Núdzový režim P0638

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
tojaW
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 06, 2022 21:23

Núdzový režim P0638

Příspěvek od tojaW » pon bře 17, 2025 10:24

Dobrý deň, žiadam o radu. Mám Renault Thalia 1.2 16v, auto za jazdy niekedy hodí do núdzového režimu (max 3000 otáčok, minimálna odozva na plynový pedál), rozsvieti sa ikona motora a cievok, po vypnutí a zapnutí je auto zase v poriadku. Mám malú obd2 diagnostiku, ktorá ukazuje kód P0638, ktorý by mal súvisieť so škrtiacou klapkou.

Bolo menené:
Stará za úplne novú škrtiacu klapku
Potenciometer plynového pedála
Tesnenia okolo sacieho potrubia
Sviečky

Kontroloval som aj kabeláž a či sanie nie je prasknuté.

Neviem ako ďalej postupovať. Kde môže byť chyba. Problém sa začal prejavovať v zime. Nezáleží na tom či motor je zohriatý alebo hneď po štarte, do núdzového režimu sa prepne náhodne, väčšinou za jazdy.

Taktiež, auto znie inak, pravdepodobne deravé výfukové potrubie. Ale neviem či to s tým súvisí, keďže kód je skôr v oblasti sania.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5672
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od kotasekh » pon bře 17, 2025 11:08

Hele, ono to muze byt i neco uplne jineho… Na me 1.2 16V mi presne tento problem zpusobovala vadna autobaterie, kdy proste obcas bylo podpeti, pak nouzak, check engine a kontrolka elektriky, na diagnostice chyba klapky. Nastesti se k tomu pridaval i restart autokamery, ktery me tim padem privedl na myslenku problemu s napetim. Po vymene autobaterie vse v poradku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

tojaW
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 06, 2022 21:23

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od tojaW » pon bře 17, 2025 11:32

Ďakujem za odpoveď, keď som kontroloval baterku, tak mala napätie okolo 12v. Štartuje tiež v pohode. Nevylučujem to, len nechcem zase zbytočne kupovať ďalšie nové súčiastky. Tá vaša vadná baterka sa navonok správala normálne (napätie, štart)?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5672
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od kotasekh » pon bře 17, 2025 12:16

Presne tak, navenek fungovala dobre, starty v pohode, jen se obcas rozhodla, ze si asi na chvili zkratuje jeden clanek a pak zase hned zacne fungovat normalne ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » pon bře 24, 2025 22:08

Jak jsi pokročil v řešení závady? Bylo to tou baterkou?
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

tojaW
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 06, 2022 21:23

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od tojaW » stř dub 02, 2025 22:38

Baterkou to nebolo. Stáva sa to hlavne pri studenom motore v nízkych rýchlostiach, pravdepodobne pri vyššom zaťažení motora.

Všimol som si, že teraz na studenom voľnobehu dochádza k malým výkyvom okolo 100 otáčok a motor ma trochu drsnejší chod, zostáva v rozsahu +-1100 otáčok za minútu. Keď je motor zohriaty, beží normálne na voľnobeh pri nižších otáčkach bez výkyvov. Taktiež teraz nedávno, keď nastala táto závada, tak motor aj riadne klepal, predtým to nebolo také výrazné.

Pripojil som malý obd2 skener a skontroloval snímače. Short fuel trim je okolo 50% a Long fuel trim okolo 40%, takže mám podozrenie na únik podtlaku. Absolútny tlak v sacom potrubí ukazoval okolo 50 kPa (neviem v akom rozsahu to má byť).

Plánujem meniť tesnenie na kryte ventilov a vyčistiť rovno aj PCV ventil. Je tam netesnosť, uniká z tadiaľ olej. Neviem či to problém vyrieši, no na voľnobehu z tadiaľ počujem syčanie, keď stlačím hadicu blízko snímača MAP, syčanie prestane.

Dal som to aj do servisu, no keď som tam prišiel, mechanik to dal len na diagnostiku, vyčítal kód a uzavrel to tým, že je vadná škrtiaca klapka. Ani nenaštartoval auto a nesledoval ako sa správa. V inom servise hovorili, že už zopár takých Thalii mali a problém nevedeli vyriešiť. Čítal som aj srbské fóra ohľadom tejto chyby, kde jeden dokonca menil ECU, ale problém to nevyriešilo.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 06:39

No to jsem předpokládal, že baterka jako příčina bude málo pravděpodobná, i když občas možná.
Long korekce vyšší, než 20% je hodně špatně, ale je to indikace závadového stavu, takže se hodí k diagnostice.
První, co bych já udělal, odpojil bych obě hadičky od odvětrání klikovky a odvětrání nádrže. Samozřejmě něčím ucpat vstupy do sání.
Pak bych se znovu podíval na ty korekce.
Druhé, co bych udělal, odpojil bych MAP senzor a opět se podíval na hodnotu korekcí.
Long korekce se zapisuje do mapy jednotky až po nějakém časovém úseku, takže k okamžitému vyhodnocení bych spíš sledoval ty short korekce.
Toto samozřejmě předpokládá možnost sledování live dát na sériové diagnostice, ale to asi má dnes každá.
Jinak těch 50 kPa na volnoběh? No, už to je mi divný, že své zkušenosti na tomto motoru bych tam raději viděl něco kolem 30 kPa, samozřejmě při zavřené škrtící klapce.
Rozhodně bych se ale vyvaroval výměny čehokoliv bez transparentní identifikace závadového dílu a předčasné výkřiky nějakých čtenářů DTC kódů bez jakéhokoliv náznaku autotronické logiky bych ignoroval.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5672
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 03, 2025 09:03

S temi korekcemi - pozor na to, ale pokud si dobre pamatuji, tak stred korekci u thalie neni 0, ale prave tech 50 %.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 09:13

kotasekh píše:
čtv dub 03, 2025 09:03
S temi korekcemi - pozor na to, ale pokud si dobre pamatuji, tak stred korekci u thalie neni 0, ale prave tech 50 %.
Střed korekcí? Neslyšel jsem. Na Cliu s 1,2 16V mi korekce hází kolem 5%, na Thálii 1,4 16V nevím, ale co si pamatuju, bylo to kolem 10-12%.
Jako že jednotka na Thalii je z pravěku a místo nuly na ose X má jako 50, jo? To slyším poprvé.
No to schválně vyzkouším dneska, kolik mi to bude házet na Natálce.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 09:21

Jinak, ještě jedna věc. Občas si povídám s panem mistrem autotronikem z jednoho zapadlého učiliště a ten má Clip. Clip jsem nikdy neviděl live, ale nabídl mi, že to napíchne a že zkontrolujeme, zda všechny vstupy do jednotky z čidel jsou v předepsaných intervalech. To údajně Clip umožňuje standardně.
Takže pokud na diagnostiku k nějakým profesionálům, tak se zeptat, zda mají Clip. To by mělo stačit, protože pokud se zeptají, co to je, odjet a víc se neptat.
I tato základní diagnostika v podobě Clipu by mohla být jednou z možností.

Další věc, co mě napadla, nevím, ale mě v Cliu při výskytu chyby jednotka nahraje tzv. zmrazený data. Ty jdou vyčíst i obyčejnou sériovou čínskou diagnostikou, ELM to vyčte normálně. Zkoušel jsi tyto freeze data načíst?
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5672
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 03, 2025 09:22

Dost jsem to resil pri serizovani lpg, kdy korekce prozrazovaly sikovnost plynare. A fakt mam zafixovane, ze stred je 50, korekce od 0 do 100. Thalia II 1.2 16V, 2009. Hlavne kdyby byl stred nula a korekce by byla na 50, tak uz sviti check engine. Uz jsem na to dlouho nekoukal, tak snad se nepletu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 09:27

kotasekh píše:
čtv dub 03, 2025 09:22
Dost jsem to resil pri serizovani lpg, kdy korekce prozrazovaly sikovnost plynare. A fakt mam zafixovane, ze stred je 50, korekce od 0 do 100. Thalia II 1.2 16V, 2009. Hlavne kdyby byl stred nula a korekce by byla na 50, tak uz sviti check engine. Uz jsem na to dlouho nekoukal, tak snad se nepletu.
Ano, s tím svítícím MIL kuřetem máš pravdu, pokud jsou korekce přes možnosti řídící jednotky, tak to hodí kuře na palubku, to je fakt.
Vyzkouším, dám vědět večer.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

tojaW
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte zář 06, 2022 21:23

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od tojaW » čtv dub 03, 2025 10:34

Ďakujem za rady. Skúsim dnes aj odpojiť tie hadičky a otestujem aj MAP. Prípadne nájdem servis, kde maju CLIP. Nizšie posielam imgur album s nazbieranými screenshotmi, ktoré som spravil od doby, kedy sa chyba začala prejavovať. K screenshotom sú aj popisy. Link: https://imgur.com/a/obd2-diagnostika-TQf4T7w .

Check Engine Light svieti neustále kvôli chybe P0638, no raz za čas mi vyhodí aj kontrolku chyby elektroniky a motor vyskočí na 1700rpm, minimálna odozva na plyn - núdzový režim. Predtým neklepalo, naposledy keď sa chyba prejavila motor dosť klepal. Stačí vypnúť a zapnúť a motor ide normálne. Niekedy pár km, niekedy dosť dlhý čas. Všimol som si tiež, že keď narábam veľmi citlovo a plynule s plynom, tak mi do núdzaku ešte neprešiel. Taktiež vo vysokých rýchlostiach a vyšších otáčkach si myslím, že do núdzaku ešte neprešiel. Mám miesto, kde sa prepol už 2-3x. Je to pripojovák v meste na obchvat, ide sa do kopca, takže na motor je nápor.

Motor doteraz štartoval normálne, dnes ráno mi chvíľu zaklepal, potom navýšil otáčky na 1500 a potom išiel normálne na cca 1100 otáčkach.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 11:04

No hrozných chyb a dat. Ještě bych si tou diagnostikou vyjel grafický výstup lambdy 1 a lambdy 2. Lambda 1 by měla oscilovat na volnoběhu při uzavřené smyčce (Fuel systém = closed loop), lambda 2 naopak by měla být v lajně, u ní je dobré držet volnoběh maličko pod plynem, ta maká jen při nějakém zatížení.
Ono to takhle vypadá na nějaký big problém, ale podle mě to bude nějaká blbost, něco lže, ale ne pořád.
My jako amatéři můžeme zhruba otestovat výstupy čidel, můžeme si otestovat lambdy, v návaznosti na hodnoty lambda sond pak i katalyzátor.
Pak už musí nastoupit autotronik, který když neukáže nic mimo hodnoty Clip, tak vezme paralelní diagnostiku, napichá sondama čidla, která by mohla zlobit v daném problému a jde jezdit a nasimulovat chybný stav.
Pak si sedne ke grafům a analyzuje.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5672
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 03, 2025 12:35

Vidim, ze ty adaptace maji stred dle diagnostickeho sw - nekde mas ty fuel trimy kolem 50, nekde k nule.
A kostry se proverovaly? Kdyz je chyb vice, muze byt opravdu problem spise s napetim. Snimace polohy pedalu plynu ukazuji plynule a v poradku?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 12:44

kotasekh píše:
čtv dub 03, 2025 12:35
Vidim, ze ty adaptace maji stred dle diagnostickeho sw - nekde mas ty fuel trimy kolem 50, nekde k nule.
A kostry se proverovaly? Kdyz je chyb vice, muze byt opravdu problem spise s napetim. Snimace polohy pedalu plynu ukazuji plynule a v poradku?
Jo jo, přesně, taky bych to viděl na nějaký vakl někde. Snímač polohy plynu myslím psal, že měnil.
Ty chyby to hází úplně jak to jednotku napadne, jelikož někde něco nemá kostru nebo signalizační napětí.
Ze zoufalství bych postupně odpojoval konektory čidel, revidoval stav z hlediska oxidace, pro jistotu stříkal sprej na elektro kontakty či silikonovou vazelinu.
Důkladně bych si prohlédl kabeláž, a to i na spodku u lambda sondy. Viděl jsem už prodřený drát od lambdy pod krytem a dělalo to pěkný brikule.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1291
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Núdzový režim P0638

Příspěvek od czprava » čtv dub 03, 2025 12:48

Joooo, ještě jedna věc, nezapomeň projít všechny pojistky a změřit je, nikoliv jen vizuálně checknout. Tohle klidně může být nejakou ztrátou napětí či kostry v napájení jednotky, vlastní zkušenost a pěkně hořká.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů