Regulační ventil turba
Moderátor: Moderators General
Re: Regulační ventil turba
Mám dotaz jsem majitelem Laguny 1,9dci,vlastním ji teprve 3 měsíce,minulý týden se mi rozsvítila kontrolka žhavení se spirálou nad,vyzkoušel jsem dle rad z fóra vše od vyčištění váhy vzduchu,přes zhášecí klapku,čidlo turba,vzduchový filtr,návštěvu servisu-konstatovali mi že mám špatné turbo,vyčištění EGR ventilu,jeho následné odpojení,jsem v koncích a nevím si s tím rady,podotýkám nechci nechat auto opravit v servisu-nevyhrál jsem ve sportce.Největší paradox od zakoupení auta v autobazaru uběhly ani ne 4 měsíce,ujel s ním 3000km,na tachometru bylo 123500km,vypadá ale že auto má najeto aspon 500000km.Chtěl jsem uplatnit skrytou závadu a byl jsem slušně poslán do nejmenovaných míst,poradí mi někdo,děkuji
Laguna II Grandtour Dynamique,1.9 dci 88kw/120hp rv.02
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
popiš co auto dělá,jak jede když se to rozsvítí,jestli hodně kouře zatebou,jaká je spotřeba atakondryss píše:Mám dotaz jsem majitelem Laguny 1,9dci,vlastním ji teprve 3 měsíce,minulý týden se mi rozsvítila kontrolka žhavení se spirálou nad,vyzkoušel jsem dle rad z fóra vše od vyčištění váhy vzduchu,přes zhášecí klapku,čidlo turba,vzduchový filtr,návštěvu servisu-konstatovali mi že mám špatné turbo,vyčištění EGR ventilu,jeho následné odpojení,jsem v koncích a nevím si s tím rady,podotýkám nechci nechat auto opravit v servisu-nevyhrál jsem ve sportce.Největší paradox od zakoupení auta v autobazaru uběhly ani ne 4 měsíce,ujel s ním 3000km,na tachometru bylo 123500km,vypadá ale že auto má najeto aspon 500000km.Chtěl jsem uplatnit skrytou závadu a byl jsem slušně poslán do nejmenovaných míst,poradí mi někdo,děkuji
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Regulační ventil turba
ještě jeden dotaz dnes jsem to měl znova opět odpoledne rozdělane,myslím ten tlakový spínač turba,sundal jsem horní čepičku molitan byl jako nový,ale to bylo asi tak jediné co se mi podařilo rozdělat,něco v něm štěrchá to by asi nemělo?????
Laguna II Grandtour Dynamique,1.9 dci 88kw/120hp rv.02
Re: Regulační ventil turba
po normálním nastartování se rozjedu,vše ok po ujetí pár metrů mohu šlapat na plynový pedál jako šílený,ale není bohužel žádná odezva,po chvíli se rozsvítí kontrolka žhavení se spirálou,hodí se to do nouzového režimu a po rovině se stím jet dá,do kopce to bohužel nejede,nekouří to,spotřeba se nezvedá,jen mám dost podstatný problém nejede to,začínám být z toho na nervy,asi to shodím z kopce a budu chodit pěšky
Laguna II Grandtour Dynamique,1.9 dci 88kw/120hp rv.02
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Regulační ventil turba
Hm, to je něco se vzduchem. Filtr, váha vzduchu, turbo, regulace turba, egr ventil. Asi to bude chtít diag.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
jo když s nim zatřepeš tak to musí šramotit,dá se rozebrat ještě víc,ale jestli je po něm tak ho nespravíš.. kámošovi tohle dělala váha vzduchu,jel najednou žhavení a už turbo nereagovalo...po výměně váhy zas lítá...ale u mě to byl třeba ten el.mag ventil..chce to diagnostiku,nebo někoho poblíž s lagunou a vyzkoušet všechnoondryss píše:ještě jeden dotaz dnes jsem to měl znova opět odpoledne rozdělane,myslím ten tlakový spínač turba,sundal jsem horní čepičku molitan byl jako nový,ale to bylo asi tak jediné co se mi podařilo rozdělat,něco v něm štěrchá to by asi nemělo?????
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
Co je pravdy na tom, že když jde tento ventil profouknout, tak je špatný?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
je to blbost
ve vypnutém stavu tam není nic, co by mohlo ucpat ty dvě výstupní trubičky mezi sebou. dokonce je to průchozí i přes hořejšek toho ventilu. funguje to tak, že podle střídy signálu který jde na cívku, se ucpávací, volně lítací plíšek uvnitř buď přitáhne výš a ucpe přívod vzduchu shora tudíž ventilem jde vetší podtlak, nebo opačně víc přisává horem a tudíž podtlak je menší.
ve vypnutém stavu tam není nic, co by mohlo ucpat ty dvě výstupní trubičky mezi sebou. dokonce je to průchozí i přes hořejšek toho ventilu. funguje to tak, že podle střídy signálu který jde na cívku, se ucpávací, volně lítací plíšek uvnitř buď přitáhne výš a ucpe přívod vzduchu shora tudíž ventilem jde vetší podtlak, nebo opačně víc přisává horem a tudíž podtlak je menší.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
prosimtě,dá se nějak zjistit že je nastavenej správně ?..nějak ho ověřit ..tohle by mě fakt zajímalomagadafagada píše:je to blbost
ve vypnutém stavu tam není nic, co by mohlo ucpat ty dvě výstupní trubičky mezi sebou. dokonce je to průchozí i přes hořejšek toho ventilu. funguje to tak, že podle střídy signálu který jde na cívku, se ucpávací, volně lítací plíšek uvnitř buď přitáhne výš a ucpe přívod vzduchu shora tudíž ventilem jde vetší podtlak, nebo opačně víc přisává horem a tudíž podtlak je menší.
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Regulační ventil turba
Není jednodušší koupit nový, než se s tím s nejistým výsledkem pr*et. http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... s_id=23242
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Regulační ventil turba
Zdravím regulační ventil jsem koupil nový,vyměnil ale je to pořád stejný,ještě že mám kamarády a mohl jsem ho vrátit,popis závady-start v pohodě,rozjezd v pohodě,po přidání plynu nebo při přeřazení na jiný rychl.stupeň dojde ke škubnutí,kde přestane reagovat plynový pedál-funguje jen v horní mezi,při delším podržení dojde k jakoby silnému zátahu,za mnou není vidět jaký se vyvalí oblak černého dýmu,turbo zabere jako divý,ale funguje to jen do další změny rychlostního stupně,na diagnostice jsem byl v Renaultu sdělili mi že mám špatný tlak paliva,a slabé plnění vzduchu,prej podle všeho vadné turbo,nechci vypláznout 30000,-za turbo a slyšet zprávu p.Ondráček promiňte vadné turbo to nebylo,ale bohužel těch 30000,- zaplaťte budeme hledat dál,poradí mi někdo?díky
Laguna II Grandtour Dynamique,1.9 dci 88kw/120hp rv.02
Re: Regulační ventil turba
Tazko radit ked nemas diagnostiku a zrejme s tym nevies robit ale skusim. Este jedna vec by snad nieco povedala, v momente kedy mas pocit ze motor ide nestandardne to nieco hlasi (rozsvietena pristrojova doska) alebo sa tvari ze je vsetko OK? Ked sa dobre pamatam, zavadu ked nejde dobre turbo hlasi okamzite pocitac oranzovou kontrolkou vstrekovania a zavady s tlakom paliva taktiez.ondryss píše:Zdravím regulační ventil jsem koupil nový,vyměnil ale je to pořád stejný,ještě že mám kamarády a mohl jsem ho vrátit,popis závady-start v pohodě,rozjezd v pohodě,po přidání plynu nebo při přeřazení na jiný rychl.stupeň dojde ke škubnutí,kde přestane reagovat plynový pedál-funguje jen v horní mezi,při delším podržení dojde k jakoby silnému zátahu,za mnou není vidět jaký se vyvalí oblak černého dýmu,turbo zabere jako divý,ale funguje to jen do další změny rychlostního stupně,na diagnostice jsem byl v Renaultu sdělili mi že mám špatný tlak paliva,a slabé plnění vzduchu,prej podle všeho vadné turbo,nechci vypláznout 30000,-za turbo a slyšet zprávu p.Ondráček promiňte vadné turbo to nebylo,ale bohužel těch 30000,- zaplaťte budeme hledat dál,poradí mi někdo?díky
Turbo by som pozrel. Hrubu nasavaciu hadicu od filterboxu odpoj od turba, strc tam prsty, chyt hriadel a skus vole - radialna musi byt velka par mm ale odhadni axialnu (v smere osi), mala by byt nebadatelna ale odhadom 1mm by asi este malo byt OK. Dalsia vec, nevyvazene alebo inac poskodene turbo (dovod preco nejde turbo do otacok) by si mal pocut - vyrazne piska. Dalsia vec - regulacia turba, najdi na turbe hmatom regulacnu tycku a pri volnobehu odpoj z regulatora podtlakovu hadicu. Ta tycka sa musi presunut z jedneho dorazu do druheho ked regulacia funguje dobre. Este jedna vec by mohla byt co sa tyka turba, ovladacia tycka sa vo vyrobe nastavuje a ked toto niekto "odborne" nastavil tak to na aute nastavis jedine skusmo (rozhodne by som sa do toho nepustal).
Co sa tyka tlaku paliva, motor startuje dobre takze asi mas prepady OK. Myslim ze bez diagnostiky asi na tom nic nezistis. Filter vymenit mozes (neviem ci si menil) ale asi nepomoze.
Skusil by som ale ako sa bude motor spravat s odpojenou vahou vzduchu (mozno nenastartuje vobec ale za pokus to stoji). Mal by ist v nudzovom rezime a ak by siel lepsie, tak mas problem vyrieseny.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Regulační ventil turba
Turbo nesmí mít radiální vůli!! Axiální jen nepatrnou, ale radiální žádnou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
asi bych vyndal turbo a kouknul na regulační lopatky ...budou určo zadělaný jak něco
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Regulační ventil turba
Mylis sa je to opacne. Radialna je v smere radiusu teda kolmo na os a axialna je v smere osi (dobre sa to pamata napr. aj podla typov lozisk - vrtacka ma vpredu axialne lozisko ).Zefek píše:Turbo nesmí mít radiální vůli!! Axiální jen nepatrnou, ale radiální žádnou.
Slovo "nepatrny" sice nevyjadruje rozmer ale ja by som radialnu volu na novom turbe ako nepartnu rozhodne nenazval - hriadel sa poriadne kyve do stran.
A ze nesmie mat badatelnu axialnu volu je sice pravda ale to by sa muselo turbo menit snad spolu s olejom, na ojazdenom aute tam nejaka vola bude ale turbo moze este bez problemov vydrzat dalsich 50t km.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
já bych doporučil vyměnit gumová kolena hned za turbem a před intercoolerem. jestli je máš zaolejovaná tak jsou skoro stopro ty kolena v háji a utíká ti tudy plnící vzduch..
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
hlavně nový kolena utáhnout za tepla..tak o otáčku to ještě půjde ...mě dnes rozsvítila kontrolka žhavení při 120km/h...při plnym plynu...a turbo off..spotřeba stejná,kouř skoro žádnej,hadice dole u ic jediná kterou jsem neměnil za silikony,jako by by prosakovala olej ..takže nejspíš chyba bude tam,ale vemu zrovna i egr,půl roku jsem na něj nešáh snad se to vyřeší
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Regulační ventil turba
Minuly týden o víkendu jsem rozdělal egr ventil,šel vyndat vyčistil jsem ho od karbonu,dal zpět,běh motoru se trochu zlepšil,ale kontrolka nouzového režimu svítí pořád,jet to jede líp,ale jen ve vysokých otáčkách 2000 a více,na diagnostice jsem byl v Renaultu taky hned zkraje.Chytráci mi vyjeli závadu špatného plnění vzduchu a tlak vstřikovanýho paliva????????????ted babo rad,auto jsem koupil před třemi měsíci v bazaru a nechtěj se mi do něj cpát prachy,bazarník se mi vysmál-reklamace,skrytá závada,váha vzduchu funguje,měnič tlaku vzduchu turba funguje,ventil tlaku vzduchu v turbu taky,vše tedy směřuje k turbu,nesedí mi jen když se dostanu k těm dvěma tisícům otáčkám nebo když podržím plyn tak chvíli trvá než se rozjedu,ale potom jako když tě kopne do zadku a vyletím jak raketa do chvíle kdy přeřadím na jinou rychlost??zkusím ještě vyřadit EGR ventil a uvidím co se bude dít,turbo se mi nechce kupovat
Laguna II Grandtour Dynamique,1.9 dci 88kw/120hp rv.02
Re: Regulační ventil turba
Zdravím,dobrý odpoledne.vypadá to že mám vyhráno,dnes mi to nedalo a zkusil dle rady vyřadit EGR ventil,ale ještě navíc jsme povolili a vypodlozili na turbu ventil co zavirá klapku,bratr měl ten samý problém u Zafiry tak jsem to jen zkusil a ejhle vypadá to že jsem trefil do černýho,EGR ventil jsem odpojil jen vytažením přívodu elektriky.Jel jsem se projet vše se zlepšilo o 100 procent,jen tak jsem zkusil zapojit EGR a hned po ujetí pár metrů se mi rozsvitil nouzový režim,tak jsem jej vytáhl a jedeme jak páni uvidím teda jak dlouho?????,zatím jsem ušetřil 20000,- a..........spoustu nervů
Laguna II Grandtour Dynamique,1.9 dci 88kw/120hp rv.02
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
Tak jsem využil pěkné nabídky a zakoupil si nový regulační ventil turba...
Takový rozdíl jsem nečekal. Auto teď jezdí o hoooooodně lépe. Přivedlo mě to na myšlenku, že vyměním všechny snímače za nové (hlavně váhu vzduchu a snímač plnícího tlaku). Rozhodně doporučuju každému komu se zdá auto líné.
Jen otázka na zasvěcené, kde můžu zakoupit nové hadičky které k ventilu vedou? Rád bych vyměnil celé to vedení za nové, za těch deset let už budou určitě dost zteřelé?
Takový rozdíl jsem nečekal. Auto teď jezdí o hoooooodně lépe. Přivedlo mě to na myšlenku, že vyměním všechny snímače za nové (hlavně váhu vzduchu a snímač plnícího tlaku). Rozhodně doporučuju každému komu se zdá auto líné.
Jen otázka na zasvěcené, kde můžu zakoupit nové hadičky které k ventilu vedou? Rád bych vyměnil celé to vedení za nové, za těch deset let už budou určitě dost zteřelé?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Regulační ventil turba
O výměně těch snímačů (ventilu)jsem přemýšlel také,protože mi auto na udávaný výkon připadá hooodně líné.
Je zvláštní,že po vyčištění a vyfoukání těch snímačů to jede vždycky nějaký čas o dost lépe.
Říkám si,pokud by ty čidla byly v háji,tak to snad spadne do nouzáku,nebo ne?
Amat-ten výkon se ti po výměně toho ventilu změnil nějak rapidně?
Je zvláštní,že po vyčištění a vyfoukání těch snímačů to jede vždycky nějaký čas o dost lépe.
Říkám si,pokud by ty čidla byly v háji,tak to snad spadne do nouzáku,nebo ne?
Amat-ten výkon se ti po výměně toho ventilu změnil nějak rapidně?
Renault Laguna Grandtour 2.2 dci,r.v 2002,Initiale Paris.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
U snímačů se špatně určuje jestli jsou v háji. Aby se na displeji zobrazila hláška musí být jimi podávané hodnoty mimo tolerance. Takhle definitivně, ale ty snimáče skoro nikdy neodejdou. Většinou se díky zanesení, unávě materiálu nebo opotřebením jen mírně změní průběh údajů oproti původní křivce v závislosti třeba na otáčkách. Takže byť se systému zdá, že vše funguje v toleranci, tak v díky poddimenzovaným (nebo naopak) hodnotám pak motor jede špatně.
Opravte mě pokud se mýlím. Ale zkoušel jsem všechny snímače několikrát měnit a vždycky z vraku... pokud už nějaká změna nastala tak vždy krátkodobá. Teď jsem si říkal, že na to půjdu jinak a koupím vše nové (až na váhu vzduchu to nebude problém). Regulační ventil turba stál 1200Kč což zase není o tolik dražší než na vraku a rozdíl je markantní! Jak dlouhodobý bude těžko říct, zatím ho mám cca čtyři dny a najeto přes 650km a vše šlape jak má.
Opravte mě pokud se mýlím. Ale zkoušel jsem všechny snímače několikrát měnit a vždycky z vraku... pokud už nějaká změna nastala tak vždy krátkodobá. Teď jsem si říkal, že na to půjdu jinak a koupím vše nové (až na váhu vzduchu to nebude problém). Regulační ventil turba stál 1200Kč což zase není o tolik dražší než na vraku a rozdíl je markantní! Jak dlouhodobý bude těžko říct, zatím ho mám cca čtyři dny a najeto přes 650km a vše šlape jak má.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Regulační ventil turba
Já mám 2 tkm. po výměně turba a od té doby motor netáhne nad 3 tis.ot.-jako bych měl za sebou někoho na laně.Sice se ke 4t.ot. dostanu,ale pomalu a s černým kouřem za zadkem.Proto teď laboruju,čím by to mohlo být - diagnostika v Renaultu nic neřeší.
Renault Laguna Grandtour 2.2 dci,r.v 2002,Initiale Paris.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
Taky mi měnili turbo, taky jsem pak nebyl s jízdou spokojen. Dříve auto dokázalo "zabrat" po výměně se nad 2000 ot. žádné "peklo" nekonalo a auto se sbíralo dost líně.
Rozhodně investuj těch pár stovek a kup si originální nový regulační ventil turba a věřím, že budeš překvapen. Pozoruji další významné zlepšení v tom, že auto už při akceleraci nekouří. Při razantním zrychlení se samožrejmě nějaký kouř objeví, ale žádné oblaka jako dříve. A možná se mi to zdá, ale kouř už není černý ale spíše šedý.
Rozhodně investuj těch pár stovek a kup si originální nový regulační ventil turba a věřím, že budeš překvapen. Pozoruji další významné zlepšení v tom, že auto už při akceleraci nekouří. Při razantním zrychlení se samožrejmě nějaký kouř objeví, ale žádné oblaka jako dříve. A možná se mi to zdá, ale kouř už není černý ale spíše šedý.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: sob říj 02, 2010 12:46
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulační ventil turba
u nás je přímo obchod na hadice a kupoval jsem tam i hadice ke colleru a přímo hadičky podtlakový k ventilu tam maj asi 150kč za 2 metry na netu jsou taky..teď si mě docela zarazil tim ventilem,láká mě to že to asi vyměnim za novej třeba tady maj za dobrou cenu ty hadičky,myslim že na lagunu průměr 5mm http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ove-hadiceamat píše:Tak jsem využil pěkné nabídky a zakoupil si nový regulační ventil turba...
Takový rozdíl jsem nečekal. Auto teď jezdí o hoooooodně lépe. Přivedlo mě to na myšlenku, že vyměním všechny snímače za nové (hlavně váhu vzduchu a snímač plnícího tlaku). Rozhodně doporučuju každému komu se zdá auto líné.
Jen otázka na zasvěcené, kde můžu zakoupit nové hadičky které k ventilu vedou? Rád bych vyměnil celé to vedení za nové, za těch deset let už budou určitě dost zteřelé?
Laguna II Grandtour 2002/1.9DCi/88kW/270Nm(+CHIP lehce přes 150koní(113kW/350Nm)6kvalt/EGR OFF/KAT OFF/KN filtr,velkej FMIC,kolem 6l/100km,výbava Expression,dovoz Německo
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 hostů