automatické zapínání světel
Moderátor: Moderators General
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Asi nejsem pravý pro takové diskuse, protože od roku 1965 svítím pořád, ale ne dost dobře jsem pochopil, co vlastně chcete dosáhnout různými udělátky? Nebudu hodnotit snahu automaticky zapnout předepsané osvětlení, případně zamontovat jiná, zákonu odpovídající světla, tyto snahy jsou legální a dopadem chvályhodné.
Co mě mate, tak jsou snahy některých lidí zase zákon nějakým způsobem oje...obejít, aby jeho znění nemuseli plnit. To jsou opravdu tak šíleně drahé žárovky, nebo výbojky? To mají tak nízkou životnost? Jak jsem říkal, svítím nepřetržitě už dlouho a nevšiml jsem si, že bych měl velkou spotřebu žárovek... Snad s výjimkou Š120, kde levá H4 opravdu odcházela snad po 2000km... Tak o co se tady snažíte? A takové nápady, jak snížit výkon předřadným odporem...jako vše, i zde jde o nepochopení fysikálních zákonů: právě tzv. halogenový cyklus, podmíněný vysokou teplotou vlákna, dává žárovkám výdrž a výkon! Takže ten odpor zaviní, že žárovka bude svítit hůř, ale zato kratší dobu... Fakt úspora malého českého šetřílka....
Co mě mate, tak jsou snahy některých lidí zase zákon nějakým způsobem oje...obejít, aby jeho znění nemuseli plnit. To jsou opravdu tak šíleně drahé žárovky, nebo výbojky? To mají tak nízkou životnost? Jak jsem říkal, svítím nepřetržitě už dlouho a nevšiml jsem si, že bych měl velkou spotřebu žárovek... Snad s výjimkou Š120, kde levá H4 opravdu odcházela snad po 2000km... Tak o co se tady snažíte? A takové nápady, jak snížit výkon předřadným odporem...jako vše, i zde jde o nepochopení fysikálních zákonů: právě tzv. halogenový cyklus, podmíněný vysokou teplotou vlákna, dává žárovkám výdrž a výkon! Takže ten odpor zaviní, že žárovka bude svítit hůř, ale zato kratší dobu... Fakt úspora malého českého šetřílka....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
myslím, že jsi ujel. všem tady jde právě o naplnění zákona. ale nějakou automatizací v převážně starších kárách a s minimem výdajů. že některý úvahy vedou mimo, je další věc. já zůstanu u myšlenky připomínacího pípáka. jeden, ten fabricky zabudovanej, mi bude připomínat, že mám světla zhasnout, ten dodělanej s minimálním zásahem do instalace, že mám rožnout. my taky svítíme furt, ale občas jeden zapomene.
první verze připomínáku bude z nějaké hračky, nejspíš s pytlíku od macdonalda co dělá "pjooong", další verze bude možná s jednočipákem a naprogramovanou úporností. kdyby to někoho zajímalo...
první verze připomínáku bude z nějaké hračky, nejspíš s pytlíku od macdonalda co dělá "pjooong", další verze bude možná s jednočipákem a naprogramovanou úporností. kdyby to někoho zajímalo...
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
Mám na ESPACU IV bixenony. Když zapnu světla, tak výrazně pohasne přístrojovka (i při plně vytočeném regulátoru) a sní i digitální tachometr, což vůbec není v poho. Renault ČR od toho dává ruce pryč, tedy né tak úplně. Můžu si koupit nový faceliftovaný model, který to má již vyřešeno a ten starý prodat do země, kde se přes den nesvítí. Xenony mají také zpětnou vazbu na funkčnost výbojky. Dá se obejít jejich automatické spuštění po startu motoru pomocí zásahu do elektriky bez pohasnutí přístrojovky, ale je to složité, nelze to vykutit bez demontáže palubovky. Mám elektro schéma a návod na rozdělání palubovky. Ten začíná demontáží předních sedadel (zespodu vozidla), aby se rozpojily vzduchovodné kanály atd. Ke kutilství z motorového prostoru zbývají pouze dálkovky a mlhovky. (Nová přídavná světla by byla zásahem do vzhledu vozidla, těžce bych asi dopasovával nějaká se stejným zakřivením podle nárazníku.) Cena za xenonové výbojky je také dost vysoká (cca 4500 Kč) a výměna nutná v Renaultu, jinak nová nebude svítit z důvodu předešlé blokace nefukční výbojky. Tyto už je škoda nechávat svítit trvale, přestože mají vyšší životnost než H-áčka. Nejedná se tedy jen o snahu malého českého šetřílka, ale o naplnění zákona s dosažením komfortu. Auto chci mít min. 10 let a za tu dobu bych určitě pár bodíků takhle blbě nachytal. St.W.Čeněk Urbanec píše:Asi nejsem pravý pro takové diskuse, protože od roku 1965 svítím pořád, ale ne dost dobře jsem pochopil, co vlastně chcete dosáhnout různými udělátky? Nebudu hodnotit snahu automaticky zapnout předepsané osvětlení, případně zamontovat jiná, zákonu odpovídající světla, tyto snahy jsou legální a dopadem chvályhodné.
Co mě mate, tak jsou snahy některých lidí zase zákon nějakým způsobem oje...obejít, aby jeho znění nemuseli plnit. To jsou opravdu tak šíleně drahé žárovky, nebo výbojky? To mají tak nízkou životnost? Jak jsem říkal, svítím nepřetržitě už dlouho a nevšiml jsem si, že bych měl velkou spotřebu žárovek... Snad s výjimkou Š120, kde levá H4 opravdu odcházela snad po 2000km... Tak o co se tady snažíte? A takové nápady, jak snížit výkon předřadným odporem...jako vše, i zde jde o nepochopení fysikálních zákonů: právě tzv. halogenový cyklus, podmíněný vysokou teplotou vlákna, dává žárovkám výdrž a výkon! Takže ten odpor zaviní, že žárovka bude svítit hůř, ale zato kratší dobu... Fakt úspora malého českého šetřílka....
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Jak se říká zlaté české ručičky. Určitě na něco příjdou.
Jen mě zajímá proč nemá Renault neco jako koncern WV?! Prostě přiřadit udělátko a je po problému. Nebo BMW AUDI Mercedes Trochu jiná kategorie aut Zmiňuju se o tom proto že už sem viděl jezdit po brně spousty těchto aut kterým svítí pouze (Dálkové světla-nic víc) Proto se tady řeší zapojení dlkových světel. Možná se pletu, ale toto je můj poznatek.
Jen mě zajímá proč nemá Renault neco jako koncern WV?! Prostě přiřadit udělátko a je po problému. Nebo BMW AUDI Mercedes Trochu jiná kategorie aut Zmiňuju se o tom proto že už sem viděl jezdit po brně spousty těchto aut kterým svítí pouze (Dálkové světla-nic víc) Proto se tady řeší zapojení dlkových světel. Možná se pletu, ale toto je můj poznatek.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Myslím, že naši zákonodárci opět projevili nedostatek předvídavosti a rozhledu. Bral bych, kdyby v roce 2000 řekli, že do roku 2005 se musí všechna auta vybavit světly pro svícení za dne. Nová auta by je musela mít od 2001, stará by si do 2005 namontovala přídavná světla. A zároveň by rozhodli, že na nákup takových (schválených) přídavných světel stát nebude vybírat DPH, aby jejich rychlý nákup podpořil. Pak bychom jednak nemuseli řešit celé tohle téma, jednak by všichni svítili tak, že by neoslňovali, nesvítili dálkovýma (a že jich za poslední měsíc přibylo!!!) a ušetřilo by se trochu toho benzínu za snížený výkon alternátoru ( ).awe_cz píše:Mozna je lepsi reseni namontovat svetla pro denni sviceni (http://www.hella.cz/prisl/taglicht/main.htm). Je to v souladu s novym zakonem (jizda bez obrysovek a svetel vzadu) a samozrejme to ma homologaci ...
Místo toho vymysleli věc, která jednoznačně zhoršuje situaci chodců, cyklistů i motorkářů, protože v té šňůře světel aut prakticky přestávají být vidět. Takže se nám asi mírně sníží následky nehod auto-auto, zato nám pomře daleko víc chodců a cyklistů...
Byl tohle záměr našeho zákonodárného sboru?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
mají to dokonce i nový fobie ale to je vlastně koncern VWhudes píše:Jak se říká zlaté české ručičky. Určitě na něco příjdou.
Jen mě zajímá proč nemá Renault neco jako koncern WV?! Prostě přiřadit udělátko a je po problému. Nebo BMW AUDI Mercedes Trochu jiná kategorie aut
EX - Renault 5 TS 1,4 (Le Mans) tady to všechno začalo
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
Renault 5 GTT - v renovaci
Renault 5 TS 1,4 - ve šrotu
Renault 5 TXE - nejnovější přírustek
Renault 5 GTX 1,7
Honda VFR 750RC36II
- Mario Horak
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1320
- Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
- Bydliště: Bratislava, SK
Vzhľadom k tomu, že som riadny sklerotik, odviedol som štátu nejaké peniaze za nezapnuté svetlá a taktiež potrápil baterku až nadoraz pre zapnuté svetlá obe v nevhodnej chvíli.
Už to bude dva roky čo s úspechom používam jednoduché udělátko a nedám naň dopustiť. Je to obyčajný piezoelektrický pípač za 80 korún s nepríjemným zvukom napojený cez 4 diody v graetzovom zapojení nasledovne:
Na uzly graetza, kde sa privádza striedavý prúd je privedený drátik zo stretávacích svetiel a druhý z indukčnej cievky.
Na uzly usmerneného prúdu + a - je pripojený pípač v správnej polarite.
Funguje to takto:
1. odstavené auto, vypnuté zapaľovanie aj svetlá - nepípa.
2. zapnuté zapaľovanie, vypnuté svetlá - pípa. Upozornenie zapni svetlá po naštartovaní
3. zapnuté svetlá, vypnuté zapaľovanie - pípa. Upozornenie vypni svetlá po vypnutí motora
4. zapnuté svetlá, zapnuté zapaľovanie - nepípa. Normálna jazda.
Odvtedy som nemal problém ani so zákonom ani s vybitou baterkou a môžem si posvietiť aj pri vypnutom motore, prípadne sa previezť s vypnutými svetlami. Taktiež sa dá počkať kým dožhaví a p.
Už to bude dva roky čo s úspechom používam jednoduché udělátko a nedám naň dopustiť. Je to obyčajný piezoelektrický pípač za 80 korún s nepríjemným zvukom napojený cez 4 diody v graetzovom zapojení nasledovne:
Na uzly graetza, kde sa privádza striedavý prúd je privedený drátik zo stretávacích svetiel a druhý z indukčnej cievky.
Na uzly usmerneného prúdu + a - je pripojený pípač v správnej polarite.
Funguje to takto:
1. odstavené auto, vypnuté zapaľovanie aj svetlá - nepípa.
2. zapnuté zapaľovanie, vypnuté svetlá - pípa. Upozornenie zapni svetlá po naštartovaní
3. zapnuté svetlá, vypnuté zapaľovanie - pípa. Upozornenie vypni svetlá po vypnutí motora
4. zapnuté svetlá, zapnuté zapaľovanie - nepípa. Normálna jazda.
Odvtedy som nemal problém ani so zákonom ani s vybitou baterkou a môžem si posvietiť aj pri vypnutom motore, prípadne sa previezť s vypnutými svetlami. Taktiež sa dá počkať kým dožhaví a p.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána
no vždyť! jen mě to už body 1, 3 a 4 dělá z fabriky. doplním jen funkci 2, ale nějakým míň buzerujícím (od buzzer) zvukem.Mario Horak píše: Funguje to takto:
1. odstavené auto, vypnuté zapaľovanie aj svetlá - nepípa.
2. zapnuté zapaľovanie, vypnuté svetlá - pípa. Upozornenie zapni svetlá po naštartovaní
3. zapnuté svetlá, vypnuté zapaľovanie - pípa. Upozornenie vypni svetlá po vypnutí motora
4. zapnuté svetlá, zapnuté zapaľovanie - nepípa. Normálna jazda.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
tady něco pro ty, kterým stačí nějaké upozornění, aby si od 1.7.2006 zapnuli světla i ve dne: http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm.
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
- David - Plzen
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: úte lis 09, 2004 12:32
- Bydliště: Plzeň
Zapni světla! Signalizace snadno levně bez zásahu do vozidla
Trápí mě stejný problém jako většinu ostatních - skleróza. Našel jsem dost návodů na automatické zapnutí i signalizaci zhasnutých světel. No, zapnu si sám, jen nezapomenout, a na to mi stačí signalizace. Jenže hlavní potíž není v samotném udělátku, ale v montáži do vozu. V žádném případě se mi nechce demontovat palubovku nebo tapecírunk a vyhledávat ve spoustě drátů ten správný bez jakékoliv dokumentace.
Tak mě napadlo řešení, kvůli kterému moje vnitřní já perfekcionisty okamžitě nafackovalo mému druhému vnitřnímu já lenocha. Nicméně když jsem ten nápad převaloval v hlavě, zjistil jsem, že má i některé zajímavé výhody. Tak jsem to zbastlil, vyzkoušel a jsem zcela spokojen.
Zapojení je jednoduché, levné a nepotřebujete k němu žádného automechanika ani schéma instalace, jen trochu zručnosti s pájkou.
Recept je jednodušší než na chlupaté knedlíky.
Co potřebujete:
1 ks bzučák, pípátko, buzzer či cokoliv jiného, co vydává hluk na 12 voltů (myslím, že se něco takového prodává i v mototechně). K tomu ještě 1 ks jakékoliv usměrňovací diody alespoň na 300 mA a 80 V, pojmenujme si ji D1.
Montáž: pípátko s diodou se zapojuje přímo na pojistky. To znamená, že drátky připájíte na pojistky shora vždy na jednu z kontaktních měřicích plošek (ne na obě, to byste pojistku vyřadili z činnosti). Pojistky jsou dobře přístupné, a když se psychicky vyrovnáte s tímto nechutným bastlem, zjistíte, že pojistka má teď navíc i funkci konektoru, takže můžete celé zařízení snadno demontovat náhradou za pojistku neupravenou.
Při pájení pojistku pro jistotu sevřete za kontaktní nože do svěráku nebo kombinaček, ale byl jsem překvapen, že plastové pouzdro je velmi odolné a pájením se v podstatě nijak nepoškodilo.
Zapojení:
1) Diodu D1 připájejte vývodem u proužku (katoda, elektrotechnici nechť odpustí, je to i pro laiky) na pípátko na vývod označený + (pokud není polarita označena, hoďte si korunou).
2) Pomocí přiměřeně dlouhého lanka připojte druhý vývod diody D1 (anoda, bez proužku) na pojistku č. 6. Pozor to platí pro Lagunu. U jiných vozů poznáte vhodnou pojistku podle toho, že bez klíčku v zapalování na ní napětí není a objeví se až po zasunutí resp. pootočení klíčku. Pokud najdete pojistku, na které se objeví napětí až po nastartování motoru, jste dítě štěstěny, běžte hned vsadit sportku a pak pokračujte v práci. Nemáte-li zkoušečku napětí, můžete improvizovaně využít samotné pípátko - minus pól na kostru.
3) Minus pól pípátka připojte pomocí stejně dlouhého lanka na pojistku číslo 7. Opět platí pro Lagunu. U jiných vozů najděte pojistku, na které se objeví napětí po zapnutí potkávacích světel.
4) A je to! Pípátko umístěte někam pod palubní desku zaopatřené tak, aby se vývody vzájemně nemohly zkratovat ani dotknout kostry vozu. O požár v kabině jistě nestojíte. Zasuňte (je lhostejno jak) pojistko-konektory do správné patice a můžete vesele pískat.
Omezení:
a) Signál zní hned po zasunutí klíčku a přestane po zapnutí potkávaček (pokud nejste dítě štěstěny, pak zní až po nastartování motoru) - to je daň za jednoduchost.
b) Toto zapojení je funkční pouze ve vozech, kterým svítí potkávací světla trvale i při přepnutí na dálková světla.
Vozy, kterým potkávačky zhasínají po zapnutí dálkových světel.
Pokud vám potkávačky zhasínají, musí se zapojení doplnit ještě o jednu diodu D2, jeden odpor R a využít tři pojistky. Zapojení popíšu slovně pomocí pěti uzlů (spojů):
Uzel 1: Pojistka zapnutí klíčku (viz bod 2) + anoda diody D1 /// Uzel 2: Katoda (s proužkem) diody D1 + pípátko kladný pól /// Uzel 3: Pípátko záporný pól + katoda (s proužkem) druhé diody D2 + první vývod odporu R /// Uzel 4: Druhý vývod odporu R + pojistka potkávacích světel (viz bod 3) /// Uzel 5: Anoda druhé diody D2 + pojistka dálkových světel (najděte pojistku, na které se objeví napětí po zapnutí dálkových světel).
Zapojení si podle popisu nejprve nakreslete a pak zapojujte. Pípátko musí být v tomto případě na 6 voltů, nebo takové, které při 6 V ještě pípá. Odpor R musí být takový, aby při zapojení pípátka v sérii s odporem R na autobaterii 12 V bylo na pípátku právě těch 6 V (zručný elektrotechnik změří pípátko a odpor spočítá).
Nepovažuji za nutné zařazovat vypínač signalizace, ale pokud byste po něm toužili, zapojte jej u obou variant do přívodu k pojistce potkávacích světel.
Přeji samé kilometry bez pokut za nerozsvícená světla.
Béďa
Tak mě napadlo řešení, kvůli kterému moje vnitřní já perfekcionisty okamžitě nafackovalo mému druhému vnitřnímu já lenocha. Nicméně když jsem ten nápad převaloval v hlavě, zjistil jsem, že má i některé zajímavé výhody. Tak jsem to zbastlil, vyzkoušel a jsem zcela spokojen.
Zapojení je jednoduché, levné a nepotřebujete k němu žádného automechanika ani schéma instalace, jen trochu zručnosti s pájkou.
Recept je jednodušší než na chlupaté knedlíky.
Co potřebujete:
1 ks bzučák, pípátko, buzzer či cokoliv jiného, co vydává hluk na 12 voltů (myslím, že se něco takového prodává i v mototechně). K tomu ještě 1 ks jakékoliv usměrňovací diody alespoň na 300 mA a 80 V, pojmenujme si ji D1.
Montáž: pípátko s diodou se zapojuje přímo na pojistky. To znamená, že drátky připájíte na pojistky shora vždy na jednu z kontaktních měřicích plošek (ne na obě, to byste pojistku vyřadili z činnosti). Pojistky jsou dobře přístupné, a když se psychicky vyrovnáte s tímto nechutným bastlem, zjistíte, že pojistka má teď navíc i funkci konektoru, takže můžete celé zařízení snadno demontovat náhradou za pojistku neupravenou.
Při pájení pojistku pro jistotu sevřete za kontaktní nože do svěráku nebo kombinaček, ale byl jsem překvapen, že plastové pouzdro je velmi odolné a pájením se v podstatě nijak nepoškodilo.
Zapojení:
1) Diodu D1 připájejte vývodem u proužku (katoda, elektrotechnici nechť odpustí, je to i pro laiky) na pípátko na vývod označený + (pokud není polarita označena, hoďte si korunou).
2) Pomocí přiměřeně dlouhého lanka připojte druhý vývod diody D1 (anoda, bez proužku) na pojistku č. 6. Pozor to platí pro Lagunu. U jiných vozů poznáte vhodnou pojistku podle toho, že bez klíčku v zapalování na ní napětí není a objeví se až po zasunutí resp. pootočení klíčku. Pokud najdete pojistku, na které se objeví napětí až po nastartování motoru, jste dítě štěstěny, běžte hned vsadit sportku a pak pokračujte v práci. Nemáte-li zkoušečku napětí, můžete improvizovaně využít samotné pípátko - minus pól na kostru.
3) Minus pól pípátka připojte pomocí stejně dlouhého lanka na pojistku číslo 7. Opět platí pro Lagunu. U jiných vozů najděte pojistku, na které se objeví napětí po zapnutí potkávacích světel.
4) A je to! Pípátko umístěte někam pod palubní desku zaopatřené tak, aby se vývody vzájemně nemohly zkratovat ani dotknout kostry vozu. O požár v kabině jistě nestojíte. Zasuňte (je lhostejno jak) pojistko-konektory do správné patice a můžete vesele pískat.
Omezení:
a) Signál zní hned po zasunutí klíčku a přestane po zapnutí potkávaček (pokud nejste dítě štěstěny, pak zní až po nastartování motoru) - to je daň za jednoduchost.
b) Toto zapojení je funkční pouze ve vozech, kterým svítí potkávací světla trvale i při přepnutí na dálková světla.
Vozy, kterým potkávačky zhasínají po zapnutí dálkových světel.
Pokud vám potkávačky zhasínají, musí se zapojení doplnit ještě o jednu diodu D2, jeden odpor R a využít tři pojistky. Zapojení popíšu slovně pomocí pěti uzlů (spojů):
Uzel 1: Pojistka zapnutí klíčku (viz bod 2) + anoda diody D1 /// Uzel 2: Katoda (s proužkem) diody D1 + pípátko kladný pól /// Uzel 3: Pípátko záporný pól + katoda (s proužkem) druhé diody D2 + první vývod odporu R /// Uzel 4: Druhý vývod odporu R + pojistka potkávacích světel (viz bod 3) /// Uzel 5: Anoda druhé diody D2 + pojistka dálkových světel (najděte pojistku, na které se objeví napětí po zapnutí dálkových světel).
Zapojení si podle popisu nejprve nakreslete a pak zapojujte. Pípátko musí být v tomto případě na 6 voltů, nebo takové, které při 6 V ještě pípá. Odpor R musí být takový, aby při zapojení pípátka v sérii s odporem R na autobaterii 12 V bylo na pípátku právě těch 6 V (zručný elektrotechnik změří pípátko a odpor spočítá).
Nepovažuji za nutné zařazovat vypínač signalizace, ale pokud byste po něm toužili, zapojte jej u obou variant do přívodu k pojistce potkávacích světel.
Přeji samé kilometry bez pokut za nerozsvícená světla.
Béďa
Renault Laguna 1,8
zelenostříbrná metalíza
zelenostříbrná metalíza
Ten odkaz nefunguje Mohl bys dat prosim spravny link?koprda píše:tady něco pro ty, kterým stačí nějaké upozornění, aby si od 1.7.2006 zapnuli světla i ve dne: http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm.
- Charon
- Člen RCČR
- Příspěvky: 286
- Registrován: pon srp 08, 2005 12:11
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htmotas1 píše:Ten odkaz nefunguje Mohl bys dat prosim spravny link?koprda píše:tady něco pro ty, kterým stačí nějaké upozornění, aby si od 1.7.2006 zapnuli světla i ve dne: http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak_4.htm.
Renault Megane II 2.0 16V 3dv.
Renault Megane I 1.6e Cabrio
Renault Megane I 1.6e Cabrio
Ja jsem do Scenika a Octavky dal tenhle
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic...
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic...
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Bylo by mozne nejak nafotit to zapojeni primo v tom sceniku?! Jestli je to funkční a bezpečné (bez přehřívání) tak bych do toho šel. Díky za info.JirkaT píše:Ja jsem do Scenika a Octavky dal tenhle
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic...
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
Asi kdyby to nebylo funkcni,tak to nedavam do svych dvou aut....Nevim,co by se tam melo prehrivat....hudes píše:Bylo by mozne nejak nafotit to zapojeni primo v tom sceniku?! Jestli je to funkční a bezpečné (bez přehřívání) tak bych do toho šel. Díky za info.JirkaT píše:Ja jsem do Scenika a Octavky dal tenhle
http://www.sweb.cz/alexandr.marek/pipak5.htm
a maximalni spokojenost...
Akorat,ze Octavka se zapojovala lepe,nez Scenic...
foto neni...
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
někde sem četl že některé výrobky přestali vyrábět protože se dost přehřívaly a mohli způsobit požár auta. Žeby jablotron?! teď si nejsem jistý.JirkaT píše: Asi kdyby to nebylo funkcni,tak to nedavam do svych dvou aut....Nevim,co by se tam melo prehrivat....
foto neni...
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
To jsem neslysel....a pochybuji,ze by to byl jablotron...hudes píše:někde sem četl že některé výrobky přestali vyrábět protože se dost přehřívaly a mohli způsobit požár auta. Žeby jablotron?! teď si nejsem jistý.JirkaT píše: Asi kdyby to nebylo funkcni,tak to nedavam do svych dvou aut....Nevim,co by se tam melo prehrivat....
foto neni...
Jinak pro ty,co si chteji rele po denni sviceni pripojit...
KONEKOR SPINACE SVETEL--Renault Scenic 98
Zapojeni pinu:
8 -obrysovky
9 -kladny pol+ spolecny pro oba pary spinacich kontaktu rele
12-hlavni svetlomety
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon črc 10, 2006 21:03
Ahoj ,podivej sem :georg24 píše:sou zajimavy ruzny pipaky na svetla , ale neni nic jednodusiho nez si tam dat 2 relatka z nich 6 dratu a je po problemu , svetla se rozsviti az po nastartovani ,takze netrpi zarovky pri startu , staci vhodne zapojit
http://www.volny.cz/hanschenovic/laguna ... index.html
nevim jestli je to ideal. Cus
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon črc 10, 2006 21:03
Tak ja to mam uplne mino spinacku spina mi to tranzistor kterej se otevre kdyz auto zacne dobijet + cca4 vteriny.No ale jinak funkce asi hodne podobna tomu tvymu.georg24 píše:ja to mam kapku jinak , mam tam 2 relatka spojeny , stalej plus , kostra , plus od druhy polohy klice , kostru z kontrolky mazani (diky ni se svetla rozsviti az po nastarovani) , vyvod na svetla (privod , odvod)
Cus
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon črc 10, 2006 21:03
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů