2.5 DTi Motor chcípá
2.5 DTi Motor chcípá
Zdravím.Mám movano (master),motor 2.5DTi 84kw který za jízdy chcípne a když vypnu klíček a zas jej zapnu normálně to naskočí,kontrolka stop svítí.Někdy to musím udělat třeba 3x za 1km a někdy to potom ujede třeba 20km než to zas udělá,hlavně při zátěži to dělá nejvíce.Diagnostika ukázala EGR obvod,vyčistil jsem tedy EGR ventil,ale beze změny.Dá se ventil nějak proměřit zda vůbec funguje?Díky za všechny rady a postřehy
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát pro 04, 2009 13:19
- hopplik
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:15
- Bydliště: někde v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
tak toto by mne zajimalo jak jste to vyresili. mam obdobny problem a nechci si probehnout cele to kolecko vymenovani vsech drahych dilu, pocinaje vstriky dale cerpadlo nebo rampa, abych pak nakonec zjistil ze je to jen nejake cidlo, prepousteci ventil, nebo spatny kontakt...
dobrá rada nad zlato...
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát pro 04, 2009 13:19
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
No moze to byt kopec veci ale mne robil problem prepadovy ventil palivovej rampe , ktory sa neda samostatne zohnat a cela iba cela rampa za 400 eur. Tak som tan ventil vymontoval a vyrobil pod neho mosadznu podlozku z malou asimetrickou dierkou. Trochu mi trvalo kym som prisiel skusanim na to aka velka ta dierka ma byt a kde ma byt umiestnena, aky hruby pliesok ale systemom pokus omyl som to vyladil auz mi to funguje bez problemov asi 150 00 km. Poznam ale pripady ktore mali ten isty problem z motorom ale pricina bola uplne ina.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát pro 04, 2009 13:19
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Zabudol som tam dat jednu nulu samozrejme ze 150 000 km.
- hopplik
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:15
- Bydliště: někde v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
mel bych jeste dotaz na dusana, protoze na tom prave pracuji a jeho napad s podlozkou do ventilu je dobry. cele to souvisi s opotrebovanosti vsech soucasti (cerpadlo, reg.ventil, vstrikovace) ventil proste otevira moc brzy a tlak neni dostacujici na hranici maximalni potreby paliva ve vstrikovacich. jak silnou podlozku a jak velikou dirku jsi vyrobil.
dobrá rada nad zlato...
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát pro 04, 2009 13:19
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
No presne to uz neviem ale trosku mozem nad tym pouvazovat. Trvalo mi dlho kym som tomu vychytal vsetky muchy. Pliesok je mosadzny , odmeriam presnu hrubku a dam vediet , a dierku som navrtal najmensim vrtakom aky som zohnal , to ti tiez mozem zistit ak budes trpezlivy lebo teraz som v jednom kuse prec z domu. Ak bola diera velka tak to blblo tiez , dokonca ak som ju dal do stredu s tym najmensim vrtakom tak to tiez nebolo ono. Prejavovalo sa to sice menej a v uplne inych otackach , takze poslednu podlozku som navrtal trochu mimo stred a je to uz velmi dlho bez problemu. Napisem vsetky detaily hned ako to zistim.
- hopplik
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:15
- Bydliště: někde v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Zde řešení mého problému se chípajícím motorem. Opel Movano 2,5cdti r.v 07.2006 naježděno 280tis. typ motoru G9UA750C. Chyba se projevovala zpočátku jen sporadicky, začalo to někde kolom 240tis km. Vždy při veliké zátěži při jízdě do kopce s naloženým autem. Motor okamžitě vypnul, rozsvítila se kontrolka STOP a symbol elektroniky. Při opětovném nastartování běžel motor znovu normálně, kontrolky zhasly. Později se chyba začala projevovat častěji (např. Za jízdy po dálnici do kopce, otáčky spadly na 2200otm při plém plynu) Též jsem pozoroval že motor začal postupně velmi špatně startovat. Potřeboval stále delší dobu než naskočil, pod bodem mrazu už nestartoval vůbec. Po vymazání všech chyb v diagnostice a znovuvyčtení, okamžitě po prvním projevu chyby byl diagnostikován NÍZKÝ TLAK NA RAMPĚ. Kapičkový test přepadů vstřikovačů neukázal žádné veliké odchylky jednotlivých trysek. Za 1 min volnoběhu by nemělo z jednotlivých přepadů vytéct více jak 1dcl nafty. Z přepadu přepouštěcího ventilu rampy vytékalo též přibližně 1,5dcl nafty za 1min volnoběhu. Podle slov odborníka by z tohoto přepouštěcího ventilu nemělo vytékat téměř nic. Zkoušel jsem tedy laborovat s popsanou podložkou pod ventil podle výše psaného příspěvku od Dusana Szucs, bohužel bez kladného výsledku. Chyba se pak skutečně projevovala v jiných otáčkách a režimu motoru. Skutečně se nedá jako originální díl sehnat tento přepouštěcí ventil jednotlivě. Opět podle slov odborníka je ventil v ramě utažen na jistý moment, každé vymontování může mít za následek nesprávnou funkci ventilu. Originální díl stojí u Renaultu 9800,-Kč bez Dph!!! Risknul jsem to tedy a koupil v Polsku kompletní rampu použitou, vyzvedl jsem si ji ale osobně a byla vymontovaná z motoru havarovaného Mastera asi s 80tis km před mýma očima. Zaplatil jsem 90,-eur a najel 450km. Stále ale levnější než originální díl. Po namontování rampy do mého motoru se běh již slyšitelně změnil a startuje okamžitě. Z přepadu neteče téměř žádná nafta. Naježděno mám teď s novou rampou něco přes 1000km bez jediné závady.
Doufám že tento popis někomu pomůže při řešení obdobného problému. Pravděpodobně je to častý problém těchto motorů, já sám vím o šesti případech ať Master, Trafic, Movano, Vivaro, Interstar atd. Polský handlíř s náhradnímy díly se jen usmíval a pokyvoval hlavou, že toto zná u těchto motorů velmi dobře.
Zde odkaz na fotky https://picasaweb.google.com/hopplik/Comonrail rozebrané rampy s přepadovým ventilem a čidlem. Ventil jsem pak rozebral a na těsnící plošce kužele jsou znatelné vytlačené plošky které, pravděpodobně způsobují netěsnost. Nevím jak můžou tyto plošky vzniknout, nejsou stejnoměrné po celém obvodu kužele, předpokládám že je to jistá chyba už od výroby, nebo nekvalitní materiál.
Doufám že tento popis někomu pomůže při řešení obdobného problému. Pravděpodobně je to častý problém těchto motorů, já sám vím o šesti případech ať Master, Trafic, Movano, Vivaro, Interstar atd. Polský handlíř s náhradnímy díly se jen usmíval a pokyvoval hlavou, že toto zná u těchto motorů velmi dobře.
Zde odkaz na fotky https://picasaweb.google.com/hopplik/Comonrail rozebrané rampy s přepadovým ventilem a čidlem. Ventil jsem pak rozebral a na těsnící plošce kužele jsou znatelné vytlačené plošky které, pravděpodobně způsobují netěsnost. Nevím jak můžou tyto plošky vzniknout, nejsou stejnoměrné po celém obvodu kužele, předpokládám že je to jistá chyba už od výroby, nebo nekvalitní materiál.
dobrá rada nad zlato...
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Mě to dělá též ale jaště s tím že je nepříjemný zvuk od motoru a dnes se mi ozvala rána a během 30 sekund se mi vybila baterie nevíte čím to může být?
-
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: úte črc 08, 2008 21:08
- Bydliště: DVORCE
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Ahoj chlapi,tak taky mám takovej problém ze chcípáním motoru v kopci nebo při větším a prudším sešlápnutí plynu.Vstřiky mám zkontrolované na stolici a jsou ok.
- hopplik
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:15
- Bydliště: někde v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
a co ten prepousteci ventil na rampe, ten mas take zkontrolovany???
dobrá rada nad zlato...
-
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: úte črc 08, 2008 21:08
- Bydliště: DVORCE
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Jj dával jsem už i druhý ventil a pořád je to to samé.
- hopplik
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:15
- Bydliště: někde v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
tak jestli ti take vyhazuje chybu "maly tlak na rampe" a prepady mas tez zkontrolovane jak jsem popsal, muze to byt jeste cidlo na rampe, nebo pak dale regulacni ventil na cerpadle, nebo cerpadlo samotne.
muze toho byt ale samozejme vic. tak treba pokud mas podavaci cerpadlo z nadrze tak to pry zlobi take. to bych pak zkusil jezdit z kanystru ktery mas posazeny nekde vys nad filtr aby to tahlo samospadem. jakpak vypada vubec cely palivovy system a filtr??? pokud ve filtru najdes magnetem piliny, je urcite cerpadlo chycene (zpatecka z prepadu jde do filtru)
Dej vedet prosim jak jsi pokrocil, nebo jestli jsi uz vyresil tak cim to bylo. Kazdy poznatek je dobry pro reseni obdobneho problemu.
muze toho byt ale samozejme vic. tak treba pokud mas podavaci cerpadlo z nadrze tak to pry zlobi take. to bych pak zkusil jezdit z kanystru ktery mas posazeny nekde vys nad filtr aby to tahlo samospadem. jakpak vypada vubec cely palivovy system a filtr??? pokud ve filtru najdes magnetem piliny, je urcite cerpadlo chycene (zpatecka z prepadu jde do filtru)
Dej vedet prosim jak jsi pokrocil, nebo jestli jsi uz vyresil tak cim to bylo. Kazdy poznatek je dobry pro reseni obdobneho problemu.
dobrá rada nad zlato...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Já měl problém v praském "o" kroužku regulačního ventilu a od netěsnosti vysokým tlakem užraný opěrný teflonový kroužek, vyřešeno "o" kroužkem do staré karmy. http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=150 Vt. čerpadla jsou skoro shodný, tak by to také mohla být příčina a nebo v samotném ventilu, mám tušení, že odporově byla cívka někde okolo 2 Ohmů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: úte črc 08, 2008 21:08
- Bydliště: DVORCE
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Tak jsem myslel ,že je konec všem problémům ,ale není,včera mě to zdechlo zase ,asi budu muset zkusit vyměnit ten regulační ventil na vstřikovacím čerpadle.Jestli má někdo nějaké zkušenosti ,tak prosím napište.
Předem děkuji
.
Předem děkuji
.
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
měl jsem kdysi HDičko od Peugeotu. Neřešil jsem to, ale zaregistroval jsem, že s regulačním ventilem na čerpadle mělo dost uživatelů problémy. Vzhledově vypadá ventil na HDi čerpadle(Bosch) stejný jako na Renaultu. Možná, že když si pročteš něco na Peugeot Clubu, budeš chytřejší jak se ventil projevuje. Vím, že na něm je mikrosítko a někteří ho oddělávali, když byl ventil už slabší. Možná to pomůže. Commonrail je stejný princip jak u HDi tak u DCi. Použité čidla jsou někdy i stejné.
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Ventil na Peugeotu mechanicky vypadá úplně stejně, jen má jiný konektor a ten je vyvedený v jiné ose a odporově je také na tom jinak a dá se samostatně objednat, probrouzdal jsem net a samotný ventil k Renaultímu CP1 nebo CP3 jsem nenašel.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
že by poláci nebo číňani neměli? a tady? http://www.autoelektrika.cz/clanky/dies ... el%20parts
Opel Vivaro Tour 2008, 2.5 dCi, 107 kW, krátký.
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob kvě 11, 2013 14:50
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Zdravim chlapi, mam tiez taky problem s 2,5 dCi so chcipanim, vycistil som cely palivovy system, aj regulator tlaku na vstrekovacom cerpadle, premeral cidla, niektore aj vymenil a stale to nepomohlo...dokonca naposledy ked mi to chciplo, tak som 2,5 hodiny nemohol ani nastartovat, nakoniec som to rozbehol na trojke dole kopcom...najhorsie ale je, ze na diagnostike nevypisuje ziadnu chybu...a to som tam kazdy tyzden! mechanik poradil vymontovat vstrekovace, co neni sranda a dat ich otestovat...tak neviem ale uz ma to pekne serie!!!
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob kvě 11, 2013 14:50
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Este by som chcel dodat, ze to robi hlavne pri vysokych vonkajsich teplotach, okolo 25 st.C a vyssie. cez zimu s tym nieje problem...aj startovanie za studena je omnoho lepsie ako za tepla...keby to bola rampa, tak myslim ze na diagnostike by to vypisalo..
-
- Starting member
- Příspěvky: 45
- Registrován: úte črc 08, 2008 21:08
- Bydliště: DVORCE
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Ahojte všeci.Tak jsem ,už přišel na tu mou závadu a už mi to nechcípá.Měl jsem kompletně ucpané podávací čerpadlo.Celé jsem ho rozdělal vyfoukal a složil,uf byla to hodinářská práce,ale rencek jede jako čert.
- hopplik
- Starting member
- Příspěvky: 26
- Registrován: úte kvě 25, 2010 12:15
- Bydliště: někde v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
no vida, se nam to vlakenko tady plni a reseni uz mame take dost. pekne pekne...
dobrá rada nad zlato...
Re: 2.5 DTi Motor chcípá
Zdravím chlapi,měl jsem podobný problém renault máster 2.5dci my padal do nouzového režimu po dlouhém koumání sem to vyřešil výměnou čidla na vstřikovací rampě a teď ten samý problém akorád padá do nouzáku a chcípe v kopečku nechal jsem odskoušet vstřiky a ejhle jsou špatný repas cca 15000Kč úžasný
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů