čierny dym a strata výkonu
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
čierny dym a strata výkonu
zdravím mám taký problém mám clio 1.5 dci 48kw rok 2003 a začalo dymiet na čierno už od nízkých otáčok za studena prví štart ked sa rozbieham tak má zvykom potrhávat aj zadymí ale potom ked počas dna štartujem aj viac krát tak to nepotrháva ale dym ostane vždy na každej rýchlosty a ked sa ledva dostanem na 90km/h tak ma to obmedzí klesne rýchlost na 80km/h a potom je už problém sa dostat zase na 90 plynový pedál akoby stvrdol je tam vela veci nových už neviem čo pozriet škoda to dat na vrakovisko ked to má len 196 000 diagnostika nenašla žiadnu chybu
Re: čierny dym a strata výkonu
Pokud diagnostika nenasla zadnou chybu, tak je potreba vyhodit cloveka, co ji neumi ovladat
. Moc nafty nebo malo vzduchu. Ziva data z diagnostiky prozradi vice. Je treba hlidat tlak a teplotu vzduchu v sacim potrubi, kontrolovat tlak turba oproti ocekavanemu, zjistit korekce vstrikovacu, atd. To vse diagnostika umi.

ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: čierny dym a strata výkonu
len to je mechanické turbo tam sa ako dá pozriet tlak ? vstreky a čerpadlo bolo pred rokom repasované a tankujem len shell turbo je nissens rok staré filtre dávam len originál aj plavák v nádrži už je nový originál to auto mám 2 roky a stále len niečo mením dávam bud originál alebo najlepšiu kvalitu diely a furt sa dačo pokazí
nemože robit neplechu aj tá hadica od turba čo ide do egr alebo tá plechová rúrka z pod egr do motora ? egr je nové menené pred 3 dnami všetko čo sa dalo sme vyčistili a nemám váhu vzduchu mám len snímač plniaceho tlaku vzduchu a snímač teploty nasávaného vzduchu

Re: čierny dym a strata výkonu
Může to dělat i blbě nasazená hadice nebo díra v nějakym husim krku. Jak píše Kotashek, je blbá směs. Pokud máš zásadní díly "nové", jako nejjednodušší a nejlevnější první krok je důkladně prohlídnout věci, co jsou pod kapotou. Pak je čas na diagnostiku a pak na výměny. V tomhle pořadí. Různejch nadivoko pořizovanejch a měněnejch dílů je tady plný fórum, bez relevantních dat je to většinou jen vyhazování peněz.

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: čierny dym a strata výkonu
dnes som mal pozičané originál senzory a problem zostal tak som objednal original imperium či imperial každý to inak volá saciu hadicu tá stará už čudne vyzerá tak uvidíme preto som tie senzory najprv pozičal od jedného čo ich ma plno až potom som uvažoval o kúpe ale aspon viem že ich netreba kupovat a neake eurá sa ušetria príde tá hadica od turba do egr ale nemal by som už vymenit aj tú od filtra do turba ? a všimol som si že mam dva rovnaké snímače na teplotu nasávaného vzduchu na tých dvoch hadiciach čo som tu písal je to normálne a potrebne aby tam boli dva ?
Re: čierny dym a strata výkonu
Nejdřív si ji důkladně prohlédni. Pokud není poškozená, nevidím důvod měnit.
Ad EGR, na jiném autě s V6 turbodieselem mi v začátcích měnili trubku od EGR ventilu, byla dvouvrstvá a ta vnitřní vrstva se jakoby nafoukla dovnitř, takže výrazně škrtila průchod vzduchu / plynů. Prý to mávalo s emisema a výkonem... no u 2,5t lehkýho a 200k slabýho auta těžko poznat, ale u malorážky typu 1.5 dCi by to mohlo mít vliv. V principu by tenhle druh závady měl jít vyčíst z live dat diagnostiky - rozdíl tlaků oproti očekávané hodnotě (tady jsme zase u toho, že diagnostiku musí dělat někdo, kdo ví a zná, ne jen někdo, kdo si koupil nějakou krabičku a stáhnul software).
Ad EGR, na jiném autě s V6 turbodieselem mi v začátcích měnili trubku od EGR ventilu, byla dvouvrstvá a ta vnitřní vrstva se jakoby nafoukla dovnitř, takže výrazně škrtila průchod vzduchu / plynů. Prý to mávalo s emisema a výkonem... no u 2,5t lehkýho a 200k slabýho auta těžko poznat, ale u malorážky typu 1.5 dCi by to mohlo mít vliv. V principu by tenhle druh závady měl jít vyčíst z live dat diagnostiky - rozdíl tlaků oproti očekávané hodnotě (tady jsme zase u toho, že diagnostiku musí dělat někdo, kdo ví a zná, ne jen někdo, kdo si koupil nějakou krabičku a stáhnul software).

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: čierny dym a strata výkonu
je to normálne mat pod sebou dva rovnaké snímače ? to clio je dovoz taliansko tak žeby tam to mali inak ? https://snipboard.io/14NILV.jpg
Re: čierny dym a strata výkonu
není jedno na tlak/objem a druhé na teplotu? Clio nemám nějak zvlášť prolezlé tak jen hádám. Každopádně dvě identická čidla na jednom místě... je skoro moc. Budou to snímače různých veličin

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: čierny dym a strata výkonu
vymenil som trubku od turba do egr za originál imperium a výkon sa trochu zlepšil ale čierny dym ostal aj obmedzenie pri 90km/h nemôže to robit egr že nie je originál ale denckermann ? aké tam ide vlastne ako originál delphi pierburg či valeo ? lebo ked som auto kupil dali sme nové neaké snr a to vydržalo len 2 roky zabudol som pozriet to staré original aký bol výrobca a v pondelok idem na diagnostiku konečne budú mat na mna čas som zvedaví aké chyby nájdu
Re: čierny dym a strata výkonu
Výrobce vždycky záleží na zrovna nasmlouvané zakázce pro konkrétní serii, stejně jako u ostatních dílů pro ostatní auta. Na původní osazení bych tipoval Valeo nebo Delphi.

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: čierny dym a strata výkonu
tak egr to nie je vstreky prišli dnes po kontrole jeden bol upchatý auto ide lepšie ale čierny dym zostal ale menej ale skúsim či to po týždni nezmizne ale je čudné že len ked tam sú originál IMA kody tak auto ide ale ked sa dajú tie na vstrekoch tak stále svieti kontrolka žhavenia a nereaguje auto na plyn kde môže byt chyba ? alebo to bude tým že nebola použitá profi diagnostika ? a že ten vstrek upchalo niečo z palivového filtra pravdepodobne vtedy tam bol deckermann teraz mám delphi ale nastaštie nenašli pilinky aj čerpadlo bolo repasované pred rokom ako vstreky ale je v poriadku aspon neaká dobrá správa 

Re: čierny dym a strata výkonu
už robil niekto dekarbonizáciu na takomto motore a oplatí sa to ? ak áno nepoznáte neaku firmu ktorá to vie a nachádza sa senec a okolie kde som ja ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů