vibrace vozu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Maři
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 27, 2013 10:19

vibrace vozu

Příspěvek od Maři » stř úno 27, 2013 11:29

Zdravím, chtěl bych se zeptat, mám megana 1.9 dci 88kw a při naloženém autě nebo při akceleraci vůz začne vibrovat a třást se, to samé při zatočení do prava.. prosím o radu..předem dík

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: vibrace vozu

Příspěvek od Šamša » stř úno 27, 2013 20:37

Homokinetický kloub poloosy, nebo uložení motoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Procházka
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: pon črc 09, 2012 23:14
Bydliště: Praha Západ

Re: vibrace vozu

Příspěvek od Procházka » pát bře 08, 2013 10:01

Podívej se na zavěšení motoru. Jde to krásně zkontrolovat bez jakékoliv demontáže (vlevo na motoru vedle rozvodů) To hliníkové rameno je v gumě a ta guma nesmí mít větší mezeru jak 5mm od ochranného rámu celého siletbloku. Pokud ano, pak je potřeba zavěšení vyměnit.

Pro názornost:
http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=395
RENAULT Megane II Grandtour 1.5 dCi 78 kW/105 HP 2005. R.I.P. 5.2.2016

Obrázek

efendiefendi
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: ned bře 29, 2009 17:49
Bydliště: praha

Re: vibrace vozu

Příspěvek od efendiefendi » pát bře 08, 2013 12:45

Dej na parkovisti plnou pravou a pak levou a pomalu jed.....poloosa bude pri zaberu cvakat a preskakovat.....je li to poloosa-))

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: vibrace vozu

Příspěvek od Rado77 » pát bře 08, 2013 14:32

To je homokinetak. Ale z povodnej otazky nevyplyva, ci to vydava aj lupave kovove zvuky. Skor mam pocit ze ked ide o vibracie, moze ist kludne aj o dvojhmotu... Co sa tyka silentblokov, tie by bolo citit skor na volnobehu nez za jazdy...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Re: vibrace vozu

Příspěvek od kubysh » čtv kvě 08, 2014 11:07

Nějaký návod na výměnu homokineťáku? Mám renault Megan Grandtour 2009 1.9 dci a cvaká mi v levém předním kole, přestane to vždy když auto má akceleraci nebo při brždění. Mám podezření na homokineťák
Renault Thalia Expression 2005 1.4 16V 72Kw
Renault Megane Grandtour Extreme 2009 1.9 dci 96Kw

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: vibrace vozu

Příspěvek od Šamša » čtv kvě 08, 2014 12:43

Než se do toho pustíš, je potřeba zjistit, kolik drážek je na tisícihranu hřídele, abys objednal správný kloub. Nejprve se musí povolit matice na náboji, vyheverovat, sundat kolo, odpojit tyčky řízení a nejlépe i tyčky stabilizátoru, vytočit náboj a vytáhnout homokineťák z těhlice, bacha, aby ti nevyjela poloosa z převodovky (PK6). Ono je to dost o cviku, protože abys nemusel vypouštět olej z převodovky a vyndávat celou poloosu, dá se po stažení manžety kloub s hřídele srazit, problém je zafixovat hřídel tak, abys ji nevytrhnul z převodovky, buďto nějakým přípravkem, nebo silnými pažemi podržet hřídel a kladivem přes kus bronzu srazit homokineťák z tisícihranu hřídele. Homokineťák je jištěn na hřídeli pérovým kroužkem, který je uvnitř, proto to chce takový ťuk, aby kroužek povolil, vyskočil z drážky a kloub sjel dolů. Dáš novou manžetu, namažeš vnitřek tisícihranu nového kloubu a hřídel, zkontroluješ kroužek v kloubu, zda je na svém místě, no a opačným způsobem kloub narazíš na hřídel. Natlačíš vazelínu do kloubu a do manžety, nasadíš manžetu a zajistíš pásky, obrácený postup, nezapomenout dotáhnout matici na moment, toť vše.
Pokud seš hodně šikovný a disponuješ řádným vercajkem, relativně to zvládneš, pokud ne dej to někomu, kdo to už dělal a nezmršil to.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: vibrace vozu

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 08, 2014 13:41

Paradny popis Samsa :wink: Osobne by som to nechal na lacnejsi servis. Material si aj tak kupis, alebo kupia oni, tam je cena vcelku podobna, a im akurat zaplatis cca 2 hodky roboty. S tym ze mozno este pred akoukolvek akciou zistia, ze je to nieco ine a nie homokinetak :wink: Ja by som postupoval tak
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Re: vibrace vozu

Příspěvek od kubysh » čtv kvě 08, 2014 17:43

Šamša píše:Než se do toho pustíš, je potřeba zjistit, kolik drážek je na tisícihranu hřídele, abys objednal správný kloub. Nejprve se musí povolit matice na náboji, vyheverovat, sundat kolo, odpojit tyčky řízení a nejlépe i tyčky stabilizátoru, vytočit náboj a vytáhnout homokineťák z těhlice, bacha, aby ti nevyjela poloosa z převodovky (PK6). Ono je to dost o cviku, protože abys nemusel vypouštět olej z převodovky a vyndávat celou poloosu, dá se po stažení manžety kloub s hřídele srazit, problém je zafixovat hřídel tak, abys ji nevytrhnul z převodovky, buďto nějakým přípravkem, nebo silnými pažemi podržet hřídel a kladivem přes kus bronzu srazit homokineťák z tisícihranu hřídele. Homokineťák je jištěn na hřídeli pérovým kroužkem, který je uvnitř, proto to chce takový ťuk, aby kroužek povolil, vyskočil z drážky a kloub sjel dolů. Dáš novou manžetu, namažeš vnitřek tisícihranu nového kloubu a hřídel, zkontroluješ kroužek v kloubu, zda je na svém místě, no a opačným způsobem kloub narazíš na hřídel. Natlačíš vazelínu do kloubu a do manžety, nasadíš manžetu a zajistíš pásky, obrácený postup, nezapomenout dotáhnout matici na moment, toť vše.
Pokud seš hodně šikovný a disponuješ řádným vercajkem, relativně to zvládneš, pokud ne dej to někomu, kdo to už dělal a nezmršil to.

Díky moc, tak tohle bych měl zvládnout. Snad je to homokineťák a necvaká to v převodovce. Byl jsem se na to dívat a nějak moc se mi to nezdá, má to docela vůli a dělá to rachot jak sviňa když točím hřídelí doprava a doleva a má i vůli když ji tahám k sobě a od sebe. No uvidíme, skusím tohle a pak kdyžtak pude dolů i převodovka a mrknu na ty šutry v ní :)
Ale díky moc za návod. Pak hodím echo jak to dopadlo.
Renault Thalia Expression 2005 1.4 16V 72Kw
Renault Megane Grandtour Extreme 2009 1.9 dci 96Kw

Uživatelský avatar
kubysh
Člen RCČR
Příspěvky: 417
Registrován: sob srp 22, 2009 17:35
Bydliště: Rosice u Brna

Re: vibrace vozu

Příspěvek od kubysh » čtv kvě 08, 2014 17:46

Rado77 píše:Paradny popis Samsa :wink: Osobne by som to nechal na lacnejsi servis. Material si aj tak kupis, alebo kupia oni, tam je cena vcelku podobna, a im akurat zaplatis cca 2 hodky roboty. S tym ze mozno este pred akoukolvek akciou zistia, ze je to nieco ine a nie homokinetak :wink: Ja by som postupoval tak
No materiál mi pošle kamoš přímo z renaultu, takže budu mít origo kousek za par korun, a podle informací co mi říkal by to měl být homokineťák. Já mu věřím tak se uvidí, ale jak píšu víš, tak se uvidí zda to není šutrama v převodovce, to by šlo už asi do servisu :D
Renault Thalia Expression 2005 1.4 16V 72Kw
Renault Megane Grandtour Extreme 2009 1.9 dci 96Kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů