Jsou moderní auta a silnice bezpečnější?

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9322
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Jsou moderní auta a silnice bezpečnější?

Příspěvek od DDT » úte led 17, 2006 12:03

Diskuse ke článku "Jsou nová auta opravdu bezpečnější?"

http://www.renaultclub.cz/jsou_nova_aut ... nejsi.html
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte led 17, 2006 12:16

Povedal by som, že niečo na tom je. Možno je to podobne aj s ekológiou. Čím sú autá ekologickejšie, tým viac škodlivín ľudia produkujú. :)
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Gib
Advanced member
Příspěvky: 256
Registrován: ned dub 17, 2005 22:10
Bydliště: Československo

V podstate suhlasim s clankom.

Příspěvek od Gib » úte led 17, 2006 12:25

V podstate suhlasim s clankom. Nove auta su urcite bezpecnejsie ako stare, ale musi sa v nich vediet jazdit. Ja osobne vydim vyhody novych a silnejsich aut v tom, ze by sa s nimi malo jazdit tak, aby sa dal volny potencial auta vyuzit iba a prave v krizovych situaciach na cestach. Na toto su ale treba urcite jazdecke skusenosti, aby vodic tento potencial mal vzdy k dispozicii a toto je podla mna problem. Je to tazke, ked si vodic mysli, ze je "majter sveta", nech sedi v akokolvek bezpecnom aute! :?
Mazda 6 GY 2.0i F/L 108 kW (Mio C520 iGO8) ZOOM-ZOOM
Bejvavalo: Laguna 2000 1.9dTi

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » úte led 17, 2006 13:32

tak tak, kamarad ma ABS a jezdi v zime stejne rychle jako v lete, tvrdi, ze se do smyku dostat nemuze, protoze jej ABS podrzi...

uz boural...

memu argumentu "jezdim tak, abych ABS nepotreboval" se hluboce vysmiva, proc ho mit kdyz jej nepouziju... tj. presne jako v clanku, nevnima ABS jako ochranu pri necekane potrebe prudce zabrzit, ale jako vychytavku vozidla, jenz mu umozni rychlou jizdu...
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9322
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte led 17, 2006 13:34

xmsi: Docela přesně jsi to vystihl. Pocit bezpečnosti je nebezpečný, tím víc, čím víc je jen iluzorní...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Ivan Rous
Šílený Ivan
Příspěvky: 1115
Registrován: pon led 26, 2004 09:48
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan Rous » úte led 17, 2006 13:42

Pořád prosazuji mnou již mnohokráte zmiňovaný ocelový trn trčící z palubky proti řidičově hlavě. Počet nehod bych odhadoval tak na 20 za rok v celé ČR, za předpokladu, že by na něj tuneři nedávali molitanové návleky. :wink:

Když jsem jezdil se starou škodovkou, tak jsem jezdil o poznání pomaleji, než později třeba s R25, nebo Felicií. Nebylo to o výkonu motoru, ale o pocitu bezpečí/nebezpečí. Ovšem variací na toto téma může být nehoda, kdy to do mě narval Renault Megane, který byl po nehodě zralý do šrotu a já měl jen prohlý dvoje dveře. Být ve škodovce, tak si dnes musím koupit drahý invalidní vozík, neb by to mé drahé nožičky krutě odnesly.

Obecný trend je dělat z lidí pitomce. Koupíte mikrovlnku a objevíte nápis, že se tím kočka usušit dá, ovšem za předpokladu její smrti. Koupíte auto a na zrcátku je nápis pro idioty jak je to s obrazem v zrcadle. Zanedlouho bude u plynu nápis "Při stlačení plynového pedálu auto může zrychlovat". No a lidé, ktyrým jsou určeny milióny příkazových a výstražných tabulek si někde přečtou, že Airbag jim zachrání život. A asi si řeknou, že když se to píše, tak to platí. ABS brzdí za Vás a zimní pneu drží na sněhu lépe než na asfaltu. S lidstvem to jde z kopce.

S pozdravem Ivan

ben
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon srp 15, 2005 10:28
Bydliště: Brno

Příspěvek od ben » úte led 17, 2006 14:03

Zcela souhlasím. Většina pseudobezpečnostních doplňků pouze vytahuje z lidí peníze a má za následek vysoce nebezpečné spoléhání se na někoho, nebo něco co lidi "ochrání" před okolním světem.
NO ROTOR - NO MOTOR

Uživatelský avatar
Obelix
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 13, 2005 20:38
Bydliště: Proseč pod Ještědem
Kontaktovat uživatele:

A to je právě ono, pocit relativní bezpečnosti zabíjí.

Příspěvek od Obelix » úte led 17, 2006 14:54

Jsem na silnici bohužel každý den. Říkám bohužel, neboť začínám mít strach o svůj život. To, jak se tady jezdí, je válka. Většina lidí si myslí, že je za tím svým volantem v bezpečí (vždyť mu to sliboval obchodní prodejce) a že zrovna jejich vůz nemůže v zatáčce ve stopadesátikilometrové rychlosti vylétnout ze silnice. Člověk je neustále ve střehu, oči jako ostříž, neustále musíte myslet za druhé řidiče. Jinak nepřežijete. Jsem rád za tento článek, do puntíku se s ním ztotožňuji. Auto je zbraň a v rukou některých zbraň velmi nebezpečná. Bezpečná auta a bezpečné silnice neexistují, je to jen marketingový slogan obchodníků s auty.

Dnes v Jablonci n/N najel řidič 1L34033 s červeným starým fordem combi do protisměru v ulici Pražská. Dva pruhy dolů, dva nahoru. Sledoval jsem, jak se rozjíždí, jak úplně nelogicky, jako by ve ztracení smyslů přejíždí své dva pruhy, do kterých se měl zařadit a vjíždí proti mě. Ještě teď mám brnění v kolenou, jak jsem se vyděsil, možná to znáte. Oba jsme zabrzdili. On však, aniž by se ohlédl, začal couvat a vjíždět na štorc do těch svých dvou pruhů. Ze spoda se k němu řítila vozidla, to ho ale nějak nevzrušovalo. Co by ste s takovým člověkem udělali? Naštěstí se tato událost obešla bez karambolu. Ale to jen pro dnešek. Co takový člověk udělá zítra?

Kdysi jsem řídil velmi rád. Nyní přenechávám řízení, jen pokud je to trochu možné, jiným. Je dobré, mít silné a rychlé auto. Ale není dobré s ním jezdit nadoraz. Můj R19 16V umí jet 200 km/h. Jezdím s ním tak? Nejezdím. Jezdím bezpečně, sleduji provoz jako ostříž a myslím za druhé řidiče. Chci totiž přežít.
Renault R19 16V - C53D - F7P.

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Příspěvek od Dalibor Vít » úte led 17, 2006 17:15

Moje řeč. Přesně toto k úžasu svého okolí tvrdím už několik let a zvlášť si rýpu do "samospasitelných" zimních pneumatik. V televizi už se ani nesnaží popsat nehodu způsobem "řidič překročil své schopnosti a vylítl ze zatáčky", ale "řidič měl letní pneumatiky", tečka. Ony to chudinky zavinily vlastně samy, skoro se začínám bát o svůj R11, který venku stojí pod nánosy sněhu (a v zimě nejezdí), že když má letní pneumatiky, ještě to na tom parkovišti neustojí a třeba způsobí nehodu, nabourá do vedle stojícího auta. Stejně tak už se reportéří médií vůbec nepozastavují nad svými bláboly typu "sněhová nadílka" či "mrazivé počasí" dnes opět způsobily několik nehod. Houby počasí, to řidiči, kteří se mu neumí přizpůsobit, je způsobují. Kolik bylo kdysi v zimě, když se jezdilo na (protektorovaných) OR6-kách, nehod? A kolik smrtelných? Myslím si že mnohem míň, přestože byly auta daleko chatrnější a neměly ABS ani airbagy. Protože člověk jel na ledu jako pos*aný a když už to nevybral, tak maximálně vjel do příkopu nebo do někoho ťuknul. Ce se děje dneska, jsou jatka. Proto v zimě jezdím raději vlakem a myslím že už to brzy nebude platit jen na zimu...
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

Juraj Mlynar
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv pro 08, 2005 19:34
Bydliště: Zvolen-SK

Příspěvek od Juraj Mlynar » úte led 17, 2006 20:22

Plne s vami súhlasím,je až neuveritelné ako sa ludia nechajú obalamutiť reklamou.Autá na zimných pneumatikách iduce po snehu do kopca kde by mal problém aj lyžiarsky vlek :?: :?: Reklama na pneumatiky s odvoňovacimi drážkami,voziblo vletí do obrovskej mláky a v pohode ide ďalej :!: :!: Skúsení vodiči o tom vedia svoje,ale pre tých neskúsených je to priamo ukážkový návod na riskovanie zo životom,
Pracoval som v Rusku,bol som tam sedem zím ,žiaden posyp(pri-35 aj tak zbytočnost),len odhrnuté cesty.Keď chceš jazdiť musíš mať hroty,pretože na ceste je ubitý sneh v súvislej vrstve aj 10cm,ktorý sa po zjadení mení na ľad :!: :!:
Boli tam nehody,ale na také podmienky by som povedal až žalostne málo.
Na záver by som povedal,že radšej jazdiť pomalšie ako človek,ako si mysliet že som majster sveta na plochej drahe na ľade,ale aj tam je výhoda že sa jazdí len jedným smerom.
Ked auto tak Renault-to je auto ako víno-čím staršie,tým lepšie.

R-5 GTL 1300ccm r.v.1978

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » úte led 17, 2006 21:31

xmsi píše:"jezdim tak, abych ABS nepotreboval"
Naprosto souhlasím....jen ode mě dovětek, když už náhodou nastane situace, tak ABS dovode podržet, ale nikdy na vybavení auta nespoléhat naproti svým schopnostem.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Martina Podroužková
Starting member
Příspěvky: 79
Registrován: pát zář 02, 2005 09:42
Bydliště: B?íství 45,Kounice,289 15

Příspěvek od Martina Podroužková » úte led 17, 2006 22:56

A já se snažím jezdit tak, abych brzdy potřebovala jen když je to skutečně potřeba, třeba zvolna dobrzdit na červené :lol: Jinak mi ke štěstí stačí jen ubrat plyn. Měla jsem zatím kliku, že do skutečně krizové situace, kdy je potřeba hamtnout na brzdy, jsem se dostala jen vyjímečně. Buď mám unikátního anděla strážného nebo se mi zatím vyplácí být : "Vždy ve střehu" a nepřeceňovat své síly a stav svého vozu.
Ale pozor :!: Absolutní vzorňák nejsem, mám svou vlastní vyhlášku : "Jezdi trochu po svém, ale neuškoď :idea: " Zatím to jde, mám papíry 22let a až na drobnou kolizi s pohřebním vozem před 20lety nic :wink:
A zimáky :?: Poctivě jsme některé vybrané jedince z naší stáje přezuli na zimu a stejně kloužou a kloužou, i když je člověk opatrnost sama :?
Naposledy upravil(a) Martina Podroužková dne stř led 18, 2006 06:54, celkem upraveno 1 x.
Renault 4 GTL + TL, Renault 5 GTE, 2x Renault 9 Alliance, Renault 11 Encore, Renaul 21 Medallion, Renault 25 - turbo-DX, turbo-D Beverly, V6-injection, V6 Baccara, Renault Espace 2,1 TD komplet v kůži, R11 Electronic, Rapid, Renault 5 TL a Renault 5 Exclusive, Peugeot 405 - americká verze, Fiat Ducato 2,5 TD

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » úte led 17, 2006 23:52

Ahojte,
Pro mě je starý auto nejlepší na světě. Není tak snadné řídit ho, vše je o schopnostech a postřehu řidiče. Když jedu třeba 140 km/h tak to taky je cítit, ne jak třeba v Octavii kde jsem jel 190 a měl jsem pocit jako bych jel stovkou. Není divu, že lidi za volantem zaspávají, dějí se čím dál tím horší havárky atď. Žádna elektronika v autě nedokáže nahradit schopnosti řidiče. Pro mě je jízda v starým autě zážitek a jízda v novém trenažér.
Jaký fantastický okamžiky se dají zažít v starém autě když ho třeba dostanu do šmyku (na bezpečném placu) nebo když chci rychle zabrzdit, brzdím a současně podrazuji. Každým stiskem plynového, brzdovýho,spojkovýho pedálu, každým otáčením volantu dokážu komunikovat s autem. V novém autě to už je horší, dokonalé odhlučnění, odpružení, posilovač brzd, posilovač řízení to vše mi hodně stěžuje přehled o tom co se venku děje, jaká je vozovka, jakou jámu jsem to před chvíli přejel atd.
O fantastické tvrdé jízdě na doraz ani nemluvím, to je něco co autám chybí někdy od roku 1996.
Toť vsio, muj názor - proti gustu žiaden dišputát, takže chápu všechny co dají přednost novýmu autu proti ojetině. Vše záleží na vztahu člověka k autu a na účelu použití automobilu.

P.S. Vždy se mužete vyspat v autě ale nikdy nemužete řídit dum :wink:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Karel Pokorny
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pát lis 25, 2005 11:32
Bydliště: Domažlice

Příspěvek od Karel Pokorny » stř led 18, 2006 07:25

Zvláštní. Snad poprvé v životě souhlasím bezvýhradně se všemi příspěvky. Dodám, že i já mám ve svém Rendovi ABS a airbag. S ABSkem mám věčně problémy (asi voda v konektorech, ale teď tam nepolezu...), takže jezdím na sněhu tak, abych ho nepotřeboval. Jezdím s Rendou třetí zimu a za tu dobu jsem ho aktivoval dvakrát. Poprvé, když jsem se přiblížil k první zasněžené zatáčce a ještě jsem nevěděl co Renda na sněhu dělá. Podruhé to bylo, když jsem synovi na rovném úseku ukazoval, jak ABS funguje a prudce jsem zabrzdil. O airbagu tvrdím, že slouží jen k tomu, aby šel člověk do truhly hezkej, tedy nerozmlácenej. Jelikož se mi v mých 40ti letech do truhly ještě nechce, snažím se vždy jet tak, abych to ustál. Jinak je fajn jet v autě, které vzbuzuje důvěru, že mě nenechá v průseru, ale musí to být oboustranné. Auto by mělo "vědět", že já ho na oplátku nechci rozbít...
Přeji všem, aby ve svých bezpečně nebezpečných miláčcích, vždy bezpečně dojeli.
Renault Mégane-1.9D

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » stř led 18, 2006 09:11

no zimaky jsou dobra vec, zkousel jsem na letisti v zime se dostat do nezvladnutelne situace a pokud jsem nebyl primo na ledu, auto bylo dobre ovladatelne...

jenze to je jen jedna vec, drzi stopu, druha vec je ta, ze brzda draha je silene dlouha, jako kdybych najednou sednul do stary skodovky, auto brzdi, zpomaluje a jeste dlouho jede...

jinak misty ma stejny pocit jako obelix> jedu do hlavnim tahu, krasna dvouproudovka, kde se v nouzi vejdou ctyri auta, jedu ve skupine 5ti aut, silnice celkem sucha, jedem vsichni 100km/h, drzime si odestup 5-10 delek, za mnou dlouho nic, z vedlejsi temer polnacky vyrazi auto, no spise se vyplizi, najede na stredovou caru a jede nekolik sekund tak 40km/h, za 2km sjede na polnacku, no ja bych ho zabil, mohl pockat sekundu a zaradit se za me, bylo by vse ok, stacilo by i kdyby si najel ke krajnici a ne ke stredove care, a konecne pri sjizdeni na polnacku by vyhodil blinkr...

no ja byl na nervy, takovy prchanty bych vesel... bohuzel me to vytaci a jednam pudove misto toho abych zachoval hlavu...

co s tim, jak reagovat? ted mi dochazi, co vsechno se mohlo stat, kdybych byl mene predvidavy...
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř led 18, 2006 19:08

to sem si to teda přečet pěkně pozdě. no už jen můžu se všim souhlasit. ale to všechno je v lidech a né v autech. jo a to s těma nehodama kuli letním pneu mě taky dokáže rozpálit. já si sice myslim že zimní pneu by měly být povinost ale jak za bouračku můžou gumy nebo počasí. kdo platí pokuty? lidi. nikdo jinej a jen ty za všechno můžou.
no teď zase .namrzlá silnice byla příčinou. nepřátelé řidičů jsou silničáři. jdu vypnout televizi nebo se po*eru. cisterna narazila. ho*no řidič. ne cisterna. už musim končit začli zprávy a já sem zase nervajs

p.s. anarki to s tim domem a autem je moc pěkný. to by se hodilo do podpisu
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » stř led 18, 2006 20:41

:cry: nejvetsi problem je uz v autoskolach.Zpusob jakym jezdime nas prece uci tam.Ja jsem se naucil poradne jezdit az ve svycarsku.Ceskej ridicak mi tu neuznavali a tak jsem musel znova do autoskoly a reknu vam , ze to bylo uplne neco jineho nez ceska autoskola, tam jsem se teprve naucil jezdit.Do te doby jsem mel celkem 8 stouchancu(pocitam i drobne,jako je stouch do parkovaciho automatu) v cetne jedne total (audi A6).Nechci to zakriknout,ale po autoskole v ch ani jedna za 6 let.Nastesti!
A to jezdim ted mnohem vetsi dalky a mnohem vetsim tempem. :twisted:
Hlavne se nikdy nezpoleham na techniku, ta mi ma jen pomoct kdyz ja selzu.Jedine naco se zpoleham, je ze nesmi byt z jete gumy.Take jedna draze vykoupena zkusenost. Tak jsem se zas vykecal zpodoby.Hlavne at jsme bez nehod a poruch,to vam preju ze srdce.Láda
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř led 18, 2006 23:56

myslim si že autoškola takovej vliv na lidi nemá. stejně jako na základní škole nenaučej sígra slušnýmu chování. je to v lidech a o výchově od malička. když prcek vidí jak táta v A8-ce předjíždí přez odbočovací pruh, zebru advojitou čáru tak co z toho asi tak pochytí. ale to už se tu řešilo
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Alibaba
Advanced member
Příspěvky: 464
Registrován: úte bře 15, 2005 12:31

Příspěvek od Alibaba » čtv led 19, 2006 10:29

Já půjdu asi trochu mimo proud, ale jsem přesvědčen, že hlavním "viníkem" je vůbec celková situace společnosti.
Když jsme jezdili šedesátkou s těmy stodvácami, tak bylo taky na silnicích desetkrát (i vícekrát) míň aut a všude ses dostal bez zácpy a taky si všude zaparkoval.
Jezdli jsem celé mládí aktivně na kole i po městě, dneska se bojím do města vyrazit a raději pojedu s kolem po chodníku nebo jdu pěšky, než bych vyjel na silnici. Od rána do večera je problém v některých místech vůbec přejít, pokud nefungují semafory.
Je nás na těch silnicích prostě moc a jsme z toho nervní. Navíc chcem bejt všude co nejdřív, protože se necháme tlačit do tempa, které málokomu vyhovuje.
Těžko říct, dá-li se tomu vůbec pomoci - jedině až s určitým přerodem myšlení lidí.
Jinak ovšem s předchozími příspěvky plně souhlasím.
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » čtv led 19, 2006 20:27

*RVetsina problemu na silnicich v cz je spatnou kulturou jezdeni.Malo kdo da prednost chodci , nerespetujou se ciklisti.pravidlo prave ruky budi spis zmatek, proto ze malokdo si jistej jestli opravdu muze jed.A zip na silnici?Tak to si musite jedine vynutit.Tohle vsechno mi pokazdy kdyz prijedu do cz vydesi.Auto ktere jede v protismeru pres dve cary a ceka ze nekam uhnu ja.Policajti ktery me radeji ani nezastavi, aby nemuseli zkouset nejakou jinou řec.(mam svycarske znacky).Ja sam nejsem zadnej andel, ale tady nejak zmizela kultura jezdeni.Kazdej nekam zene a zapomina na slusnost.Ale musim uznat ze z kola mi sejmuli zrovna ve svycarsku a to 2x. On to cas vsechno napravi,v bejvalym DDR uz jezdej taky mnohem slusnejc.Hlavne aby jsme se toho dozili.
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Příspěvek od Dalibor Vít » čtv led 19, 2006 21:12

Taky trochu (hodně) odbočím, párkrát tu zaznělo o neutěšeném stavu na našich silnicích tak jenom volně navážu svou dnešní zkušeností. Byl jsem vezen služebně do Prahy na zadním sedadle tříválcové fóbie. Měřím 188, cestující přede mnou podobně, takže nohy zeširoka do "O". Na těle mi bylo horko, ale nohy mi celou cestu totálně mrzly. Při rychlosti nad 100 km je v tomto vozidle neskutečný hluk (zvlášť na naší dálniční panelovce). Tento byl ještě přiváděn k dokonalosti (a já k šílenství) jedním, na plné pecky vytočeným, nejmenovaným, dementním rááádiem. Všude samé kamiony, dodávky, kombíky, offroady. Všichni se ženou vpřed. Zleva. Když to nejde tak zprava. A neustálý smrad všech těch výfuků. K tomu co 5 minut smrad toho příšerně parfumovaného svinstva, které nám prodávají do ostřikovačů. Po dvou hodinách exploatace normálního organismu v těchto podmínkách musí nutně dojít k patologickým změnám v chování jedince, přičemž agresivita a podrážděnost (podporovaná neustálým uc...uc...uc... na pozadí čehokoliv v rááádiu) jsou jen prvotní následky.

Domů jsem se rozhodl jet vlakem. Pohodlný plyšový vůz, obsazený tak ze 2/3, natažené nohy, absolutní klídek a tichoučko, žádné ráááádio, pěkný výhled na krajinu, příjemný pokec s náhodným spolucestujícím, doma něco lehce přes 4 hodinky (autem dtto), odpočinut a spokojen.

Nechci dělat reklamu drahám nebo snad tvrdit co je lepší. Prostě jenom popisuji, jak jsem to dneska viděl svýma očima.

Nezávidím profesionálním nebo každodenním řidičům. Opravdu ne, nemohl bych to dělat. Aspoň ne v čechách...
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

Uživatelský avatar
Gib
Advanced member
Příspěvky: 256
Registrován: ned dub 17, 2005 22:10
Bydliště: Československo

Příspěvek od Gib » čtv led 19, 2006 22:23

Alibaba píše: Těžko říct, dá-li se tomu vůbec pomoci - jedině až s určitým přerodem myšlení lidí.
Moja osobna skusenost z Australie (zameriam sa na dialnice, kde som najazdil tisice kilometrov): dialnice su tam ovela lepsie a sirsie, vseobecne sa tam jazdi na silnejsich a vacsich autach ako tu a teraz preco to hovorim? Maximalna povolena rychlost je totiz 110km/h a malokto naozaj malokto si ju dovoli prekrocit!!! Policajti tam tiez maju iny, vacsi respekt ako tu a hlavne nevyjednavaju. Dalsia dolezita vec je, ze vodicak je tam povazovany za jeden z najdolezitejsich dokladov (neexistuju obcianske preukazy ci trvale pobyty) a ked niekto pride o vodicak, ma vazny problem! Funguje tam bodovy system (ktory zacne aj tu od leta s cim plne suhlasim) a z tohoto vsetkeho vyplyva, ze ludia sa na cestach spravaju ohladuplnejsie a naozaj jazdia max 110km/h. Viete si to predstavit tu? Ja velmi nie. A zdoraznujem, ze Australia je trosku vacsia krajina ako CZ a SVK dohromady, takze aj vzdialenosti su tam trosku ine + nemaju zimu a zasnezene dialnice :wink:

Mne osobne by naozaj nevadilo, keby sme sa na dialnici valili vsetci max 110-tkou. Pohodicka, klidek a na "miesto urcenia" prides o 15min neskor ako keby si riskoval a nahanal sa ako XXXXXX 8)
Mazda 6 GY 2.0i F/L 108 kW (Mio C520 iGO8) ZOOM-ZOOM
Bejvavalo: Laguna 2000 1.9dTi

Klement
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: pon lis 14, 2005 12:54
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Klement » čtv led 19, 2006 23:55

Suhlas s predchadzajucimi prispevkami.

Poviem este jednu poznamku k 'zahranicnym prispevkom'. Kamaratka, ktora bola v USA, vravela, ze tam za cely pobyt(pol roka) nevidela jedine(!) prekrocenie rychlosti. Vravela, ze to je v ich mentalite, oni jednoducho neporusuju pravidla(hovorim o beznych ludoch), nie ako u nas, kde ked clovek(ci uz omylom alebo schvalne) obmedzi druheho, tak ten za nim casto vystartuje a chce mu to vratit, alebo kde typek (zvycajne v drahsom aute) ide po meste 100 a este cloveku rozsvieti dialkove do spatneho, lebo mu dost rychlo neuhol :?
[img]http://images.spritmonitor.de/169220.png[/img]
Mitsubshi Colt CZT, 1.5, 110kW :-)
ex Renault 5 GTE :-(

xmsi
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: čtv lis 24, 2005 08:32
Bydliště: Plzen

Příspěvek od xmsi » pát led 20, 2006 09:52

Příspěvek zrušen pro příliš mnoho vulgarizmů. Admin
kulihrasek,
Megan Grandtour 1.6 100k Advantage, 2011+, 14.000km, cca 7l/100km

Ladislav Mička
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: ned led 08, 2006 14:45
Bydliště: svycarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav Mička » pát led 20, 2006 21:08

plne souhlasim se vsim co bylo napsano, je pravda ze dukladna policie s tvrdyma postihama je treba.!! Ve svycarsku je pokuta od peti tisic(v prepoctu) az po pul milionu, ta je za jizdu 90km a vic po meste.Nebo vězeni.Kdyz to nekdo opravdu udela, tak ma navic i ostudu v televizi a vradiu, kde to okamzite zverejni,je to tak 2x do roka.Na dalnici je 120 a se zimnima gumama 110.Tolerance je 3 procenta a pak uz platite.radary jsou i v dalokehledech, kteryma policie sleduje cestu.Po meste i dalnici jezdi policie v civilu,takze nikdy nevite kdo a kde.Ale je povolen pul promile alkohol.V tom jsou horsi. :roll:
R19 16V 99kw třídvéřáček r.1994

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host