Potřeboval bych poradit.
Při jízde se začali ozývat zvuky jakoby od pravého kola. Původně jsem myslel, že mám defekt.
Při brždění jsme zjistil, že to jde od motoru. Po vypnutí motoru již nešel nastartovat.
Po odtažení do značkového servisu nakonec řekli, že nejde otočit motorem. A že je buď zadřený nebo v něm bude mechanická závada. A že nejlepší řešení bude, ať si koupím nové auto. Po pár dnech volal technik, že by měl o auto zájem, že by si jej ve volné čase opravil (a zdůraznil, že mě se to nevyplatí). Ale nabídl nižší cenu než na vrakovišti.
Jak je auto nepojízdné, moc nevím co teď s tím a zatím stojí ve značkovém servisu.
Poradíte pls?
Auto Renault Grand Scénic, 1,6 dci 96 kw, RV 2016. Nájezd 160.000 km. Celou dobu poctivě servisováno. Ještě v 2/2025 měněni tlumiče, tyčky stabilizátoru a pružiny na přední nápravě.
Zadřený motor?
Moderátor: Moderators General
Re: Zadřený motor?
Pokud neveris servisu, nebo mas podezreni na nefer jednani, nezbyde nez auto odtahnout do jineho na posouzeni. Takhle na dalku se tezko radi, jen spekuluje.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Zadřený motor?
Jo, přesně tak. Jenže teď dilema. Tenhle vůz má dneska na bazaru hodnotu cca 200 tisíc. Oprava bude nejspíš dost drahá. A co teď s tím? Jít do opravy jsou investice jak prase a značná míra rizika, jenže vyhodit to rovná se okamžitá ztráta dvou set tisíc korun.
Ona je otázka, co tomu vlastně může být. Jestli je to zadřené na klice, oprava je skutečně drahá, ovšem pokud by si to člověk opravil svépomocí, zas taková hrůza to není. Pokud ovšem je zadřený některý píst, je to na výměnu motoru, a to už se skutečně běžnému člověku nevyplatí. Motor koupíš na vrakovišti za 20-30 tisíc, výměna je práce na dva dny. Násob to tisícovkou za hodinu práce. A to navíc koupíš motor, o kterém nic nevíš, takže vlastně jdeš do obrovského rizika.
Ovšem závada může být v úplné něčem jiném, ono se samozřejmě zdaleka nemusí jednat přímo o zadření.
Chtělo by to někoho, kdo tomu hoví, aby to seshora prohlédl endoskopem, sundal vanu, zhodnotil míru poškození a odhadl škodu.
Ona je otázka, co tomu vlastně může být. Jestli je to zadřené na klice, oprava je skutečně drahá, ovšem pokud by si to člověk opravil svépomocí, zas taková hrůza to není. Pokud ovšem je zadřený některý píst, je to na výměnu motoru, a to už se skutečně běžnému člověku nevyplatí. Motor koupíš na vrakovišti za 20-30 tisíc, výměna je práce na dva dny. Násob to tisícovkou za hodinu práce. A to navíc koupíš motor, o kterém nic nevíš, takže vlastně jdeš do obrovského rizika.
Ovšem závada může být v úplné něčem jiném, ono se samozřejmě zdaleka nemusí jednat přímo o zadření.
Chtělo by to někoho, kdo tomu hoví, aby to seshora prohlédl endoskopem, sundal vanu, zhodnotil míru poškození a odhadl škodu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Zadřený motor?
a obratem to prodáš a minimalizoval jsi ztrátu i rizika.... a pak si to někdo koupí a bude nadávat na Renault jak je to špatné automarek230177 píše: ↑pát dub 11, 2025 16:17Motor koupíš na vrakovišti za 20-30 tisíc, výměna je práce na dva dny. Násob to tisícovkou za hodinu práce. A to navíc koupíš motor, o kterém nic nevíš, takže vlastně jdeš do obrovského rizika.

Pardon, jen jsem potřeboval dopsat i tuto možnost, kterou udělá většina lidí v této pozici, ale základ je diagnostika toho co tomu je a co je třeba opravit...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009
; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009

- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Zadřený motor?
Jo, bohužel i tohle se stává.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů