Zadní stěrač
Moderátor: Moderators General
Dík za radu
Dle rad Koprdy jsem se pustil do opravy zadního stěrače, který si dělal co chtěl. Problém byl v relátku. Nesehnal jsem sice to co tam dal Koprda RAS-1215 tak jsem použil JQC3FF stejných parametrů. Moc dík bez jeho rad bych byl v p...i a místo 25 Kč za relátko bych v Renaultu vycvakl odhadem kolem 5 tisíc a možná i víc.
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dík za radu
.....m.cz píše:Dle rad Koprdy jsem se pustil do opravy zadního stěrače, který si dělal co chtěl. Problém byl v relátku. Nesehnal jsem sice to co tam dal Koprda RAS-1215 tak jsem použil JQC3FF stejných parametrů. Moc dík bez jeho rad bych byl v p...i a místo 25 Kč za relátko bych v Renaultu vycvakl odhadem kolem 5 tisíc a možná i víc.
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
Rele
Mám stejný problém ale nemůžu sehnat uvedené relátko,poradíte prosím?Sehnal jsem jen toto- http://www.tipa.eu/cz/produkt/01760389- ... 15|jqc3ff/ - ale tam je uvedeno spínací U 250V což mě mate,je to správně?Omlouvám se ale nejsem zběhlý v elektronice.
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stěrač
Toto jsme psal kolegovi "m-cz":dozi píše:Je složitý vyndat tu jednotku s relátkama?Prosím o stručný návod kdo to už dělal.Předem velký dík!
Výměna relé je popisována zde: viewtopic.php?t=7750&highlight=zadn%ED+st%ECra%E8 v příspěvku z 24. 8. 2006. V příspěvku z 30. 8. 2006 jsem umístil dokonce fotky té desky s označením konkrétního relé, které souvisí se zadním stěračem.
Jinak pro demontáž říd. jednotky musíš odklopit víko pojistek v palubní desce nalevo od volantu, pak povolit 1 šroub ( nahoře v té pojistkové skříni ) a následně říd. jednotku vytlačíš z postranních plastových úchytek. Pak už jí jen musíš spodem dostat pod volant, abys k ní měl pěkný přístup, odpojíš od ní všechny kabely, tuším zespodu jednotky povolíš všechny šrouby a spodní i vrchní kryt jednotky od sebe oddělíš. Tam už uvidíš plošný spoj i s předmětným relé stěračů, takže ho jenom vypájíš z plošňáku ven, vložíš a zapájíš nový relé a celý to zase smontuješ. V příspěvku z 24. 8. 2006 zmiňuji výrobce origo relátka, ale když s demontovaným relé zajdeš do nějaký prodejny s elektronikou, určitě nějaký podobný najdete - musíš ale samozřejmě koupit takové relé, které má zcela stejnou rozteč kontaktů ( v opačným případě bys relé nedostal do plošnýho spoje ), musí být na 12 V, přepínací a musí snést proudovou zátěž tak 10 - 15 A. Nenapadá mě žádná záludnost, která by na tebe měla čekat.
Doufám že to je dostačující, kdyby ne, tak se ozvi a nějak to dáme do kupy .
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
Problém to není. Postupuj přesně podle pokynu kolegy Koprdy a nemůžeš udělat chybu. Doporučuji nejdřív si objednat relátko a potom se do toho pustit. Já jsem to dělal na dvakrát: vymontovat, podívat se (stejně na nic nepřijdeš), zpětná montáž (potřeboval jsem jezdit), objednat relé, vymontovat, opravit, namontovat a ejhle funguje jak má.
zadní stěrač-interval
Zadní stěrač udělá vždy 10 cyklů a to i v době, kdy je zpátečka již vyřazena. Při zapnutí cyklů předního, zadní nereaguje. Čím by to mohlo být? Doběhový kontakt zadního vyčištěn od množství vazelína a nic. Ď!
-
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
- Bydliště: Praha
Mám na svém 1,9 dTi Break z roku 99 podobný problém, ale stává se mi to trochu jinak. Když otočím tím knoflíkem na zapnutí zadního stěrače, zadní stěrač začne cyklovat. Když otočím zpět, tak se vypne. Ale když pustím přední stěrače, tak aniž bych otočil tou páčkou, tak mi občas setře zadní stěrač.... Nikdy před tím to nedělalo, až teď nedávno se to stalo. Může taky být závada v tom malém relé v řídící jednotce??? A nebo je spíš něco v nepořádku s relé pro přední stěrače? A kde vlastně je? Taky v té sdružené jednotce? Jak to má být? Je normální, když mám puštěné přední stěrače, že stírá i zadní stěrač, aniž by byl zapnut???Jak to funguje u Vás? Díky za rady
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
zadni sterac me setre pokud je vypnuty jen v pripade, ze mam pusteny predni sterace a zarazenou zpatecku. tohle je normalni funkce.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
-
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
- Bydliště: Praha
Jen malá drobná otázka: Když odpojím tu desku s relátky (malou řídící jednotku), od trvalého napětí, není potom nutné zadávat kód klíče? Ale asi určitě ne, protože je to stejný jako když odpojím baterii! Tak už nic, odpověděl jsem si sám Pokud se nepletu, je v tom i imobilizér, tak jen jestli není potom nutná synchronizace? Já to asi risknu, vyměním obě ta relátka, ať mám klídek:-)
Díkes
Díkes
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Žádná synchronizace ani zadávání kódu klíčku, žádný problém s imobilzérem, pouze budeš muset "nacvakat" kód do autorádiaPetr Kocum píše:Jen malá drobná otázka: Když odpojím tu desku s relátky (malou řídící jednotku), od trvalého napětí, není potom nutné zadávat kód klíče? Ale asi určitě ne, protože je to stejný jako když odpojím baterii! Tak už nic, odpověděl jsem si sám Pokud se nepletu, je v tom i imobilizér, tak jen jestli není potom nutná synchronizace? Já to asi risknu, vyměním obě ta relátka, ať mám klídek:-)
Díkes
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
-
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
- Bydliště: Praha
Tak já už mám relé taky vyměněné. Je to paráda, když to konečně funguje tak jak má. . .
Sehnal jsem to relé RAS1215, a stálo mě 25,-Kč Navíc mi včera chcípnul měřák, takže jsem si nemohl ani ověřit, jestli to relé je opravdu tím relé, ale dal jsem na Koprdu, a bylo
Jinak, skládám poklonu Koprdovi, velice dobře propracovaný článek, s jehož pomocí mi celá výměna nezabrala déle než půl hodiny včetně demontáže, výměny relé a montáže té jednotky zpět!!!
P.S. Mačkám Ti Koprdo tlačítko +
Sehnal jsem to relé RAS1215, a stálo mě 25,-Kč Navíc mi včera chcípnul měřák, takže jsem si nemohl ani ověřit, jestli to relé je opravdu tím relé, ale dal jsem na Koprdu, a bylo
Jinak, skládám poklonu Koprdovi, velice dobře propracovaný článek, s jehož pomocí mi celá výměna nezabrala déle než půl hodiny včetně demontáže, výměny relé a montáže té jednotky zpět!!!
P.S. Mačkám Ti Koprdo tlačítko +
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001
- Lievan2006
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv pro 07, 2006 18:40
Mam podobny problem, vyklopne zadne okno - zvadnuty stierac ...Modzillo píše:V posledne dobe som si všimol, že sa mi zadný stierač nevracia do pôvodnej polohy. Ostáva odkonený asi 3 cm (na konci) od vodorovnej polohy. Rukou s ním ide pohnúť a vrátiť do klasickej polohy. Niekedy sa vráti normálne, niekedy zostane šikmo... Čo by tomu pomohlo?
Modzillo ako si to vyrieril ?
Renault Scenic 1,6 16v (12/2002)
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob říj 27, 2007 22:45
- Bydliště: Velké Bílovice
- Kontaktovat uživatele:
Chci se podělit o radost,jakou mám s opravy zadního stěrače.Zadní stěrač mi z ničeho nic začal pořád stírat i když nebyl přeplý do polohy stírání a nešlo otevřít okno u zadních dveří.Musel jsem odpojit konektor a zajel do servisu,kde mi řekli,že si musím asi koupit nový,který stojí cca 8.500,- Kč !!!!! Dal jsem na radu bernardwa a vše provedl jak popisoval.Já ještě rozebral plastovou schránku s kontaktama,která je nacvaklá na těle motorku.POZOR je to zbytečné!!!!! Fór je v tom,že vazelína dělala všechno to zlo.Povolíte 5 šroubů a vyndáte plastové kolečko které je poháněno šnekem z motorku.Jsou pod ním 3 plíšky (zběrače) a ty musíte očistit od vazelíny.Já jsem očistil uplně všechno a prostříkal kontaktolem.Namontoval zpět a při vyplém zapalování odpojil baterii (RESET SYSTÉMU).Ani nevíte,jakou jsem měr radost,když jsem otočil klíčkem a stěrač stál.Funguje jak má a zadní okno,které bylo blokované se taky otevírá.Mám o to větší radu,že dneska jsem málem koupil druhý motorek za 2.000,- Kč z vrakáče.
- Petarda
- Starting member
- Příspěvky: 46
- Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Tak jsem taky měnil relé. Přestal postupně fungovat zadní stěrač a díky tomuhle fóru jsem odtušil "odkud vane vítr". Vyměnil jsem relé a už opěť funguje. Díky. Akorát montáž krabičky s relátky pro mě byla vcelku porod. Ale stálo to za to. Ještě se chci zeptat zda někdo nemá popis zbývajících relátek.
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)
taky mne nefungoval zadni sterac a nakonec to bylo opravdu spalenym motorkem.
v servisu mi nabidli 2 moznosti
1. motorek z vrakace za 1700 s DPH
2. motorek original renault kolem 6500 bez DPH (cenu si nepamatuji presne protoze se mi zamlzilo i pred ocima)
za 2155 kc i s nejakyma drobnostma na aute opraveno v auto servise dostalik olomouc
zlati lidi ..
v servisu mi nabidli 2 moznosti
1. motorek z vrakace za 1700 s DPH
2. motorek original renault kolem 6500 bez DPH (cenu si nepamatuji presne protoze se mi zamlzilo i pred ocima)
za 2155 kc i s nejakyma drobnostma na aute opraveno v auto servise dostalik olomouc
zlati lidi ..
Re: ahoj
Také bych potřeboval vědět které relé je pro přední stěrače. Mám s nimi stejný problém jako vy ze zadním. Díky za odpověď.
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob dub 18, 2009 20:06
- Bydliště: Nový Jičín
Taky jsem řešil problém se zadním stěračem který mi nešel.Podle rad a návodu které jsou tady na foru jsem postupoval,po natažení drátu bokem auta motorek OK.Dráty v patých dveřích OK.Zbývaly dvě možnosti prěpínač a rele,mám otvirací okno pátych dveří a při zapnutí stěračů mi nešlo otevřít ztoho jsem usoudil že přepinač je taky OK.Zůstalo poslední rele měl jsem trochu obavy,ale podle návodu ve kterém KOPRDA popisuje postup jsem vše zvládl za 30min.Přikladam adresu obchodu z kterého jsem měl rele na druhý den. .http://www.rasel.cz/detail4324.101/rele ... aci).aspna
Re: ahoj
Pajdaa píše:Také bych potřeboval vědět které relé je pro přední stěrače. Mám s nimi stejný problém jako vy ze zadním. Díky za odpověď.
Tak jsem nechal vyměnit relé a stěrače fungují jak mají. Teda nechci moc křičet.... Oprava spočívala ve vyjmutí jednotky, zjištění které relé spíná přední stěrače a v jeho výměně. Protože jsme nesehnali to samé, tak je napojený přes dráty. Každopádně pokud máte ten samý problem (stěrače si dělají co chtějí-nedojíždějí, nesprávně cyklují) tak neměňte hned celou jednotku, jak poradí mechanik, ale zkuste nejprve nové relé. Ušetříte 10-15 tis. Kč.
Tak mě asi odešel zadní stěrač Respektive zatím nevím zda motor či relé nebo to bude něco jiného.Ráno jsem ho potřeboval jen občas zapnout na 1.cyklus.Nejprve vše dobrý.Jenže pak velmi výrazně zpomalil.
Tzn.že když byl vpořádku tak jedno setření trvá cca 1sek a když zpomalil tak 3-4sek.No a nakonec se zaparkoval do klidové pohody a už se nepohl.
Poněvadž jsem neměl moc času to zkoumat tak zatím jen hledám teoretické možnosti.
Všiml jsem si ale,když jsem otevřel zadní okno tak jsem zkoušel rukou pootočit tím kolečkem s trnem na okně co je při uzavření poháněné motorkem že se ani nehne.Teď nevím,zda se sním má jít dat pohnout.Myslím trochu.Nebo vůbec ne.Vím že musí přesně při zavření zapadnout do pohonu.Takže uplně volně to nepůjde.Jak to je?
Díky.
Tzn.že když byl vpořádku tak jedno setření trvá cca 1sek a když zpomalil tak 3-4sek.No a nakonec se zaparkoval do klidové pohody a už se nepohl.
Poněvadž jsem neměl moc času to zkoumat tak zatím jen hledám teoretické možnosti.
Všiml jsem si ale,když jsem otevřel zadní okno tak jsem zkoušel rukou pootočit tím kolečkem s trnem na okně co je při uzavření poháněné motorkem že se ani nehne.Teď nevím,zda se sním má jít dat pohnout.Myslím trochu.Nebo vůbec ne.Vím že musí přesně při zavření zapadnout do pohonu.Takže uplně volně to nepůjde.Jak to je?
Díky.
Renault Scénic RXT16 - 1,6/16V/79kW rv.2000
Mám origo zadní plastový ramínko a patřím do rodiny všech s nesetřenou plackou asi 20x20 cm.Logickou úvahou je jedno jaký je sklo,jestli je tam rovná plocha.Jde o to,že pružina co přitahuje rameno je unavená a nedotlačí lištu tak jak má.Čili výměna pružiny tomu musí pomoci.Jinak na sundání celýho ramínka stačí sikovky.Hlavně se musí podložit kouskem plechu spodní část ramínka,aby se nepoškodil plast.
Renault Scenic 1,9 dTI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů