Baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » čtv srp 29, 2013 08:43

pozor pozor. Pokud budeš jezdit krátké trasy dobíjení se nevyhneš!!!
Záleží jak kdo a jak auto používá no.
Frekvence nabíjení není nikde danná. Baterce jen nedělá dobře pokud zůstává dlouho vybitá.
Nabíjet by se mělo pokud člověk ví, že auto delší dobu stálo, nabíjet by se mělo když je podezření že těžkopádně točí startér. Tyto věci se násobí chladným počasím, tedy v zimě. Je dobré vzít nějaký obyč multimetr a změřit napětí. Hodoty v jakých se to má pohybovat jsem tu psal...
Ale pokud člověk nemá problémy se startováním (to má největší odběr a tam se právě pozná kondice baterky) tak si toho všímat nějak nemusí...

Afko - ano i tu... Dělají drahé optimate, ale úplně stejně fungují lídlácké... To jsem tu také psal...
Já jí dokonce koupil na aukru kolem 2 stovek. Spolehlivě nahradí velkou těžkou trafačku, menší procesorovky na VRLA baterky (motorky a tak...) umí vše. Vřele doporučuji. Nedá se přepólovat což někteří odborníci také dokáží :) , sama detekuje kondici a popř. zvolí i pulzaci na sulfataci. Připojuje napětí až po chvilce takže je i bezpečná ohledně výparů - nejiskří. Někteří tvrdí, že na čas oživí i baterky dosti "jeté" ...
A přívody samozřejmě nechávám připojené když tu a tam dobíjím :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » čtv srp 29, 2013 10:37

Keras píše:pozor pozor. Pokud budeš jezdit krátké trasy dobíjení se nevyhneš!!!
Záleží jak kdo a jak auto používá no.
Onehda jsem to počítal a pokud je baterka v dobré kondici, tak po startu je dobitá po cca 20-30 vteřinách. Respektive po téhle době alternátor dodal energii spotřebovanou startérem. Problém ale je, že záleží na tom, jak kdo auto používá, protože pokud auto delší dobu stojí, probíhá samovybíjení a tím klesá i hustota elektrolytu. K hranici 1,25 je to ok, pak už se začíná tvořit sulfát i na svorkách, což svědčí o tom, že by baterie chtěla dobít.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » čtv srp 29, 2013 11:28

Tos počítl bez ohledu na rosvícená světla?
Je zajímavé, že co mám denní LED tak baterie "drží" znatelně víc...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Baterie

Příspěvek od jjenda » čtv srp 29, 2013 11:30

Jak jsem psal, já tam nemám originál vestavěný rádio, ale dali mi tam na přání Pioneer i s repráky. Proto ta obava o zablokování. No, musel bych se podívat do krabice, jestli je tam nějaký kód potřeba.
To odpojování baterie jsem vyčetl někde v návodech, ale je pravda že u Felicie to odpojování píšou taky ale v životě jsem ji neodpojoval. Já se ptal hlavně, jestli to něco nedělá s řídící jednotkou, když tam připojím externí zdroj nabíjení a ještě asi hůře usměrněný, nebo dokonce takový co má tu jednu amplitudu obrácenou.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » čtv srp 29, 2013 12:33

Na tak to jsem Ti přece psal ať při nabíjení neotáčíš klíčkama a máš po starostech...
Ale i tak by se nic nesatlo, neměj strach...
Počkej jak obrácenou amlitudu??? To bys tomu dal. To bys tam pustil střídavé napětí. Ta jedna půlvlna je přes diodu odfiltrovaná. Takže žádná opačná vlna tam není!
No hele pokud nemáš origo rádio tak kod musíš mít každopádně pokud je to tedy rádio s kódem.
To si zjisti dopředu, protože pak odjedeš někam na dovču třeba, něco se stane a budeš bez rádia. Já ho mám napsané a schované v autě. Stejně když už se tam někdo vloupá tak je to jedno. No je dobré ho vědět no.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » čtv srp 29, 2013 13:25

já si kod radia pamatuji :-) napsaný jej mám někde v dokladech doma, ale hlava je spolehlivější :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » sob srp 31, 2013 18:05

Ak jazdíš každý deň, nabíjačka takmer nie je potreba, ono, alternátor tam mám dojem tlačí nejakých 50 A, alebo 75 A ale podstatné je, že si to stráži volty a nepresiahne to nejakých 14,4 V aby sa nezačala variť. Každopádne ak je alternátor 50 ampérový, niečo spotrebuje aj elektronika a elektrika...
Doma to nabíjaš dajme tomu 0,1C takže nejakú 55-ku BY SI MAL nabíjať 5,5A, a nabíjačka by mala strážiť tie "plynujúce volty na baterke" aby to do nich nešlo...

- neviem či alternátor meria aj napätie baterky, možno iba svoj vlastný výstup a baterka bude mať svoju vlastnú ochranu /viem že niektoré maju antidetonačné patróny/, ale nakoľko tam nepustí viac voltov tak prúd môže byť o to väčší, pretože baterka to už nebude odoberať...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » ned zář 01, 2013 00:31

:D Baterka v pohodě snese víc než 14,4V. Plně nabitá baterka má na nabíječce 16V. Alternátor si samozřejmě řeší jen výstup, nic jiného. Ale baterka určitě žádnou ochranu nemá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » ned zář 01, 2013 08:16

Znesie, ale dokedy....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » ned zář 01, 2013 10:10

Mám komunistickou nabíječku, originál není to žádný bastl a napětí po vyfiltrování má 16,3V. Nabíjím tím baterky, které mají dobrou hustotu, tj. kolem 1.25 a nechávám je chvilku "povařit", aby se hustota vyrovnala na všech článcích a stoupla na 1,28. U napětí vyššího než 14,4V je potřeba častěji sledovat hladinu elektrolytu a případně dolévat vodu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » ned zář 01, 2013 11:11

Aj ja som nechával klasickú dolievaciu baterku vždy prebublať, lenže z tejto bezúdržbovky ak sa mi odparí elektrolyt, tak ju môžem zahodiť, v tom je ten vtip, tieto uzavreté sa musia nabíjať opatrnejšie. Aj keď ako vidím aj tá sa dá doliať, ale na čo si prirábať robotu.
Zatiaľ som ešte nenabíjal a predpokladám že najbližšie roky ani nebudem.
Nabíjam ináč modelárskou nabíjačkou accucel 6.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pon zář 02, 2013 09:18

tak pokud dobře startuje, není potřeba dobíjet... a když to při nabíjení probublá tak zase tolik eletrolitu nezmizí, žádnej strach :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pon zář 02, 2013 10:12

Já jsem nechával autobaterku "povařit" na té nabíječce, co jsem psal, celou noc. Ráno jsem dolil tak půl decky destilky do celé baterky. Jinak se zdá, že přípravek na nabíjení o frekvenci 10kHz fakčí. Za dva dny se zvedla hustota z 1,20 na 1,23. Zkusím to pak ještě na druhou baterku, kde je na plusovém článku hustota 1,15 a výš nejde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pon zář 02, 2013 11:56

zdar, mě je jen divný, jak dokáže tak vysokou frekveci ta baterka vůbec detekovat - nebo jako že to prostě funguje. Ty lídlovský nebo optimejty nabíječky pulsujou v sekundách...
Myslíš, že při obyč vyhlazeným napětí by ta hustota o 0,03 nestoupla také???

Co zkusit buď do toho prvního článku přidat trochu sírovky, nebo rovnou trochu EDTA tekutiny.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pon zář 02, 2013 12:07

To funguje tak, že to s tou frekvencí tu baterku odpojuje a připojuje k nabíječce. Je k tomu ale ještě připojená zátěž, takže když se baterka odpojí, na okamžik se vybíjí přes tu zátěž. Pak se to zase připojí a na chvilku se nabíjí a tak pořád dokolečka. Cílem je donutit ionty k pohybu mezi elektrodama. Když je to hodně zasulfátováno, tak je sulfát "nalepený" na deskách a neprochází přes něj proud. Důležitá je tam ta zátěž, jinak to nefunguje.

Problém u elektrolytu je ten, že čím je vyšší hustota, tím hůře se síran (sulfát) rozpouští zpět do elektrolytu. Já přemýšlím nad tím, že bych do toho článku, u kterého se to tak blbě rozpouští, nalil destilku - vycucnul bych kyselinu ven a pak do toho čistou destilku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pon zář 02, 2013 13:40

Jo takhle to je, ono tam sice jsou kilohertzy ale i tak to pulsuje v řádech sekund... Tož to jo.

No ale destilka je nevodivá, to bude fungovat a téct tam proud?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Roman Kolanda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 21, 2009 21:44
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Roman Kolanda » čtv zář 18, 2014 18:55

Nazdárek všichni, tak po 5 a půl roce a 105 000 km odešla chudinka originál baterka, budíž jí sběrna lehká. Pravda je,že jsem na ní za celou dobu nesáhnul,sem tam otřel hadrem,ale holka si na sebe vydělala. Už někdo taky měnil ?
Renault Thalia 1,2 16V Privilege 4/2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » pát zář 19, 2014 09:41

No mě to taky za chvíli čeká, zimu asi nepřežije...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » pát zář 19, 2014 14:20

Keras, v baterke žiadna destilka nie je, destilka je určená iba k nariedeniu kyseliny pri prvom naliatí a potom sa už dolieva iba destilka /otvorená baterka/, nakoľko kyselina sa z elektrolytu prakticky neodparuje ale iba voda...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pon zář 22, 2014 08:48

Zefek píše:Já přemýšlím nad tím, že bych do toho článku, u kterého se to tak blbě rozpouští, nalil destilku - vycucnul bych kyselinu ven a pak do toho čistou destilku.
Robo chápeš na co jsem reagoval? :wink:

Hele Romane ale 5,5 roků tedy zase nic moc viď? :?
Pamatuju doby co baterka vydržela i 10 let.

To mi zase připomíná zkontrolovat elektrolit... :oops:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » pon zář 22, 2014 19:37

Keras - to som teda prehliadol ...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Roman Kolanda
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte črc 21, 2009 21:44
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Roman Kolanda » pon zář 22, 2014 21:57

Keras,tak nevím,ale 5,5 roku se mě nezdá moc málo, podle prodejců je tejdě životnost nových baterií cca. 4 - 6 let. Ale znovu opakuji,za celou dobu životnosti jsem ji párkrát otřel hadříkem a to je VŠE,nikdy se nenabijela a nedolívala.......fungovala....tak nebylo proč.
Renault Thalia 1,2 16V Privilege 4/2009

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Baterie

Příspěvek od 33chose33 » pon zář 22, 2014 22:02

Životnost baterky je hodně o způsobu používání, jak často jezdíš, jak dlouhé trasy, co děláš v zimě, jestli jezdíš ob den a delší trasy nebo to necháš půl roku státá někdy venku,... je toho plno a pak i ta údržba. Já měl ve favoritu baterku 15 let a šlapala dobře. Je to prostě relativní.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » úte zář 23, 2014 09:14

Jo jo, přesně tak. A taky jí chce udržovat nabitou pokud nejezdí a tu a tam kouknout na elektrolit... Nic víc, nic míň.
I když já teď na skutříkovi vskřísil baterii která stále bez činnosti od novoty 7 let v kolně :!:
Měla 6,5 voltíků :!: Trochu jsem si s ní pohrál, trvale vybíjel, pulsama šokoval, potom dlouze desulfátoval a valí :wink: Funguje mrcha :D
A nebo se kápne na špatnej kus a stejně se nic nenadělá :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » úte zář 23, 2014 09:21

Najväčší zabijak bateriek do áut je ich nečinnosť, ta baterka potrebuje pracovať.
Nečinnosť + mrazivé teploty = smrť.
Dokonca pri nepoužívaní sa doporučuje nabíjať raz za 2 - 3 mesiace, čo sa mi zdá strašne často. Mám štvorkolku, na ktorej najazdím tak 4-5 motohodín ročne ale nabíjam ju veľmi málo /1-2 x ročne/ a je to na nej aj v negatívnom zmysle poznať.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti