Klimatizace
Moderátor: Moderators General
Re: Klimatizace
Kabinový filtr měněn loni touhle dobou a vyčištění soustavy neproběhlo.
V zimě to topí dobře, či-li myslíš, že to vyčištění by pomohlo?
V zimě to topí dobře, či-li myslíš, že to vyčištění by pomohlo?
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
Re: Klimatizace
Mně klima taky syčela. Před cestou do Itálie nám to vloni v létě naplnili, zkontrolovali těsnost a stejně to cca po 4 dnech uniklo. Stačí malá netěsnost a je to v háji. Právě tyhle malé netěsnosti se nedají najít ani UV barvou v oleji.
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Klimatizace
Kabinový filtr vyndej a podívej se jak vypadá.Jestli je černý,jako že asi bude,tak je na výměnu.Luck píše:Kabinový filtr měněn loni touhle dobou a vyčištění soustavy neproběhlo.
V zimě to topí dobře, či-li myslíš, že to vyčištění by pomohlo?
K
Vyčistit soustavu spreyem na čistění klimatizace je věc samozřejmě záslužná.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Klimatizace
Zdeny, ta klima chladí na drek už od loni, co auto mám a všechny filtry jsem nechal tehdy vyměnit. Ale kouknu na to.
Jinak ten sprej koupím kde? A můžu se do toho pustit sám? Ber to tak, že autům skoro nerozumím.
Jinak ten sprej koupím kde? A můžu se do toho pustit sám? Ber to tak, že autům skoro nerozumím.
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
Re: Klimatizace
Sprey koupíš v obchodních centrech apd.Je to sprey na čištění klimatizací.Luck píše:Zdeny, ta klima chladí na drek už od loni, co auto mám a všechny filtry jsem nechal tehdy vyměnit. Ale kouknu na to.
Jinak ten sprej koupím kde? A můžu se do toho pustit sám? Ber to tak, že autům skoro nerozumím.
Postup:vyndáš kabinový filtr,nasadíš znova kryt,pak to nastříkáš do vstupu vzduchu na ventilaci(pod pravým krytem stěračů),pustíš ventilátor.Jinak postup je napsaný na každém výrobku.
K chlazení-nechal jsi doplnit médium do klimy?A máš automat nebo manuální klimu?Ono u manuální klimy,aby měla účinek je ideální zapnout vnitřní cirkulaci vzduchu.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Klimatizace
Díky.
Médium doplněno, mám manuální klimu, a s tou vnitřní cirkulací to jsem netušil, ale slyšel jsem, že vnitřní cirkulace by neměla být spuštěna dlouho, protože auto nenasává vzduch do kabiny a mohlo by dojít ke krátkodobé ztrátě vědomí v důsledku nedostatku kyslíku, je to tak?
Jinak dneska jsem po cestě zkoušel bez klimy nechat knoflík na modré barvě a z průduchů vycházel ne studenej, ale takovej spíše teplej vzduch, jako by nedovírala nějaká klapka a i přesto to topilo trochu.
Můžu to někde zkouknout?
Médium doplněno, mám manuální klimu, a s tou vnitřní cirkulací to jsem netušil, ale slyšel jsem, že vnitřní cirkulace by neměla být spuštěna dlouho, protože auto nenasává vzduch do kabiny a mohlo by dojít ke krátkodobé ztrátě vědomí v důsledku nedostatku kyslíku, je to tak?
Jinak dneska jsem po cestě zkoušel bez klimy nechat knoflík na modré barvě a z průduchů vycházel ne studenej, ale takovej spíše teplej vzduch, jako by nedovírala nějaká klapka a i přesto to topilo trochu.
Můžu to někde zkouknout?
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
Re: Klimatizace
Prosím Tě,když je teplota venku 18°C,tak nemůže foukat studený vzduch i přesto,že máš knoflík na modro.Co se týká cirkulace,je to systém,který se používá třeba v kolonách apd.Čili výrobce asi těžko sestaví vozidlo,kde by třeba uživatel měl ztratit vědomíLuck píše:Díky.
Médium doplněno, mám manuální klimu, a s tou vnitřní cirkulací to jsem netušil, ale slyšel jsem, že vnitřní cirkulace by neměla být spuštěna dlouho, protože auto nenasává vzduch do kabiny a mohlo by dojít ke krátkodobé ztrátě vědomí v důsledku nedostatku kyslíku, je to tak?
Jinak dneska jsem po cestě zkoušel bez klimy nechat knoflík na modré barvě a z průduchů vycházel ne studenej, ale takovej spíše teplej vzduch, jako by nedovírala nějaká klapka a i přesto to topilo trochu.
Můžu to někde zkouknout?
No a použití klimy je k ochlazení vnitřku vozidla,když je např.dlouho na slunci atd.Já to dělám následně-zapnu klimu,hodím cirkulaci a nechám auto běžet namístě.Jak se ochladí,klimu vypnu a dá se říct,že za jízdy ji pustím skoro vyjímečně.
U klimy je pravdou ,že při častém používání to nedělá dobře horním cestám dýchacím.Průdušky dostávají parádně co proto.
Renault Scenic 1,9 dTI
- Šulu
- Člen RCČR
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
Jen dobrá rada k té dezinfekci (klimatizace a chlazení je můj denní chleba) - netřeba stříkat ten drahý dezinfekční sprej na ventilátor do sání. Mnohem lepší a účinnější je vyndat kabinový filtr a hned za ním je výparník - ten je třeba dezinfikovat. Nejvíc totiž smrdí ten brajgl co hnije ve vaně na kondenzát pod výparníkem a přímo na výparníku.
Š. Felicia 1,3 BMM r. 1995 (prodáno)
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001
Re: Klimatizace
No a ten vyčistíš jak?Šulu píše:Jen dobrá rada k té dezinfekci (klimatizace a chlazení je můj denní chleba) - netřeba stříkat ten drahý dezinfekční sprej na ventilátor do sání. Mnohem lepší a účinnější je vyndat kabinový filtr a hned za ním je výparník - ten je třeba dezinfikovat. Nejvíc totiž smrdí ten brajgl co hnije ve vaně na kondenzát pod výparníkem a přímo na výparníku.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Klimatizace
No, a na ten výparník se dostaneš skrze ten filtr?
To asi ne, tam se ani ruka skoro nevejde.
To asi ne, tam se ani ruka skoro nevejde.
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
- Šulu
- Člen RCČR
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
AD Zdeny65: stačí pořádně prostříkat dezinfekcí. Proto taky píšu, že je blbost stříkat ji do ventilátoru. Je třeba ji dostat tam, kde má účinkovat. U některých aut je to marné, tam prostě přístup k výparníku není. Zrovna u Scénica je však výparník výjimečně dobře dostupný, tak nač si to komplikovat a spotřebovávat pro stejný efekt více drahého dezinfekčního prostředku.
AD Luck: Nepotřebuješ tam narvat ruku, stačí, když se tou dírou po filtru dá nastříkat dezinfekce. Výparník je hned vedle filtru směrem k řidiči.
BTW: o víkendu si hodlám zeservisovat klimu, ať kovářova kobyla nechodí bosa, tak pokud chceš, můžu u toho udělat pár fotek pro snadnější pochopení.
AD Luck: Nepotřebuješ tam narvat ruku, stačí, když se tou dírou po filtru dá nastříkat dezinfekce. Výparník je hned vedle filtru směrem k řidiči.
BTW: o víkendu si hodlám zeservisovat klimu, ať kovářova kobyla nechodí bosa, tak pokud chceš, můžu u toho udělat pár fotek pro snadnější pochopení.
Š. Felicia 1,3 BMM r. 1995 (prodáno)
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
To bys byl hodnej, před rokem jsem nechal čistit a doplňovat klimu, samotný čištění stálo dost peněz a klima po měsíci smrděla znovu, tak si ji chci vyčistit letos před dovolenou už sám, kdybys doporučil i nějakej lepší sprej tak by to bylo super...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Já jsem někde slyšel, že by normálně mělo stačit i savo. Prostě tím postříkat výparník, sežere to plísně a všecko, co na tom výparníku sedí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Šulu
- Člen RCČR
- Příspěvky: 91
- Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
Savo jsem popravdě nezkoušel. Ale mělo by fungovat, protože cílem hry je zabít mikroby a plísně...výparníku by to ublížit nemělo. Jinak na dezinfekci používám tohle: http://www.e-klimatizace.cz/klima2008/s ... stavy=1083 Dezinfikuju s tím brkelem hlavně normální splitové klimy a vím, že to funguje, tak to používám i na auta. Tudíž těžko poradím nějaký dobrý sprej nebo přípravek, co je běžně k dostání v mototechně.
Š. Felicia 1,3 BMM r. 1995 (prodáno)
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001
Re: Klimatizace
Prosím o radu...Při kontrole klima vše v pořádku ale tlak se zvyšuje a nespíná cladič.. Nevím kde hledat chybu..Pojistka v pořádku...Megane scenic 1998 1.6e...
Re: Klimatizace
Myslíš ventilátor?To bude čidlo na klimě,které spíná spojku kompresoru.Zkontroluj přívod a ještě kabeláž,která vede někam na čidlo,které spíná ventilátor na chlazení.Kdolsky píše:Prosím o radu...Při kontrole klima vše v pořádku ale tlak se zvyšuje a nespíná cladič.. Nevím kde hledat chybu..Pojistka v pořádku...Megane scenic 1998 1.6e...
Podívej se na kompresor,když je klima vypnutá,tak uvidíš,že se spojka netočí a uvidíš něco jako dva segmenty proti sobě,které se roztočí po zapnutí klimy.Při zapnutí musíš uslyšet cvaknutí a poté se rozebíhá ventilátor.A ještě jedna věc.Jestli nemáš zaplý ventilátor topení,tak se klima NEROZEBĚHNE!!!!Čili může být i závada na ventilátoru topení-vyhořelá pojistka.Tlak se zvyšuje jaký?
Renault Scenic 1,9 dTI
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Otázkou je, jestli ten ventilátor vůbec jede na nízkou rychlost. Může být v háji relé nízké rychlosti ventilátoru. Pak bych taky oměřil diodu, která slouží pro spínání nízké rychlosti ventilátoru. Nebo to taky může být předřadný odpor nízké rychlosti.
Tlakové čidlo najdeš někde u kompresoru, vedou do něj čtyři dráty. Předřadný odpor najdeš někde u chladiče, vedou do něj tři dráty.
Tlakové čidlo najdeš někde u kompresoru, vedou do něj čtyři dráty. Předřadný odpor najdeš někde u chladiče, vedou do něj tři dráty.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
Ještě jeden dotaz:a jak u klimy zjistil,že se mu zvyšuje tlak?
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Klimatizace
No nevim jak..Připojil dva budíky na klimu a a říkal že při 8 atm. by měl sepnout chladič...Mě stouplo na 15 a nic...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Já to podle schématu vidím tak, že pokud je v okruhu klimatizace tlak větší jak 2 atmosféry, měl by se ventilátor na chladiči na nízkou rychlost hned se sepnutím klimatizace. Nad 19 atmosfér se zapne vysoká rychlost ventilátoru a nad 26 atmosfér celá klimatizace vypne.
Jestli se sepne kompresor, jako že když to tlakuje, tak sepne a přitom se neroztočí ventilátor, tak je buď problém v diodě, která je v krabici na blatníku, nebo v relátku nízké rychlosti, které je taky v té krabici na blatníku. Když mi tu krabici vyfotíš rozdělanou, aby bylo vidět relátka, tak ti označím, v čem může být problém.
Jestli se sepne kompresor, jako že když to tlakuje, tak sepne a přitom se neroztočí ventilátor, tak je buď problém v diodě, která je v krabici na blatníku, nebo v relátku nízké rychlosti, které je taky v té krabici na blatníku. Když mi tu krabici vyfotíš rozdělanou, aby bylo vidět relátka, tak ti označím, v čem může být problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
Dík..Dnes nestihnu nafotit ale zítra dám...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
V kolečku máš relátka pro pomalou a vysokou rychlost ventilátoru. Jen pro připomínku, ventilátor se musí rozběhnout na malou rychlost hned po zapnutí klimatizace. Na vysokou při tlaku nad 19 atmosfér. Takže při zapnutí klimatizace musí to relátko pro malou rychlost cvaknout.
V první řadě zkontroluj tu velkou 40A pojistku, ta je pro napájení ventilátoru. Pokud je v háji, ventilátor se neroztočí. Pak vyzkoušej, jestli to relátko pomalé rychlosti cvakne, když se zapne klima. Nastartuj, nech motor chvilku běžet a pak někomu řekni, ať ti pustí klimu. Dej prst na to relé a musíš cítí, že cvakne. Při vypnutí klimatizace musí opět cvaknout.
Pokud necvaká, může být problém v samotném relátku, nebo v diodě, kterou jsem ti taky vyznačil. Pro jednoduchost vyzkoušej relátka pro pomalou a vysokou rychlost ventilátoru přehodit. Pokud nebude cvakat ani to druhé relátko (po přehození), je nejspíš špatná dioda. Ale to by byla spíš náhoda, protože při vadné diodě dojde častěji k jejímu průrazu a pak se chová jako kdyby tam byl drát.
Pokud by se ani po přehození relátek ventilátor neroztočil a ani jedno relátko (vždy na místě pomalé rychlost) necvakalo, bude to vyžadovat zkoušečku, stačí obyčejná malá 2W žárovka. Postup bych ti ale napsal, až tohle vyzkoušíš.
Pokud relátka cvakají, je problém v předřadném odporu ventilátoru. Ten najdeš někde na spodní straně chladiče, vedou do něj dva dráty. Na jeho vyzkoušení je ale potřeba buď zase žárovkové zkoušečky, nebo lépe ohmetru, případně voltmetru.
V první řadě zkontroluj tu velkou 40A pojistku, ta je pro napájení ventilátoru. Pokud je v háji, ventilátor se neroztočí. Pak vyzkoušej, jestli to relátko pomalé rychlosti cvakne, když se zapne klima. Nastartuj, nech motor chvilku běžet a pak někomu řekni, ať ti pustí klimu. Dej prst na to relé a musíš cítí, že cvakne. Při vypnutí klimatizace musí opět cvaknout.
Pokud necvaká, může být problém v samotném relátku, nebo v diodě, kterou jsem ti taky vyznačil. Pro jednoduchost vyzkoušej relátka pro pomalou a vysokou rychlost ventilátoru přehodit. Pokud nebude cvakat ani to druhé relátko (po přehození), je nejspíš špatná dioda. Ale to by byla spíš náhoda, protože při vadné diodě dojde častěji k jejímu průrazu a pak se chová jako kdyby tam byl drát.
Pokud by se ani po přehození relátek ventilátor neroztočil a ani jedno relátko (vždy na místě pomalé rychlost) necvakalo, bude to vyžadovat zkoušečku, stačí obyčejná malá 2W žárovka. Postup bych ti ale napsal, až tohle vyzkoušíš.
Pokud relátka cvakají, je problém v předřadném odporu ventilátoru. Ten najdeš někde na spodní straně chladiče, vedou do něj dva dráty. Na jeho vyzkoušení je ale potřeba buď zase žárovkové zkoušečky, nebo lépe ohmetru, případně voltmetru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
Díky moc...Zítra vyzkouším a dám vědět..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů