Chytré dobíjení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 185
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Tomlu » úte lis 08, 2022 13:47

Tak jsem minulý týden byl donucen vyměnit baterii, vydržela skoro 4 a třičtvrtě roku, ze dne na den byla kaput, pak jsem jí sice na chvíli oživil, ale jen než dorazí nová, když sem jí vyndal tak jsem na ní naměřil jen 10,5 V, bylo div že ještě vůbec startovala..., předchozí baterie měla zhruba půl svého života zapojený IBS konektor, nyní sem IBS už nezapojoval, tak uvidím jak dlouho vydrží teď.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Techno - rv. 01/2025, iron blue
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021 - prodáno
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

depo63
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: stř dub 25, 2018 03:15

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od depo63 » stř kvě 24, 2023 12:29

tak po 4a trištvrte roku to batéria pomaly vzdáva...
jazdil som so zapojeným IBS konektorom a len vypínal start stop

viete poradiť ako to je s výmenou akumulátora ?
dá sa to doma, či je treba nejakú konfiguráciu v servise ?
aké máte skúsenosti ?

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 185
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Tomlu » pon kvě 29, 2023 17:33

Práce na pár minut doma před barákem, servis nebo nějaká konfigurace nebyla třeba.
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Techno - rv. 01/2025, iron blue
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021 - prodáno
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

Uživatelský avatar
DYK77
Experienced member
Příspěvky: 567
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od DYK77 » úte srp 22, 2023 10:18

S odpojeným IBS jezdím už dobře přes 4 roky, baterie je v provozu celkem 6 let a vše je v naprostém pořádku. Napětí 12,7V drží i při delším odstavení vozu, cca na 14dní, déle jsem to nezkoušel. Za jízdy je napětí v palubní síti učebnicových 14,4V, po delší jízdě a nabití akumulátoru klesne na 14V a drží, což je naprosto ideální stav.

Na garančce určitě baterii nijak extra nekontrolují. Byť má víčka na dolití destilky, je baterie považována za bezúdržbovou a tudíž jí servis nedolévá. Doma to však člověk snadno zvládne, viz foto v mém úvodním příspěvku. Nicméně po odpojení IBS jsem zatím neměl potřebu baterii dolévat.

Proklemováním kontaktu na kapotě, se u Clia IV zruší jen StopStart, chytré dobíjení zůstává v činnosti. Odpojením IBS se zruší jak StopStart, tak chytré dobíjení. Jediné bezvýznamné mínus je, že odpojení IBS způsobí textovou hlášku o deaktivaci StopStartu na displeji palubní desky. Kliknutím do tlačítka pravé páčky hláška zmizí.
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

Quido
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: ned dub 19, 2009 21:58
Bydliště: Praha

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Quido » úte srp 12, 2025 15:08

Mame Clio Grandtour GTline 120tce z roku 2013, bez start stopu. Auto zacala hlasit chybu dobijeni, objednal jsem novou baterii a vymenil ji, vubec jsem neuvazoval nad typem baterie a objednal obycejnou SLI baterii 74Ah.
No a auto dal pípá a hlasí chybu dobíjení, s vypnutým motorem je na baterce 12,7V po nastartování 13,7V, alternator tedy neco dává, s autem se dá bezproblémů jet, ale baterii nedobíjí.
Jelikož jsem objevil na kontaktu baterie cernou krabičku s dráty usuzuji že se tedy jedná o IBS a auto má chytré dobíjení, je možné že takto reaguje na to že nemá EFB baterii?
případně máte někdo nějaký tip co jiného by tomu mohlo být?
Renault Clio IV Grandtour GT 2013
Renault Espace IV 2006 2.fáze initiale
Renault Laguna Grandtour II 2003 initiale
Renault Laguna 1.8 16V RXT 1999
Renault Twingo 1993
Renault 4CV

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 786
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od magadafagada » úte srp 26, 2025 10:37

Quido píše:
úte srp 12, 2025 15:08
Mame Clio Grandtour GTline 120tce z roku 2013, bez start stopu. Auto zacala hlasit chybu dobijeni, objednal jsem novou baterii a vymenil ji, vubec jsem neuvazoval nad typem baterie a objednal obycejnou SLI baterii 74Ah.
No a auto dal pípá a hlasí chybu dobíjení, s vypnutým motorem je na baterce 12,7V po nastartování 13,7V, alternator tedy neco dává, s autem se dá bezproblémů jet, ale baterii nedobíjí.
Jelikož jsem objevil na kontaktu baterie cernou krabičku s dráty usuzuji že se tedy jedná o IBS a auto má chytré dobíjení, je možné že takto reaguje na to že nemá EFB baterii?
případně máte někdo nějaký tip co jiného by tomu mohlo být?
EFB nebo AGM baterie je pro vysoké zatížení, není důvod proč by mělo auto poznat jaký typ baterie je připojen. obyčejná baterka maximálně půjde rychle do kopru.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. Po výměně tlumičů ve 175000km, je z toho úplně jiné auto....chip na 110kW
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2252
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Chytré dobíjení

Příspěvek od Dawes » úte zář 23, 2025 10:33

Quido potíž je v řízení dobíjení, začal bych tím jednodušším, tedy přemostěním / odpojením té "chytré" hovadiny na silovém kabelu k baterce. Odpoj tenké řídící kontakty, zkus. Změř napětí na baterii při běžícím motoru po cca aspoň 20 minutách jízdy bez další zátěže (větrák, klima, světla..) a se zátěží. Pokud bude problém trvat, může být něco s řízením alternátoru. Kolik má nalítáno?
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů