Pískání motoru při startu po delším nepoužívání auta
Moderátor: Moderators General
Presne, lozisko spojky navyse skor tak cvrlika, a vzdy ustane so stlacenim spojky. Tento "nas piskot" sa deje prave pri pridani plynu, alebo nahlym pustenim plynu, ci zosliapnutim spojky a zasade ide o dlllllllllllhyyyyyyy vysoky piskot, ktory da sa povedat suvisi s otackami motora.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Pánové díky za analýzu a váš čas!
Takže v servise je pohoním ať mi napnou všechny řemeny a promažou související kolečka takovým mazivem, které nezatuhává.
Protože toto jsem nezažil u žádného auta co jsem měl (fiesta, felicie, fabie, hyundai accent).
Takže v servise je pohoním ať mi napnou všechny řemeny a promažou související kolečka takovým mazivem, které nezatuhává.
Protože toto jsem nezažil u žádného auta co jsem měl (fiesta, felicie, fabie, hyundai accent).
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.
Jo jo, proste sa to musi trochu zahriat a rozhybat. Ale dodatocne mazivo do koliesok...neviem ci sa tam da nieco narvat, lebo loziska su vzdy vnutri zalisovane. Akurat co zapadlaju povrch kladiek a napinaku (a urcite poriadne neodmastia) a pridaju sa k tomu potom este take mlaskave suchotave zvuky Ja by som iba mierne dopol remen prislusenstva. Remen casom trochu povoli, takze mu to mozno nezaskodi, a nemusia sa ani hrabat do rozvodov - robota na pol hodku (zatial si mozes dat kavu v tom ich automate)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Jen dodám foto napínacích kladek:
1) Samoregulační
2) Ručně napínatelná
Takže těm co píská řemen a mají samonapínací kladku, nezbude nic jiného, než koupit nový řemen(nebo ho máznout tím mýdlem).
Ti co mají ručně napínací, můžou napnout o něco málo více. Je na to takový šroubový přípravek. Možná jde kladka našponovat i něčím jiným. To nevím jak. Neviděl jsem to v reálu.
1) Samoregulační
2) Ručně napínatelná
Takže těm co píská řemen a mají samonapínací kladku, nezbude nic jiného, než koupit nový řemen(nebo ho máznout tím mýdlem).
Ti co mají ručně napínací, můžou napnout o něco málo více. Je na to takový šroubový přípravek. Možná jde kladka našponovat i něčím jiným. To nevím jak. Neviděl jsem to v reálu.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Ta rucne napinatelna ma hore hacik. Za ten sa to da potiahnut. Predtym je ale rozumne si poznacit polohu v kt. bola napnuta predtym, co vzhladom na malo miesta a blbu viditelnost nebude snad ani real. Idealne by bolo napinanie silomerom - jeden ho potiahne na predpisanu hodnotu, a druhy zatiahne srob. Keby bola udana v SM predpisana sila, clovek by si lahko vedel spravne napnut remen sam - silomer stoji urcite len par korun.
Dodatok - na obrazkoch su napinaky remena prislusenstva. Napinak rozvodaku ma zase dieru na imbusak, a nim sa napina, a zaroven ma aj kontrolny jazycek voci ryske.
Dodatok - na obrazkoch su napinaky remena prislusenstva. Napinak rozvodaku ma zase dieru na imbusak, a nim sa napina, a zaroven ma aj kontrolny jazycek voci ryske.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Aha, uz viem ako to vyzera.
Fotky - staci mat obrazok hocikde na internete trebars cez http://imageshack.us/ , alebo v nasich spolocnych albumoch. Potom si ten obrazok musis otvorit, dat pravym tlacitkom jeho "Properties":
a odtial skopirovat link na ten obrazok do svojho prispevku (treba to robit cez Properties obrazku, lebo skopcenie samotnej webovej linky hore v prehliadaci nestaci - ta horna linka je na celu web page, ale obrazok ma iny link, preto treba ist cez jeho Properties):
V tvojom prispevku ten link potom treba cely mysou oznacit (presne od zaciatku po koniec, nesmie tam byt pred alebo za volne miesto) a hore nad spravou dat ikonku
Fotky - staci mat obrazok hocikde na internete trebars cez http://imageshack.us/ , alebo v nasich spolocnych albumoch. Potom si ten obrazok musis otvorit, dat pravym tlacitkom jeho "Properties":
a odtial skopirovat link na ten obrazok do svojho prispevku (treba to robit cez Properties obrazku, lebo skopcenie samotnej webovej linky hore v prehliadaci nestaci - ta horna linka je na celu web page, ale obrazok ma iny link, preto treba ist cez jeho Properties):
V tvojom prispevku ten link potom treba cely mysou oznacit (presne od zaciatku po koniec, nesmie tam byt pred alebo za volne miesto) a hore nad spravou dat ikonku
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
přispěji taky svou zkušeností s pískáním - pískání za studena, za tepla - nepředvídaně. Po konzultaci s "Kunem" jsem se pustil do zjištění závady. Předem jsem zjištoval v eshop KELLY ceny náhr. dílů a zjistil i následující:
U mého motoru 1,5 dCi 60 kW - provedení s klimou - samoregulační napínák a řemen délky 1200 mm, provedení bez klímy - ručně napínací kladka a kratší řemen cca 1140 mm. Demontáž samonapínací kladky bez spuštění motoru hodně obtížná, demontoval jsem pouze rolnu kladky, (krytka, šroub s * a lehce stáhnout) ložisko plastové kladky - 6203 RS -suché, nejde vyměnit. Opatrným vyloupnutím plast. krytky ložiska silnější jehlou a se dostaneme ke kuličkám, vypráno v tech benzinu, vyfoukáno a lehce namazáno vodní vazelinou, opět zakryto krytkou a zpětná kompletní montáž. OPĚT PÍSKÁNÍ. Po opětovném namazání řemenu mýdlovou pěnou klid a viditelně zvětšený výkon altíka. Asi prokluz na řemenici alternátoru. Rozhodl jsem se tedy o postupnou výměnu dílů dle nejmenší finanční náročnosti - napřed výměna rěmenu - po výměně KLID. Uvidím co bude dále.
U mého motoru 1,5 dCi 60 kW - provedení s klimou - samoregulační napínák a řemen délky 1200 mm, provedení bez klímy - ručně napínací kladka a kratší řemen cca 1140 mm. Demontáž samonapínací kladky bez spuštění motoru hodně obtížná, demontoval jsem pouze rolnu kladky, (krytka, šroub s * a lehce stáhnout) ložisko plastové kladky - 6203 RS -suché, nejde vyměnit. Opatrným vyloupnutím plast. krytky ložiska silnější jehlou a se dostaneme ke kuličkám, vypráno v tech benzinu, vyfoukáno a lehce namazáno vodní vazelinou, opět zakryto krytkou a zpětná kompletní montáž. OPĚT PÍSKÁNÍ. Po opětovném namazání řemenu mýdlovou pěnou klid a viditelně zvětšený výkon altíka. Asi prokluz na řemenici alternátoru. Rozhodl jsem se tedy o postupnou výměnu dílů dle nejmenší finanční náročnosti - napřed výměna rěmenu - po výměně KLID. Uvidím co bude dále.
Megane II Grandtour 2004, 1, 5 dCI - 4,8 l / 100 km
Jo jo, stare dobre mydlo Je dost pravdepodobne, ze to piska prave u altiku, lebo logicky: klinak sa tam uplne otaca a vracia spet, kdezto u napinakov a kladiek iba mierne meni sklon. Navyse je koliesko altika dost male, co je zrejme dalsi dovod preco prave tam piska. A navyse roztocit altik je ovela tazsie, ako obycajnu kladku al. napinak. Takze tak, na prvy post takto poranu to neni najhorsie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Taky mám zkušenost s pískáním, ale není to úplně pískání, dělá to jen při nastartování a je to spíš takové Vžžžžžm a dělá to vždycky, když startuju v mrazu když motor vyskočí do otáček (2000), ale hned to přestane. Řekl bych, že to bude asi taky řemen, ale protože to hned přestane, nevěnuju tomu pozornost.
Jinak pronikavé pískání slyšitelné o tři ulice dál bývá fakt od klínového řemene. Kamarád mi na to kdysi radil křídu. A nebo tam taky nemusí být řemen, který tam má být. Tátovi řemenice ukousla jednu drážku na řemeni a když otočí plný rejd, tak řemen proklouzne na posilovači řízení a pak se to taky pěkně ozve.
Jinak pronikavé pískání slyšitelné o tři ulice dál bývá fakt od klínového řemene. Kamarád mi na to kdysi radil křídu. A nebo tam taky nemusí být řemen, který tam má být. Tátovi řemenice ukousla jednu drážku na řemeni a když otočí plný rejd, tak řemen proklouzne na posilovači řízení a pak se to taky pěkně ozve.
Naposledy upravil(a) Zefek dne stř led 25, 2012 01:07, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Trochu to tady čtu a chcu teš cosi řict:
pokud odejde zapalovací cívka, může za to ona cívka, voda nebo špatná svíčka. Proč tomu tak je, jsem tady už asi 10x popsal.
Mění se vždy všechny svíčky a cívka, která je špatná.
Měnit ostatní cívky je blbost a vyhazování peněz.
Myslím, že spojkové ložisko je v trvalém styku s talířovou pružinou - tak je to u většiny aut, takže pískání může dělat ono. Spíš bych řekl, že pružina jede po kroužku ložiska, protože mezi kroužkem a miskou je spousu ztuhlé vazelíny. Zmáčni na spojku a uvidíš, jestli zvuk zmizne nebo se změní
Řemen pískat může, spíš než babrat ho mýdlem bych ho odmastil sprayem na brzdy.
Pokud chceš 100%-ní jistotu, že je to řemen, vyhoď ho z auta ven a nastartuj.
Pak je možné, že máš v pr... :
volnoběku altíku
ložiska altíku
ložiska vodní pumpy
napínací kladku
elmag spojku kompresoru klimy - prověř zapnutím klimy
Pískat mohou i přešponované rozvody, to ale spíš kňučí než píská
Vem si kus hadice, přilož ji jemně k uchu a přikládej různě na motor, převodovku, alternátor, sání, až zjistíš, odkud zvuk leze.
Nevím, jestli je motor vybaven systémem vířivých klapek, ty umí udělat taky pěkný bodrel, když se jejich regulace pos...
wecka
pokud odejde zapalovací cívka, může za to ona cívka, voda nebo špatná svíčka. Proč tomu tak je, jsem tady už asi 10x popsal.
Mění se vždy všechny svíčky a cívka, která je špatná.
Měnit ostatní cívky je blbost a vyhazování peněz.
Myslím, že spojkové ložisko je v trvalém styku s talířovou pružinou - tak je to u většiny aut, takže pískání může dělat ono. Spíš bych řekl, že pružina jede po kroužku ložiska, protože mezi kroužkem a miskou je spousu ztuhlé vazelíny. Zmáčni na spojku a uvidíš, jestli zvuk zmizne nebo se změní
Řemen pískat může, spíš než babrat ho mýdlem bych ho odmastil sprayem na brzdy.
Pokud chceš 100%-ní jistotu, že je to řemen, vyhoď ho z auta ven a nastartuj.
Pak je možné, že máš v pr... :
volnoběku altíku
ložiska altíku
ložiska vodní pumpy
napínací kladku
elmag spojku kompresoru klimy - prověř zapnutím klimy
Pískat mohou i přešponované rozvody, to ale spíš kňučí než píská
Vem si kus hadice, přilož ji jemně k uchu a přikládej různě na motor, převodovku, alternátor, sání, až zjistíš, odkud zvuk leze.
Nevím, jestli je motor vybaven systémem vířivých klapek, ty umí udělat taky pěkný bodrel, když se jejich regulace pos...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Tak v tom případě musím i já něco říct
Ložisko spojky není ve stálém kontaktu s přítlačným talířem...jak psal kuno bude pískat, hučet a nevím co ještě při sešlápnutí spojkového pedálu...
Odmašťovat klínový řemen nemá cenu..pokud je promaštěný může se vytahovat..dále může být řemen již starý a ztvrdlý..každopádně pokud bude jakkoliv špatný spuchřelý atd... vyměnit..nevymýšlej mýdo a podobné ptákoviny
Jak psal Wecka sundej klínák a uvidíš..podle me je to starým klínákem tak 90%
Ložisko spojky není ve stálém kontaktu s přítlačným talířem...jak psal kuno bude pískat, hučet a nevím co ještě při sešlápnutí spojkového pedálu...
Odmašťovat klínový řemen nemá cenu..pokud je promaštěný může se vytahovat..dále může být řemen již starý a ztvrdlý..každopádně pokud bude jakkoliv špatný spuchřelý atd... vyměnit..nevymýšlej mýdo a podobné ptákoviny
Jak psal Wecka sundej klínák a uvidíš..podle me je to starým klínákem tak 90%
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II
já měl již několik vozů ale zatím všechy ovládaly spojku pomocí lanka,a tyto auta v zimě nepískaly tak je nejspíše tady v té kapalině problém, nicméně já před prvním startem třeba třikrát promáčknu spojkový pedál a tím se pískání u mně nekoná nebo se mi zdá že to pomáhá....
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
Ahoj hosi! Ja mam Megana 1.6 16v z roku 2004 a tiez mam tento problem ale je to skor take prenikave hvizdanie z motora za studena. Po rozjazde tak na trojku a zahriati to prestane,ale tiez ma to stve ked uvazim ze za auto som dal skoro stvrt miliona a pocuvam taketo pazvuky.Remen prislusenstva som menil,v tom to nie je a ani spojka s tym nema nic spolocne. Bude to nejake lozisko ale tazko povedat odkial to ide. Pomozte! Este chcem podotknut ze vam dakujem za vsetky prispevky a navody na opravy co tu su vyvesene. Uzasne uzitocne veci tu pisete Dik
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Počítej tak 17 tisíc.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů