Ahojte.
Na Mégane II mi nesvietili cúvacie svetlá. Chyba bola v snímači. Vymenil sa, cúvacie svetlá opäť svietia.
Odvtedy mi ale pri štartovaní hlási, aby som zaradil neutral (SELECT NEUTRAL), napriek tomu, že tam neutrál je. Musím vyšľapiť spojku, aby som naštartoval. Kedysi mi stačilo len zaradiť neutrál a naštartovať bez vyšlapenej spojky.
Otázka znie: Má to nejaký súvis s tým, že sa vymenil snímač cúvacích svetiel? Je to úplna náhoda, že odišiel snímač spojky presne v ten moment?
Viem, že na predfaceliftových modeloch Mégane II sa nedalo štartovať bez vytlačenia spojkového pedálu. Preto ma napadlo, či nie je senzor práve z predfaceliftu.
Vopred ďakujem.
Select neutral pri štartovaní, treba zošľapiť spojku
Moderátor: Moderators General
Select neutral pri štartovaní, treba zošľapiť spojku
Mégane II 1.5dci 2007 78kW n.1
Mégane II 1.5dci 2007 78kW n.2
Mégane II 1.5dci 2007 78kW n.2
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Select neutral pri štartovaní, treba zošľapiť spojku
Spínač světel je společný se spínačem neutrálu. Takže bude je vadný, nebo je to jiný typ spínače.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Select neutral pri štartovaní, treba zošľapiť spojku
Takto vyzerá senzor, ktorý som dostal:
https://ctrlv.sk/IYhp
Čiže tento spínač má na starosti jak spiatočné svetlá, tak polohu neutrálu?
https://ctrlv.sk/IYhp
Čiže tento spínač má na starosti jak spiatočné svetlá, tak polohu neutrálu?
Mégane II 1.5dci 2007 78kW n.1
Mégane II 1.5dci 2007 78kW n.2
Mégane II 1.5dci 2007 78kW n.2
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Select neutral pri štartovaní, treba zošľapiť spojku
Ano, přesně tak. Má tři piny. Podle typu vozů máš převodovku typu TL4001. Spínač má podle katalogu orig číslo 8200177718. Takže podle fotky je správný.
Funguje tak, že když je "uprostřed", čili tyčka do půlky zasunutá, jsou oba obvody rozpojené. Když je zasunutá úplně, spojí se jeden obvod, naopak když je tyčka úplně ven, spojí se druhý obvod. Teď úplně nevím, který má být na co. Ale ohmmetrem se dá funkčnost prověřit.
Klidně může být poškozený konektor nebo zlomený vodič ke spínači. Pak je obvod neutrálu přerušený a vůz si myslí, že je zařazená rychlost.
Funguje tak, že když je "uprostřed", čili tyčka do půlky zasunutá, jsou oba obvody rozpojené. Když je zasunutá úplně, spojí se jeden obvod, naopak když je tyčka úplně ven, spojí se druhý obvod. Teď úplně nevím, který má být na co. Ale ohmmetrem se dá funkčnost prověřit.
Klidně může být poškozený konektor nebo zlomený vodič ke spínači. Pak je obvod neutrálu přerušený a vůz si myslí, že je zařazená rychlost.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host