody i se Selenií.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Keras » ned črc 22, 2012 16:33

Co je na autě 120tis.? Sice si auto přede, ale co dál? To už nikdo neví páč ho prodá.
Já se k autu budu chovat dobře a udělám mu servis a údržbu. Zajedu ho tak jak chci, vyměním olej tak jak chci. Je to všechno jen o hodnotách. Dělej a chovej se k němu taky jak chceš.
Ovšem měl bys být přidán do registru lidí, kteří se k autu takto chovají, aby byli potencionální kupci varováni!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » čtv črc 26, 2012 18:19

[quote="a.c.a.b."]Oleje ztrácí hlavně detergenty a disperzanty. Dál se do oleje dostávají kovové prvky, které vznikají na třecích plochách motoru a přes vzduchový filtr se dostávají do oleje další prvky, nejčastěji draslík a křemík. Olej pak nemaže, ale působí jako brusná pasta. Nejčastěji se to projeví na ložiskách u turba (proto turba kapou hlavně těm co jezdí LL interval) a u různých motorů na různých místech. Třeba u Renaultu je proslulý motor 1,5 dci a jeho poddimenzované ojniční ložiska. Značkové servisy doporučují u tohoto motoru zkrátit interval na max 15tis km. U Scenika, Laguny a podobných větších aut bych to dal na max 10tis km, protože tam dostává tem motor zabrat už tím jakou váhu musí rozpohybovat.
Žena používá Thalii na dojíždějí do práce 11 km a parkuje venku. Když si udělám rozbor, tak ten olej je po 10 tis km na konci sil. Drtivou většinu času totiž motor pracuje ve studeném režimu. A má celkem dost studených startů.
Konkrétně tam používám TOTAL QUARTZ 9000 5W40.

to se mi líbí nejvíc.... nějaké trápení nezahřátého motoru.... je to jen motor tak at trpí mě to tady připadá jak na schůzy ksč

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Keras » pát črc 27, 2012 11:07

Tahle věta je trochu mimo:
"Další co mě dokáže rozhodit, tak když někdo cpe do auta o dvě třídy lepší olej než je nutné. Např. do felicie 1,3 5W40"

5W40 není nic jiného než vizkozní specifikace za studena/za tepla. Nic víc, nic míň.
To, že je to "o dvě třídy lepší olej" je holý nesmysl!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » pát črc 27, 2012 16:42

janmil píše:
b52 píše:kolega má tálu 2 ----rok vr 2008 koupil ji zabavenou z exekuce měla najeto 25000km dnes jsme sním jeli na houby /našli jsme prd/ má najeto 65000 olej ještě neměnil/je teda černej jak romská gumáka/ ale motor v pohodě přede jako kočka''' tak sám nevím ale potvrzuje to moje neměnit až po 30000km. ČIM jí víc ladíš tím víc na tebe ser.....
Kolega to teda asi o 10000km prešvihol. Je to jeho auto za jeho peniaze, takže nech si svoje experimenty financuje sám. Obávam sa, že povlak z karbónu sa nebude konať a o pár rokov budú v diskusnom fóre renaultclubu témy typu "motor stráca výkon , motor nemá kompresi, velká spotreba oleja" a pod. Olej nie je kyslé mlieko, nezdrcne sa cez noc. Znehodnocovanie oleja je plynulý a postupný proces. Prax ešte nikdy podobné "povlakové" a iné chytrácke teórie nepotvrdila a preto dnes meníme oleje v intervaloch ktoré sa dlhodobo osvedčili. Teda až na niektorých experimentátorov.
kolega se dnes s thálou vrátil ze španělska na oleji po přešvihnutí asi 13 500 km tak že asi 45000km bez výměny oleje motor šepot květin ve francii doléval 0.3l total 5w 40 jinak jen problém za celou cestu při spouštění spojky kovový zvuk po uvolnění spojkového pedálu pod nohou .... motor od 2500 ot táhne jako slon tak že všechno ok... olej je teda černej jako romská bota pomalu nejde setřít z měrky

a.c.a.b.
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř črc 18, 2012 20:04

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od a.c.a.b. » pát črc 27, 2012 18:19

Keras píše:Tahle věta je trochu mimo:
"Další co mě dokáže rozhodit, tak když někdo cpe do auta o dvě třídy lepší olej než je nutné. Např. do felicie 1,3 5W40"

5W40 není nic jiného než vizkozní specifikace za studena/za tepla. Nic víc, nic míň.
To, že je to "o dvě třídy lepší olej" je holý nesmysl!!!

Neříkej... fakt???

TOTAL QUARTZ 9000 5W40
ACEA A3/B4, API SM/CF
PSA B71 2296 / BMW LL-01
VW 502.00/505.00
MB 229.3
PORSCHE A40


TOTAL QUARTZ 5000 15W40
ACEA A3/B3, API SL/CF
PSA B71 2295

A ostatní ,,značkový" výrobci olejů to mají podobné.
Čím nižší viskozita za studena (první číslo), tím kvalitnější olej, lepší specifikace a víc uvolnění od výrobců motorů.

Kvalitnější, ale neznamená nejvhodnější do určitého motoru. Viz. příklad té felicie 1,3.
THALIA 1,2 r.v. 2008
CLIO GRANDTOUR 1,2 r.v. 2009
MEGANE GRANDTOUR 1,5 r.v. 2012

u všech spousta nestandardních vychytávek a dodělávek.....

softouch
Advanced member
Příspěvky: 422
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od softouch » pát črc 27, 2012 23:02

nedava sa nahodou do thalie s 1,2 motorom od nova 5W40? Podla toho, co si napisal ACAB, tak si davame a aj Renault dava do motora svojho najlacnejsieho modelu olej pre Porsche :-)
Osobne si nemyslim, ze viskozita je ukazovatelom kvality oleja.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

a.c.a.b.
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř črc 18, 2012 20:04

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od a.c.a.b. » sob črc 28, 2012 11:52

Viskozita opravdu není ukazatel kvality. Přesto oleje z nižší viskozitou mají VĚTŠINOU lepší normy.
Takže OBRAZNĚ se dá olej z nižší viskozitou považovat za kvalitnější.
THALIA 1,2 r.v. 2008
CLIO GRANDTOUR 1,2 r.v. 2009
MEGANE GRANDTOUR 1,5 r.v. 2012

u všech spousta nestandardních vychytávek a dodělávek.....

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Ocko » sob črc 28, 2012 16:58

Napíšu jen abych potvrdil slova Kerase. Ano opravdu snad ani nemá cenu reagovat na bláboly z úst B52 :o)
Kdo si chcete oddělat motor berte ho vážně. A ten kdo chce jezdit a neplatit za nové turbo, olejové čerpadlo, celý motor a podobné drahé nesmysly (určitě když se všechno zadře tak je to vlastně užitečný jako ten karbon :)) ,ten at mění olej u benzínu po 15 kkm a u diesela radši po 10 kkm (pokud lítá dálky tak může taky po 15 kkm) Níž bych radši nešel. Doporučený interval od výrobce má na svědomí špatné renomé značky Renault a je nesmyslně dlouhý. Navíc ho později raději zkrátili, že by si to uvědomili ?

Mimo oleje se u dieselů hodně vyplatí tankovat lepší naftu ,nebo používat aditiva ,které naftu hlavně promažou (česká nafta je suchá a ničí čerpadla)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od Keras » ned črc 29, 2012 21:11

Děkuji za podporu :wink:

2 a.c.a.b.:
JO Fakt!!!
Mluvíš čístě o vizkozitě a to je špatně! Podruhé jsi už uvedl výk. specifikace (to už je lepší :wink:) ovšem kde máš ty "dvě třídy"???

http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus5
"Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě, či na tom, zda je olej minerální či syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W-40 a SAE 5W-40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3"
Takže se nehádej, napsals to blbě a přiznej to :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od jjenda » úte črc 31, 2012 08:37

Keras má pravdu "předsedo" :lol: A ten zvláštní přispivatel B52 je asi něco jako na Novinkách pan ing. Lopata. Ten tam taky naschvál XXXXX lidi a má z toho bžundu. Už jen ty demagogie o plném knedlíku na nezajetý motor a zbytečné měnění oleje. Snad se žádný rozumně myslící tvor těch výplodů nechytne a neoddělá si motor. Čeho pak se ještě dočkáme? Že zimní gumy kloužou v změ víc jak letní? :P
Naposledy upravil(a) krt.ecek dne úte črc 31, 2012 16:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Prosím, pozor na slovník. Děkuji
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Příspěvek od b52 » úte črc 31, 2012 19:07

no to snad ne 90% vyjíždějících s tálou s autosalonu dostane pokyn vždyt je to zajeto z výroby nepřekračovat rychlost 130km a tak je to správně---- tady řeší ca 1000 lidí otáčky.. rychlost atd.. no naprostá kravina ... ale je to jejich věc doufám že si tálu nechají až do smrti proto že se sní stane líná žeroucí mrcha zviklá na 4000 ot.m ,,,tála se musí točít ( chudák příští majitel který ji trochu naloží)

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host