Problém se startováním

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jurajc » stř bře 06, 2013 12:07

No vcera ani na 8x sa mu nechcelo 3 roky nist a teraz bude strajkovat :) nakoniec sa umudrilo a nastartovalo.
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Brano70
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon pro 17, 2012 14:18
Bydliště: Zvolen

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Brano70 » sob bře 09, 2013 06:19

jurajc, skus dat aquafobin do nadrze na odstranenie pripadnej vody v benzine a tankuj 98 natural, mam vlastne skusenosti, asi 1 mesiac tankujem len 98 a na prvy stuch bez absolutneho zavahania, predtym som mal to iste co ty
R Thalia, 1.2 16V, Privilege, kupene nove 04/2009

Standa Vo
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 13, 2013 12:06

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Standa Vo » ned říj 13, 2013 13:21

Zdravim muze nekdo poradit kde najdu snimac otacek Renault Clio III 1.2 48kw?

Uživatelský avatar
petuska
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 05, 2011 21:13
Bydliště: Prešov

Re: Problém se startováním

Příspěvek od petuska » sob lis 16, 2013 15:12

Vonku uz začina byť zima a moje Clio začina zase štrajkovať. Už som zufala, v servise Renault som ako doma, už mi je až trapne tam toľko chodiť !
Nepomohla zmena benzinky, nepomohla vymena snimača otačok motora, nepomohlo 3x preprogramovanie RJ.
Navyše po naštartovani mi klepe motor ako keby šiel na 3 valce. Otačky stupaju klesaju a z Clia je traktor. Keď sa motor zohreje, tak už je to ok. V renaulte mi povedali, že je to bežny chod motora.. hlavne, že predtym mi to nerobilo. Tak som ostala šokovana ja aj oco.
Auto je ešte v zaruke, ale čo s tym, keď diagnostika je stale čista a mne auto neštartuje ? Podpaliť ? :evil:
Renault Clio III.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Zefek » sob lis 16, 2013 16:35

Já bych zkusil vyměnit cívky. Pokud je druhé auto, tak aspoň na zkoušku z toho druhého funkčního. Jestli je to v záruce, tak to svíčky nebudou, ale zkusil bych se na ně po studeném startu podívat, třeba napoví, který válec dělá problémy. Může být samozřejmě problém i ve škrtící klapce, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kleio
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: úte čer 18, 2013 08:36
Bydliště: F-M

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Kleio » sob lis 16, 2013 18:08

petuska: předpokládám, že máme v čr podobné zákony jako vy, takže 3x reklamace stejné věci = vyměna zboží nebo vrácení peněz, já už bych to tak řešila, klidně přišla i s právníkem

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Zefek » sob lis 16, 2013 18:10

U toho vrácení je s autem dost problém, protože si odečtou rozdíl hodnoty auta v době koupě a v době, kdy bys ho chtěl vrátit. Spíš bych šel cestou nějaké finanční kompenzace.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kleio
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: úte čer 18, 2013 08:36
Bydliště: F-M

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Kleio » sob lis 16, 2013 22:11

Kdepak, při odstoupení od kupní smlouvy z důvodů např. 3 reklamace stejné vady ti musí vrátit plnou kupní cenu. V opačném případě by se jednalo o neoprávněné přenášení nákladů prodávajícího na spotřebitele.

jaspa666
Experienced member
Příspěvky: 664
Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jaspa666 » ned lis 17, 2013 20:06

Pochybujem, že by niekomu vrátili peniaze po tretej reklamácii... a prakticky oni nenašli žiadnu chybu, tak nemá čo reklamovať.

Peťuška - dám ti radu: Maj v nádrži VŽDY čo najviac benzínu... hlavne v zime to platí, že čím menej benzínu v nádrži, tým vačšia kondenzácia - naštartuješ s poloprázdnou nádržou a čerpadlo začne ťahať do valcov vodu z nádrže... takže potrebuješ zo 3 krát preštartovať, kým natiahne takú zmes benzínu, aby to už šlapalo... skús to a uvidíš... ak ti toto urobí aj pri plnej nádrži, tak moja teória je zlá... ale ja sa toho držím, že ručička aby ukazovala skoro plnú nádrž. Tieto motory 1.2 16V sú háklivé na vodu v benzíne viac ako iné.
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Problém se startováním

Příspěvek od septim » pon lis 18, 2013 08:21

Pripadne kupit na pumpe neviem ako sa to vola dnes, ale volakedy to bol Velfobin. Nariedi vodu aby nezamrzla a da sa to spalit potom v motore. Opytaj sa na pumpe.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
petuska
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 05, 2011 21:13
Bydliště: Prešov

Re: Problém se startováním

Příspěvek od petuska » úte lis 19, 2013 18:11

Presne ako piše jaspa666, nemam čo reklamovať. V renaulte sa obhajuju diagnostikou, ktora nezaznamenala žiadne chyby. Čiže ja tam chodim ako na klavir a ich odpoveď je stale rovnaka. Diagnostika čista = auto v top stave.
Akurat mam od nich jeden papier o tom, že menili snimač otačok motora, a to tiež len vďaka tomu, že auto doviezol renault asistent na odťahovke. To bolo minulu zimu. Už sa tešim na tuto :?
Mysliš aquafobin či ako sa to volalo ? Skusim to kupiť.
Renault Clio III.

palk
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned kvě 20, 2012 00:21

Re: Problém se startováním

Příspěvek od palk » úte lis 19, 2013 23:00

Nevím jak je to s benzínem na Slovensku, ale benzín v ČR dnes povinně obsahuje, tuším, 3,5 % lihu. To znamená, že v plné nádrži jsou ho skoro 2 litry. Na odstranění kondenzované vody v benzínu se dříve místo Velfobinu používal právě líh a to asi jen 1 dcl na 10 litrů benzínu. Proto se obávám, že Aquafobin sice nic nezkazí, ale bohužel ani nepomůže.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se startováním

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 21, 2013 15:51

Aquafobin je právě jen líh, který na sebe naváže vodu a je možné to pak prohnat motorem. Ale jak už bylo řečeno - dnes má plná nádrž v sobě klidně 3 litry lihu, takže přidávat Aquafobin by bylo nošení dříví do lesa...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
jasenan
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv úno 13, 2014 20:22

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jasenan » čtv úno 13, 2014 20:49

Zdravím já má problem se startováním taky. Dvakrát už jsem byl v servisu a nejsou schpni najít zavadu že pc nic neukazuje že je to benzínem. ale tankuju všude možně takže tím to není. Podruhé mi přehráli řídící jednotku chvilku byl klid a dělá to zas.

Clio grandtour 1.2 16V r.v. 2012

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jurajc » pon čer 23, 2014 14:36

Tak nam zacalo tiez strajkovanie. Najazdene cca 69900km sviecky menene pri 60000km. Tankovaval som na Lukoil vcera, kedze uz si pytala nadrz papat som zasiel na OMV.
Zacalo to minule robit castejsie stale som mal, ale benzin z Lukoil. Auto je garazovane klucik do polohy svietia kontrolky zhasnu a nastartujem chvilku sa chytil potom klesnu otacky a zdochne. Znovu startujem a to iste. Dalsi raz pridam aj plyn a par krat preslapnem a uz ide. Vcera som natankoval OMV auto, ale spalo vonku rano na prve nastartovanie bez plynu nastartovalo a neklesali otacky. Teraz uz len odsledovat ci to je benzinom, alebo kedze je v garazi bolo tam chladnejsie (cidlo nejake)
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jurajc » sob čer 28, 2014 21:05

Zmenou benzinu ideme zase bez problemov.
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Problém se startováním

Příspěvek od septim » stř črc 02, 2014 12:06

Benzinku sme menily x-krat. A vsetko len do casu dobre. Je to problem softu asi, pretoze som videl uplne novy logan 1.2 lpg a presne to iste. Na 1.x to nenatoci alebo skape a na druhy ide na benzin. A auto nemalo ani 1000km, teda je to problem vyrobcu, nie benzinu.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se startováním

Příspěvek od kotasekh » čtv črc 03, 2014 16:44

Je to známý problém motoru 1,2. Na paliva s označení 98 a více oktanů startuje na brnknutí, ale na 95 dělá často přeně ty popisované problémy. Já to taky řešil, jak mechanicky, tak i aktualizací softu v řídící jednotce, bez výsledku. Začal jsem jezdit na OMW MaxxMotion 100 a starty jsou už možná i pár let v pořádku a bez zaváhání.
Ono je to taky možná tím, že prodávaný BA 95 nemusí mít 95 otanů že, proto pomáhá změna benzínky, kde si normu lépe hlídají, i když třeba dočasně...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

jaspa666
Experienced member
Příspěvky: 664
Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jaspa666 » pát črc 11, 2014 13:58

Neskúšal som tankovať 98, ale pomôže proste mať stále relatívne plnú nádrž, alebo aspoň na 3/4 plnú. Vtedy nerobí pri štartovaní žiadne problémy. Ako pri vysokých teplách, tak aj v riadnej zime. Predpokladám, že týmto spôsobom sa výrazne obmedzuje kondenzácia a nie je voda v benzíne. Ak voda v benzíne je, naťahuje čerpadlo pri štartovaní najprv vodu a prečo to potom neštartuje, že?

Tankujem vačšinu času zo Slovnaftu klasickú 95 natural, občas mu dám z OMV, prípadne Lukoil.... na dCi mi robila problém nafta zo Slovnaftu, tankovanie na OMV bolo riešenie, ale pri benziňáku som nevidel zatiaľ žiadny rozdiel v kvalite paliva. Kým som prišiel nato, ako obmedziť zlé štarty, nechytalo mi to nech bol v nádrži benzín z hocijakej čerpačky.

Pred týždňom som mal skoro prázdnu nádrž ako sme prišli do Chorvátska... pri štartovaní som už cítil, že sa mu nejako nechce. išiel som doplna natankovať na ich čerpačke INA a už bol zase kľud.
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Problém se startováním

Příspěvek od jurajc » úte črc 22, 2014 21:17

Zavada sa zopakovala. Pomohlo vycistenie skrtiacej klapky aj otacky sa upravili.
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Problém se startováním

Příspěvek od afko » ned čer 07, 2015 23:15

Kotasekh, ako som čítal používaš OMV Maxmotion 100 už dlhšie. Ja začínam mať tiež problémy so štartovaním, asi klasika, takže som sa chcel len opýtať či dlhodobo sa dá používať ten 100 oktánový a nebudú do buducna problemy s motorom, ventilmi a tak podobne, ked je predpisany BA95. Dik p.s. resp. ma ešte napadlo, či sa dá zmiešať 95 s tou 100 dajme tomu striedavym tankovanim a nebol by problem.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Problém se startováním

Příspěvek od kotasekh » pon čer 08, 2015 06:14

Motor zvlada i 98okt. Oktany jsou jen vyjadreni odolnosti samozapalu. Nekteri tvrdi, ze vyssi oktany zpusobuji pomalejsi horeni a tim vyssi teplotu na vyfukovych ventilech, ale je to jen jejich dedukce a ma dedukce je takova, ze to pravda neni, protoze rychlost horeni a odolnost samozapalu jsou dve rozdilne veci ;). Motor proste pojede v rezimu 98okt, vic jednotka stejne neumi. A pokud si to od zefka pamatuju spravne, tak motor jede v rezimu nejvyssich oktanu (nejlepsi predstih) vzdycky, dokud nezasahne cidlo klepani. Takze se 100okt mas trosku rezervu a v rezimu 98okt ti to pojede furt ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 623
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním

Příspěvek od R11 » stř črc 29, 2015 23:45

Moje zkusenost je takova: pri pouziti Naturalu 98 se nezmenilo vubec nic. Subjektivni pocit pri jizde stejny, auto se chovalo stejne, spotreba stejna. Podle vyrobce je mozne pouzit jak Natural 95, tak i 98. To znamena, ze jednotka motoru si proste pri pouziti Naturalu 98 preprogramuje tzv. "mapu spalovani" a tudiz se zadny vnimatelny rozdil nekona...
Rozdil mezi naturalem 95 a 98 je jen v odolnosti vuci tzv. detonacnimu spalovani. Nic vic.
Samozrejme situace je jina u motoru, ktere maji predepsane palivo s oktanovym cislem 98....
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Zefek » stř črc 29, 2015 23:49

S mapou se nic nedělá. S mapou se hýbe jen tehdy, pokud je ve výfuku více nebo méně kyslíku. S tím ale oktany nemají nic společného. Hýbe se akorát s předstihem na základě snímače klepání. Jede to ale jak píše kotasekh, vždy s maximálně nataženým předstihem, kolik jen umožňuje konstrukce motoru a setrvačnost hoření paliva, ... Pokud se vyskytne klepání, předstih se zmenší. Rozdíl mezi 95 a 98 není žádný právě proto, že pokud je to fakt 95, je motor konstruovaný, aby jel s maximálním předstihem. Ten motor pojede i na 91 oktanů, ale bude to žravější a hůř to pojede.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

zdenekc1
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: stř úno 18, 2015 21:25

Re: Problém se startováním

Příspěvek od zdenekc1 » ned črc 31, 2016 16:03

Zdravím. Chci se zde podělit o svou zkušenost. Poslední měsíc mi Clio Grandtour (2009) vždy první start každý den nastartovalo až napodruhé, potom celý den fungovalo vše normálně. Byl jsem s tím čtyřikrát v servise (Bono Auto), kde poprvé proběhlo čištění klapky, podruhé mi vyměnili lambda sondu, která házela závadu, potřetí výměna svíček ale tyto opravy vadný první start neodstranily. Až napočtvrté, kdy mi přeprogramovali řídící jednotku auto startuje jako nové. Tak asi tolik k problému startování...
Vozidlo: Renault Clio Grandtour 2009

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti