Jak jsem čistil EGR ventil
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jak jsem čistil EGR ventil
Po výsledku na motorový brzdě jsem pátral po příčinách nedostatečného výkonu a začal jsem postupným čištěním vzduchové váhy a kontrolou EGR. Po odpojení přívěry na sání se naskytl hrůzný pohled na zarostlé sání sazema o vrstvě tak 5mm a úplně ucpané kanály od EGR, který byl zaseklý. Odmontoval jsem tři šrouby které EGR ventil drží a musel přijít ke slovu majzlíček, aby se to vůbec utrhlo, pak následovalo páčení montpákou kolem dokola, abych to vůbec dostal ven.(pro jednoho tazatele: EGR je to co vypadá jako veliká el.magnetická cívka mezi výfukem a sáním o průměru 4cm a celkové délce 20cm). Jako čistič jsem použil sprej na čištění brzd, je to dobré rozpouštědlo na karbon. Pak jsem šůroval potrubí a kanály štětkou na čištění kotlů(vypadá jako štětka na flašky, akorát tuhší a kratší štětiny) s omotanou hadrou. Kanály jsem musel prošťouchat drátem. EGR jsem nakonec promazal motorovým olejem. Při demontáži je nutno dát pozor, aby se nepoškodilo ocelové těsnění, jinak nové stojí 70Kč. Po tomto auto podstatně méně hulí a hlavně zase jede.
Naposledy upravil(a) Šamša dne úte kvě 24, 2005 22:25, celkem upraveno 1 x.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Robert
- Senior member
- Příspěvky: 1135
- Registrován: stř led 12, 2005 12:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zkratka značí Exhaust Gas Recirculation - recirkulace výfukových plynů. Má za úkol vrátit zpět do sání část výfukových plynů pro zvýšení teploty nasávaného vzduchu a tím i zvýšení spalovací teploty. Nafta při nízkých teplotách a především otáčkách nespaluje úplně nejlépe a pak auto také kouří.
Co je mi jenom divné, že se ten ventil takhle zanesl. Dočetl jsem se, že EGR valve je bezúdržbové zařízení. Že by špatná nafta?
Kdysi mi nechtěla tahnout vejtřaska (Autojeřáb Praga AD 060) a tak jsem také hledal příčinu. Všiml jsem si, že jsem omylem nalil do téměř prázdné nádrže asi 10 litrů vyjetého oleje (stejný kanystr jako pro naftu) a také to jelo. Bohužel do té doby, dokud se neucpal palivový filtr.
Tehdy jsem obsah nádrže naředil čistou naftou, vyčistil filtr a jede to dál.
Co je mi jenom divné, že se ten ventil takhle zanesl. Dočetl jsem se, že EGR valve je bezúdržbové zařízení. Že by špatná nafta?
Kdysi mi nechtěla tahnout vejtřaska (Autojeřáb Praga AD 060) a tak jsem také hledal příčinu. Všiml jsem si, že jsem omylem nalil do téměř prázdné nádrže asi 10 litrů vyjetého oleje (stejný kanystr jako pro naftu) a také to jelo. Bohužel do té doby, dokud se neucpal palivový filtr.
Tehdy jsem obsah nádrže naředil čistou naftou, vyčistil filtr a jede to dál.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Po dotazu u "specialistů" je zanešený EGR běžná věc, asi ta nafta co čepujem u pump není kvality té západní. Hold máme asi pod kapotou naftový kotle.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Taky si myslím, že to není ničím jiným, než naftou. Kde přesně tankuješ?
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Vždy u Shellu v Kujebině, nebo Pce a HK, jinam už nejezdím.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Panove, cemu se divite ? Je prece obecne znamym faktem, ze spadame do oblasti s mene kvalitni (ruskou) ropou - vsechny benzinky u nas maji palivo z tehle ropy (vyjimkou byla, pokud se nemylim, DEA). Na zapad od nas maji naftu od Arabu, ktera je o dost lepsi. U proto je znat rozdil mezi palivem Shell u nas a treba v Nemecku - neni to proto, ze by u nas Shell palivo pancoval.
Souhlasím, navíc na západ od nás je nepravděpodobné, že si do auta natankuješ u pumpy LTO, nebo nějakej pančovanej sajrajt......awe_cz píše:Panove, cemu se divite ? Je prece obecne znamym faktem, ze spadame do oblasti s mene kvalitni (ruskou) ropou - vsechny benzinky u nas maji palivo z tehle ropy (vyjimkou byla, pokud se nemylim, DEA). Na zapad od nas maji naftu od Arabu, ktera je o dost lepsi. U proto je znat rozdil mezi palivem Shell u nas a treba v Nemecku - neni to proto, ze by u nas Shell palivo pancoval.
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
LTO samotny by nevadilo, je to to samy jako nafta, lisi se to jenom barvivem (a spotrebni dani ). Pancovane palivo / sajrajt v nadrzich je vec jina, to je to porad dostSaryK píše: Souhlasím, navíc na západ od nás je nepravděpodobné, že si do auta
natankuješ u pumpy LTO, nebo nějakej pančovanej sajrajt......
LTO samotny by nevadilo, je to to samy jako nafta, lisi se to jenom barvivem (a spotrebni dani ). Pancovane palivo / sajrajt v nadrzich je vec jina, to je to porad dost [/quote]
jasne, LTO nevadi, jen to ukazuje, jakej jsme podnikavej narod. Otazka je, co v tech nadrzich vlastne mame, ze...
Ted budu trosku OT, ale neda mi to. V jednom z topiců jsem psal o klepani motoru po nastartovani. Problem se vyresil bez stelovani ventilu, proste jsem prestal tankovat levny benzin u tank Ono a po vyjeti par nadrzi klepani zmizelo, maximalne se ozve na 5s po nastartovani. Mam dojem, ze to take o necem znaci.
jasne, LTO nevadi, jen to ukazuje, jakej jsme podnikavej narod. Otazka je, co v tech nadrzich vlastne mame, ze...
Ted budu trosku OT, ale neda mi to. V jednom z topiců jsem psal o klepani motoru po nastartovani. Problem se vyresil bez stelovani ventilu, proste jsem prestal tankovat levny benzin u tank Ono a po vyjeti par nadrzi klepani zmizelo, maximalne se ozve na 5s po nastartovani. Mam dojem, ze to take o necem znaci.
Vašek T.
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V
- Hlinda
- Junior member
- Příspěvky: 162
- Registrován: pát led 02, 2004 23:04
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
K tomu OT: Myslim, ze tankovat u TANK ONO je muceni motoru tve Lagunky. Ja jsem tam jezdil se starym zigulikem (ten pry jezdi na vse). Ale s moji Lagunkou bych si to neodvazil.SaryK píše:Ted budu trosku OT, ale neda mi to. V jednom z topiců jsem psal o klepani motoru po nastartovani. Problem se vyresil bez stelovani ventilu, proste jsem prestal tankovat levny benzin u tank Ono a po vyjeti par nadrzi klepani zmizelo, maximalne se ozve na 5s po nastartovani. Mam dojem, ze to take o necem znaci.
Je to asi 2 mesice co jsem odtahoval do servisu znameho se S105 pote co natankoval plnou nadrz na ONU. Inu vyslo ho to na cca 1400Kc - v benzinu mel namichanou asi naftu. Takze vycisteni, nove svicky a tech 35 litru(?) paliva.
Za tech nekolik haliru na litru to nema cenu. Nehlede na to ze tam jsou temer stale fronty.
Renault Laguna 1,8i RT [img]http://images.spritmonitor.de/160521.png[/img]
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tak ten můj EGR je totálně kaput, tak, že se kimácí(bimbá) ta cívka na něm. V Auto Kelly maj EGR Pierburg za 6500Kč, když jsem namátkou zavolal do France Caru v HK totálně mě dostali, když mi řekli, že mi ho nechají za 4500Kč.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon úno 16, 2004 09:06
Ono jen tak mezi náma, každej servisák co se v tom alespoň trochu vyzná, že EGR ventil se ti zanese vždycky a neni to jen v Čechách, auta dotáhlý z Holandska, Německa atd. jsou na tom úplně stejně. Většinou se to dělá tak, že se ten ventil prostě vyndá resp. zaslepí. On je tam totiž kromě emisí a o trošku ale opravdu o trošku lepšímu výkonu za studena.
-
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon úno 16, 2004 09:06
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tak včera jsem EGR vyměnil a jel jsem to testnout. Večer prázdná E35, z Hrušový do Mejta to frčelo 190.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Jak jsem čistil EGR ventil
Čau, tak jsem se taky pustil ze udelam ten ventil a mam na tebe par otazek.Šamša píše:Po výsledku na motorový brzdě jsem pátral po příčinách nedostatečného výkonu a začal jsem postupným čištěním vzduchové váhy a kontrolou EGR. Po odpojení přívěry na sání se naskytl hrůzný pohled na zarostlé sání sazema o vrstvě tak 5mm a úplně ucpané kanály od EGR, který byl zaseklý. Odmontoval jsem tři šrouby které EGR ventil drží a musel přijít ke slovu majzlíček, aby se to vůbec utrhlo, pak následovalo páčení montpákou kolem dokola, abych to vůbec dostal ven.(pro jednoho tazatele: EGR je to co vypadá jako veliká el.magnetická cívka mezi výfukem a sáním o průměru 4cm a celkové délce 20cm). Jako čistič jsem použil sprej na čištění brzd, je to dobré rozpouštědlo na karbon. Pak jsem šůroval potrubí a kanály štětkou na čištění kotlů(vypadá jako štětka na flašky, akorát tuhší a kratší štětiny) s omotanou hadrou. Kanály jsem musel prošťouchat drátem. EGR jsem nakonec promazal motorovým olejem. Při demontáži je nutno dát pozor, aby se nepoškodilo ocelové těsnění, jinak nové stojí 70Kč. Po tomto auto podstatně méně hulí a hlavně zase jede.
1. jak hodne si se trapil s tim nez si ho vubec vyndal protoze ja se ho pokousel majzlikem dostat ven a ted jsem ve fázi kdy je uz docela solidne olámanej a ani se nehnul, pochopitelne ten el. magnet je sundanej ale ten zbytek je prostě zarostlej jako prase (130 tis)
2. měl si to vyndany na stole nebo si to delal na autě? podle me se ta horní komora stejne neda vycistit na 100% protoze ten bordel zapadá dolu za ten zahyb....
3. jsem na to uz docela XXXXXX protoze mi to stejne nejde ven. co si myslis o tom kdyz to zaslepim. myslim ze budu mit uplne klid akorat za studena to nepujde tak hezky ten motor podle toho co jsem cetl ve foru jak se to chová
díky za odpovědi
Laguna II Grandtour 88kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Jestli se ti to rozpadlo, tak tě bůh. Jestli můžeš, tak to vyfoť a pošli mě na mejl, kterej ti pošlu na PM i s mobilem. Ňák to máš asi pořádně zarostlý a odkuď seš, jestli by ses stavil.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Čus tak jsem zase tady, konečne se mi to podařilo dostat ven a vypadal docela pekne. vycistil sem ty kanalky ale moc se mi nazda ze by se to zmenilo. tak ted zkusim dat novy vzduch. filtr a uvidim jestli se to zlepsi. na 88kw se mi to nelibi jak to jede. ps. zitra zkusim radio z laguny bez navi a podle toho uvidim jestli to zkusime v tom jicine. dam vedet, a pak se dohodnem ne tech cd... zatim se mej a cusŠamša píše:Jestli se ti to rozpadlo, tak tě bůh. Jestli můžeš, tak to vyfoť a pošli mě na mejl, kterej ti pošlu na PM i s mobilem. Ňák to máš asi pořádně zarostlý a odkuď seš, jestli by ses stavil.
Laguna II Grandtour 88kW
ja mam najazdene 88.000 km na svojej 88kW lagune II, EGR ventil som ani necistil ani nemenil,
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,
inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,
inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
To vyčištění je doporučení hodné, zvlášť poté co si stím dolováním EGR "efík" užil až až a po mých zkušenostech to budu dělat každej servisní interval po 30.000km. Filtr za dvě stovky bych tam rozhodně nedal, Papír není jako papír a ten GREEN nemá chybu. Už jsem ho dvakrát pral po 7.000km a vždy po vyčištění to jede jak nakopnutý. Akorát nekupovat ten čistící prostředek, je úplně naprd, Jar je Jar, tím to jde krásně vyprat i od masnoty a tím origo olejem to stříkám třikrát z obou stran, páč ta bavlna je hodně nasákavá.vavrekj píše:ja mam najazdene 88.000 km na svojej 88kW lagune II, EGR ventil som ani necistil ani nemenil,
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,
inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- ext3fs
- Člen RCČR
- Příspěvky: 155
- Registrován: úte říj 26, 2004 15:07
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Btw, to je fakt taky nutný čistit to po každém intervalu 30k? Jak a na co to proboha jezdíte? Já mám najeto 79 000 (1.5dCi) a v servisu mi bylo řečeno že EGR mám OK. Naftu beru výhradně na OMV, kdysi na schellu, ale s tou nejsem spokojen.Šamša píše:To vyčištění je doporučení hodné, zvlášť poté co si stím dolováním EGR "efík" užil až až a po mých zkušenostech to budu dělat každej servisní interval po 30.000km. Filtr za dvě stovky bych tam rozhodně nedal, Papír není jako papír a ten GREEN nemá chybu. Už jsem ho dvakrát pral po 7.000km a vždy po vyčištění to jede jak nakopnutý. Akorát nekupovat ten čistící prostředek, je úplně naprd, Jar je Jar, tím to jde krásně vyprat i od masnoty a tím origo olejem to stříkám třikrát z obou stran, páč ta bavlna je hodně nasákavá.vavrekj píše:ja mam najazdene 88.000 km na svojej 88kW lagune II, EGR ventil som ani necistil ani nemenil,
auto mi ide celkom slusne na rovinke sa rozbehne aj na tachometrovych 220km/h,
inac ako casto menite vzduchovy filter ? po kolkych km ?
oplati sa ist do sportoveho green (vlozka)
alebo staci klasicky za 206 kc od AUTO KELLY ?
Thalia Expression 1.5dCi, r.2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů