Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
OndřejCZ86
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 06, 2025 15:43

Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od OndřejCZ86 » pon říj 06, 2025 15:55

Dobrý den přeji všem příznivcům tohoto auta. Jsem odkázán zde požádat prosím o radu všechny uživatele, kteří se vyznají v této francouzské krásce :). Seděl jsem dnes ve stejné thalii 1.2 55 kw a musím říci, že reakce na plyn/výkon byl znatelně lepší, živější vůz, a to přitom dopřeji své thalii pravidelně i vyšší otáčky po zahřátí motoru. Taktéž nemám starý benzín, do měsíce ani ne vždy vyjezdím a přidávám VIF už přes rok. Vůz, sic mám 4 roky, stále se na něm učím něco nového.
Nevíte, jestli výměna zapalovací cívky (1 pro všechny 4 kabely společná) by mohla tento rozdíl vymazat a zároveň mi cuká motor kolem 2100 otáček při každé rychlosti a zapalovací kabely jsem už vyměnil pár týdnů nazpět. Škrtící klapka má jen slabý film na sobě, takže tím to snad nebude...vzduchový filtr je vesměs jen rok starý/nový a ještě jsem si všiml, že sací koleno je trochu děravé, ale bylo mi řečeno že kobercovka to napraví a že tím to nebude...svíčky jsou 2 roky staré jenom, takže tam bych též neviděl problém... :D , snad, hodně čtu a i se ptám po známých, ale s tímto nikdo zkušenost nemá. Tak proto ještě jednou, prosím, poraďte. :?:


PS 1 Doufám, že to píši do správné sekce, jinak se moderátorům omlouvám případně. :shock:

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5752
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od kotasekh » pon říj 06, 2025 19:31

Zapalovaci civku bych neobvinoval. Pokud motor pokuckava, je nekde problem. Zalezi, kolik to ma najeto. Muze byt stara lambda sonda, muze kecat nejake cidlo, muzou byt pricpane vstrikovace… A taky to muze byt zajeto na kloboucka, tzn. pomalu a nizke otacky, takove motory pak byvaji vesmes linejsi a slabsi, ale zase pry vydrzi delsi najezd ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

OndřejCZ86
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 06, 2025 15:43

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od OndřejCZ86 » úte říj 07, 2025 07:17

Problém by ale dělala pouze ta sonda (lambda), před katalyzátorem nebo i za ním? A ještě mě napadlo, senzor tlaku (MAP) či senzor teploty? Podotýkám že jsem ale před měsícem měl diagnostiku a tam se nic, opravdu žádné chyby neukazovaly.
Nemůže být jen ten konektor na sondě špatný? Potažmo jak ho vyčistit bezpečně?
Snažím se přijít na to, co je nejlevnější (zároveň ale nechci koupit no name značku) možnost z těch 4 jmenovaných, a od něčeho začít a zkoušet.
Naposledy upravil(a) OndřejCZ86 dne úte říj 07, 2025 07:36, celkem upraveno 1 x.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5752
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od kotasekh » úte říj 07, 2025 09:11

Sonda pred katem, ta ridi smes. Ta za katem vice mene jen kontroluje ucinnost katu. Ta pred katem na zivotnost asi 100 az 150k km, pak zacne ponekud kecat, a motor pak jede na ne uplne idealni smes, prestoze je lamda krasne 1. Ad diagnostika - na diagnostice se nehledaji chyby a nevycita pamet zavad, to umi “kazdy blbec”, ale sleduji se hodnoty rozsahu cidel a jejich zmeny za ruznych podminek. Chybu by diagnostika vyhodila pouze v pripade, ze nema z cidla zadne hodnoty nebo jsou hodnoty mimo rozsah. Ale pokud treba cidlo teploty hlasi, ze namerilo 10°C, prestoze venku je 35°C, diagnostika to nema jak poznat a cidlo je dle ni v poradku.
Vymenovat dily naslepo je blbost. Ale jestli na tom trvas - zacal bych tema svickama, z vyroby tam byly champion nebo bosch, viz ZDE. Kabely jsi uz menil, tak pak tedy tu civku (opet nejlepe asi bosch). No a kdy ani to nepomuze, tak tu prvni lambdu. No a pak mas MAP senzor, a vlastne cely zbytek motoru ;). Jeste kompresni tlaky a serizeni vule sacich a vyfukovych ventilu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

OndřejCZ86
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 06, 2025 15:43

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od OndřejCZ86 » úte říj 07, 2025 11:22

Já se teď zeptám opravdu blbě...
Jakožto student (pro přiblížení situace), si nemohu naráz pořídit všechny součástky a vše vyměnit...proto stále přemýšlím, pro kterou se rozhodnout 😅, cívku si zvládnu vyměnit sám, věřím tomu, však tam jsou jen šrouby vesměs...plus i si zapamatuji, který kabel šel do jaké zdířky a pak do jakého válce...nebo je tam třeba si dát ještě na něco pozor?
Půjdu do toho Bosch, jelikož NKG je prý lepší pro japonské vozy (netuším, jen co jsem slyšel, ale třeba by to bylo bezproblémově kompatibilní).

U těch svíček jak byly měněny před cca 2 lety, byly od Bosch a tak tam bych to nechal tak... uznávám, vařím z vody bez diagnostiky a bez znalosti rozsahů hodnot, ale snažím se jít heuristicky cestou nejmenšího odporu a tudíž nejrychleji a nejefektivněji. Stačí nějaký případně otřít konektor u té lambda sondy? Nebo to nestačí a v případě špatného kusu to nic nezmění?

Spotřeba mi stoupla jen o pár desetin litru (max o 0.4/100km), což může být i mým svižnějším stylem jízdy. Myslím že jen jednou jsem cítil i pach benzínu v kabině auta, ale to mohla být náhoda či spousta okolností naráz.

Omluvte, pokud moc "špekuluju", ale snažím se co nejvíce pochytit.

Motor je D4F G7 pro upřesnění (jestli to hraje z hlediska nějakých častých neduhů roli).

A děkuji za Váš čas!
Vážím si toho.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5752
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od kotasekh » úte říj 07, 2025 13:00

Nejlepsi nizkorozpoctove reseni je elm327 diagnostika z ciny a pyclip software, viz tema ZDE. A az si zprovoznis diagnostiku, tak muzes konecne kouknout sam a kdykoliv, co presne se s motorem deje. Muze tam byt detekce vynechavani zapalovani, pripadne uvidis adaptace smesi. Cisteni lambdy nepripada v uvahu, jedine novou - ale to opet pouze pokud je starsi jak 150 000 km. Zatim teda nic nemen, zprovozni si diagnostiku a casem se to vsechno naucis a pochopis, ze jsi schopny si temer vse udelat jednoduse sam a ze youtube je kamarad ;).
A jeste teda dej info, kolik to ma najeto, jak je to stare a kdo to zajizdel - jestli jsi to totiz koupil po dedovi, tak pocitej s tim, ze motor bude takovy tupejsi a slabsi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

OndřejCZ86
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 06, 2025 15:43

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od OndřejCZ86 » úte říj 07, 2025 14:00

90 tkm téměř, zajížděl to do 45 tkm pán kolem 50-ky, resp. i jeho žena občas. Z roku 2011.

KaJe
Advanced member
Příspěvky: 289
Registrován: sob srp 31, 2019 01:40

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od KaJe » úte říj 07, 2025 16:20

Už to tu padlo, já bych se fakt mrknul na ty ventily. Pochybuji že to někdy někdo dělal, 90 tisíc km je už celkem dost.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009

OndřejCZ86
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon říj 06, 2025 15:43

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od OndřejCZ86 » čtv říj 09, 2025 13:46

Tak OBD 2 ELM 327 jsem zkoušel a nefungovalo mi, resp. se to pořád odpojovalo, takže asi to nechám tak a motor častěji protočím😄, ale max 5000 otáček

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5752
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zapalovací cívka - Thalia II 1.2 55 kw

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 09, 2025 15:34

Tak jestli se budes tak moc snazit, tak toho moc nevyresis nebo to bude drahe ;). U elm327 zalezi na verzi cipu, nejlepe 1.5, vse by ale melo byt vypsane v tom odkazu, co jsem daval. A obd elm327 se urcite neodpojoval, to je hardware, odpojil se ti mozna software, o kterem uz bohuzel nepises. Sw pouzij pyclip, opet viz odkaz, co jsem dal.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů