Pískání motoru při startu po delším nepoužívání auta

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř pro 16, 2009 21:11

Obávám se,že ložisko spojky může pískat pouze při sešlápnutí pedálu.
Protože jinak se NETOČÍ.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř pro 16, 2009 21:41

Presne, lozisko spojky navyse skor tak cvrlika, a vzdy ustane so stlacenim spojky. Tento "nas piskot" sa deje prave pri pridani plynu, alebo nahlym pustenim plynu, ci zosliapnutim spojky a zasade ide o dlllllllllllhyyyyyyy vysoky piskot, ktory da sa povedat suvisi s otackami motora.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » stř pro 16, 2009 22:14

Pánové díky za analýzu a váš čas!
Takže v servise je pohoním ať mi napnou všechny řemeny a promažou související kolečka takovým mazivem, které nezatuhává.
Protože toto jsem nezažil u žádného auta co jsem měl (fiesta, felicie, fabie, hyundai accent).
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Příspěvek od grinwi » čtv pro 17, 2009 06:13

mne to zacalo piskt vcera ale len pri nastartovani a asi pri dvoch troch rozjazdoch,potom to prestane.
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 17, 2009 07:45

Jo jo, proste sa to musi trochu zahriat a rozhybat. Ale dodatocne mazivo do koliesok...neviem ci sa tam da nieco narvat, lebo loziska su vzdy vnutri zalisovane. Akurat co zapadlaju povrch kladiek a napinaku (a urcite poriadne neodmastia) a pridaju sa k tomu potom este take mlaskave suchotave zvuky :) Ja by som iba mierne dopol remen prislusenstva. Remen casom trochu povoli, takze mu to mozno nezaskodi, a nemusia sa ani hrabat do rozvodov - robota na pol hodku (zatial si mozes dat kavu v tom ich automate) :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Příspěvek od grinwi » čtv pro 17, 2009 07:50

teraz som po hodine a pol prestartoval a uplny klud
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » čtv pro 17, 2009 08:01

Napnutí mikrořemene se nedá štelovat ne? Já mám napínací kladku na pružině, která řemen napíná konstantně. Mám ale pocit, že jsou možná dva typy kladek. Ty samoregulační a možná napínací ručně. Záleží, co kdo má.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 17, 2009 08:15

Presne presne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » čtv pro 17, 2009 09:31

Jen dodám foto napínacích kladek:
1) Samoregulační
Obrázek
2) Ručně napínatelná
Obrázek

Takže těm co píská řemen a mají samonapínací kladku, nezbude nic jiného, než koupit nový řemen(nebo ho máznout tím mýdlem).
Ti co mají ručně napínací, můžou napnout o něco málo více. Je na to takový šroubový přípravek. Možná jde kladka našponovat i něčím jiným. To nevím jak. Neviděl jsem to v reálu.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 17, 2009 09:50

Ta rucne napinatelna ma hore hacik. Za ten sa to da potiahnut. Predtym je ale rozumne si poznacit polohu v kt. bola napnuta predtym, co vzhladom na malo miesta a blbu viditelnost nebude snad ani real. Idealne by bolo napinanie silomerom - jeden ho potiahne na predpisanu hodnotu, a druhy zatiahne srob. Keby bola udana v SM predpisana sila, clovek by si lahko vedel spravne napnut remen sam - silomer stoji urcite len par korun.
Dodatok - na obrazkoch su napinaky remena prislusenstva. Napinak rozvodaku ma zase dieru na imbusak, a nim sa napina, a zaroven ma aj kontrolny jazycek voci ryske.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » čtv pro 17, 2009 14:22

tento podobný problem som tu už niekde založil.Je to presane spojkovým ložiskom ako na to prišiel Kuno vtedy.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 17, 2009 14:50

Opakujem - tu riesime iny piskot - dlhy a vysoky, umerny cca otackam motora, ktory je silny ze ho pocut cez 3 ulice. Spojkove lozisko piskoce "prerusovane"a 100 krat slabsie - pocut ho tak max 2 metre od auta. Je to uplne nieco ine
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv pro 17, 2009 20:16

Hlavně před tím,než začnete měnit řemeny a kladky zkontrolujte stav řemenice klik. hřídele v případě,že je dvojitá.Nevím jaká je u benzinových meganů,takže Vás možná zbytečně plaším.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv pro 17, 2009 21:34

Myslis ze je z dvoch rovnakych kusov naplacnutych na seba? Alebo z vecsieho a mensieho kolesa naplacnutych do seba?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pát pro 18, 2009 00:06

Rado77 píše:Myslis ze je z dvoch rovnakych kusov naplacnutych na seba? Alebo z vecsieho a mensieho kolesa naplacnutych do seba?
myslím,jako menší a větší kruh,kolo se stejným středem mezi nimiž je guma nebo mechanismus tlumící rázy.
postl bych fotku ale neumím to. :oops:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 18, 2009 07:40

Aha, uz viem ako to vyzera.
Fotky - staci mat obrazok hocikde na internete trebars cez http://imageshack.us/ , alebo v nasich spolocnych albumoch. Potom si ten obrazok musis otvorit, dat pravym tlacitkom jeho "Properties":
Obrázek
a odtial skopirovat link na ten obrazok do svojho prispevku (treba to robit cez Properties obrazku, lebo skopcenie samotnej webovej linky hore v prehliadaci nestaci - ta horna linka je na celu web page, ale obrazok ma iny link, preto treba ist cez jeho Properties):
Obrázek
V tvojom prispevku ten link potom treba cely mysou oznacit (presne od zaciatku po koniec, nesmie tam byt pred alebo za volne miesto) a hore nad spravou dat ikonku Obrázek
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

fesoj
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: čtv lis 22, 2007 20:20
Bydliště: Uh. Hradiště

Příspěvek od fesoj » úte led 19, 2010 08:33

přispěji taky svou zkušeností s pískáním - pískání za studena, za tepla - nepředvídaně. Po konzultaci s "Kunem" jsem se pustil do zjištění závady. Předem jsem zjištoval v eshop KELLY ceny náhr. dílů a zjistil i následující:
U mého motoru 1,5 dCi 60 kW - provedení s klimou - samoregulační napínák a řemen délky 1200 mm, provedení bez klímy - ručně napínací kladka a kratší řemen cca 1140 mm. Demontáž samonapínací kladky bez spuštění motoru hodně obtížná, demontoval jsem pouze rolnu kladky, (krytka, šroub s * a lehce stáhnout) ložisko plastové kladky - 6203 RS -suché, nejde vyměnit. Opatrným vyloupnutím plast. krytky ložiska silnější jehlou a se dostaneme ke kuličkám, vypráno v tech benzinu, vyfoukáno a lehce namazáno vodní vazelinou, opět zakryto krytkou a zpětná kompletní montáž. OPĚT PÍSKÁNÍ. Po opětovném namazání řemenu mýdlovou pěnou klid a viditelně zvětšený výkon altíka. Asi prokluz na řemenici alternátoru. Rozhodl jsem se tedy o postupnou výměnu dílů dle nejmenší finanční náročnosti - napřed výměna rěmenu - po výměně KLID. Uvidím co bude dále. :lol:
Megane II Grandtour 2004, 1, 5 dCI - 4,8 l / 100 km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte led 19, 2010 09:07

Jo jo, stare dobre mydlo :wink: Je dost pravdepodobne, ze to piska prave u altiku, lebo logicky: klinak sa tam uplne otaca a vracia spet, kdezto u napinakov a kladiek iba mierne meni sklon. Navyse je koliesko altika dost male, co je zrejme dalsi dovod preco prave tam piska. A navyse roztocit altik je ovela tazsie, ako obycajnu kladku al. napinak. Takze tak, na prvy post takto poranu to neni najhorsie :roll: :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte led 19, 2010 09:20

Taky mám zkušenost s pískáním, ale není to úplně pískání, dělá to jen při nastartování a je to spíš takové Vžžžžžm a dělá to vždycky, když startuju v mrazu když motor vyskočí do otáček (2000), ale hned to přestane. Řekl bych, že to bude asi taky řemen, ale protože to hned přestane, nevěnuju tomu pozornost.
Jinak pronikavé pískání slyšitelné o tři ulice dál bývá fakt od klínového řemene. Kamarád mi na to kdysi radil křídu. A nebo tam taky nemusí být řemen, který tam má být. Tátovi řemenice ukousla jednu drážku na řemeni a když otočí plný rejd, tak řemen proklouzne na posilovači řízení a pak se to taky pěkně ozve.
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 01:07, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte led 19, 2010 09:43

Trochu to tady čtu a chcu teš cosi řict:

:arrow: pokud odejde zapalovací cívka, může za to ona cívka, voda nebo špatná svíčka. Proč tomu tak je, jsem tady už asi 10x popsal.
Mění se vždy všechny svíčky a cívka, která je špatná.
Měnit ostatní cívky je blbost a vyhazování peněz.

:arrow: Myslím, že spojkové ložisko je v trvalém styku s talířovou pružinou - tak je to u většiny aut, takže pískání může dělat ono. Spíš bych řekl, že pružina jede po kroužku ložiska, protože mezi kroužkem a miskou je spousu ztuhlé vazelíny. Zmáčni na spojku a uvidíš, jestli zvuk zmizne nebo se změní

:arrow: Řemen pískat může, spíš než babrat ho mýdlem bych ho odmastil sprayem na brzdy.
Pokud chceš 100%-ní jistotu, že je to řemen, vyhoď ho z auta ven a nastartuj.

Pak je možné, že máš v pr... :

:idea: volnoběku altíku
:idea: ložiska altíku
:idea: ložiska vodní pumpy
:idea: napínací kladku
:idea: elmag spojku kompresoru klimy - prověř zapnutím klimy

:arrow: Pískat mohou i přešponované rozvody, to ale spíš kňučí než píská

Vem si kus hadice, přilož ji jemně k uchu a přikládej různě na motor, převodovku, alternátor, sání, až zjistíš, odkud zvuk leze.

Nevím, jestli je motor vybaven systémem vířivých klapek, ty umí udělat taky pěkný bodrel, když se jejich regulace pos...

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » úte led 19, 2010 21:33

Tak v tom případě musím i já něco říct :)

Ložisko spojky není ve stálém kontaktu s přítlačným talířem...jak psal kuno bude pískat, hučet a nevím co ještě při sešlápnutí spojkového pedálu...

Odmašťovat klínový řemen nemá cenu..pokud je promaštěný může se vytahovat..dále může být řemen již starý a ztvrdlý..každopádně pokud bude jakkoliv špatný spuchřelý atd... vyměnit..nevymýšlej mýdo a podobné ptákoviny

Jak psal Wecka sundej klínák a uvidíš..podle me je to starým klínákem tak 90%

:)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » stř led 20, 2010 18:16

já měl již několik vozů ale zatím všechy ovládaly spojku pomocí lanka,a tyto auta v zimě nepískaly tak je nejspíše tady v té kapalině problém, nicméně já před prvním startem třeba třikrát promáčknu spojkový pedál a tím se pískání u mně nekoná nebo se mi zdá že to pomáhá....
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Roman211
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát úno 12, 2010 20:23
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Roman211 » pát úno 12, 2010 21:24

Ahoj hosi! Ja mam Megana 1.6 16v z roku 2004 a tiez mam tento problem ale je to skor take prenikave hvizdanie z motora za studena. Po rozjazde tak na trojku a zahriati to prestane,ale tiez ma to stve ked uvazim ze za auto som dal skoro stvrt miliona a pocuvam taketo pazvuky.Remen prislusenstva som menil,v tom to nie je a ani spojka s tym nema nic spolocne. Bude to nejake lozisko ale tazko povedat odkial to ide. Pomozte! Este chcem podotknut ze vam dakujem za vsetky prispevky a navody na opravy co tu su vyvesene. Uzasne uzitocne veci tu pisete Dik

Uživatelský avatar
Pidas1
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pát led 29, 2010 12:18
Bydliště: Kralupy nad vltavou

Příspěvek od Pidas1 » pát úno 12, 2010 22:09

Cus kolik stoji výměně rozvodů v autorizovaném servisu, včetně vodní pumpy a přesuvníku. Diky :wink:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát úno 12, 2010 23:02

Počítej tak 17 tisíc.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů