pravé přední kolo
Moderátor: Moderators General
pravé přední kolo
prosím o pomoc, při jízdě se mi nepravidelně stane, že mi začne skřípat pravé přední kolo, trvá to třeba 1 km, ale klidně i 10 km, myslel jsem, že jde třeba o kamínek zaseknutý o brzdy, ale tím to není, zkontroloval jsem brzdy, kotouče, disky... ( vše je půl roku staré ) a pořád nic. Když oddělám kolo a auto zvednu, tak je to v pohodě, při plynu nic neskřípe. Čím to může být? Díky
Ked to skripe, skus jemne pribrzdovat, ci sa nieco zmeni. Prve by som podozrieval tazko iduce plavajuce strmene prednych kotucovych brzd na vodiacich kolikoch - poskodene manzetky.
Stava sa, ze brzdy skripu pri urcitych kombinaciach vyrobcov kotucov a platniciek - nevadi ze oboje su nove, mozu skripat.
Automechanici zvyknu hrubym pilnikom zrazit hrany kolom dokola celej platnicky a vyskusat ich volny pohyb po vlozeni na miesto do strmena brzdy. Ak idu tazko, pribrusia aj tie vodiace kovove vybezky na nosnom "plechu" platnicky. Niektori davaju na kovove stycne plosky platnicka-strmen teploodolnu medenu pastu.
Stava sa, ze brzdy skripu pri urcitych kombinaciach vyrobcov kotucov a platniciek - nevadi ze oboje su nove, mozu skripat.
Automechanici zvyknu hrubym pilnikom zrazit hrany kolom dokola celej platnicky a vyskusat ich volny pohyb po vlozeni na miesto do strmena brzdy. Ak idu tazko, pribrusia aj tie vodiace kovove vybezky na nosnom "plechu" platnicky. Niektori davaju na kovove stycne plosky platnicka-strmen teploodolnu medenu pastu.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Moze, ale lozisko by sa malo dat preverit tak, ze silno zatocis kolesom ked je predok zdvihnuty. Malo by sa otacat uplne nehlucne.
Ked uz bude predok (bezpecne) zdvihnuty, skus silno s kolesom kyvat vo vsetkych rovinach ci niekde nie je nejaka vola.
A este skus na zdvihaku prednymi kolesmi otacat v plnom rejde, ci nepostrehnes nejaky pazvuk.
Este su tam homokineticke klby (pozri aspon ci nie je poskodena gumova manzeta) a axialne loziska (otoce) prednych tlmicovych vzpier McPherson, ale oboje by sa malo prejavovat inak.
Ked uz bude predok (bezpecne) zdvihnuty, skus silno s kolesom kyvat vo vsetkych rovinach ci niekde nie je nejaka vola.
A este skus na zdvihaku prednymi kolesmi otacat v plnom rejde, ci nepostrehnes nejaky pazvuk.
Este su tam homokineticke klby (pozri aspon ci nie je poskodena gumova manzeta) a axialne loziska (otoce) prednych tlmicovych vzpier McPherson, ale oboje by sa malo prejavovat inak.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Díky, ono to neskřípe trvale, jen jak se točí kolo, takže je to takové SKŘÍP, SKŘÍP, SKŘÍP - takový ostrý pronikavý zvuk, než jsem měnil kotouče a destičky, tak staré kotouče byly rezavé a odpadávající kousky rzi se asi dostaly mezi kotouč a destičku a skřípaly také, pak jsem to vymněnil a byl klid ( asi půl až třičtvrě roku ) a teď to začalo znovu i když kotouče i desky jsou OK
Jen tak na okraj,zkusil jsi jak ti funguje brzd.píst?Když chytneš za třmen a jako s ním zahýbeš,měl by jít stlačit-povolí obl.od kotouče.A když zmáčkneš brzd.pedál a pustíš,musí být kotouč volně otáčívý.Jestli jsou destičky silněji na kotouči,tak musíš píst rozhýbat.Taky očisti dráhu destiček v držáku.Jestli destičky jsou těsný,tak je dopiluj tak,aby měly ve vedení vůli cca do 1mm.Při brzdění se zahřívají a v případě,že jsou natěsno,zůstávají viset a pak pískají.mirfia píše:Díky, ono to neskřípe trvale, jen jak se točí kolo, takže je to takové SKŘÍP, SKŘÍP, SKŘÍP - takový ostrý pronikavý zvuk, než jsem měnil kotouče a destičky, tak staré kotouče byly rezavé a odpadávající kousky rzi se asi dostaly mezi kotouč a destičku a skřípaly také, pak jsem to vymněnil a byl klid ( asi půl až třičtvrě roku ) a teď to začalo znovu i když kotouče i desky jsou OK
Dodatek:nemaž vedení destiček,mám s tím špatnou zkušenost zachytává se pak prach a můžou zalehnou.Vedení pro třmen-ty tyčky pod pracovkama ty namaž a musí jít pěkně posunovat.
Renault Scenic 1,9 dTI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů