Automaticka prevodovka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Automaticka prevodovka

Příspěvek od stanly » čtv lis 20, 2008 19:22

Mam Scenic 1,9cdi,automaticka prevodovka,1/2003,najazdené 18300km.Ja som ho kupil ked malo 150000km z DE.Mam takyproblem ze sa mi dnes stalo to ze automat pri jazde asi 60km/h mi ako keby podradil do 3-ky a zacalo mi svietit kontrolka automatu.Hned som zastal,vypol motor nastartoval a vsetko OK prevodovka preraduje v poriadku,len neviem do kedy.Ja by som aj vymenil olej v prevodovke,len vo viacerych servisoch RENAULT mi povedia ze je dozivotna napln,v druhom ze treba menit olej pri 120000km a potom kazdych 40000km.Tak neviem ci je to len olejom alebo uz pokuse odchadza prevodovka?Mam aj servisnu knizku len tam nepisu ze sa menil olej v prevodovke.Este som zistil ze mam prevodovku DPO,v ktorej sa vraj nemeni filter.Kto viete prosim poradte.Diky

Šedý vlk
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: sob lis 17, 2007 16:45
Bydliště: Opavsko

Odpověď k aut. převodovce

Příspěvek od Šedý vlk » ned lis 23, 2008 14:07

Zdravím, já mám stejné, jen vyrobené v listopadu 2002, najeto necelých 100.000 km (dovoz z Francie) a snad nebl tachometr přetáčen, ale nechal jsem udělat všechny rozvody a vyměnit i náplně včetbě oleje v převodovce a zde mohu doporučit nešetřit na kvalitě. Najel jsem asi 8.000 km sám a můj osobní dojem je,že se i automat ztišil, ale to je možný i tak, že bych začal méně slyšet :lol: :lol:
ŘP od 5/57, dříve asi 8 aut, pak Espásek od 5/97, nyní R Scénic r.v.2002 od dubna 2008

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Odpověď k aut. převodovce

Příspěvek od lakinooo » pon pro 08, 2008 10:08

V kazdej prevodovke sa musi menit olej!!!! A hlavne prvonapln. Ta byva najspinavsia, pretoze do oleja sa primiesaju rozne necistoty z vyroby..... V automate by sa mal menit olej kazdych 60 tis km. Ak niekto tvrdi, ze napln je dozivotna, tak je asi blbec.....
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

daelim
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 27, 2008 08:09

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od daelim » úte pro 16, 2008 01:32

stanly píše:Mam Scenic 1,9cdi,automaticka prevodovka,1/2003,najazdené 18300km.Ja som ho kupil ked malo 150000km z DE.Mam takyproblem ze sa mi dnes stalo to ze automat pri jazde asi 60km/h mi ako keby podradil do 3-ky a zacalo mi svietit kontrolka automatu.Hned som zastal,vypol motor nastartoval a vsetko OK prevodovka preraduje v poriadku,len neviem do kedy.Ja by som aj vymenil olej v prevodovke,len vo viacerych servisoch RENAULT mi povedia ze je dozivotna napln,v druhom ze treba menit olej pri 120000km a potom kazdych 40000km.Tak neviem ci je to len olejom alebo uz pokuse odchadza prevodovka?Mam aj servisnu knizku len tam nepisu ze sa menil olej v prevodovke.Este som zistil ze mam prevodovku DPO,v ktorej sa vraj nemeni filter.Kto viete prosim poradte.Diky
problem s automatmi je taky ze pon 160000 km +- 10000 odchadza kazdy,ci je to renault,mercedes alebo bmw. Su proste zodrate lamely a mozno a solanoidy neporacuju spravne. Tam uz vymena oleja pomoze len ako mrtvemu svetena voda. Je to pjednoducho zivotnost automatov,len skoda ze repas je tak drahy... cca 40.000,- az 50.000,- sk. Teraz sme prerabali jeden bavorak na manual. Najazdenych mal skutočnych 170.000 km a olej smrdel ako spalena umelina. Velmy zalezi aj kde sa jazdilo s automatom, Ci v meste alebo na dlhe trasy.Ale koniec koncov som zastancom automatov,je to bezstarostna jazda a mne sa to paci... ale urcite by ssom nekupoval auto s tolkymi km-ramy... prepac ze som ta mozno nepotesil,nebol to moj ciel.ale taketo su moje skusenosti..

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte pro 16, 2008 16:30

daelim píše:...Je to pjednoducho zivotnost automatov...
Tady bych si troufl odporovat.
Cca 160tkm byva zivotnost automatu, ale automatu u ktereho se za cely jeho zivot nikdo nepodival na olej*.
Pri spravne vymene oleje (a spravnem intervalu vymeny) bych rekl ze dokaze bezne prezit i manualni prevodovku.

BTW. Olej v automatu po spalenine nesmi citit. To je uz jen dusledek stareho oleje nebo jeho nizke hladiny => hura na repasi. I kdyz se to pry obcas podari "vylecit" kompletni vymenou olejove naplne (ne nizka hladina, ta se postarala o obrouseni lamel prokluzem vlivem nizkeho tlaku ktery chybel kvuli nedostatku oleje).

*) Zkus v motoru nemenit olej. Schvalne jak dlouho takovy motor vydrzi. Budes pak tuto vydrz brat jako obecnou vydrz kazdeho motoru?

P.S.: V Taunusu jsem mel 3kvaltovy automat, auto nakrouceno neco hodne pres 300tkm a prevodovka radila jako nova. A to byl klasickej automat, na olej daleko haklivejsi nez soudobe, pomoci RJ a solenoidu ovladane, prevodovky.

P.P.S.: U prevodovky DP0 jsem se nekde docetl ze vymena je kazdych max 120tkm, ovsem s prihlednutim na druh provozu. Ale nvim kde, protoze jinde bylo tvrzeno ze je olej dozivotni (coz je imho nesmysl).
Vzhledem ktomu, ze pry vyrobci aut predpokladaji/pocitaji zivotnost auta okolo 120tkm (pak si prej mas jit podle nich koupit novy), tak bych se vubec nedivil kdyby veta o "dozivotnim oleji" byla jen jedna z cest jak zivotnost auta skutecne zkratit na 120tkm.
Dlabu jim na to, olej v prevodovce menim kazdou druhou vymenu oleje v motoru (jezdim temer 100% po meste). Ublizi ji to rozhodne mene nez tam nechat starej olej.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » úte pro 16, 2008 18:22

Chlapi,kusok so snoril ked sa mi vyskytol taky problem a v urcitom smere mate pravdu .Olej treba menit,i ked v Renaulte hovoria ze je napln dozivotna.Volal so z jednym chlapikom co robil v servise Mercedes a ten mi povedal,ze aj v Mercedesoch je doziv.napln,ale olej menia pri cca 150000km.Zase poznam aj takych chlapikov co maju automat a maju nabehane cca300-400000km a olej sa tam nemenil(VW,Mercedes).Ja som bol aj na diagnostike a vypisalo mi chybu "regulator tlaku".Bol som aj v servise kde robia na SK automat.prevodovky a maju na to aj certifikat a povedali mi ze tam bude asi vadne nejake tesnenie.Pozreli aj olej (farba OK,nesmrdel)boli sa previest(OK jazda).Ale olej mi odporucili vymenit i ked z upozornenim ze mi ten novy olej (syntetika)moze rozozrat lamely alebo co(uz sa im to stalo),takze vymena oleja na vlastnu zodpovednost.Ale ked sa mi uz vyskytol aj ten problem ze ked je olej este studeny(husty)tak pri vyssom vykone v 4.stupni mi preradi do nudz.rezimu ,tak tu prevodovku musim dat rozobrat a dat ju pozriet.Tym padom vymenia aj filter a vsetok olej.To rozobratie a poskladanie+olej+foilter cca25.000Sk,ak tam nenajdu aj nejaku inu chybu.Takze musim nasetrit ,zatial velmi nepridavat a dufat ze sa nic nestane.Minuly tyzden som spravil cca600km za den a prevodovka OK,aj som vytacal a zatial nic.Inac tento isty problem ma aj jeden chlapik a ma nabehane len cca115000km,takze ta vymena zalezi aj na tom ze kde sa na tom aute jazdi a ako.Teraz som s nim v kontakte,on ma menit zatial len olej ,takze uvidime ci mu to pomoze.Ak niekto budete vediet nieco viac tak sa ozvite.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte pro 16, 2008 18:38

Stanly, jestli mas opravdu prevodovku DP0, tak ta ma svuj olej - Renaultmatic D3 SYN. Nedavej tam jiny, muzes si tim zadelat na problemy.
(I kdyz mi prijde ze "Elfmatic G3 Syn" je totez. Mozna je to totez, ale daval bych ho jedine pokud bych vyslovene vedel co delam)


P.S.: A dej prosim echo jak to vsechno dopadlo (i s tim chlapikem), mam totiz stejnou prevodovku :-).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » úte pro 16, 2008 19:34

kmarty píše:Stanly, jestli mas opravdu prevodovku DP0, tak ta ma svuj olej - Renaultmatic D3 SYN. Nedavej tam jiny, muzes si tim zadelat na problemy.
(I kdyz mi prijde ze "Elfmatic G3 Syn" je totez. Mozna je to totez, ale daval bych ho jedine pokud bych vyslovene vedel co delam)


P.S.: A dej prosim echo jak to vsechno dopadlo (i s tim chlapikem), mam totiz stejnou prevodovku :-).
Kmarty,diky za odpoved.Mne tiez v tom servise chcu davat olej CASTROL,ale tiez uvazujem ze si zozeniem ten ELF D3,ale nasiel som len ten G3.A oproti tomu Castrolu (servis mi chce uctovat 600Sk/l),tak ten G3 viem zohnat za 300Sk/l.Ten G3 je asi nahrada toho D3,lebo som na internete uz nikde nenasiel ten D3.Ine je tiez ked len olej menis cez vypustny ventil.Vtedy vymenis len 3-4l.Mne ked prevodovku rozoberu tak vymenia vsetok 7-8l,tak si myslim ze vtedy je potrebna len vykonnostna trieda DEXRON III,ak sa nemylim.Ja sa hned ozvem ked budem nieco viac vediet.Dost sa mi nepaci ,ze malokto sa chce tejto teme venovat,sice malokto ma aj automat,ale som rad ze sa pokuse zaciname tejto teme venovat.Ved viac hlav,viac rozumu,nie?

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte pro 16, 2008 21:27

No, radsi bych se drzel toho co chce vyrobce. Nic neni haklivejsiho na typ oleje jak aut. prevodovka.
Tim spis pokud zrovna prevodovka zlobi a kdy nejsi schopen (a to opravdu nejsi) urcit zda to neni zrovna zpusobene typem oleje.
Jo, G3 a G3 SYN nejsou shodne oleje.

Co se tyce specifikace, to bude asi trochu delsi tema. Napr. prevodovky AD4/AR4 nebo AD8 pry polknou bez potizi DexronIII, ale do techto prevodovek onen Renaultmatic D3 SYN prijit nesmi. Je-li Elfmatic G3 SYN shodny s Renaultmatic D3 SYN, pak to zacina byt fakt zajimave, protoze Elfmatic G3 SYN spada do spec. DexronIII. (neco z toho neni pravda, to je jasne :-) )
O Renaultmatic D3 SYN nepisou specifikaci, jen to ze je to olej pro DP0.

Ze nevymenis cely olej, s tim se tak nejak pocita. Proto se ta vymena dela relativne casto.

P.S.: D3 SYN jsem nasel ... ale pouze 50l sud a jeste k tomu ne u nas :-(. Ja to vozim k renckovi. Stejne se pri vymene oleje dle tech. man. musi pripojit k pocitaci (uz ale nevim jestli jen kvuli mereni ty teploty 60C nebo i necemu jinemu).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » stř pro 17, 2008 20:41

kmarty píše:No, radsi bych se drzel toho co chce vyrobce. Nic neni haklivejsiho na typ oleje jak aut. prevodovka.
Tim spis pokud zrovna prevodovka zlobi a kdy nejsi schopen (a to opravdu nejsi) urcit zda to neni zrovna zpusobene typem oleje.
Jo, G3 a G3 SYN nejsou shodne oleje.

Co se tyce specifikace, to bude asi trochu delsi tema. Napr. prevodovky AD4/AR4 nebo AD8 pry polknou bez potizi DexronIII, ale do techto prevodovek onen Renaultmatic D3 SYN prijit nesmi. Je-li Elfmatic G3 SYN shodny s Renaultmatic D3 SYN, pak to zacina byt fakt zajimave, protoze Elfmatic G3 SYN spada do spec. DexronIII. (neco z toho neni pravda, to je jasne :-) )
O Renaultmatic D3 SYN nepisou specifikaci, jen to ze je to olej pro DP0.

Ze nevymenis cely olej, s tim se tak nejak pocita. Proto se ta vymena dela relativne casto.

P.S.: D3 SYN jsem nasel ... ale pouze 50l sud a jeste k tomu ne u nas :-(. Ja to vozim k renckovi. Stejne se pri vymene oleje dle tech. man. musi pripojit k pocitaci (uz ale nevim jestli jen kvuli mereni ty teploty 60C nebo i necemu jinemu).
Zdravim Ta Kmarty.Ja si myslim ze ked dam do prevodovky G3SYn namiesto D3Syn tak nic nepokazim.Na tejto stranke http://www.lubrifiants.elf.fr/lub/lubro ... 9000407BBD& tiez aj G3SYn odporucaju do prevodoviek DPO.Este sa poinformujem aj v servisoch a uvidime.

stanly
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon pro 03, 2007 13:43
Bydliště: Poltár Slovensko

Příspěvek od stanly » čtv led 22, 2009 20:33

stanly píše:....za den a prevodovka OK,aj som vytacal a zatial nic.Inac tento isty problem ma aj jeden chlapik a ma nabehane len cca115000km,.....
Ja som zatial problem nevyriessil,ale ten chlapik uz ano.Vymenili mu olej v prevodovke a problem aspon zatial odstraneny.Uz mu ani diagnostika nevypisovala chybu.Takze idem aj sa aj ja objednat do servisu a uvidime.

jiri.fires
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv led 22, 2009 21:06

Automatická převodovka

Příspěvek od jiri.fires » ned led 25, 2009 00:51

Nedávno jsme do rodiny pořídily Scenica I r.v. 98 s 2l 8V motorem a automatickou převodovkou (po GO ). U automatic. převodovky se musí olej měnit po 60 tis. km. Auto s automatem vyžaduje spíše poklidný styl jízdy. Tím se dá zajistit její delší životnost. Obecně automat nemá tak dlouhou životnost jako manuální převodovka. Hovořil jsem dlouhou dobu s majitelem pražského servisu, který se zabývá opravami těchto převodovek. Zjednodušeně se však dá říci, že oprava automatu do Renaulta vychází cenově v porovnání s jinými značkami nejméně nákladně. Go automatu do VW ta k 80 tis. BMW X5 klidně 120 tis. kč, takže 40 tis. za Renaulta je sranda. Navíc je potřeba tuto částku ponížit o náklady potřebné na výměnu spojky u manuální převodovky. Automatické převodovce nevíce vadí dynamický agresivní styl jízdy - plyn, brzda. Date-li si do internetového vzhledávače heslo "životnost automatické převodovky " zjistíte více poznatků. I přes tato negativa ta rozkoš jízdy s automatem za to stojí. Mohu jen doporučit.

poriz
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte led 31, 2012 17:21

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od poriz » úte led 31, 2012 17:24

Ahoj. Nevíte prosím někdo, kde najdu výrobní číslo na automatické převodovce DP0? Děkuji

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od kmarty » úte led 31, 2012 18:29

Obrázek
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

poriz
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte led 31, 2012 17:21

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od poriz » úte led 31, 2012 18:34

Je to i na lagunu r.v.1999? 1.9DTi

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od kmarty » úte led 31, 2012 19:01

Vim ja? :-)
Do dneska jsem predpokladal ze DP0 je, alespon po mechanicke strance, vsude stejna. Stejna jako PSAckova AL4.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

poriz
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte led 31, 2012 17:21

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od poriz » stř úno 01, 2012 17:17

kmarty píše:Vim ja? :-)
Do dneska jsem predpokladal ze DP0 je, alespon po mechanicke strance, vsude stejna. Stejna jako PSAckova AL4.
Mel si pravdu bylo to tam. Díky za pomoc

Michal Szurman
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 10, 2012 21:11

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Michal Szurman » ned úno 12, 2012 17:32

Zdavím všechny .Chlapi mám dotaz mám megana scenika 1.6 v automatu dá se dopasovat Převodovna z 2litra taktéž v automatu dík za odpověd

Heinrich666
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř črc 18, 2012 19:00
Bydliště: SK

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Heinrich666 » pát črc 27, 2012 01:56

Zdravim, prednedavnom som sa stal majitelom laguny (vid podpis) a mam rovnaky problem s vyhadzovanim do nudzoveho stupna 3, ale len za studena, po zohriati radi bez problemov.
Dnes som menil olej (predpisany elf pre DP0) ale spravilo mi to znova.
Hned po vymene oleja, mi to na prvej jazde hodilo do chyboveho hlasenia aut. prevodovky, no radila normalne a po chvilke chyba sama zhasla, potom to uz nerobilo.
Mam najazdene 190t km. Olej bol tmavo cerveny az hnedy, no nesmrdel.

Na diagnostike som este nebol.

Co moze sposobovat tento problem? Keby bolo neieco opotrebovane,poskodene, tak by to predsa robilo aj pri zohriatom oleji podla mna, nie?
Laguna 1.8 Grandtour 2002 A4 Privilegue

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od kmarty » pát črc 27, 2012 11:36

Michal Szurman píše:Zdavím všechny .Chlapi mám dotaz mám megana scenika 1.6 v automatu dá se dopasovat Převodovna z 2litra taktéž v automatu dík za odpověd
Nejsem si vubec jisty, ale podle toho co popisujou v Dialogysu pri kontrole prevodovky, bych tipoval ze se bude lisit minimalne hydrodynamicky menic/premosteni menice (t.j. je dost dobre mozne, ze dvoulitrovy menic ti udusi jednasestku pac ta na to nebude mit vykon).
Na druhou stranu je mozne ze ta odlisnost neni mechanicka, ale elektronicka.

Pisou tam totiz neco o:
AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA
Kontrola blokovacího bodu měniče momentu

Umístěte vozidlo na dvousloupový zvedák. Zvedněte vozidlo tak, aby byla kola několik
centimetrů nad zemí.
Připojte přístroj diagnostický přístroj ( « CLIP » ).
Zajistěte komunikaci s řídicí jednotkou automatické převodovky.
Sledujte parametr teploty oleje automatické převodovky.
Kontrola musí být prováděna při teplotě oleje v roz- mezí 60 ̊C až 80 ̊C.
Spusťte motor a nastavte řadicí páku na stupeň D. Sledujte parametr otáček motoru.
Zajistěte komunikaci s řídicí jednotkou. Akcelerujte nadoraz, přičemž držte brzdy sevřeny. Přední kola se nesmějí otáčet.

UPOZORNĚNÍ
- Pedál akcelerace nesmí být sešlápnut nadoraz déle než 5 sekund. Při delší době sešlápnutí by vzniklo vážné nebezpečí zničení mě niče momentu nebo automatické převodovky.
- Jakmile bude provedeno měření, uvolněte pedál akcelerace a držte brzdy sevřeny, dokud se otáčky motoru nestabilizují ve volnoběhu (pokud by toto nebylo dodrženo, hrozilo by poškození automatické převodovky).

K4M
Otáčky motoru se musí stabilizovat na 2700 ot./min
+/- 150.

F4R
Otáčky motoru se musí stabilizovat na 2500 ot./min.

Blokovací bod mimo toleranci vyžaduje výměnu měniče momentu.

Poznámka:
Příliš nízký blokovací bod může být spojen s nedostatečným výkonem motoru.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

VLD
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: čtv led 01, 2009 18:39
Bydliště: Praha6

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VLD » sob črc 28, 2012 11:38

měli jsme v práci VWT5 v automatu, po 170tis začal špatně řadit, na tforu jsem se dočetl že amíci léčí převodovky proplacem. Našel jsem firmu v Praze. Přijel chlapík připojil zařízení k trubkám od chladiče oleje a vypustil olej. Nechal automat proplachovat asi půl hodiny. Napustil nový a automat běžel jak hodiny asi 3 měsíce než šel z baráku.
Z celé procedury jsem pochopil že při vypuštění oleje ho dost zbude v měniči. Navíc je znečištěn žmolky z lamel které jsem viděl ve vypuštěném oleji. Tyto žmolky mají tendenci zanášet "ventilky" a automat přestane řadit nebo jen zčásti. Doživotní náplně rozumný člověk chápe jako marketing pro oblbnutí lidí, stejně jako měnit olej u dci po 30tkm.
Jízda s automatem navíc vyžaduje určitá specifika kdy je potřeba automatu trochu vyhovět. Nechci tady plácat bludy, ale jde o to nenechat zbytečně prokluzovat spojku třeba po městě nebo v kolonách zbytečným řazením.
scenic dci, 02,con quest, nějaký pytle,digiklima,esp,předehřev vody, atd.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od kmarty » sob črc 28, 2012 16:13

VLD píše:... ale jde o to nenechat zbytečně prokluzovat spojku třeba po městě nebo v kolonách zbytečným řazením.
O ktere spojce mluvis? Ja spis jen pro jistotu, at je jasno.
Pac vim akorat o:
- "radicich" spojkach (prerazeni na jiny kvalt si zada ze nektere spojky se povoli, jine sepnou). Tyto spojky ani prokluzovat nemaji, naopak jejich proklouznuti vede k rychle ceste do servisu (typicky proklouzne pri nedostatku oleje v prevodovce). Ano, tyto spojky se razenim opotrebovavaji (stejne jako synchrony v manualni prevodovce).
- spojka premosteni menice (alias "blokovani menice"). Spojka na propojeni obou polovin menice aby v nem nevznikaly ztraty pri rovnomerne jizde (t.j. je tam jen kvuli nizsi spotrebe). Tato spojka neni povinnou soucasti automaticke prevodovky a naopak bych rekl ze snizuje komfort jizdy (u mne, 1.6 16V a DP0 rozhodne. Zejmena u dvojky).

O jine spojce nevim. To co je tam pouzito misto klasicke spojky je prave HDM menic (ten "prokluzovat" muze a ma. Od toho tam je).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

VLD
Junior member
Příspěvky: 148
Registrován: čtv led 01, 2009 18:39
Bydliště: Praha6

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VLD » sob črc 28, 2012 20:40

říkal jsem že nechci plácat bludy ani se pouštět do polemiky o automatu v renaultu. Mluvím o správném zacházení s automatem např preference určité rychlosti při popojíždění v koloně jízdě do stoupání a pod. V případě že automat má tendenci řadit neustále nahoru a dolu dochází k nadměrnému opotřebení.
scenic dci, 02,con quest, nějaký pytle,digiklima,esp,předehřev vody, atd.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od kmarty » sob črc 28, 2012 23:04

Jo tohle.
Kdyz tohle u mne padlo prichodem ty prevodovky co ted mam. Jednak je neskutecnej vopruz po nem chtit obdobne chovani co mely stare automaty (narazim na nemoznost nastaveni omezeni shora) a pokud nechci pouzivat plnou automatiku, pak musim kvedlat komplet rucne*.

Na druhou stranu uz davno neplati ze by chtel automat radit furt hore. Ten muj, a to ho fakt neberu mezi ty lepsi, rozlisuje aji jestli jedu do kopce, rovine, mirne z kopce nebo z prudkyho kopce (nema problem si i podradit aby brzdil motorem). A pokud vychazi zrovna blbej pojezd, ze ma fakt chut na 1,2,1,2,... tak to cloveka samo donuti tam vrazit "M" a odjet to na jednom kvaltu (resp. radit rucne, protoze zastavenim tam zase zpatky sama spadne jednicka. I kdyz je to "M" jako manual. Ale je fakt, ze ta tam spadne az tesne pred volnobeznejma otackama, t.j. kousinek pred zastavenim).


*) Pro kohokoliv kdo si mysli ze automat jedine se sekvencnim razenim: Zapomente ze se budete citit jako ve sportovnim aute, na to tam chybi dobra pulka kvaltu. Se ctyrmi/peti kvalty je z toho jen a pouze trapny pocit.
Ja si to pri koupi nemyslel (jak asi s 1.6 motorem), mne jen uz vyrobce nedal na vyber. Ze pry lidi chteji razeni a la sekvencka, takze sbohem tradicni PRND321.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

stefan123
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 15, 2011 14:40
Bydliště: Žilina

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od stefan123 » úte srp 07, 2012 13:38

Ahojte.
Mám Scenic 1,9 dti s automatom, ktorý ma pravidelne hnevá.
Chvíľu ide normálne, chvíľu blázni. V servise RENAULT mi na
diagnostike povedali že je zlé čidlo rýchlosti na prevodovke,
ale že sú tam tri a oni nevedia ktoré je zlé.
Neviete niečo bližšie o tých čidlách na prevodovke, ako sa
menia, čo stoja.
A nejaký kontakt na dobrý servis v blízkosti Žiliny?

Ďakujem.
SCENIC 12/2000 1,9 dti 72kW, automat, červená bordová metalíza

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů