Chytré dobíjení
Re: Chytré dobíjení
Tak jsem minulý týden byl donucen vyměnit baterii, vydržela skoro 4 a třičtvrtě roku, ze dne na den byla kaput, pak jsem jí sice na chvíli oživil, ale jen než dorazí nová, když sem jí vyndal tak jsem na ní naměřil jen 10,5 V, bylo div že ještě vůbec startovala..., předchozí baterie měla zhruba půl svého života zapojený IBS konektor, nyní sem IBS už nezapojoval, tak uvidím jak dlouho vydrží teď.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Techno - rv. 01/2025, iron blue
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021 - prodáno
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021 - prodáno
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Re: Chytré dobíjení
tak po 4a trištvrte roku to batéria pomaly vzdáva...
jazdil som so zapojeným IBS konektorom a len vypínal start stop
viete poradiť ako to je s výmenou akumulátora ?
dá sa to doma, či je treba nejakú konfiguráciu v servise ?
aké máte skúsenosti ?
jazdil som so zapojeným IBS konektorom a len vypínal start stop
viete poradiť ako to je s výmenou akumulátora ?
dá sa to doma, či je treba nejakú konfiguráciu v servise ?
aké máte skúsenosti ?
Re: Chytré dobíjení
Práce na pár minut doma před barákem, servis nebo nějaká konfigurace nebyla třeba.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Techno - rv. 01/2025, iron blue
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021 - prodáno
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021 - prodáno
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.
Re: Chytré dobíjení
S odpojeným IBS jezdím už dobře přes 4 roky, baterie je v provozu celkem 6 let a vše je v naprostém pořádku. Napětí 12,7V drží i při delším odstavení vozu, cca na 14dní, déle jsem to nezkoušel. Za jízdy je napětí v palubní síti učebnicových 14,4V, po delší jízdě a nabití akumulátoru klesne na 14V a drží, což je naprosto ideální stav.
Na garančce určitě baterii nijak extra nekontrolují. Byť má víčka na dolití destilky, je baterie považována za bezúdržbovou a tudíž jí servis nedolévá. Doma to však člověk snadno zvládne, viz foto v mém úvodním příspěvku. Nicméně po odpojení IBS jsem zatím neměl potřebu baterii dolévat.
Proklemováním kontaktu na kapotě, se u Clia IV zruší jen StopStart, chytré dobíjení zůstává v činnosti. Odpojením IBS se zruší jak StopStart, tak chytré dobíjení. Jediné bezvýznamné mínus je, že odpojení IBS způsobí textovou hlášku o deaktivaci StopStartu na displeji palubní desky. Kliknutím do tlačítka pravé páčky hláška zmizí.
Na garančce určitě baterii nijak extra nekontrolují. Byť má víčka na dolití destilky, je baterie považována za bezúdržbovou a tudíž jí servis nedolévá. Doma to však člověk snadno zvládne, viz foto v mém úvodním příspěvku. Nicméně po odpojení IBS jsem zatím neměl potřebu baterii dolévat.
Proklemováním kontaktu na kapotě, se u Clia IV zruší jen StopStart, chytré dobíjení zůstává v činnosti. Odpojením IBS se zruší jak StopStart, tak chytré dobíjení. Jediné bezvýznamné mínus je, že odpojení IBS způsobí textovou hlášku o deaktivaci StopStartu na displeji palubní desky. Kliknutím do tlačítka pravé páčky hláška zmizí.
Re: Chytré dobíjení
Mame Clio Grandtour GTline 120tce z roku 2013, bez start stopu. Auto zacala hlasit chybu dobijeni, objednal jsem novou baterii a vymenil ji, vubec jsem neuvazoval nad typem baterie a objednal obycejnou SLI baterii 74Ah.
No a auto dal pípá a hlasí chybu dobíjení, s vypnutým motorem je na baterce 12,7V po nastartování 13,7V, alternator tedy neco dává, s autem se dá bezproblémů jet, ale baterii nedobíjí.
Jelikož jsem objevil na kontaktu baterie cernou krabičku s dráty usuzuji že se tedy jedná o IBS a auto má chytré dobíjení, je možné že takto reaguje na to že nemá EFB baterii?
případně máte někdo nějaký tip co jiného by tomu mohlo být?
No a auto dal pípá a hlasí chybu dobíjení, s vypnutým motorem je na baterce 12,7V po nastartování 13,7V, alternator tedy neco dává, s autem se dá bezproblémů jet, ale baterii nedobíjí.
Jelikož jsem objevil na kontaktu baterie cernou krabičku s dráty usuzuji že se tedy jedná o IBS a auto má chytré dobíjení, je možné že takto reaguje na to že nemá EFB baterii?
případně máte někdo nějaký tip co jiného by tomu mohlo být?
Renault Clio IV Grandtour GT 2013
Renault Espace IV 2006 2.fáze initiale
Renault Laguna Grandtour II 2003 initiale
Renault Laguna 1.8 16V RXT 1999
Renault Twingo 1993
Renault 4CV
Renault Espace IV 2006 2.fáze initiale
Renault Laguna Grandtour II 2003 initiale
Renault Laguna 1.8 16V RXT 1999
Renault Twingo 1993
Renault 4CV
-
magadafagada
- Experienced member
- Příspěvky: 786
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chytré dobíjení
EFB nebo AGM baterie je pro vysoké zatížení, není důvod proč by mělo auto poznat jaký typ baterie je připojen. obyčejná baterka maximálně půjde rychle do kopru.Quido píše: ↑úte srp 12, 2025 15:08Mame Clio Grandtour GTline 120tce z roku 2013, bez start stopu. Auto zacala hlasit chybu dobijeni, objednal jsem novou baterii a vymenil ji, vubec jsem neuvazoval nad typem baterie a objednal obycejnou SLI baterii 74Ah.
No a auto dal pípá a hlasí chybu dobíjení, s vypnutým motorem je na baterce 12,7V po nastartování 13,7V, alternator tedy neco dává, s autem se dá bezproblémů jet, ale baterii nedobíjí.
Jelikož jsem objevil na kontaktu baterie cernou krabičku s dráty usuzuji že se tedy jedná o IBS a auto má chytré dobíjení, je možné že takto reaguje na to že nemá EFB baterii?
případně máte někdo nějaký tip co jiného by tomu mohlo být?
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. Po výměně tlumičů ve 175000km, je z toho úplně jiné auto....chip na 110kW
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Chytré dobíjení
Quido potíž je v řízení dobíjení, začal bych tím jednodušším, tedy přemostěním / odpojením té "chytré" hovadiny na silovém kabelu k baterce. Odpoj tenké řídící kontakty, zkus. Změř napětí na baterii při běžícím motoru po cca aspoň 20 minutách jízdy bez další zátěže (větrák, klima, světla..) a se zátěží. Pokud bude problém trvat, může být něco s řízením alternátoru. Kolik má nalítáno?
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů
