Jaké je ideální rodinné auto?

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Jaké je ideální rodinné auto?

Příspěvek od Tomáš Langer » úte čer 28, 2005 10:11

Jak nám diskuze o přežitcích pomalu uhasínala, napadlo mě hned další téma, které by mohlo zajímat víc lidí (i když je, pravda podobně idealistické, jako ty přežitky). Napadlo mě, podělit se navzájem o představu ideálního rodinného auta - ne auta budoucnosti, ale auta současného. Protože takové bohužel nikdo nevyrábí, zkusme zkombinovat prvky z různých aut různých výrobců do jednoho ideálního auta. Třeba si to někdo z Renault designu přečte a za 3-5 let nám takové vyrobí 8) .

Je tedy na mě abych začal:

- základ Renault Espace (nejlépe Grand)
- motor 2.0 HDI od PSA
- CVT převodovka
- všechny boční dveře posuvné (nejlépe elektricky a na dálkové ovládání, podobně jako zadní dveře od Citroen C8 )
- větrání/klimatizace pro všechny řady sedadel (nejen shora jako v Espace JK, ale i dolů na nohy jako v Espace JE), v přístrojové desce mnoho výdechů větrání (ne jen 2 uprostřed a 2 na krajích), aby byla výmena vzduchu plynulá, bez silného proudění
- panoramatické střešní okno (nejlépe přes celou střechu, s automatickým zatmavováním)
- sedadla v zadních řadách posuvná v kolejnicích (jako Espace)

Proč zrovna tohle?
- Espace je dodneška nejgeniálněji zpracované MPV. Nevynechám jedinou příležitost nakouknout do "cizího" MPV, ale ani jedno nemá interiér tak variabilní, prostorný, promyšlený, jako Espace. Přitom na rozdíl od VW Transporteru či Mercedes Vito je Espace pořád vnímaný jako osobák a ne jako mikrobus. Verze Grand k tomu přidává nadprůměrný kufr i při obsazení 6-7 osobami, aniž by délka a rozvor významně ovlivnily ovladatelnost či jízdní komfort.
- naftový motor je úspornější u příjemnější svým tahem odspodu, a HDI od PSA navíc geniálně odstranilo syrový klapavý zvuk, který mnoho lidí od koupě nafťáku odrazuje
- CVT převodovka = pohodlí a nízká spotřeba
- všechny boční dveře posuvné jsou trochu konstrukční oříšek a nikdo je ještě nedělá. Moc se mi líbí dálkově ovládané posuvné dveře u C8 nebo Peugeot 1007, ale pokud jsou přední dveře klasické, ztrácí posuvnost těch zadních smysl (cestující na parkovišti vystoupí i ve stísněném prostoru, ale řidič je uvězněn v autě :roll: ).
- větrání považuju u nás za velmi důležité hlavně v zimě. Můj starý Espace J11 měl výdechy topení jen vepředu a cestující na zadních řadách sedadel celou cestu mrzli. V létě je zase potřeba (v každém autě) vzduch vyměňovat plynule, velkým množstvím otvorů. Silný proud studeného vzduchu z klimatizace je jedním z důvodů letních nachlazení.
- ve starém Espace jsem měl 2 střešní okna. Pocit prosluněného interiéru byl k nezaplacení - snad právě ten je vysvětlením neustálé obliby kabrioletů i v našich zeměpisných šířkách. Panoramatická střecha není něco, co v autě musí být, ale...
- sedačky posuvné na kolejnicích zvyšují variabilitu interiéru na maximum, aniž by bylo nutné sedačky vyndávat z auta ven. Pro většinu motoristů je nemyslitelné, že by jeli na rodinný výlet na kolech a všechna kola vezli s sebou uvnitř auta. Nebo výlet na lyže i s prarodiči (v 6 lidech) a všechny lyže i bágly uvnitř auta. Nejen že je to pohodlnější, ale i pravděpodobnost krádeže ze zahrádky je mnohem vyšší. A nakonec - při výletu ve dvou (i ve třech) se dá v autě pohodlně vyspat, stačí mít s sebou jen spacák.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Petra Havránková
Moderátor
Příspěvky: 327
Registrován: pon led 05, 2004 14:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké je ideální rodinné auto?

Příspěvek od Petra Havránková » úte čer 28, 2005 14:36

K tomu není skoro co dodat :)
Náš Eman I. (2,9 V6 1993) byl skvělej, ale Eman II ( 3,0 V6 1997 ). je miláček! Kdo nepoznal, nedovede si představit, co předmětů, zavazadel, sportovního náčiní, rostlin a jiných "krámů" se do jeho útrob vejde. Když k tomu připočtu maximální pohodlí a možnost přenocování ( hojně využíváme ) a v neposlední řadě i velmi elegantní design, který majiteli nikdy neudělá ostudu, vychází mi, že Espace je nejideálnější rodinné auto a v každém směru !

Renaultům zdar a Espásků zvlášť! :)

Petra H.
Megane CC 2,0 16V ( Antioch ) Obrázek
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj) Obrázek
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!

ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)

Uživatelský avatar
Vašek
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte čer 14, 2005 16:00
Bydliště: Vestec u Prahy

R-Scenic

Příspěvek od Vašek » úte čer 28, 2005 14:52

Pro zacinajici MPVčkare je to idealni prechod. Jsem s nim moc spokojenej i kdyz se do nej holt na prespani neposkladam:), ta vybava je fakt super, to si chrochtam...:)

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » úte čer 28, 2005 14:54

Jj jsem taky s mým vajíčkem nadmíru spokojen, ať už na nákupy (člověku se až nechce věřit co všechno se tam vejde) tak i pohodlí posádky. Je pravda že s přespáním by to bylo asi krapet horší než v Espacu, ale myslím že i to by šlo.
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

Uživatelský avatar
AleK
Člen RCČR
Příspěvky: 83
Registrován: sob čer 18, 2005 22:32
Bydliště: krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AleK » úte čer 28, 2005 15:01

já myslím že Scenic je fakt super rodinné auto to pohodlí a místa máme dvě děti taky si chrochtaj, ale já to nemohu soudit měli jsme před tím škodu 105 L tak to víte to je polepšení o 1000%
:D
Renault Megane Scenic "98 2.0i
--------------------------------------
http://svcd.borec.cz

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte čer 28, 2005 16:01

Stejně tak, jako kladivo a šroubovák by mohl být ideální pracovní nástroj, Espace by mohl být ideální rodinné auto. Představy o rodině však máme každý jiné a stejným směrem jako se ubírá specializace ve všech možných směrech, je třeba pro správnou příležitost zvolit správné auto. Na západě to tak již leta funguje, ale u nás to ještě asi lidé nepochopili, že jedno auto je málo. Jezdíme do města, mimo město, mimo republiku, přepravujeme náklady a pak,... co když chceme jet každý někam jinam :?:

PS: A co takhle si pořídit autobus? Tam se vejde celé příbuzenstvo.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte čer 28, 2005 16:24

Myslim ze sance na shodu je minimalni. :) Vsichni se asi shodneme, ze Espace je vyjmecne auto, ale tim to asi konci. Schvalne napisu co si myslim o Tomasove koncepci. Netvrdim, ze je moje predstava lepsi, ale proste mam jine naroky.
Takze:
- Espace Grand - beru, ale skoda ze uz je nedelaj plastove. Je to tezka krava jako prase, prazdne 2T jsou proste na osobak moc.
- 2.0 HDI - naftu ne, vadi mi jak prubeh vykonu a krouticiho momentu, tak saze letajici z vyfuku (filtr pevnych castic beru jako nutnost). Osobne bych preferoval 3.0 V6 pro jeho neznicitelnost nebo 2.0T pro dostacujici vykon a relativne slusnou spotrebu (teoreticky by mohla byt slusna, ale tyhle motory nikdo nekonstruuje jako usporne, vysichni si predstavuji, ze turbo benzin musi byt formule). Nerad bych ale opet zacinal diskusi nafte vs. benzin.
Uplne nejradeji bych ale agregat z Priuse (ticho (opravdu uzasne!) a pravdepodobne lepsi ekologie).
- CVT - variator je prima vec, skoda ze maximalni preneseny kroutici moment je nekde kolem 160 Nm (Cenek me urcite opravi, tusim ze Japonci maj nejaky extrem s tlacnym remenem/retezem (!) s desetinasobnym prenosem, ale pokud vim, vyroba je draha a nepouziva se [pry olej do toho umi vyrobit jen jedina firma na svete, nevim]). Takze dle mych informaci zatim nepouzitelne. Spise bych se priklanel k mnohastupnove manualni prevodovce (preci jen ja umim prochu premyslet dopredu coz automaty porad neumi) nebo automatu pro ty co je maji radi (7° automat s premostenim vsech rychlosti od Mercedesu mi prijde jako docela podarenej). Neradeji bych planetovou manualni sekvencni prevodovku, napr. jako v OT-64, s alespon 7°.
Dodal bych jeste dve veci: quadra a aktivni podvozek. 4x4 na prani bych uvital u vsech automobilek, skoda ze Audi je asi jedina. Predstavuju si, ze s rodinym autem obcas jezdim treba kempovat a zapadnout jde s takovou kravou celkem dobre. Ano, jde pak i vyprostit, ale je to ztrata casu. Navic (alespon Subaru to tvrdi) ma ctyrkola i lepsi jizdni vlastnosti, coz neni nikdy na skodu. Aktivni podvozek (nejlepe vzduchovy jako ma Citron) je nejen luxusne pohodlny, ale zvednout auto treba o 15 cm vyse ma i podobne vyhody jako 4x4 (pripadne nize, kdyz nekde stojite a treba nakladate).
- Plynula vymena vzduchu a hodne vydechu - ja osobne klimatizaci nepouzivam, naopak mi nejlepe vyhovuje silny proud vzduchu z ventilace (klidne tepleho z venku). Myslim ze je to individualni. Nicmene uznavam ze vice vydechu neuskodi a cena snad nebude tak extremi... asi je to spis o zvyklostech. Spise bych uvital regulaci teploty zvlast pro nohy a vrsek jako ma treba BMW... a hlavne aby do auta netahlo jako do Favoritu. :D
- Posuvne dvere - nevim, pripada mi ze je to dalsi komplikovana vec co se muze rozbit (zvlaste v elektrice). Myslim ze obycejne dvere s uhlem otevreni kolem 90° co ma Espace staci. Zajimava by byla treba bezsloupkova konstrukce, kdy by se zadni dvere oteviraly dozadu a vzniknul by obri nakladaci otvor. Ale otazka je, jak by se to projevilo na hmotnosti (zesileni kvuli tuhosti atd.)
- Panoramaticke stresni okno - je super. :)
- Posuvna sedadla - to je opravdu hlavni plus espace, osobne bych klidne zasel i dal a dal posuvna (a vyndavaci) i predni. Mozna by se dal vymyslet i lepsi nez kolejnicovy system, ale proste variability v interieru neni nikdy dost.

Jeste bych dodal, ze prave o koupi Espace uvazujeme, ale mam opravdu strach ze spolehlivosti novych ranaultu. Horory o jedne Lagune urcite znate a nerad bych skoncil s autem za pul druheho mio co nejezdi. Ale to sem nepatri.

P.S.: A nebo Espace F1? :wink:
P.P.S.: Ctu to po sobe poctvrte a porad nachazim preklepy, tak me omluvte, ale uz me nebavi hledat dalsi. :)
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Martin Ben
Člen RCČR
Příspěvky: 338
Registrován: čtv dub 29, 2004 12:39
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Ben » úte čer 28, 2005 18:52

U ideálního rodinného auta by se mělo uvažovat i tom, jak a kdy jej budu používat. Pokud to beru podle posledního roku tak bych potřeboval:

1) Auto na denní použítí (jízda do práce, nákupy, příležitostné jízdy apod.). Tady bych si představoval 2 místné auto s kufrem okolo 400 l.

2) Auto na výlety. Často ráno vyjedeme a večer se vracíme, takže běžný sedan nebo hatchback nižší střední nebo spíše střední třídy by stačil.

3) Auto na několikadenní výlety. Espace mi tady přijde jako geniální.

Řešit všechny tyto požadavky jedním vozidlem je nemožné, ale u 95% dnešních rodin bohužel nutné. Ne každý si může dovolit vlastnit a hlavně živit 2 různá auta. Natož pak 3.

Mimochodem: Před časem jsem viděl studii, myslím, že to bylo od Volva, ve které dali ženám volnou ruku k vytvoření pro ně ideálního auta. Bylo to velmi zajímavé a některá řešení byla dost netradiční.
Martin Ben
Citroën C5 Break, 2.0HDi, rv.2003

Uživatelský avatar
vasek
Junior member
Příspěvky: 218
Registrován: sob led 10, 2004 15:24

Příspěvek od vasek » úte čer 28, 2005 19:41

idealni rodinne auto je BMW M5 :wink:

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte čer 28, 2005 22:25

vasek píše:idealni rodinne auto je BMW M5 :wink:
Už vidím jak po dvaceti kilometrech bli... (zvracej) :smajl10: , na projížďky super, ale jen s odolnejma. :lol:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte čer 28, 2005 22:50

Regis píše:Myslim ze sance na shodu je minimalni. :) ale tim to asi konci. Schvalne napisu co si myslim o Tomasove koncepci. Netvrdim, ze je moje predstava lepsi, ale proste mam jine naroky.
Takze:
- Espace Grand - beru, ale skoda ze uz je nedelaj plastove. Je to tezka krava jako prase, prazdne 2T jsou proste na osobak moc.
- 2.0 HDI - naftu ne, vadi mi jak prubeh vykonu a krouticiho momentu, tak saze letajici z vyfuku (filtr pevnych castic beru jako nutnost). Osobne bych preferoval 3.0 V6 pro jeho neznicitelnost nebo 2.0T pro dostacujici vykon a relativne slusnou spotrebu (teoreticky by mohla byt slusna, ale tyhle motory nikdo nekonstruuje jako usporne, vysichni si predstavuji, ze turbo benzin musi byt formule). Nerad bych ale opet zacinal diskusi nafte vs. benzin.

Dodal bych jeste dve veci: quadra a aktivni podvozek. 4x4 na prani bych uvital u vsech automobilek, skoda ze Audi je asi jedina. Predstavuju si, ze s rodinym autem obcas jezdim treba kempovat a zapadnout jde s takovou kravou celkem dobre. Ano, jde pak i vyprostit, ale je to ztrata casu. Navic (alespon Subaru to tvrdi) ma ctyrkola i lepsi jizdni vlastnosti, coz neni nikdy na skodu.
Jeste bych dodal, ze prave o koupi Espace uvazujeme, ale mam opravdu strach ze spolehlivosti novych ranaultu. Horory o jedne Lagune urcite znate a nerad bych skoncil s autem za pul druheho mio co nejezdi. Ale to sem nepatri.
Ty plasty byl kámen úrazu co Matra nedokázala zvládnout, ať se týče deformací, tak neopravitelností poškození laminátu a carbonový by nikdo nezaplatil. S váhou aut seš taky nějak pozadu, moje Laguna váží 1620kg (váženo s plnou nádrží, se vším všudy), když vezmu velikost Espasu, tak ty čtyři metráky už moc neznamenají. V motorech si taky dost protiřečíš, chceš kozu, která bude dojit jako kráva a žrát jako králík? Na podvozku 4x4 nevidím žádnou výhodu, akorát větší spotřeba a využitelnost v procentech provozu mizivá, s argumentem, že by někde někdy byl nutný a o složitosti podvozku nemluvě.
Co máte furt proti Lagunám :smajl13: , hlavně ti, co si tam při koupi navymejšlej kravin a pak se divěj, že se to sype. :wink:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř čer 29, 2005 00:16

tak pro mě je 4x4 super. 100% využití. motorek tak 2,5 dehet, velikostí espace. bezpečnostní prvky jeden vedle druhýho, úložnej prostor aspoň na 2 metry na prkno lyže kolo a pod. jo eště cestovní rychlost tak 160 se spotřebou 6l nafty.
a teď reál bezesnů.....chvika napětí...................................RENAULT 21
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
Eddie75
Člen RCČR
Příspěvky: 284
Registrován: sob pro 04, 2004 14:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Eddie75 » stř čer 29, 2005 01:44

Nejlepsi rodinny auto je Twingo! 8)
Obrázek Škoda Citigo 1.0 '14 (1.9.2015 - ???)
Obrázek ex: VW Golf V 1.4 FSI '05 (cca 6.2012 - 20.11.2015)
<> ex: Renault Mégane Break 1.6 16V RXE '00 (7.7.2008 - 20.12.2012)
<> ex: Renault Twingo 1.2 '93 (25.12.2004 - 3.6.2008)

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř čer 29, 2005 01:45

Eddie75 píše:Nejlepsi rodinny auto je Twingo! 8)
jo. tak to bezesporu :D
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Vratislav Calta
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: pát říj 08, 2004 17:36

rodinné auto

Příspěvek od Vratislav Calta » stř čer 29, 2005 08:49

Měl jsem Ch. grand Voyager a byl dobrý, teď mám R. Trafic 2002 1,9dci 100, používám ho k práci a pro rodinu. Vyndám sedačky (10 min) a vejdou se tam dvě palety materiálu nebo rodina s 2ma dětmi, 4x kola, zodiac, motor a jedem (2x Řecko, 1x Španělsko, 1x Chorvatsko).
Je pravda, že jsem si na diesel musel zvyknout (hluk), no asi po dvou měsících jsem to nevydržel, sedačky, tapec, palubka, strop. tapec, čalounění dveří, no prostě až na plech šlo všechno ven. Rezonace plechů byla odstraněna anirezonačními samolep. deskami a odhlučnil jsem nakonec celou kabinu včetně stropu odhlučňovací hmotou pro stavební stroje nebo se používá do lux. aut. Výsledek vynikající!!
Luxus jako u Espase to určitě není, spojení práce a rodiny nám však vyhovuje maximálně.
Calta

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » stř čer 29, 2005 09:33

Proč si tedy nepořídíte ten autobus, tam se dá i bydlet :?:
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
afk_cz
Člen RCČR
Příspěvky: 72
Registrován: čtv bře 25, 2004 16:12
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od afk_cz » stř čer 29, 2005 10:10

osobne bych volil jakykoliv poradny kombik od Renaultu ... pak posadit na 17" kola a audio by zabralo jen pulku kufru, coz je o 50% vic, nez kolik tam mam mista ted :) to by jako rodinny vuz naprosto splnovalo moje predstavy. tuzsi podvozek, ale ne snizeny, no a asi bych to videl na TDi s chipem. lak bych jeste zvazil, nelibi se mi "seriove" nabizene odstiny. zbytek bych nechal seriove. prakticke, hezke, funkcni.
tak a ted do mne ! :)
:box2:
R19 8V 66kW PhaseI & R19 8V 54kW PhaseI, WWW.RENAULT19.CZ

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 29, 2005 11:55

iwi píše:Jj jsem taky s mým vajíčkem nadmíru spokojen, ať už na nákupy (člověku se až nechce věřit co všechno se tam vejde) tak i pohodlí posádky. Je pravda že s přespáním by to bylo asi krapet horší než v Espacu, ale myslím že i to by šlo.
No to je vlastně jediná věc, která mi na Scéniku vadí - že nemá rovnou podlahu, konstrukcí podlahy je to klasické auto a ne MPV. Jinak by to byl dokonalej malej bráška Espace, zvlášť ve verzi Grand se 7 sedačkami.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 29, 2005 12:02

AleK píše:já myslím že Scenic je fakt super rodinné auto to pohodlí a místa máme dvě děti taky si chrochtaj, ale já to nemohu soudit měli jsme před tím škodu 105 L tak to víte to je polepšení o 1000%
:D
Projeď se někdy v Espace a budeš mít podobnej pocit, jako když jsi přešel ze 105-ky do Scéniku. 8) Přitom ojetý Espace nestojí zas tolik...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
iwi
Člen RCČR
Příspěvky: 648
Registrován: stř lis 10, 2004 08:25
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od iwi » stř čer 29, 2005 13:35

Tomáš Langer píše:
iwi píše:Jj jsem taky s mým vajíčkem nadmíru spokojen, ať už na nákupy (člověku se až nechce věřit co všechno se tam vejde) tak i pohodlí posádky. Je pravda že s přespáním by to bylo asi krapet horší než v Espacu, ale myslím že i to by šlo.
No to je vlastně jediná věc, která mi na Scéniku vadí - že nemá rovnou podlahu, konstrukcí podlahy je to klasické auto a ne MPV. Jinak by to byl dokonalej malej bráška Espace, zvlášť ve verzi Grand se 7 sedačkami.
No nevím jak u ostatních, ale v mém Scénicu když vyhodím zadní sedadla tak mám zcela rovnou plochu.
Renault
Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW
Scénic 2.0i - prodáno

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 29, 2005 13:38

Regis píše: - Espace Grand - beru, ale skoda ze uz je nedelaj plastove. Je to tezka krava jako prase, prazdne 2T jsou proste na osobak moc.
Moje řeč, čtvrtá generace už není ten správnej Espace. Asi si budem muset zvyknout nebo počkat na pátou generaci. U ní se buď vrátěj k plasům nebo začnou používat ve větší míře vysokopevnostní plechy...
Regis píše: - 2.0 HDI - naftu ne, vadi mi jak prubeh vykonu a krouticiho momentu, tak saze letajici z vyfuku (filtr pevnych castic beru jako nutnost). Osobne bych preferoval 3.0 V6 pro jeho neznicitelnost nebo 2.0T pro dostacujici vykon a relativne slusnou spotrebu (teoreticky by mohla byt slusna, ale tyhle motory nikdo nekonstruuje jako usporne, vysichni si predstavuji, ze turbo benzin musi byt formule). Nerad bych ale opet zacinal diskusi nafte vs. benzin.
Uplne nejradeji bych ale agregat z Priuse (ticho (opravdu uzasne!) a pravdepodobne lepsi ekologie).
Já jsme se v HDI svezl a jsem z něho velmi překvapenej. Pěkně točí do otáček, průběh výkonu a krouťáku je jako u velkoobjemovýho starýho 8V motoru, ale spotřebou je hluboko pod ním. Peugeot dává na všechny HDI filtr sazí, takže není co řešit. Jinak souhlasím s tím, že 6-válec je šestiválec, to je hudba pro uši - úplně někde jinde, než na co jsme zvyklí 8) .

Já nějak nesdílím nadšení z Priuse. Ten agregát je neskutečně složitej a zatíženej spoustou elektroniky. Mnohem víc se mi líbí Honda Insight, která má elektromotor místo setrvačníku motoru - hmotnost agregátu se tedy nezměnila, přibyly jenom vyrovnávací baterky. Proti tomu Prius má celou půlku motorového prostoru zabranou elektromotorem a k tomu složitou převodovku, která propojuje oba motory s koly. Více info o Hondě: http://automobiles.honda.com/models/eng ... me=Insight
Regis píše: - CVT - variator je prima vec, skoda ze maximalni preneseny kroutici moment je nekde kolem 160 Nm (Cenek me urcite opravi, tusim ze Japonci maj nejaky extrem s tlacnym remenem/retezem (!) s desetinasobnym prenosem, ale pokud vim, vyroba je draha a nepouziva se [pry olej do toho umi vyrobit jen jedina firma na svete, nevim]). Takze dle mych informaci zatim nepouzitelne.
Audi dodává svoji CVT Multitronic i do A8 s motorem 3,2 FSI 191 kW/330 Nm, takže asi záleží na výrobci převodovky, jakej moment dokáže přenést - viz http://www.audi.cz/newcars/a8/saloon/motory.php .
Regis píše: Dodal bych jeste dve veci: quadra a aktivni podvozek. 4x4 na prani bych uvital u vsech automobilek, skoda ze Audi je asi jedina. Predstavuju si, ze s rodinym autem obcas jezdim treba kempovat a zapadnout jde s takovou kravou celkem dobre. Ano, jde pak i vyprostit, ale je to ztrata casu. Navic (alespon Subaru to tvrdi) ma ctyrkola i lepsi jizdni vlastnosti, coz neni nikdy na skodu. Aktivni podvozek (nejlepe vzduchovy jako ma Citron) je nejen luxusne pohodlny, ale zvednout auto treba o 15 cm vyse ma i podobne vyhody jako 4x4 (pripadne nize, kdyz nekde stojite a treba nakladate).
No jo, 4x4 ani aktivní podvozek mě nenapadl - přitom jsou to super věci a má-li být to rodinné vozidlo ideální, rozhodně by je mít mělo 8) .
Regis píše: Jeste bych dodal, ze prave o koupi Espace uvazujeme, ale mam opravdu strach ze spolehlivosti novych ranaultu. Horory o jedne Lagune urcite znate a nerad bych skoncil s autem za pul druheho mio co nejezdi. Ale to sem nepatri.
Záleží na tom, jestli nutně potřebuješ kupovat nový auto. Obrovská výhoda (i nevýhoda zároveň) Espace je v tom, že mu velmi rychle klesá cena, takže jen mírně ojeté auto se dá koupit za velmi slušný peníze. Např. můj Espace Grand (verze JE, poslední laminátovej), 7 let, 77000 km stál 230 000 Kč. Když kouknu do aktuálních inzerátů, Espace z roku 2002 pořídíš cca za 350 - 450 000, tj. za míň než 1/2 původní ceny.

Včera jsem nechal vyměnit rozvodový řemen na svém "novém" Espace. Mechanik se nejdřív podíval na nádržku chladící kapaliny a rovnou mi řekl, že s řemenem vymění i čerpadlo. Pak koukl na cívky (jsou tam dvě dvojité) a řekl, že ty časem vyměním taky. Když jsem se ptal, co by doporučil vyměnit dalšího, řekl že nic - že Espace je držák a že s ním budu v pohodě jezdit několik let, aniž bych musel něco výrazně měnit. A je to mechanik, kterej Espace zná velmi dobře...
Regis píše: P.S.: A nebo Espace F1? :wink:
Co kdyby k dalšímu výročí udělali třeba Espace WRC? To by bylo žihadlo :lol: ...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 29, 2005 13:42

Martin108 píše:U ideálního rodinného auta by se mělo uvažovat i tom, jak a kdy jej budu používat. Pokud to beru podle posledního roku tak bych potřeboval:

1) Auto na denní použítí (jízda do práce, nákupy, příležitostné jízdy apod.). Tady bych si představoval 2 místné auto s kufrem okolo 400 l.

2) Auto na výlety. Často ráno vyjedeme a večer se vracíme, takže běžný sedan nebo hatchback nižší střední nebo spíše střední třídy by stačil.

3) Auto na několikadenní výlety. Espace mi tady přijde jako geniální.

Řešit všechny tyto požadavky jedním vozidlem je nemožné, ale u 95% dnešních rodin bohužel nutné. Ne každý si může dovolit vlastnit a hlavně živit 2 různá auta. Natož pak 3.

Mimochodem: Před časem jsem viděl studii, myslím, že to bylo od Volva, ve které dali ženám volnou ruku k vytvoření pro ně ideálního auta. Bylo to velmi zajímavé a některá řešení byla dost netradiční.
Dobrá, dvě auta by se už v rodině snést dala :wink: . Co třeba sloučit body 2) a 3), MPV pro bod 2 vyhovuje úplně stejně jako sedan nebo hatchback, tak proč mít ty auta tři?
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 29, 2005 13:59

Šamša píše: Ty plasty byl kámen úrazu co Matra nedokázala zvládnout, ať se týče deformací, tak neopravitelností poškození laminátu a carbonový by nikdo nezaplatil. S váhou aut seš taky nějak pozadu, moje Laguna váží 1620kg (váženo s plnou nádrží, se vším všudy), když vezmu velikost Espasu, tak ty čtyři metráky už moc neznamenají. V motorech si taky dost protiřečíš, chceš kozu, která bude dojit jako kráva a žrát jako králík? Na podvozku 4x4 nevidím žádnou výhodu, akorát větší spotřeba a využitelnost v procentech provozu mizivá, s argumentem, že by někde někdy byl nutný a o složitosti podvozku nemluvě.
Co máte furt proti Lagunám :smajl13: , hlavně ti, co si tam při koupi navymejšlej kravin a pak se divěj, že se to sype. :wink:
Šamšo, tohle přece nemyslíš vážně :wink: .

Ty plasty jsou právě to, čím Matra předběhla dobu a usnadnila opravy uživatelům ojetých aut. Pravda, je k tomu potřeba umět pracovat s laminátem, ale to se naučíš mnohem rychleji, než plechařinu - a nepotřebuješ k tomu prakticky žádné nástroje. A deformace? Koukni se na crash test Espace JE a srovnej s podobnýma vozidlama ze stejné doby. Espace tam patří mezi nejlepší!
S váhou je to právě o tom laminátu. Espace Grand JE - laminát - (4,8 m dlouhý) váží 1600 kg, takže bych řekl, že ta tvoje Lagunka je pěkně těžká :D . A Espace Grand JK - plechový - váží okolo 1800 kg (přesné číslo jsem narychlo nikde nenašel), tedy rozdíl mezi prostorovým rámem s laminátovou "šlupkou" a celoplechovým autem je docela výraznej.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » stř čer 29, 2005 14:17

iwi píše:
Tomáš Langer píše:
iwi píše:Jj jsem taky s mým vajíčkem nadmíru spokojen, ať už na nákupy (člověku se až nechce věřit co všechno se tam vejde) tak i pohodlí posádky. Je pravda že s přespáním by to bylo asi krapet horší než v Espacu, ale myslím že i to by šlo.
No to je vlastně jediná věc, která mi na Scéniku vadí - že nemá rovnou podlahu, konstrukcí podlahy je to klasické auto a ne MPV. Jinak by to byl dokonalej malej bráška Espace, zvlášť ve verzi Grand se 7 sedačkami.
No nevím jak u ostatních, ale v mém Scénicu když vyhodím zadní sedadla tak mám zcela rovnou plochu.
Rovnou plochu až po opěradla předních sedaček? Nebo jen po sedáky zadních? Jak moc můžeš měnit polohu jednotlivých sedaček? V Espace (bez kolejnic - ty jsou o něčem jiném) když vyndám všechny sedačky a pak tam jednu vložím, tak ji můžu dát do 16 různých pozic. 5 sedadel můžu dát do 12 pozic (a to nepočítám ty symetrické :wink: ), takže variabilita prostoru uvnitř je o něčem jiném. Můžu odvézt 5 lidí i s jejich kolama či lyžema uvnitř auta. Nebo vézt 5 lidí s maximálním komfortem (v řadách za sebou 2+2+1). Oboje je problém i v Grand Scéniku, a to nemluvím o "čundrování" ve 2-3 lidech, kdy se dá v Espace pohodlně vyspat na zcela rovné podlaze. Vím, že toto jsou požadavky hodně aktivní rodiny. Věřím že pro víkendové cesty na chalupu asi Scénik vyhovuje dostatečně.
Já jenom popisuju svoji představu a ta se pochopitelně liší od představ ostatních :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » ned črc 10, 2005 23:27

teda kluci, nechci vam kazit diskuzi, ale nejlepsi rodinne auto je prece Renault Safrane BiTurbo Baccara Quadra, to byste snad mohli vedet ne? zadna cesta v nem neni tak dlouha aby se muselo nekde prespavat :)))
ne delam si srandu, nejlepsi rodinne auto je podle me espace, resp. grand espace, ale samozrejme s trilitrovym benzinovym sestivalcem, aby to trochu jelo :) akorat nevim jestli bych si zvykl na ty digibudiky uprostred palubky...
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů