Trhanie autom pri jazde, motor 1,3 TCE 140KW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
Plesatec
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 17, 2019 08:32

Trhanie autom pri jazde, motor 1,3 TCE 140KW

Příspěvek od Plesatec » ned črc 28, 2024 16:31

Ahojte, skúste niekto poradiť.
Renault Kadjar 1,3 TCe 103Kw, cca 108000km
Počas jazdy sa mi stalo, že pri rýchlení do kopca my začalo trhať celým autom, pričom otáčky na otáčkomery skákali hore dolu o cca. 200 otáčok. Chvíľu cca. 2-3 sekundy to tak poskakovalo, potom akoby sa chytil a už normálne zrýchlil a motor išiel normálne. Prejavovalo sa to najmä pri otáčkach 1700-2300. Moc som to neriešil, myslel som že som natankoval nejaký zlý benzín. Toto skákanie auta a otáčok sa nepravidelne opakovalo aj po natankovaní iného benzínu, začal som pridávať aj VIF aditívum do benzínu. Opakuje sa to stále najmä pri zrýchľovaní, ale už som si všimol malé chvenie ručičky otáčkomera a nekľudné auto aj pri jazde na tempomat okolo 2000 otáčok. (6 stupeň 94km/h) Pri jazde na diaľnici 130km/h tempomat cca.2850 otáčok ide motor bez zakolísania. Skákanie sa prejavuje najmä pri zohriatom motore.
Išiel som do autorizovaného servisu, diagnostika nemala zaznamenanú žiadnu chybu, robili vraj nejaké testy a údajne prehrali software v riadiacej jednotke vstrekovania. Čakal som tam asi 4 hodiny, samozrejme to nepomohlo. Skákanie, cukanie, chvenie sa prejavuje stále.
Potom som išiel cez Kremnické bane, ako na splašenej koze. Keď držím otáčky nad 2500 tak ide celkom v pohode. Keď som dlhšie nútený ísť okolo tých 2000 otáčok, tak sa mi už niekoľko krát stalo že sa rozsvietil oranžový kľúč a vypísalo: skontrolujte start stop system, skontrolujte ESC, skontrolujte vstrekovanie, skontrolujte brzdový systém, skontrolujte systém rozjazdu do kopca. Všetky poruchy po odklikaní cez OK zmiznú, po čase zhasne aj oranžový kľúč. Motor nezhasne auto ide stále ďalej, akurát ak mám pustený tempomat tak ho vypne. Tieto poruchy sa zopakovali asi 3 krát. Keď som konečne vyšiel na R1 dal som 130, tempomat a auto išlo bez problémov.
Potom som navštívil servis u nás v meste neautorizovaný, chlapík spravil diagnostiku, našiel problémy na druhom a treťom valci. Vymenili sa sviečky ale stále to nepomohlo. Vraj vynecháva druhý valec. S tretím už problém nebol. Diagnostika vraj hlási nešpecifikovanú chybu na druhom valci. Vraj je možné že bude problém so vstrekovačom na tom druhom valci, bohužiaľ teraz budú mať dlhšiu dovolenku, tak mi dal aspoň aditívum na prečistenie vstrekovačov a uvidíme či to niečo pomôže, ale som dosť skeptický.
Ak ste sa niekto s niečím podobným stretol, skúste poradiť. Ďakujem
Prípadne nejakého fachmana čo by mi s tým mohol poradiť. Som z okresu Galanta.

Plesatec
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 17, 2019 08:32

Re: Trhanie autom pri jazde, motor 1,3 TCE 140KW

Příspěvek od Plesatec » ned črc 28, 2024 18:06

Dopĺňam že je to manuálna prevodovka.

dusan168
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř črc 12, 2023 22:15

Re: Trhanie autom pri jazde, motor 1,3 TCE 140KW

Příspěvek od dusan168 » sob kvě 03, 2025 10:08

Pozdravujem,chcem sa spytat ci sa ti podarilo vyriestit problem z trhanim motora,za kazdu radu budem vdacny

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2217
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Trhanie autom pri jazde, motor 1,3 TCE 140KW

Příspěvek od Dawes » ned kvě 11, 2025 17:01

Tipnul bych to na buď závadu na zapalování, nebo na dodávce paliva.
Takže zkontrolovat (otestovat / zkusit jiné) kabely, cívky, svíčky.
Pak samozřejmě otestovat vstřikovače a čidla tlaku paliva.
Je zajímavé, že se neuloží žádná chyba, protože cukání motoru znamená, že některý válec nepálí a tím pádem by auto mělo (musí) kompenzovat ztrátu výkonu a otáček, takže přinejmenším by mohly být uložené neobvyklé hodnoty regulace. Otázka je, zda umí kompenzovat jeden válec, nebo jen všechny najednou.
Natočit "live diagnostiku" - připojit nějaký klidně i levný OBD, stahnout vhodný program, zapnout záznam a vyrazit na cesty. Sledovat hodnoty množství paliva pro jednotlivé vstřiky v okamžiku, kdy se cukání objeví. Možná bych přidal impulzy pro zapálení válců, ať je přehled.

Pokud se chystají vyndavat / čistit / měnit vstřiky, nic se tím nepokazí. Nevím jak moc měníš filtry atd, ale vzhledem k těm biosr...čkám v benzínu a k nájezdu auta bych měnil s každou výměnou oleje (dělám to tak léta, všechny filtry na autě kroně automatu, který dostává komplet servis s každym 4. olejem v motoru). To čisticí aditivum asi situaci nezachrání, ale pokud se to zlepší, minimálně může nasměrovat hledání a odstranění příčiny. VIF do benzínu dávám do motorky několik let (aktuálně jedinej benzíňák co mám), frekvence nutnosti čištění svíček (dvojitej podtlakovej Mikuni karburátor) a jakýhokoliv zásahu je asi na 2/3 stavu před aditivem. Takže za mě dobrý.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Kadjar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů