Benzín v oleji

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Benzín v oleji

Příspěvek od petrk » pon úno 13, 2006 17:59

Můžete mi někdo trochu objasnit, jak se dostane větší množství benzínu do oleje v novém motoru typu K4J (1.4 16V). Za 8 měsíců se hladina oleje zvedla cca. o 1cm nad max. rysku. Dostal jsem informaci, že kolem kroužků (jízda se studeným motorem nebo závada) nebo kolem ventilů (závada). Nevím přesně, co by se muselo těm ventilům stát a kudy to kolem nich může protékat.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín v oleji

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon úno 13, 2006 18:06

petrk píše:Můžete mi někdo trochu objasnit, jak se dostane větší množství benzínu do oleje v novém motoru typu K4J (1.4 16V). Za 8 měsíců se hladina oleje zvedla cca. o 1cm nad max. rysku. Dostal jsem informaci, že kolem kroužků (jízda se studeným motorem nebo závada) nebo kolem ventilů (závada). Nevím přesně, co by se muselo těm ventilům stát a kudy to kolem nich může protékat.
1. Je to opravdu benzin - v tomto období to může být i zkondensovaná voda...?
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » pon úno 13, 2006 19:28

Servis mi dneska ten 1cm navíc odpustil a zarovnal to na horní rysku. Řekli mi, že tam byl benzín. Já jsem ten odlitý olej neviděl a nevím, zda bych to poznal. Mám hladinu oleje sledovat a za měsíc na kontrolu. Když to bude stále stoupat, tak budou rozebírat motor, protože to vypadá na závadu.

Jinak se mě v servisu jeden technik snažil přesvědčit, že za to může můj režim jízdy se studeným motorem 9+9km (do práce a z práce). Je to ale nelogické, protože když pojedu třeba 30+30km, tak těch prvních 9km bude s úplně stejně studeným motorem. Takže ve výsledku by se mi v oleji objevilo stejně benzínu, jen bych měl na tachometru více najeto.

Pro upřesnění, mám najeto cca. 6700km.

pass
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: pon črc 05, 2004 17:16
Bydliště: HK

Příspěvek od pass » pon úno 13, 2006 20:00

Nedávno jsem hledal něco o karburátorech a narazil jsem na toto (úryvek):

Vše je nejmarkantnější při studeném motoru, kdy není sací potrubí zahřáto na provozní teplotu, která omezuje srážení paliva jeho opětným odpařením. Proto se motor zastudena nechová podle našich představ. Pokud chceme se studeným motorem kulturně jet, musíme silně obohacovat směs, což vede k neefektivnímu zvýšení spotřeby paliva. Sražené palivo na stěnách sacího potrubí stéká otevřeným ventilem do válce, kde se částečně odpaří, neodpařená část ředí na stěně válce olejový film, a tím způsobuje zhoršení mazání pístní skupiny a výsledkem je snížení životnosti motoru. Neodpařené palivo se neúčastní hoření, stéká dále do klikové skříně a ředí olejovou náplň. Po zahřátí oleje se sice postupně odpaří a odsáváním plynů z klikové skříně se opět dostává do spalovacího procesu, ale na to už nikdo není zvědavý. Aby se nemuselo při neprohřátém motoru obohacovat, musely by se používat vysoké otáčky, což je pro studený motor stejně zhoubné jako ředění oleje palivem. Proto by se měla učinit taková opatření, která zrychlí ohřev motoru
**Mazda 626 2.0i GLE**
Skype "passthank"

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon úno 13, 2006 20:09

No, aby nateklo tolik benzinu do oleje, to by znamenalo pořádnou netěsnost - takže by technici v servisu nebyli klidní...
To ředění při studeném startu je patrné, ale nemůže nabrat takových rozměrů
Navíc: jak odpouštěli olej? Nejsem si jist, ale oleje mají měrnou hustotu nad 0,8 kg/dm³ ( typicky 0,86 - 0,89 ) a benziny pod 0,8 kg/dm³ ( typicky 0,715 - 0,775 ). Takže, jestli vypouštěli spodem, tak benzin nechali a oleje ubrali....
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » pon úno 13, 2006 20:24

Navíc: jak odpouštěli olej? Nejsem si jist, ale oleje mají měrnou hustotu nad 0,8 kg/dm³ ( typicky 0,86 - 0,89 ) a benziny okolo 0,75kg/dm³ ( typicky 0,715 - 0,775 ). Takže, jestli vypouštěli spodem, tak benzin nechali a oleje ubrali....
Kudy odpouštěli, nevím nebyl jsem u toho, ale přejímací technik mluvil o potřebě volného zvedáku, tak předpokládám spodem. Myslel jsem, že se benzín s olejem smíchá a ne separuje. To by pak dvoutakty moc dobře nefungovaly nebo má olej do benzínu dvoutaktů jinou hustotu ?
No, aby nateklo tolik benzinu do oleje, to by znamenalo pořádnou netěsnost - takže by technici v servisu nebyli klidní...
Technici klidní mohou být, jejich auto to není. Já jsem však nervozní, mě se to auto sype pod rukama. Benzín mi prý může odkapávat od ventilu, právě by mě zajímalo, jak se to děje a čím je to způsobené. Navíc to odkapávání může být celých těch 6700km. Tak to by zase až tak moc nemusel téci.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon úno 13, 2006 20:39

:D no, do dvoutaktů je určen jiný olej, máte ale pravdu, že se smíchat může, ale pokud do karteru nateče, tak se moc nemíchá.
To odkapávání od ventilů je divné - v sacím potrubí je určitě přinejmenším nižší, nebo stejný tlak, než v prostoru ovládání ventilů ( odsávání olejových par by to mělo srovnat ), takže by mělo jít těžko.
Jistá možnost je v netěsnícím pístu některého válce ( kroužky, prasklý píst, rýha ve válci...), tam by při studeném startu a bohaté směsi mohl benzin téci po stěnách válce v dost velkém množství, ale to by mělo být patrné, nebo alespoň měřitelné měřením tlaku ve válcích. Vlastně Vám tuto operaci doporučuji.
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » pon úno 13, 2006 21:03

Čeněk Urbanec píše::D no, do dvoutaktů je určen jiný olej, máte ale pravdu, že se smíchat může, ale pokud do karteru nateče, tak se moc nemíchá.
To odkapávání od ventilů je divné - v sacím potrubí je určitě přinejmenším nižší, nebo stejný tlak, než v prostoru ovládání ventilů ( odsávání olejových par by to mělo srovnat ), takže by mělo jít těžko.
Jistá možnost je v netěsnícím pístu některého válce ( kroužky, prasklý píst, rýha ve válci...), tam by při studeném startu a bohaté směsi mohl benzin téci po stěnách válce v dost velkém množství, ale to by mělo být patrné, nebo alespoň měřitelné měřením tlaku ve válcích. Vlastně Vám tuto operaci doporučuji.
Díky za radu. Budu teď sledovat, co se děje s hladinou oleje dál. Za měsíc mě stejně čeká kontrola v servisu, tak doufám, že si tam budou vědět rady a nejprve třeba porovnají tlaky válců, než rozeberou motor. Jinak na motoru nepozoruji žádnou anomálii, ale nejsem schopný rozlišit, jestli má třeba menší výkon nebo větší spotřebu, protože s ním jezdím teprve první sezónu. Žádné skokové zhoršení jsem nepozoroval. Oprava bude doufám kryta zárukou, ale je to zbytečná komplikace.

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7985
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » pon úno 13, 2006 21:07

petrk píše:Myslel jsem, že se benzín s olejem smíchá a ne separuje. To by pak dvoutakty moc dobře nefungovaly nebo má olej do benzínu dvoutaktů jinou hustotu ?
Benzín se sice s olejem skutečně smíchá, ale při delší době "bez míchání" se olej usadí na dně nádoby/nádrže/olejový vany. Takže pokud používáš něco s 2-taktem, před nalitím nutno vždy protřepat s kanystrem.
Příhoda je sice O.T., ale plně toto dokazující :arrow: před 2 rokama mě kámoš poprosil, jestli bych mu neskácel asi 30m vysoký jasan u stodoly, kde se chystal udělat novou střechu. No problem, o týden později jsem popadnul Husqvarnu, kanystr s benzínem (směsí benzínu+oleje) a olejem (na řetěz), natankoval, nabrousil a hurá na to. Na místě jsem to podříznul, jasánek spadnul na milimetr přesně kam měl a že to ještě nakrátím. Nestačil jsem udělat ani 2. příčný řez a motor se samovolně zastavil. Opětovný startování bezvýsledný -nu což, asi rozhašenej karbec, dlouho jsem si to neseřizoval, v servisu jsem ji za 12let neměl ani jednou. Kámoš přinesl jeho pilku, nalil jsem tam opět svůj benzín, natočil a doříznul ten započatej řez. Na další se už nedostalo, neboť pilka opět chcípla. A to už šlo do tuhýho. Až dodatečně jsem si uvědomil, že jsem pořádně neprohrkal kanystr, ve kterým bylo asi 4 litry benzínu s olejem cca 4 měsíce bez hnutí, tudíž jsem nalil plnou nádrž čistýho benzínu :oops: A výsledek? 2 zadřený Husqvarny během jedný půlhodiny, do každý to naštěstí vyřešila pístová sada Nikasil (válce to jakž takž přežily) a mě tahle "kamarádská výpomoc" přišla na asi 5.tis. :twisted:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9d RT-E3 1997
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » pon úno 13, 2006 21:10

Skoro bych moc nečekal - i nejlepší benzin je horší mazadlo, než průměrný olej, a Vy určitě nevíte, v jakém poměru teď olej k benzinu je! A v záruce máte určitě napsáno, že: " Výrobce neodpovídá za závady, způsobené nesprávným používáním výrobku" a Váš Renault je výrobek a mazání benzinem není správné používání výrobku!
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

pop
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: pon říj 31, 2005 22:32

Příspěvek od pop » pon úno 13, 2006 21:24

jak se může dostat benzín do oleje:

http://www.hetcl.cz/index.php?id1=3&id2=1#26

na tom webu je víc veselých příběhů z diagnostiky....
Megane Scenic 1.6 16V

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2812
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pon úno 13, 2006 21:26

jojo. možná by se ti vyplatilo inkasovat něco do výměny oleje a pak to sledovat. protože po tom měsíci by to mohlo pěkně přidřít. benzín neni vůbec mastnej. ale suchej a tim pádem to žádná pochoutka pro motor nebude
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » úte úno 14, 2006 08:03

Myslim ze dlhsou jazdou by si to mohol vyriesit.Ak pojdes na dlhsiu jazdu tak si to odsleduj.
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1322
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte úno 14, 2006 09:03

Raz som sa s podobným problémom stretol na R5. V oleji bolo blno benzínu. Problém bol vo vadnom benzínovom čerpadle (AC pumpa). Benzín tlačilo pod membránu a cez mazací kanálik pohonnej tyčky do oleja.

1cm vo výške hladiny, je viac ako 1 liter. Okrem nedostatočného mazania tu hrozí vznietenie výparov v kľukovej skrini.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

sesto
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned zář 18, 2005 14:43
Bydliště: Slovensko - Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sesto » úte úno 14, 2006 09:20

Mario Horak píše:Raz som sa s podobným problémom stretol na R5. V oleji bolo blno benzínu. Problém bol vo vadnom benzínovom čerpadle (AC pumpa). Benzín tlačilo pod membránu a cez mazací kanálik pohonnej tyčky do oleja.

1cm vo výške hladiny, je viac ako 1 liter. Okrem nedostatočného mazania tu hrozí vznietenie výparov v kľukovej skrini.
Tiez jedna z moznosti.Tento problem mal kamarat na Chrobaku.Ze ma nenapadla. :oops:
Šes?o
Renault 25 TX Symphonie
VW 1500S TYP3 1964

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » úte úno 14, 2006 09:42

Mario Horak píše:Raz som sa s podobným problémom stretol na R5. V oleji bolo blno benzínu. Problém bol vo vadnom benzínovom čerpadle (AC pumpa). Benzín tlačilo pod membránu a cez mazací kanálik pohonnej tyčky do oleja.

1cm vo výške hladiny, je viac ako 1 liter. Okrem nedostatočného mazania tu hrozí vznietenie výparov v kľukovej skrini.
Tady to kolem čerpadla být nemůže, čerpadlo mám v nádrži.

Po několika radách dneska raději odstavím auto. Na pondělí jsem objednaný do servisu na změření tlaků ve válcích a výměnu oleje, dříve tam volno nemají a sám ho měnit nebudu, později bych se mohl dostat do problémů z uznáním záruky. Vezmu si i vzorek vypuštěného oleje, kdyby bylo potřeba ještě vyzkoumat, kolik tam toho benzínu je. Na http://www.oleje.cz mi někdo uvedl, že prý většina výrobců zaručuje provoz motoru asi do 4% benzínu v oleji. Když nebude závada na válcích, budu jezdit a sledovat hladinu nového oleje. Taky budu přesně znát, jaká je výchozí hladina, protože se přiznám, že na měrku se moc často nedívám. O hladině oleje mě informuje elektrické čidlo a palubní počítač, jen je tam ta podstatná chyba, že nesleduje překročení maxima. Možná by to chtělo dát nějaký zlepšovák.
Pokud závada bude pokračovat, podívají se mi na ventily.

Uživatelský avatar
Čeněk Urbanec
Člen RCČR
Příspěvky: 2224
Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Čeněk Urbanec » úte úno 14, 2006 10:05

Rozumné
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 11:58

PetrK:
Právě jsem od Renaultu obdržel poměrně obšírnou zprávu o chování motoru K4J za určitých podmínek.
V jiném topiku popisuješ chování tvého motoru takto:

Díra v plynu mezi 1-2000 otáček za studena
nízké volnoběžné otáčky při vlažném motoru
a nyní přibývání paliva v oleji.

K těmto jevům může dojít za těchto podmínek:

Vozidlo je používáno především na velmi krátkou vzdálenost, kdy nedojde k prohřátí motoru na provozní teplotu. Vůz je vybaven OBD. Dvěma lambda sondami (jednou před a druhou za katalyzátorem), což by měl být tvůj případ.

Pokud nedojde k prohřátí motoru a obou lambda sond, druhá se prohřeje asi za 2,5 minuty, pracuje motor v nouzovém režimu. Snaží se jednak o obohacování směsi, ale také o co nejnižší emise. Důsledkem toho může být, že v určitém režimu, po krátkou dobu nepracuje správně.

Je-li auto používáno pouze na krátké trasy, kdy nedojde k úplnému prohřátí motoru nastane toto:
Vinou kondenzace paliva dochází k obohacení oleje o palivo, to způsobuje horší mazání. Po prohřátí dochází k odpařování paliva z oleje, to se dostává znovu do spalovacího prostoru a znovu obohacuje směs. Výsledkem je tedy chod motoru v nepříznivých podmínkách.
Může docházet k zanášení katalyzátoru mikrosazemi, které při uvolňování opět ovlivňují činnost druhé lambda sondy, která se domnívá, že je třeba obohatit směs. Výsledkem je opět více benzínu ve směsi a vzniká začarovaný kruh.

Prosím, popiš jak své auto používáš a v jakých jízdních režimech. Může to být zdroj popisovaného chování.
Podle Renaultu by u 16V motorů mělo dojít nejméně jedenkrát za dvě jízdy k úplnému prohřátí motoru a dalších provozních komponent, aby k tebou popisovanému jevu nedocházelo. Jízdy na velmi krátkou vzdálenost tomuto motoru nesvědčí. Pokud jsem se strefil do tvého způsobu užívání auta, tedy především na krátké tratě, Mohlo by tebou popisované chování samo zmizet, používal-li by se vůz na delších tratích.

Pak budeme pokračovat dál. Jsem připraven domluvit ti diagnostiku a evtl. osobně podat nějaký ucelený výklad ke K4J.
Naposledy upravil(a) DDT dne úte úno 14, 2006 12:13, celkem upraveno 1 x.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » úte úno 14, 2006 12:13

DDT píše:PetrK: To, co popisuješ vypadá jako závada, která může vzniknout i způsoby popisovanými v odkazech.
Aniž by se však jednalo o závadu, během lhůty od výměny do výměny není neobvyklé, že se olej obohatí o benzín, přičemž může bez rizika poškození motoru obsahovat až 12% benzínu.

Pokud je to však více, může dojít k jeho poškození.
O tom, že proces pronikání benzínu do oleje je normální, už vím. Totéž mi řekli i v servisu, oni se hned ptali, jaký režim jízd to auto má. Teď jen nikdo neví, kolik toho benzínu tam je a zda se to dá připsat, protože já nevím, kolik oleje nové auto na měrce ukazovalo a oni přesně také ne. Možná ho tam bylo i nad maximem, trochu počítají s tím, že při záběhu motor olej vezme. Takže teď je to opravdu na to kratší sledování, co to bude třeba ten jeden měsíc dělat. Já chci dát jen na několik dobrých rad a olej vyměnit hned. O tom, že bych olej měl vyměnit, mi servis samozřejmě řekl. Měli jsme to původně naplánované někdy na konci zimy.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 12:14

Olej rozhodně vyměnit hned a to i za cenu vlastních nákladů.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

petrk
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » úte úno 14, 2006 14:29

DDT píše:PetrK:
Právě jsem od Renaultu obdržel poměrně obšírnou zprávu o chování motoru K4J za určitých podmínek.
....
Prosím, popiš jak své auto používáš a v jakých jízdních režimech. Může to být zdroj popisovaného chování.
Podle Renaultu by u 16V motorů mělo dojít nejméně jedenkrát za dvě jízdy k úplnému prohřátí motoru a dalších provozních komponent, aby k tebou popisovanému jevu nedocházelo. Jízdy na velmi krátkou vzdálenost tomuto motoru nesvědčí. Pokud jsem se strefil do tvého způsobu užívání auta, tedy především na krátké tratě, Mohlo by tebou popisované chování samo zmizet, používal-li by se vůz na delších tratích.

Pak budeme pokračovat dál. Jsem připraven domluvit ti diagnostiku a evtl. osobně podat nějaký ucelený výklad ke K4J.
Moje podmínky nejsou pro motor opravdu dobré, ale znám lidi, co jezdí ještě horší např. jen 3km městem (samozřejmě zase s jinými vozy, jinými motory apod).
Můj průměrný týden vypadá asi takto:
2x(14+9)km +3x(9+9)km
Někdy pár kilometrů navíc. Tak jednou za měsíc třeba i delší trasa 60-120km. Auto parkuji na ulici. Ročně najedu cca 12000km.

Před současným Meganem jsem v tomhle režimu proháněl po 4 roky Clio s 1.2 8V. Tyto problémy jsem neměl, ale samozřejmě ten motor byl vhodnější. Byl menší a jednodušší, s jednou Lambda sondou, bez elektrické škrtící klapky atd. a asi se ohříval o něco dříve.

Pokud jsem si vybral špatný motor, pak bych chtěl vědět, který vhodnější by byl pro Megane. Já jsem třeba vyloučil diesel, protože jsem předpokládal, že bych mu škodil ještě více ?

Pokud vlivem přísnějších exhalačních předpisů vznikají tyto nové motory a jejich složitější řízení a motory se stávají nepoužitelné pro krátké pojíždky, pak by na to měli začít výrobci a prodejci upozorňovat. Já myslím, že v podobné situaci jako já budou stovky a tisíce nic netušících zákazníků, kterým bude zpětně vysvětlováno, že auto které si koupili, provozují v podmínkách nevyhovujícím jejich motorům a proto ať se nediví, že mají ty a ty závady. Měli by tedy být na to upozorněni třeba v manuálech nebo prospektech a dotázáni prodejci při výběru vozu. Každý zákazník není technicky znalý, aby o něčem takovém věděl sám.

Na závěr, dneska jsem se ptal kamarádky, která má po mě Clio, zda ví, že by neměla nastartovat studený motor, popojet třeba 500 m k obchodu, zhasnout motor a to třeba ještě párkrát zopakovat. Byla dost překvapená, slyšela to poprvé. A takových je také mnoho řidičů a zákazníků automobilek a nemusí to být jen ženy. Mělo by se jim při koupi auta vysvětlit, co a proč si mají zvolit.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 14:50

Naprosto souhlasím s tím, že prodejce by neměl být jen prodavač, ale měl by se zákazníka vyptat, k jakému účelu auto potřebuje, kolik s ním najede denně, za měsíc, za rok, co v tom bude vozit, co za tím bude tahat ap. a podle toho mu nabídnout to, co je podle jeho svědomí pro zákazníka to nejlepší.

Už jsme si řekli výše, že moderním motorům 16V nesvědčí krátké jízdy bez prohřátí motoru, zejména tehdy, jsou-li postaveny tak, aby splňovaly ty nejpřísnější emisní předpisy.

Z tohtoto pohledu se pro krátké jízdy městem jeví jako vhodnější některý z naftových motorů... ovšem bez částicového filtru, který se bez při jízdě městem zanáší, zatímco na dálnici se čistí.

Uvědomuju si, že to, co jsem výše napsal je platné obecně a že to nemusí platit pro tvé auto. Nicméně tvůj popis chování auta tomu odpovídá, zejména to přimíchávání paliva do oleje.

Pokud nebude provedena diagnostika a to pečlivě nebude možné se stoprocentní jistotou říct, že to je tím.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 15:03

Napadla mne ještě jedna věc, ale bude to možná znít komicky.
Zkus si udělat výlet alespoň 1x týdně do nějaké větší vzdálenosti tak, aby se spotřebovala část paliva v oleji, která se tam dostane přes týden, aby se vyčistil katalyzátor atd. Můžeš to považovat za samodiagnostiku. Buď můj předpoklad potvrdí nebo ne.
V létě by se to mělo zlepšit, při vyšších teplotách se motor zahřívá kratší dobu a k popsanému jevu nemusí vůbec docházet.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1322
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte úno 14, 2006 15:21

Osobne tomu vysvetleniu neverím. Nie je predsa možné, aby palivo kondenzovalo priamo vo válci. Keď kondenzuje kdekoľvek vo výfukovom kanáli, tak už nemá možnosť sa dostať do oleja. (Má ten motor turbo?? tam by to možné bolo)
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9751
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 15:29

Mario, palivo kondenzuje 1. v sacím traktu a za 2. na stěnách válce, kde se mísí s olejem.

Pokud kondenzuje v sacím traktu, nedojde k jeho rozptýlení ve válcí, to má za následek jeho další transport do výfukového potrubí a zároveň se kapénky mísí s olejem na stěnách válce.

Mísení paliva s olejem není žádná Amerika, která by byla objevena s motorem K4J. Dochází k tomu běžně, jen zřejmě ne v takovém měřítku...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů