Pískání motoru při startu po delším nepoužívání auta

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Pískání motoru při startu po delším nepoužívání auta

Příspěvek od Sagi » úte lis 03, 2009 08:42

Ahoj vespolek,
s chladným počasím se mi objevil problém pískání z motoru při nastartování.
Děje se to jen, pokud s autem nejezdím denně do práce, čili např. po víkendovém "odpočinku".
Z motoru se po startu ozve hvízdání, které postupně slábne ještě při neutrálu a někdy se projeví ještě s rozjezdem na jedničku. Pak úplně zmizí.
Nestává se mi to, pokud s autem za pár hodin jedu znovu nebo druhý den do práce. Musí tam být nejméně 24 hodin prodleva.
Podotýkám, že mám najeto 6 tisíc po výměně rozvodů v autorizovaném servisu, včetně vodní pumpy a přesuvníku.

Nenapadá vás někoho čím by to mohlo být?
A nějakou rychlou instruktáž na co se mám zaměřit při otevření kapoty a nastartování abych tu příčinu rychle odstranil?
Nerad bych aby to bylo třeba nějaké ložisko v alternátoru a neodešlo úplně.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 03, 2009 08:54

Slabo napnuty klinovy remen / vlhky klinovy remen.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » úte lis 03, 2009 09:01

Díky Rado.
Tak s tím mám do servisu ať mi ho napnou nebo vysušej?

Mohl jsem to způsobit sám, když jsem před měsícem doléval zimní směs do ostřikovače a pocintal jsem to okolo?
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 03, 2009 09:14

Hej, mohlo by to byt aj tym ekrazitom (aj ked kym to neboli "komare a musky prec", tak by ta kavp. do ostrek. vlastne mala skor odmastovat...). Bude dobre ten remen pozriet. Robilo sa aj take, ze sa cely natrel klasickym suchym mydlom. Proste nasucho sa to mydlom nasuchalo. Ale moze to byt aj nespravnym napnutim - kontrola napinaku
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Příspěvek od grinwi » úte lis 03, 2009 09:57

radsej by som neriskoval a kontrola remena v servise. mydlo az potom
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » úte lis 03, 2009 10:35

rado, a neni to náhodou to pískajuce ložisko v spojke? Len kolega to neidentifikov správne?
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 03, 2009 10:41

No ak je ten zvuk tichy, bude to lozisko spojky. Ak je hlucny ze sa az ludia vonku otacaju, je to ten remen :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » stř lis 04, 2009 10:18

Díky všem za rady :)
Jenom otázečka: Když se na kontrolu řemene vyprdnu, co riskuju?

Další moje zjištění je, že ten zvuk je ze začátku silnější a pak slábne.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř lis 04, 2009 10:56

Ked sa kasle na remen, tak casom sa moze predrat a roztrhnut. Dalej nemusi tocit trebars altikom ako treba a bude blbe dobijanie baterie. Taktiez vsetkym kolieskam ktore remen toci to nebude robit casom dobre (chvilu idu rychlejsie, chvilu pomalsie, ako sa remen vzdy mierne pozastavi). Ako vec za par korun rozhodne treba rovno vymenit, skontrolovat stav vsetkych komponentov a nahodit rovno novy remen. Stoji okolo 300 korun tusim, hadam aj menej... :wink: Zvuk je presne ako pises, najsilnejsi pri najvecsom zabere kolies a pomaly slabne ked prestanes pridavat a preradis. Potom sa na 2-jke moze objavit znovu, a stale to celkovo slabne a slabne, a po par rozjazdoch ako sa vsetko zahreje a ma teda nizsi odpor sa zvuk strati. Napriek tomu, ze sa zvuk strati je mozne, ze remen mierne presmykuje stale.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » pon lis 09, 2009 23:34

Tak v pátek mi umřela jedna cívka, tak jsem to nechal odtáhnout do aut.servisu.
Dnes mi tedy měnili 4x cívka a 4x svíčka. Celkem 9 680,-
Prý byla vadná 3.cívka a 1. byla měněná za jiný typ.
Takže mi pro jistotu vyměnili všechny cívky.
A svíčky prý byly nějaké ulité, jak to prý nacucávalo benzín či co.
No, houby tomu rozumím, tak jsem to zacáloval.
To škubání při rozjezdu mi to dělalo asi před měsícem, takže to byl znak odcházející cívky. Měl mi to ten první člověk co to měnil rovnou měnit do páru a ne jen jeden kus. Takhle jsem to stejně musel absolvovat celé znova.

Píšu to sem proto, že možná díky té vynechávající cívce docházelo i k tomu prosmykávání řemene či něčeho jiného.
Zatím je to tedy OK, ale v případě nějakých nových skutčností sem zase přispěju.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » úte lis 10, 2009 08:30

cena ako by ti menili pol auta. Sa potvrdzuje ze ciecky menit aspon do paru. Tak ci onak si si mal tie dobre odlozit do rezervy. Ja este stale jednu mam a to uz to auto nemam, ale kto vie, mozno sa este hodi :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » úte lis 10, 2009 09:20

Všechno co měnili jsem si nechal vrátit.
Takže mám staré 4 svíčka a 4 cívky.
Ale pevně doufám, že to je naposled co jsem tomu autu dělal dojnou krávu.
Jinak ho prodám a začnu jezdit vlakem nebo vezmu na leasing úplně novou oktávku.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 10, 2009 09:21

Trochu radikalne riesenie (menit aj sviecky...), ale aspon bude klud
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » úte lis 10, 2009 09:25

Ale nejsmutnější na tom je, že já to auto koupil letos v květnu.
Hned jsem tam nechal dát svíčky Bosch. Za měsíc mi je v aut.servisu doporučli vyměnit za originál Renault, protože to divně cukalo a kolísaly otáčky. A teď v listopadu opět nové svíčky Renault.
Opravdu mám pocit, že v této době krize, kdy se lidé snaží šetřit, se naopak servisy snaží hledat závady všude možně a zákazníky dojit jako dojné krávy.
Já si tak aspoň připadám.
To nemluvím o tom, že mi to někdy při startu dlouho rachtá, přitom mám 3 měsíce nový přesuvník.
Jen čekám, kdy začnou pořádné mrazy, protože závadu musím v servisu prokázat, abych mohl přesuvník reklamovat. Takže budu muset nechat auto v servisu min.jednu noc, aby vychladl motor a ráno jsem prokázal rachtání při startu.
No přesuvník, největší průser Renaultu.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 10, 2009 09:33

Osklbavaju vsetky autoriz servisy kazdej znacky. Preto je dobre, ked si clovek porobi nieco aj sam. Myslim ze vsetky tvoje problemy od maja by napr. mna stali cca 2000 korun za jednu novu cievku :wink: A to by som si pri tej oprave aj vsetko pocistil a mal istotu ze je to spravene dobre. Je uplne priblbly krok od servisu - problemy s motorom? Vymenme sviecky! Neverim ze za takymto rozhodnutim si moze mechanik stat :D Navyse ked tie sviecky potom kuknem a vidim, ze im absolutne nic nie je. Ale ne, oni musia dat origo sviecky, lebo inak TO NEMOZE FUNGOVAT !!! Boze jak som sa zas napajedil ! :evil: Idem na cigu :smajlici19:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » úte lis 10, 2009 10:07

Sagi, bola to drobnost, auto nezatracuj, su aj horsie problemy. Teraz uz ale budes vediet, kde sa pytat, naucis sa to tu opravit a bude dobre. Hlavu hore :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Kuko28
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: úte říj 07, 2008 11:13
Bydliště: Praha-Východ

Příspěvek od Kuko28 » pát lis 13, 2009 12:41

Tak autorizovaný servis mení všetko najradšej v celku - jednak aby zarobil a jednak dáva záruku na prácu, takže si to chcú poistiť.

Kým je to v záruke nemám s tým najmenší problém :D

Mne cievka (1.4 60kw) odišla v cca 45 tis. KM, neautorizovaný servis závadu lokalizoval a vymenil postihnutú za nejaký iný typ, ktorý vraj má lepšiu životnosť. Teraz mám necelých 65tis a zatial ok. Na jar pri cca 55tis som robil velký servis tak mi menili sviečky komplet, podla intervalu doporučeného výrobcom (teda trošičku skor, ale pred dovolenkou som to chcel mať z krku kvoli imaginárnemu pocitu sucha a bezpečia 8) )

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » pon lis 16, 2009 14:53

Tak už jsem zoufalý.
V pátek mi v aut.servise vyměnili klínový řemen a kladku.
V sobotu a v neděli auto stálo. Dnes nastartuju a co myslíte?
Pískání, vrzání, prostě rachot.
Já už nevím co s tím :(

Ještě jsem si vzpomněl, že když jsem to z bazaru koupil a nechal měnit olej, tak byl úplně černý a prý hodně špatný.
Napadá vás, že by se špatným olejem poškodilo cosi uvnitř a pískáním teď dává motor najevo, že umírá?
Kamarád, co s tím jel, říkal, že ten motor je děsně utahanej a po smrti.

Jakmile to auto na víkend zase odstavím, tak v pondělí vezmu mp3 nahrávátko a ten zvuk sem nahraju.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon lis 16, 2009 15:00

Prověř ještě volnoběžku alternátoru-pokud ji altík má a potom také řemenici klik.hřídele. když tak mi brnkni na 603324542,vysvětlím co a jak.
Na foru se to blbě popisuje.

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » pon lis 23, 2009 13:52

Nějak se mi nedaří nechat auto tak dlouho odstavené abych zachytil ten zvuk.
Každopádně díky všem za rady.

Mám teď jednu otázku, ale nechci otvírat další diskusi.
Kamarád se svezl mým autem a říká, že mi spojka zabírá nerovnoměrně.
Taky říkal, že při pouštění pedálu se z ní ozývá vrznutí stejné jako když židlí posunete po dlažbě když se odsouváte od stolu. Je pravda, že to slyším taky, ale se spojkou jsem si to nedal do souvislosti.

Víte někdo, kolik stojí oprava spojky a jak dlouho s tímhle povrzáváním můžu ještě jezdit?

Díky
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon lis 23, 2009 14:11

A nevrzga len vratna pruzina? Mozno zaroven sposobuje aj to "nerovnomerne vracanie pedalu" - proste maznut vazelinou a pokoj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Sagi
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř čer 10, 2009 13:18
Bydliště: Přelouč

Příspěvek od Sagi » stř pro 16, 2009 16:01

Ahoj kluci,
já vím, že budou svátky, ale chtěl bych vás poprosit abyste skoukli níže uvedené video a poslechli si ty pazvuky.
Trvá to minutu a v půlce videa je to nejvíc slyšet.
Co se ochladilo, tak mi v tom píská ukrutně a ještě dlouho po rozjezdu.

http://www.youtube.com/watch?v=Pmag5mLzaug

Ještě bych dodal, že po tomhle nastartování k nahrávacím účelům jsem nechal auto stát další dvě hodiny a pak chtěl jet do práce.
Toto druhé nastartování trvalo dlouho a málem to nechytlo.
Chovalo se to velmi podobně jako když jsem měl v háji přesuvník, to taky v zimě startovalo a týralo baterku několik vteřin.
Vždycky když takhle startuju za studena a nikam nejedu, aby se motor ohřál, tak každý další start trvá neuvěřitelně dlouho za podivných zvuků.
Když už dorazím do práce a za osm hodin jedu domů, tak se startováním problém nemám, jen ty zvuky.
Kdysi Renault Megane II Kombi, 1.6 benzín, r.v. 2004.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř pro 16, 2009 16:57

hvízdání je od řemene pohonu agregátů nebo od řemenice kliky,pokud je dělená.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř pro 16, 2009 19:47

Klinak (=remen prislusenstva = remen agregatu) sa zvykol namazat suchym klasickym mydlom (FA rulez :wink: ), a bol pokoj od piskania, alebo ako vravi Kuno treba jeden z remenov silnejsie napnut. Aj nam to robi teraz v zime, kym sa remen trochu zahreje, a okrem mna este kazde tretie auto rano :wink:
Mozno to piskanie by ani nerobil sam remen a jeho slabsie napnutie, ale prave zatuhnutie maziva v jednom z koliecok komponentov remena prislusenstva (napinak, vodiaca kladka, altik). A tym ze je dane koliecko este stuhnute, chudak remen sa po nom len smyka a pisti, kym sa to zahreje.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » stř pro 16, 2009 20:55

Ak pískanie neprestane ani po zohriatí môže to robiť remenica alternátora, ktorá keď sa rozsype vie narobiť peknú paseku :lol:
Naposledy upravil(a) lubosov dne pát říj 18, 2013 22:44, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 14 hostů