Odvzdušnění Espace I Quadra
Moderátor: Moderators General
Odvzdušnění Espace I Quadra
Víte někdo kde najdu - jestli najdu - odvzdušňovací ventil na odvzdušnění chlazení?
Quadra se mi přehřívá a sahara se občas sepne, občas ne - teplota vyletí jenom v malým okruhu... Nebo staci jenom vyměnit termostat a odvzdušní se pak sama přes expanzku?
Quadra se mi přehřívá a sahara se občas sepne, občas ne - teplota vyletí jenom v malým okruhu... Nebo staci jenom vyměnit termostat a odvzdušní se pak sama přes expanzku?
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
většinou máš na tělěse termostatu odvzdušňovák, další bývá na hadici pod oknem (od motoru) k topení, pokud si to dobře pamatuju. Ale u espace jak je expanzka nahoře není většinou třeba nic extra odvdušňovat, vždy stačilo promačkat hadice a dolívat vodu.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Dky za tip, přesně jak popisuješ ma sice Espace 1 odvzdusnovaky, ale quadra, mrcha jedna je nema:) Ale ma posazenej motor niz, expanzka je jednoznacne nejvyssi misto obehu, tak doufam ze to vybubla:)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 45
- Registrován: úte bře 13, 2007 21:06
- Bydliště: Lomnice n.P.
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Ještě jedna možnost na chladiči máš uzávěr a ten lehce povol (není to závit ale tzv.bajonet)pootoč i tam by ti měla vytéct voda.Tam by mohla být vzduchová mezera .Tak jsem to řešil já a pomohlo.Mě to nechtělo topit a vody tam bylo relativně dost.Od chladiče k čerpadlu vede možná 6 cm silná hadice a tu když pomačkáš tak poslechem zjistíš,kde to šplouchne,správně by se měla zvedat jen hladina v nádobce.Jestli tam teda není jiný problém.
Espace I. 2,2 s LPG prodáno
Espace IV. 1,9
Espace IV. 1,9
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Termostat vyměněn, problém vyřešen:)
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Tak problem je zpet, termostat otevira ok, sahara spina tak v 70% pripadu prehrivani, odvzdosnovak jsem proste nenasel, pri kontrole termostatu bylo v hadici co k nemu vede cca 50ml vody (predpokladam ze by se tam melo vejit tak 0.5l a ne 0.05l) takze jeste jednou, nevite jak odvzdusnit Espace I Quadra s klimatizaci? Klimu pisu protoze oproti klasickejm to ma uplne jinak udelany chlazeni - je tam cca 15mm silnej chladic, pac se tam musel vlezt jeste jeden pro klimu, neni na nem zadny ventil, hadice nemaji zadny ventil, pres expanzku nevim, pri odpojeni chladice kvuli cisteni jsem ml nahore dost vzduchu, po instalaci zpet jsem se ho snazil doplnit rucne, je to silenost...
Jinak problem se ted projevuje tak, ze pri 3000ot pri jizde po dalnici s nalozenym autem se teplota vysplha do cerveneho pole (na jeho zacatek), tam vydrzi celou cestu, ale auto porad jede. Pokud je prudsi klesani a necham to brzdit motorem, tak teplota padne na 2/3 (cca do 3 minut klesani)
Ja uz fakt nevim
Jo jako chladici kapalinu mam 100% destilku, takze bod varu by mel byt ok...
Jinak problem se ted projevuje tak, ze pri 3000ot pri jizde po dalnici s nalozenym autem se teplota vysplha do cerveneho pole (na jeho zacatek), tam vydrzi celou cestu, ale auto porad jede. Pokud je prudsi klesani a necham to brzdit motorem, tak teplota padne na 2/3 (cca do 3 minut klesani)
Ja uz fakt nevim
Jo jako chladici kapalinu mam 100% destilku, takze bod varu by mel byt ok...
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Tak zavzdušněný, nebo se jen přehřívá?
Oddělit chladiče od sebe, vyfoukat opatrně vzduchem smetí mezi nima i z žebrování, propláchnout opatrně žebrování vodou z hadice (ne wapkou, aby se nepomačkaly lamelky), případně vyměnit zarostlý chladič za nový. A další přehřívání nastane až za 20 let.
Oddělit chladiče od sebe, vyfoukat opatrně vzduchem smetí mezi nima i z žebrování, propláchnout opatrně žebrování vodou z hadice (ne wapkou, aby se nepomačkaly lamelky), případně vyměnit zarostlý chladič za nový. A další přehřívání nastane až za 20 let.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Chladiče byly oddělené, povrch byl ok, ale pro jistotu jsem ho prostříkal hadicí, do chladiče jsem připojil hadici (průměr cca 14mm) voda protékala bez problému, poté odpojeno, sestaveno, přehřívání trvá.
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Je ste by to chtelo proverit taplomer-cidlo
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
vyzkouseny 2, oba jete, ale predpokladam ze 2x stejna zavada neni pravdepodobna...
Prijde mi ale, ze auto netlakuje - ale voda neubyva a koluje, tak nevim kde by mohla byt netesnost, kdyz je vody porad dost?
Prijde mi ale, ze auto netlakuje - ale voda neubyva a koluje, tak nevim kde by mohla byt netesnost, kdyz je vody porad dost?
Re: Odvzdušnění Espace I Quadra
Chtelo by to mozna nezavisly teplomer.slawek3 píše:Je ste by to chtelo proverit taplomer-cidlo
Hlavne nezavisly na problemove elektroinstalaci Espace.
Jak to ma stabilizovany napeti palubnich pristroju? Ja u miho J63 2,1td r.96 tam jsou asi "zenerky" dokonce 2x ne stabilizator v pouzdru To 220.
Chtelo by to presny navod jak odvzdusnit celej chladici system podle vyrobce.
Pak by to chtelo podtlako- pretlakovou zkozku tesnosti.
Vyloucit moznost netesnosti v systemu.
Pokud ten vzduch nezmizi tak zajet na mereni emisi.
Nechat zmerit CO2 ve vode.
Pokud to dopadne blbe tak sundat hlavu zkontrolovat rovinnost a provezt tlakovou zkousku "zatepla".
Jo a jeste premerit presahy mokrejch vlozek a vybrat vhodny tesneni.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů