STARTOVÁNÍ - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » čtv srp 19, 2010 10:52

deimos: tak z toho jsem uplne vedle :shock: Kde se takove informace daji zjistit, z klasickeho servisniho manualu? Jeste se zeptam - co myslite, ma to vubec smysl delat, kdyz clovek neodpoji baterku/nevymeni cidlo (vychazim z toho, ze kdyz clovek odpoji baterku, nebo vymeni cidlo, vyjde to na stejno, ne)?

Abych se přiznal, tak moc nerozumím tomu, jak mohu provádět decelaraci bez šlapání na plyn po dobu "min 5 sekund"...o tom přeci rozhoduje převod a síla nutná k překulování motoru...asi to jde, když to mají v návodu..No tak to pro jistotu budu dělat při jízdě z nějakého kopečka...vyzkouším oba návody a to by bylo, aby to nebylo :)
Naposledy upravil(a) shandy dne čtv srp 19, 2010 11:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv srp 19, 2010 11:17

Jo, dá se to najít, když si projedeš téma manuály a diagnostika pro Mégane II, je tam toho spousta.

deimos: Můj problém je, že nemám diagnostiku a dávat šest stovek jen za nějaké ověření, to se mi fakt nechce. Říkáš až na 750 jsi to nechal spadnout? Já jsem vždycky vyšlápl spojku jak bylo cítit, že to potáhlo (zaplo se vstřikování) asi na 1000 otáčkách. Ale chová se to furt stejně. A jezdit sem a tam a něco zkoušet :( Můj problém je v tom, že jsem to čidlo odpojil a nechal startér potočit motorem - mladická nerozvážnost. Ach jo :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát srp 20, 2010 16:50

Teď jsem byl u auta, protože když jsem dojel před dvěma dny, tak se nezamklo řízení, kašlal jsem na to, protože vím, že to dělá drát z jednotky vedle baterky. Tak jsem to ted chtěl jít vyřešit. Čekalo na mě krásné překvapení, když jsem zahýbal kabeláží v podobě rozsvícených kontrolek ABS, airbagu, servise a po chvilce se přidala i kontrolka stop. Tak si říkám co je a za chvilku začla problikávat přístrojovka. Baterka měla 9,5V. Nevím, jestli ji něco vybilo, nebo prostě odešla do pryč, protože je tam od koupě a kdo ví, jak dlouho tam byla před tím. Uvidíme, co to udělá s druhou baterkou. Nabíjení funguje, napětí na baterce po nastartování je 14,3V. Poslední čtyři dny mám sto chutí to auto sundat ze skály :(

Vyměnil jsem baterku a řeším teď problém toho chcípání 10s po startu. Motor jede v pohodě, ale po startu začne snižovat otáčky a najednou se zastaví. Pokud odhadnu dobu, kdy to udělá, tak motor začne lehce houpat, snad jakoby šel na tři válce. Mám dojem, že by se mohlo jednat o špatné rozfázování motoru. Pokud ho chvilku držím nad 1000 otáček, tak se vše upraví a dál už to jede v pohodě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob srp 21, 2010 14:09

Takže dneska poznatek. Postupoval jsem podle jednoho návodu, který jsme našel a zjistil jsem, že když odpojím el.mag. přesuvníku, tak motor běží plynule. Jakmile ho připojím, tak se motor zastaví. Ale při nízkých otáčkách by neměl být elmag napájen. Moje doměnka je taková, že některé čidlo špatně rozeznává otáčky a to buď otáčky vačky, nebo otáčky setrváku. Pak otevře el.mag. a natočení přesuvníku způsobí zastavení motoru. Měřím ještě elektriku a večer tady dám návod na kontrolu přesuvníku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » pon srp 23, 2010 12:51

Zefek píše:Takže dneska poznatek. Postupoval jsem podle jednoho návodu, který jsme našel a zjistil jsem, že když odpojím el.mag. přesuvníku, tak motor běží plynule. Jakmile ho připojím, tak se motor zastaví. Ale při nízkých otáčkách by neměl být elmag napájen. Moje doměnka je taková, že některé čidlo špatně rozeznává otáčky a to buď otáčky vačky, nebo otáčky setrváku. Pak otevře el.mag. a natočení přesuvníku způsobí zastavení motoru. Měřím ještě elektriku a večer tady dám návod na kontrolu přesuvníku.
Ahoj, přesně takto se mi to jednu dobu chovalo a přesně tyto experimenty s elmagem/přesuvníkem jsem prováděl. Schválně jsem měřil napájení elmag ventilu při nízkých otáčkách (hned po nastartování), když mi to blblo...a byl pod napětím...a to prosím pěkně i když motor chcípnul....přiznám se, že se mi teď, když to běhá, nechce odpojovat elmag a měřit, jestli je pod napětím i při volnoběhu....ale možná by stálo za to připojit do konektoru dva drátky, nechat elamg zapojený a na drátcích podle otáček zjišťovat napětí, pod nímž bude/nebude elamg....pak můžeme konfrontovat, jak se to chová u tebe. Ale nerozumím jedné věci - kdyby bylo špatné ať už jakékoliv čidlo z tebou jmenovaných, tak by to přeci mělo chcípat neustále, ne jen bezprostředně po nastartování...ale je možné, že ŘJ si po určitém čase natahá data i z ostatních čidel i z ohřáté lambda sondy a pak si po konforntaci dat z mnoha čidel vs. toto jedno špatné čidlo řekne, že je špatné (jinak si ostatně ani nedovedu představit, jak ŘJ pozná chybné čidlo...tedy pokud nejde o (občasně či trvale) absentující signál...)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pon srp 23, 2010 19:06

Dneska jsem si s autem dost hrál a přišel jsem na následující:
1) Po startu je nutné držet otáčky na 1800 a čekat na vynechání motoru, otáčky vyskočí, ale nesmí se pustit plyn, jen lehce ubrat a držet motor na 1200 otáčkách. Lehce houpe, po chvilce se srovná.
2) Když držím plyn na 1200 otáčkách, je vidět i slyšet nárůst otáček o 200 až 300 samovolně.
3) Jakmile se motor srovná, je potřeba při rozjezdu přidat hodně plynu až na 2000 otáček a nechat spojku klouzat. Když se to dostane pod zátěží na 1200 otáček, motor zhasne.
4) Pokud při jízdě auto lechtám - jedu z mírného kopečka a jen lehce držím plyn, auto cuká. V zátěži jede OK. Pokud nechám zařazenou rychlost v nízkých otáčkách (1200) a přidám plyn, auto začne vynechávat.
5) Toto všechno zmizí, pokud auto rozjedu aspoň na 4500 otáček, dokonce mi pomohlo protůrovat to na křižovatce.

Spolu s odpojením el.mag. ventilu přesuvníku mě napadá pouze následující:
Přesuvník funguje jako "turbo". V podstatě se posune časování vačky tak, aby otevřela sací ventily ještě v době výfuku a část spalin tak vytlačí do sání. Atmosférický motor funguje na podtlaku a vytlačením spalin se jeho hodnota sníží - přiblíží se atmosférickému tlaku. Dávka benzínu se z největší části odvozuje právě od podtlaku v sání. Teplota motoru a údaje z lambda sondy jsou pouze korekční. Čím vyšší podtlak, tím vyšší dávka paliva. No jo, ale díky vytlačení spalin v sání klesne podtlak a tím i dávka. To by mohlo vysvětlit snížení otáček a "chudou směs".
Řídící jednotka se podle mě potřebuje naučit režim motoru - potřebuje sfázovat nastavení vačkové hřídele a klikové hřídele, proto ty dvě decelerace.
Další věcí je točivý moment, který jednotka odvozuje právě od otáček motoru. Teď jde o to, z čeho bere údaj, jestli z čidla otáček setrvačníku, nebo vačky. Tady by to chtělo diagnostikou zjistit. Osobně si myslím, že na diagnostice bude chyba, že není naučen právě točivý moment. Ta se vyskytne po 10 vteřinách od startu motoru, nebo pokud otáčky klesnou pod 600. A po deseti vteřinách se to zastaví.
Měřil jsem průchodnost drátu podle postupů v diagnostice. Jeden drát od čidla vačky vykazoval odpor 1.5 ohmů. Nejsem si jistý, jestli je to jen chyba měření, nebo je ten drát vadný a to může způsobovat tuto chybu. Ostatní dráty vykazovali odpor 0.3 ohmů maximálně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned lis 07, 2010 15:14

Včera jsem zkusil za jízdy zastavit motor podržením tlačítka. Měl jsem vyřazeno, takže bez problémů. Motor se zastavil přibližně po deseti vteřinách držení tlačítka. Přístrojová deska fungovala v pohodě, dokonce ještě chvíli ukazovala spotřebu 0.0. Pak zobrazila zprávu, že můžu startovat. Startoval jsem rovněž za jízdy s vyšlápnutou spojkou (jinak to nejde). Motor naskočil bez problémů. Jen se stala taková zajímavá věc - ručička rychloměru postupně sjela až k nule. Po dokončení startu rychle vyskočila zpátky. Probliknutí přístrojovky nebylo, ani nic podobného. Myslím, že za to může chvilkové odpojení jednotky ABS (kvůli startu).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned lis 07, 2010 18:34

zefek: Zkontroluj si přesně nastavení rozvodů,dnes jsem stejný problem řešil na jednom autě.
Po nastartování vcelku normál běželo,po ujetí cca 150 metrů-jako když to chytneš za prdel,kucky,kucky-rozsvítilo kontrolku...jelo jak kdyby se mu nechtělo.
Po vypnutí motoru a opětovném startu stejný scénář.

Nikdy bych nevěřil,že za to mohl jeden zubík na horních kolech mimo. :D

hádej,co to bylo za auto? :D

Uživatelský avatar
Movalis
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: stř zář 05, 2007 16:19

Příspěvek od Movalis » sob lis 27, 2010 18:44

Přátelé setkal jste se někdo s tímto? Nasednu do auta, strčím kartu do čtečky a na ťuk nastartuje. Ale někdy se stane toto:

http://movalis.lba.cz/share/VIDEO0002.3gp
http://movalis.lba.cz/share/VIDEO0003.3gp

Všechny kontrolky se rozsvítí jako obvykle, relátka pocvakají, ale startér mlčí.
Naposledy upravil(a) Movalis dne sob lis 27, 2010 19:02, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane Grandtour 1,6 16V, 2007

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od pedrous » sob lis 27, 2010 18:59

nemůže to být slabá baterka?
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
Movalis
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: stř zář 05, 2007 16:19

Příspěvek od Movalis » sob lis 27, 2010 19:07

pedrous píše:...
Když jsem přezouval na zimu, chtěl jsem po servisu zkontrolovat kapaliny a a baterku, takže za předpokladu, že to udělali, si nemyslím, že to je slabá baterka. Teď to přes noc a celý den stálo, nastartoval jsem na poprvé, popojel 0,5km a pak, už jen to video ve tmě (ještě že to bylo maličko z kopce, jinak tom mačkám čudlík do teď).
Renault Megane Grandtour 1,6 16V, 2007

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob lis 27, 2010 20:57

Dneska jsem v pohodě nastartoval, ujel asi 50 metrů pomalu na jedničku a potřeboval jsem zacouvat do dvora. Při couvání mi auto zhaslo - couvám pouštěním spojky jen s málo přidaným plynem. Po opětovném natočení auto nedrželo otáčky a mělo snahu se dusit, jako by chudá směs, ale chvilku jsem ho držel trošičku pod plynem, tak se spravilo. Něco podobného mi dělá, když vyjedu z garáže (5 metrů), zastavím motor a pak na autě pracuju. Když to pak chci natočit, tak to startuje, že se mi zdá, jako by se postupně připojovaly válce, nejdřív pálí jeden, pak dva, tři a nakonec to chytí. Ale ze zvuků, které to vylučuje je slyšet, že startér točí déle a motor se roztočí tak nějak postupně, nevyletí to do otáček jako při normálním startu. Mám vyzkoušeno, že stačí potáhnout, nebo nastartovat, kousek pojet a zastavit motor. Pak to takhle naskočí i druhý den ráno. Jinak to startuje v pohodě. Do dneška jsem tomu nepřišel na kloub.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » sob lis 27, 2010 21:06

2 Movalis: Za zkousku nic nedas... Zkus to nastartovat pres kabely..
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Movalis
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: stř zář 05, 2007 16:19

Příspěvek od Movalis » pon lis 29, 2010 14:34

Tak jsem včera vyndal baterku, přeměřil a dává 14V, připojil jsem ji na nabíječku. Večer ji šoupnu zpátky a uvidíme co se stane.

Edit 01.12.2010 - baterka v pohodě nabitá, auto nestartuje, startér dle servisu to měl za sebou (po 3 letech a 86k najetých km se mi zdá trošku brzo)
Renault Megane Grandtour 1,6 16V, 2007

peterSVK
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob zář 19, 2009 14:13
Bydliště: Revúca, Slovensko

nestartuje

Příspěvek od peterSVK » sob pro 11, 2010 08:45

Ahojte asi pred dvoma dnami som asi "odtrho" rucnu brzdu... teda nefunguje ide lahko vobec nezabera... behal som s tym asi 2 dni a dnes rano nie a nie nastartovat... moze to mat suvis? baterka je dobra premerana + startovanie pomocou startovacich kablov...presuvník nový... kontrolky sa klasicky rozsvietia... vsetky zhasnu okrem baterky...
renault megane 2, 1.6 16v

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob pro 11, 2010 13:05

A startér teda točí, nebo netočí?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

peterSVK
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob zář 19, 2009 14:13
Bydliště: Revúca, Slovensko

starter

Příspěvek od peterSVK » sob pro 11, 2010 15:12

No asi sa budem musiet popozerat po novom štartéri... neviete priblizne ceny?
renault megane 2, 1.6 16v

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Re: nestartuje

Příspěvek od vítěnko » sob pro 11, 2010 20:14

peterSVK píše:Ahojte asi pred dvoma dnami som asi "odtrho" rucnu brzdu... teda nefunguje ide lahko vobec nezabera... behal som s tym asi 2 dni a dnes rano nie a nie nastartovat... moze to mat suvis? baterka je dobra premerana + startovanie pomocou startovacich kablov...presuvník nový... kontrolky sa klasicky rozsvietia... vsetky zhasnu okrem baterky...
Pravděpodobně ti v zadu zamrzl jeden brzdič ,nebo lanovod a pod tunelem kde je ruční brzda vypadl ten plech za kterej jsou chycené lanovody .povol štoubky z obou stran tunelu v zadní části /torx 20/ nadzvedni tunel a podívej se dovnitř,jetli to tam neni vypadlé.
Co se týče toho startování tak by to chtělo změřit napětí po zmáčknutí tlačítka na kabelu co vede k cívce na startéru. jestli že tam napětí bude ,tak je asi startér fuč ,když nic nenaměříš ,asi to bude někde v kabeláži nebo ucbicu.

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od vítěnko » sob pro 11, 2010 20:27

Zefek píše:Dneska jsem si s autem dost hrál a přišel jsem na následující:
1) Po startu je nutné držet otáčky na 1800 a čekat na vynechání motoru, otáčky vyskočí, ale nesmí se pustit plyn, jen lehce ubrat a držet motor na 1200 otáčkách. Lehce houpe, po chvilce se srovná.
2) Když držím plyn na 1200 otáčkách, je vidět i slyšet nárůst otáček o 200 až 300 samovolně.
3) Jakmile se motor srovná, je potřeba při rozjezdu přidat hodně plynu až na 2000 otáček a nechat spojku klouzat. Když se to dostane pod zátěží na 1200 otáček, motor zhasne.
4) Pokud při jízdě auto lechtám - jedu z mírného kopečka a jen lehce držím plyn, auto cuká. V zátěži jede OK. Pokud nechám zařazenou rychlost v nízkých otáčkách (1200) a přidám plyn, auto začne vynechávat.
5) Toto všechno zmizí, pokud auto rozjedu aspoň na 4500 otáček, dokonce mi pomohlo protůrovat to na křižovatce.

Spolu s odpojením el.mag. ventilu přesuvníku mě napadá pouze následující:
Přesuvník funguje jako "turbo". V podstatě se posune časování vačky tak, aby otevřela sací ventily ještě v době výfuku a část spalin tak vytlačí do sání. Atmosférický motor funguje na podtlaku a vytlačením spalin se jeho hodnota sníží - přiblíží se atmosférickému tlaku. Dávka benzínu se z největší části odvozuje právě od podtlaku v sání. Teplota motoru a údaje z lambda sondy jsou pouze korekční. Čím vyšší podtlak, tím vyšší dávka paliva. No jo, ale díky vytlačení spalin v sání klesne podtlak a tím i dávka. To by mohlo vysvětlit snížení otáček a "chudou směs".
Řídící jednotka se podle mě potřebuje naučit režim motoru - potřebuje sfázovat nastavení vačkové hřídele a klikové hřídele, proto ty dvě decelerace.
Další věcí je točivý moment, který jednotka odvozuje právě od otáček motoru. Teď jde o to, z čeho bere údaj, jestli z čidla otáček setrvačníku, nebo vačky. Tady by to chtělo diagnostikou zjistit. Osobně si myslím, že na diagnostice bude chyba, že není naučen právě točivý moment. Ta se vyskytne po 10 vteřinách od startu motoru, nebo pokud otáčky klesnou pod 600. A po deseti vteřinách se to zastaví.
Měřil jsem průchodnost drátu podle postupů v diagnostice. Jeden drát od čidla vačky vykazoval odpor 1.5 ohmů. Nejsem si jistý, jestli je to jen chyba měření, nebo je ten drát vadný a to může způsobovat tuto chybu. Ostatní dráty vykazovali odpor 0.3 ohmů maximálně.
Zajímavá závada ,zajímalo by mne čemu říkáte elektro magnetický přesuvník :?: To je ta věc co je mezi vačkami hned za svíčkou 4 válce?

A pak nerozumím větě "Čím vyšší potlak v sání tak vyšší dodávka paliva ,jestli že myslíš sání před klapkou ,/bráno od ventilů / tak by to mělo být že když je klapka zavřená tak je potlak větčí tím pádem menší dodávka a když se klapka otevírá snižuje se před klapkou potlak a dodávka paliva je vyšší-jedu rychleji. :?: :?: :wink:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob pro 11, 2010 20:52

Jo, elektromagnetický ventil přesuvníku je to mezi vačkama u čtvrtého válce. Řídí to rozvod oleje do přesuvníku a tím i variabilní časování ventilů. A ta chyba se zhasínáním 10 sekund po startu je pravděpodobně způsobena chybou v programu jednotky vstřikování, protože po smazání paměti závad auto jelo normálně. A to by, podle technika Renault, nemělo, protože nebyla odstraněna příčina poruchy.
Asi máš pravdu, že když je klapka přivřená, je v sání větší podtlak (menší tlak). Otevíráním se přibližuje hodnotě atmosférického tlaku. Otázkou je, co s tím udělá přesuvník, když při jeho plném otočení na volnoběh motor buď úplně zhasne, nebo sníží otáčky na 200ot/min. Přesuvník právě způsobí to, že se sací ventily otevírají asi ve 3/4 zdvihu válce v době výfuku (taky jsem se nad tím pozastavoval, že se to nepotká, protože sání pokračuje po horní úvrati), čímž vytlačí část spalin i do sání a nutně tím zvýší tlak (sníží podtlak).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od vítěnko » sob pro 11, 2010 20:58

Zefek píše:Jo, elektromagnetický ventil přesuvníku je to mezi vačkama u čtvrtého válce. Řídí to rozvod oleje do přesuvníku a tím i variabilní časování ventilů. A ta chyba se zhasínáním 10 sekund po startu je pravděpodobně způsobena chybou v programu jednotky vstřikování, protože po smazání paměti závad auto jelo normálně. A to by, podle technika Renault, nemělo, protože nebyla odstraněna příčina poruchy.
Asi máš pravdu, že když je klapka přivřená, je v sání větší podtlak (menší tlak). Otevíráním se přibližuje hodnotě atmosférického tlaku. Otázkou je, co s tím udělá přesuvník, když při jeho plném otočení na volnoběh motor buď úplně zhasne, nebo sníží otáčky na 200ot/min. Přesuvník právě způsobí to, že se sací ventily otevírají asi ve 3/4 zdvihu válce v době výfuku (taky jsem se nad tím pozastavoval, že se to nepotká, protože sání pokračuje po horní úvrati), čímž vytlačí část spalin i do sání a nutně tím zvýší tlak (sníží podtlak).
Je fakt že jsem asi neměl to štěstí se z touto závadou přesuvníku ještě setkak ,takže nevím jak se ta závada projevuje. možná že by bylo nejrychlejší si ho někde pučit na vrakáči nebo z jiného auta a vyzkoučet to. :wink:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob pro 11, 2010 21:15

Stačí rozpojit snímač setrvačníku, sednout do auta a pokusit se nastartovat. Pak to zapojit zpátky a už to bude zhasínat po deseti vteřinách :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
hamran
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: stř lis 15, 2006 09:26
Bydliště: Slovensko

Nestartuje 1.9Dci, toci, skoro aj nabehne, potom opadne

Příspěvek od hamran » ned pro 12, 2010 18:42

No teraz som trosku pomyleny, tam kde su nejake info o startovani, tam je odkaz ze nech to dam do tohoto topicu, a tu zas ze nech si vyhladam temu a tam dam svoj prispevok, al enic podobneho som nenasiel co mam ja za zavadu

problem je v tom , ze pri startovani, toci motorom, ked sa ho uz skoro podari nahodit, tak odpadne pastorek a toci starter naprazdno, a motor jasne ze nenaskoci...
Po viacnasobnom skusani sa opakuje stale:
kontrolka zhavice, po zhavicoch toci celym motorom, po akoze"nastartovani" odpadne pastorok a starter toci do aleluja kym mam zoslapnuty pedal (spjka, brzda).

skusal som aj napumpovat ciernym balonikom naftu, az kym "nestvrdol ", teda az kym nebol tlak v potrubi, ale nepomohlo , a ani na 20-krat startovania nic... momentalne dobijam baterku lebo teraz v zime dostatla riadne po papuli tolkymi startami

Dik za rady
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.

Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov

Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )

Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Re: Nestartuje 1.9Dci, toci, skoro aj nabehne, potom opadne

Příspěvek od vítěnko » ned pro 12, 2010 20:43

hamran píše:No teraz som trosku pomyleny, tam kde su nejake info o startovani, tam je odkaz ze nech to dam do tohoto topicu, a tu zas ze nech si vyhladam temu a tam dam svoj prispevok, al enic podobneho som nenasiel co mam ja za zavadu

problem je v tom , ze pri startovani, toci motorom, ked sa ho uz skoro podari nahodit, tak odpadne pastorek a toci starter naprazdno, a motor jasne ze nenaskoci...
Po viacnasobnom skusani sa opakuje stale:
kontrolka zhavice, po zhavicoch toci celym motorom, po akoze"nastartovani" odpadne pastorok a starter toci do aleluja kym mam zoslapnuty pedal (spjka, brzda).

skusal som aj napumpovat ciernym balonikom naftu, az kym "nestvrdol ", teda az kym nebol tlak v potrubi, ale nepomohlo , a ani na 20-krat startovania nic... momentalne dobijam baterku lebo teraz v zime dostatla riadne po papuli tolkymi startami

Dik za rady
Asi bude v čudu volnoběžka na startéru dá se objednat samostatně.

Uživatelský avatar
hamran
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: stř lis 15, 2006 09:26
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od hamran » ned pro 12, 2010 20:52

Dik za radu, skusim sa potom na to kuknut, ale dnes u Nas snezi ako v Mrazikovi a nedalo s avonku ni robit, a garaz nemam...
Ale uz som to akosi nastartoval, asi bol aaj nafta zavzdusnena... Musim asi aditivovat naftu...

uz to nastartuje, ale obcas sa stane ze sa to pretaca navolno, a musim vypnut startovanie (staci dat nohu z pedala) a potom to zasek skusim nastartovat, chva;labohu uz chyti a nastartuje...
ale asi ta volnobezka uz bude ma t dni zratane...to tak vypada
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.

Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov

Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )

Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 26 hostů