Olejový filtr z HDI pro dCi
Moderátor: Moderators General
laguna 19Dci 79Kw
Mali sme firemneho transita a jedneho pekneho rana prestal mat tlak oleja,tak som vymenil spinac tlaku a tlak stale nema,tak som snimc vysruboval akratko startol a tlak stale nieje,nakoniec som vymenil olejovy filter ktory mal asi rok a vs.fungovalo ako ma.tak Meviem naco tam davaju tie pretlakove ventile,ked sa vobec neotvori.podla mna je nezanedbat pravideelnu vymenu a staci aj ten oreginal.
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Ak sa da filter s nizsim tlakom, tak sa teoreticky moze stat ze bude otvarat ten obtokovy ventil aj ked netreba, cize sa nebude filtrovat olej. Ak sa da filter s vyssim tlakom tak sa nestane nic, ale ked sa nahodou filter upcha tak ten ventil neotvori a nebude olej vobec tiect cez filter, cize nebude mazat.Martin21 píše:To je mi jasný, ale podle čeho se ten potřebný tlak určuje a co se může stát, když se nedá správný? Konkrétně u laguny se u stejného motoru podstatně změnil otevírací tlak. Zajímalo by mě, z jakého důvodu a jaký to má vliv.
Aspon tak to chapem ja.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
z amatérského hlediska bych řekl že čím větší filtr tím menší přepouštěcí tlak protože je "menší"šance na ucpání kdežto na malém fitru by se to ucpalo mnohem dřív a s malým přepouštěcím tlakem by olej šel hned mimo filtr. No taky je možnost že jsem napsal úplnou blbost
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Sice jsem se toho moc nového nedozvěděl , ale aspoň vidím, že uvažujeme podobně .
Snažím se najít souvislost mezi parametry filtrů a doporučením výrobců. Přestože se u motoru 1,9 dci v roce 2005 asi nic zásadního nezměnilo, Mann doporučuje jiný filtr s tlakem o 0,7 baru vyšším, zatímco třeba Champion už od dob dTi doporučuje pořád jeden (F136) a stejnětak Clean (DO1800). Pokud neublíží prakticky stejnému motoru taková změna tlaku obtokového ventilu, pak by logicky neměl tomuto motoru ublížit žádný filtr se závitem M20x1,5, příslušným průměrem těsnění a tlakem od 1,3 do 2,0 baru. Nebo se u každého typu filtru používá jiný filtrační materiál podle potřeb motoru?
Pokud se pletu, rád se poučím.
Snažím se najít souvislost mezi parametry filtrů a doporučením výrobců. Přestože se u motoru 1,9 dci v roce 2005 asi nic zásadního nezměnilo, Mann doporučuje jiný filtr s tlakem o 0,7 baru vyšším, zatímco třeba Champion už od dob dTi doporučuje pořád jeden (F136) a stejnětak Clean (DO1800). Pokud neublíží prakticky stejnému motoru taková změna tlaku obtokového ventilu, pak by logicky neměl tomuto motoru ublížit žádný filtr se závitem M20x1,5, příslušným průměrem těsnění a tlakem od 1,3 do 2,0 baru. Nebo se u každého typu filtru používá jiný filtrační materiál podle potřeb motoru?
Pokud se pletu, rád se poučím.
Je to jak píší kolegové:
Otevírací tlak u toho obtokového ventilu - jak již slovo "obtokový" napovídá, je tlak, při kterém se tento ventil ve filtru otevře a olej se žene bez filtrace okolo aby se zachovala jeho cirkulace a nedošlo k úplnému přerušení mazání.
Nastane to v těchto případech:
1) při mrazech pod -30C kdy je olej již příliš hustý a spíše připomíná mírně rozpuštěné máslo
2) majitel vozu je prase a má tam olej třeba 50.000km a zhoustne mu natolik, že tou dobou již silně přiucpaný filtr oleje nedokáže propasírovat tu černou břečku (toto je méně pravděpodobný případ, dříve než nastane tato situace spíše zavraždíme turbo)
Takže se natlakuje olej před filtrem a po dosažení otvíracího tlaku ten ojel jednoduše teče okolo membrány filtru a nikoli přes ni (kudy by stejně neprotekl buďto vůbec nebo v nedostatečném množství). Stále je lepší mazat nefiltrovaným olejem než vůbec ne.
U bodu 1 po zahřátí a rozpuštění oleje obtokový ventil zavře, a pak již filtr normálně pracuje.
Ad velikost filtru, ten větší z Peugeota HDI je prý lepší hlavně z důvodu větší plochy membrány a větším rozprostření filtrovaných nečistot na tuto větší plochu. Jinými slovy, membrána se postupně ucpává, ale u HDI filtru pomaleji (stejné množství nečistot je rozloženo na větší plochu).
Ta velikost filtru působí pozitivně jen do určité míry, není to donekonečna. Pokud by se použil příliš veliký filtr, docházelo by k jeho delšímu natlakování a hrozily by suché starty. Prostě než by se natočil motor, rozjelo olejové čerpadlo, navalil se olej do filtru a ten konečně začal olej propouštět do cirkulace, uběhlo by příliš mnoho času a motor a asi i turbo by běželi celkem dlouho na sucho. Takže by takový maxifiltr spíše škodil než pomáhal.
Souhrnem, pokud tam frkneš HDI filtr s obtokovým otevíracím tlakem 1.5 bar místo 2 bar, tak se maximálně může stát dle bodu 1 to, že pojedeš bez filtrace už při trochu vyšších teplotách. Holt to nebude při -35C ale třeba při -30C nebo -25C... No, uvaž sám jestli to vůbec kdy nastane a pokud ano, co se stane (odpověď je, že se nestane nic co by stálo za řeč).
Otevírací tlak u toho obtokového ventilu - jak již slovo "obtokový" napovídá, je tlak, při kterém se tento ventil ve filtru otevře a olej se žene bez filtrace okolo aby se zachovala jeho cirkulace a nedošlo k úplnému přerušení mazání.
Nastane to v těchto případech:
1) při mrazech pod -30C kdy je olej již příliš hustý a spíše připomíná mírně rozpuštěné máslo
2) majitel vozu je prase a má tam olej třeba 50.000km a zhoustne mu natolik, že tou dobou již silně přiucpaný filtr oleje nedokáže propasírovat tu černou břečku (toto je méně pravděpodobný případ, dříve než nastane tato situace spíše zavraždíme turbo)
Takže se natlakuje olej před filtrem a po dosažení otvíracího tlaku ten ojel jednoduše teče okolo membrány filtru a nikoli přes ni (kudy by stejně neprotekl buďto vůbec nebo v nedostatečném množství). Stále je lepší mazat nefiltrovaným olejem než vůbec ne.
U bodu 1 po zahřátí a rozpuštění oleje obtokový ventil zavře, a pak již filtr normálně pracuje.
Ad velikost filtru, ten větší z Peugeota HDI je prý lepší hlavně z důvodu větší plochy membrány a větším rozprostření filtrovaných nečistot na tuto větší plochu. Jinými slovy, membrána se postupně ucpává, ale u HDI filtru pomaleji (stejné množství nečistot je rozloženo na větší plochu).
Ta velikost filtru působí pozitivně jen do určité míry, není to donekonečna. Pokud by se použil příliš veliký filtr, docházelo by k jeho delšímu natlakování a hrozily by suché starty. Prostě než by se natočil motor, rozjelo olejové čerpadlo, navalil se olej do filtru a ten konečně začal olej propouštět do cirkulace, uběhlo by příliš mnoho času a motor a asi i turbo by běželi celkem dlouho na sucho. Takže by takový maxifiltr spíše škodil než pomáhal.
Souhrnem, pokud tam frkneš HDI filtr s obtokovým otevíracím tlakem 1.5 bar místo 2 bar, tak se maximálně může stát dle bodu 1 to, že pojedeš bez filtrace už při trochu vyšších teplotách. Holt to nebude při -35C ale třeba při -30C nebo -25C... No, uvaž sám jestli to vůbec kdy nastane a pokud ano, co se stane (odpověď je, že se nestane nic co by stálo za řeč).
Myslím že máš pravdu v tom, že motoru neublíží jakýkoli filtr jak jsi popsal.Martin21 píše:Sice jsem se toho moc nového nedozvěděl , ale aspoň vidím, že uvažujeme podobně .
Snažím se najít souvislost mezi parametry filtrů a doporučením výrobců. Přestože se u motoru 1,9 dci v roce 2005 asi nic zásadního nezměnilo, Mann doporučuje jiný filtr s tlakem o 0,7 baru vyšším, zatímco třeba Champion už od dob dTi doporučuje pořád jeden (F136) a stejnětak Clean (DO1800). Pokud neublíží prakticky stejnému motoru taková změna tlaku obtokového ventilu, pak by logicky neměl tomuto motoru ublížit žádný filtr se závitem M20x1,5, příslušným průměrem těsnění a tlakem od 1,3 do 2,0 baru. Nebo se u každého typu filtru používá jiný filtrační materiál podle potřeb motoru?
Pokud se pletu, rád se poučím.
Pokud váháš s přepouštěcím tlakem, dej filtr s nižší hodnotou - nejhorší co se může stát je, že otveře dříve.
Filtrační materiály se trochu liší ale v zásadě fungují stejně co se týká velikosti mikročástic které zachytávají.
Motoru ublížím 1000x víc když vyměním olej po 40.000km než když tam strčím poddimenzovaný olejový filtr ale budu měnit po 10.000km. Tedy v době, kdy se ten malý filtr ještě nestačí pořádně zašpinit, natož (při)ucpat.
Re: Olejový filtr z HDI pro dCi
Loni v září jsem si koupil Lagunu 1.9. KW. Byla zbědované motor zasraný kouřil jako parník.. Po výměně oleje a najetí cca 1000km, vyčistění průplachem a výměna oleje. Konečně motor trochu zkulturněl chod turbo se ztišilo,,, Po ujetí 3000KM. Jsem vyměnil filtr ( od začátku dávám Olejový filtr z Citroena Xsara 2.0HDI 66KW rok 2000), který mi zůstal po původním aute. Filtr je v pohodě pasuje a je vlastně jednou tak velký. Protože jsem věděl že potřebuji dotěsnit vůle v motoru mám najeto skoro 300T.KM tak jsem tam nalil Xeramic Engine Protector 500 ml https://aditiva.heureka.cz/xeramic-engi ... e/#section Doporučuji všem cena je okolo 700kč a sníží tření, ztiší motor a dotěsní naše turbo. Ochrana má vydržet cca 50T.Km. Ted mám najeto dalších 10T.km a budu měnit ole a filtr. dovám tam 5W40 a motor šlape jako hodinky. Jak najedu dalších 20T.km tak již dám zase do oleje ten Xeramic Engine Protector ..
Re: Olejový filtr z HDI pro dCi
Hm.....pěkná reklama.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Olejový filtr z HDI pro dCi
Bál bych se zadření, až to vymezí veškeré vůle
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Olejový filtr z HDI pro dCi
Ja používam filter z HDI už niekolko rokov a nemam z tym žiadny problém
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů