Kontrolka pečeného kuřete + ESP

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
anicka
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv dub 17, 2025 19:11

Kontrolka pečeného kuřete + ESP

Příspěvek od anicka » čtv dub 17, 2025 19:36

Mám Clio III (2006), 1.6, 65 kW. Za jízdy začne blikat kontrolka pečeného kuřete. Po chvíli se rozsvítí kontrolka ESP a svítí + se rozsvítí kontrolka servisu. Vypnutí/zapnutí ESP tlačítkem na to nemá vliv. Auto akceleruje jako trabant a při zrychlování motor vydává zvuky jako trabant. Po vypnutí a znovu nastartování se kontrolky rozsvítí, pak zhasnou a po chvíli jízdy se rozsvítí nejdřív to pečené kuře a pak zbývající 2. Termín v servisu jsem dostala až 5. 5. :-(, asi bych do té doby s autem neměla moc jezdit, že?

Táta (jel se mnou v autě) říká, že mu to připadá jako kdyby šly jen 3 válce a byla vadná svíčka. Ale už mi v minulosti v servisu měnili 2 svíčky najednou (prý byly obě vadné) i 2 cívky motoru najednou (prý také obě vadné) a to sice v obou případech auto špatně akcelerovalo, ale neklepalo se jako trabant. A samozřejmě nesvítila kontrolka ESP (a dokonce nesvítilo ani pečené kuře ani žádná jiná kontrolka).

Zkusila jsem se dívat i na pojistky, většina pojistek má silně očazené špičky. Dá se nějak vizuálně poznat jestli jsou OK nebo musím na to vzít zkoušečku? Tip, jaké pojistky bych měla zkontrolovat, které by na to mohly mít vliv?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5683
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kontrolka pečeného kuřete + ESP

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 17, 2025 20:21

Pokud ma vetsina pojistek silne ocazene spicky, tak je nekde opravdu vazny problem a v motoru to fakt neni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2217
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Kontrolka pečeného kuřete + ESP

Příspěvek od Dawes » ned dub 20, 2025 14:00

Do pojistek je obvykle vidět, v každé je takový drátek tenčí než jsou jazýčky. Pokud je přepálený, je pojistka KO.
Obrázek

Svíčky a cívky jsou celkem spotřební záležitost, po nějakých kilometrech prostě odejdou. Svíčky se podle typu doporučuje měnit cca s každou druhou až čtvrtou výměnou oleje, cívky tak po 80-100tkm. A s nimi kabely, protože kabely a koncovky dostávají taky pěkně začouzeno. Nenapsala jsi po jaké době se měnily, takže pravděpodobně odešly na stáří. Jinak svíčky měnit vždy všechny najednou, totéž platí o cívkách.

A teď k tvé závadě: to, co popisuješ může mít hromadu příčin v drtivé většině neřešitelných doma rukou amatéra (myšleno v dobrym). Od elektroniky po už zmíněné svíčky, čidlo klepání asi taky bude dávat veselé hodnoty, vstřikování.... prostě nejlíp uděláš, když milý autíčko odcupitá do servisu, kde skutečně umí udělat diagnostiku na Renaultu (= ne sousedův zeťák garážník co dělá VOvce, FauFéčka a Báua). Závad bude asi víc najednou, takže se na to psychicky připrav. Můžeme tady sázet zaručené tipy, každý z vlastní zkušenosti, kdy se něco úplně jiného chovalo podobně.... ale bylo by to jen házení šutrů do vody a tvoji situaci tak jako tak vyřeší jen servisák.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host