Renault Megane IV

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 538
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od renault841 » úte zář 17, 2019 12:24

Z boku dveří, jak je zámek, je místo, kde lze vložit klíč a auto "nouzově" zamknout.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 591
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od suchojik » úte zář 17, 2019 12:44

niky79 píše:
úte zář 17, 2019 10:44
"- bezklicovy pristup by mel byt standartem - mechanicky klicem zamknu jen dvere u ridice. Nezkoumal jsem mechanizmus jak zamknout cele auto"

Co tim chces rici? To mechanicke zamykani je tam přece jen pro nouzove ucely, napr. vybiti dalkoveho ovladace. Jinak normalne tlacitkem na ovladaci.

Tlacitka /guma nad mikrospinaci/ jsou proskrabnuty - asi nejaka zena s drapy. Takze klic co strkam do zapalovani pouzivam i na odemknuti a zamknuti - to jsem mel za zakladni myslenku
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

viti2
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 10, 2019 14:04

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od viti2 » stř led 22, 2020 09:35

Ahoj, jdu s prosbou o radu ohledne noveho Megane :-)
Zacinam hledat auto, zadani je cca rodinny kombik, +-400 000kc, nove, benzin, 84+kW (tolik ma stary 1.6 Megane a beru to jako osvedcene minimum).
Dlouha leta mam ruzne Megane, zkusenosti celkem ok, takze klidne zustanu u Renaulta (orientacne jsem ted pokukoval po Opelu a Fiatu a nevidim tam na prvni pohled zadne extra vyhody pro prechod k jine znacce).
Jak je to s temi novymi 1.333 motory? Jake jsou s nimi zkusenosti? Predpokladam, ze mi bude stacit ta nejslabsi verze 85kW nebo je lepsi se ji vyhnout a priplatit?
Najezd mam cca 15kkm.
Nebo je lepsi se novym Megane vyhnout?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11538
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Šamša » čtv led 23, 2020 00:46

Můj známý udělal několik koleček autosalony škoda, VW, Renault, Fiat, Hyunday a nakonec převádl Hyu i30 kombi 1.4T-GDI, bezkonkurenčně nejlépe vybavený a i jízdně a prostorově. Před tím léta vlastnil LII. a prostorově nemohl zkousnout Meg IV.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Zdeněk ZsP
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 12, 2020 07:58

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zdeněk ZsP » čtv bře 12, 2020 08:15

Mám první týden Grandtoura s motorem 1,3 TCe 115 GPF. Vyměnil jsem ho za Fluence 2015 motor benzin 16 a zatím (200km) musím říci, že v první řadě výkon motoru s nízko položeným krouťákem je opravdu proti Fluenci o něčem jiném. Zatím jedu jen v „ záběhových „ otáčkách ale i tak se mi to líbí a navíc zase proti Fluenci není motor skoro slyšet. Takže (zatím) za mě spokojenost až se naučím s R-Link2, vypínat start stop a ostatní elektronickou výbavu, tak se začínám těšit na léto .

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11538
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Šamša » sob bře 14, 2020 14:34

Vypni start-stop nafurt propojením spínače kapoty. Hlavně nepropadnout pocitu, že je to "diesel" a nepodtáčet motor pod 2000 otáček, pokud není nutno (jízda z kopce, ustálená rychlost při projíždění specifických úseků).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Zdeněk ZsP
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 12, 2020 07:58

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zdeněk ZsP » sob bře 14, 2020 20:08

Je to moje první turbo, tak jsem opravdu rád za každou radu. Trochu jsem se bál to více vytáčet, protože "nápovědné šipky" na mě chtějí řadit hodně brzo, ale teď už na ně nekoukám a řadím, tak jak to cítím. A na tu kapotu taky kouknu, protože ten start-stop je někdy opruz. Tak ještě jednou díky.

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 295
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od berka79 » ned bře 15, 2020 08:43

Na nápovědné šipky se vykašli, řiď se vlastním rozumem. Pokud to je možné, tak je v menu vypni. Nízké otáčky motoru vadí víc než vysoké. Prostě se toho nijak neboj, nehledej v tom vědu a jakmile se motor pořádně ohřeje využívej jeho potenciál.Jinak ho časem zabiješ.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od auto-radce » pon bře 16, 2020 10:57

Rádce řazení vždy poslouchejte pokud Vám ukazuje šipku dolů, tedy podřadit. To je ve většině případů správná signalizace.
Pokud ukazuje šipku nahoru, ignorujte jej. Akorát to vede k podtáčení motoru.
Ideálem je se pohybovat kolem 2 000 otáček. To vždy auto vystřelí na sebemenší polechtání plynu (platí pro manuální převodovku).
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 295
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od berka79 » pon bře 16, 2020 18:51

Bohužel, z některých aut mám zkušenost, že i na podřazení upozorňuje šipka až ve velmi nízkých otáčkách v době kdy už by normální člověk dávno podřadil.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5672
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od kotasekh » úte bře 17, 2020 08:22

Vsak ano, to se nevylucuje. Kdyz ukazuje sipku dolu, vzdy poslechnout. Ne cekat, az ukaze sipku dolu. Protoze kdyz ukaze sipku dolu, je motor podtoceny takovym zpusobem, ze kdyby mel ruce, tak je pouzije ;). Ale to uz clovek musi byt jo hluchy, aby se ukazala sipka na podrazeni...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

tanoxiss
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 24, 2021 12:53

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od tanoxiss » pát úno 11, 2022 09:49

Zdravím, vlastním celkem nově model GT 1.6 Energy TCe 205. Celkem bojuji s (ne)funkcemi R-linku verze 2.x... Na fórech i renault mi potvrdil, že je možná aktualizace na 7.x... (příp. 8.x...). Chtěl bych se zeptat, jestli je někdo už po aktualizaci přímo s tímto modelem auta, zda se funkce zlepšily (hl. mi jde o android auto např nebo zrcadlení mobilu) a o dojmy.
Děkuji

tanoxiss
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 24, 2021 12:53

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od tanoxiss » pát úno 11, 2022 09:49

Zdravím, vlastním celkem nově model GT 1.6 Energy TCe 205. Celkem bojuji s (ne)funkcemi R-linku verze 2.x... Na fórech i renault mi potvrdil, že je možná aktualizace na 7.x... (příp. 8.x...). Chtěl bych se zeptat, jestli je někdo už po aktualizaci přímo s tímto modelem auta, zda se funkce zlepšily (hl. mi jde o android auto např nebo zrcadlení mobilu) a o dojmy.
Děkuji

ScK
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned bře 16, 2025 08:02

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od ScK » ned bře 16, 2025 12:59

Ahoj Renaulťáci, dívám se po vozidle, abych naložil rodinu na dovolenou a tak celkově aby to mělo větší kufr než hatchbacky.🙂 Kromě VW, Škoda, i30 a CEED se do hledáčku dostal ještě Mégane IV (vše v kombi). Přečetl a shlédl jsem veškeré možné recenze na Mégane a podle toho co jsem viděl tak ideální auto, které hledám. Jsem kliďas, raději komfort a odhlučnění než nějaký sportovní zážitek. Podle všeho by mi měl Mégane vyhovovat. Hledal bych 1.3 tce, kterou všude chválí. Tak a teď jsem zavítal na tohle fórum a úplně jsem se zděsil, že lidi řeší hodně neřešitelných problémů. Problémy beru že jsou vždy, ale musí jít opravit. Dočetl jsem se tady, že například vrzající spojka - leda vyměnit celou za 25 tis.; rány od stabilizátorů nebo motoru - Renault neví co s tím a někdo to tady řeší 4 roky; zvláštní kopance do řadičky - je to OK, nejde s tím nic dělat; meluzína a hvízdání při určité rychlosti - je to vlastnost, nejde s tím nic dělat atd. atd.🙈.
Tak si říkám, jestli je to opravdu takové peklo? Dokážu už teď říct, že třeba vrzající spojka by mě vytáčela k šílenství 😁 Mám dosti omezený rozpočet a Megane je opravdu za pěknou cenu srovnatelnou s korejcema a musím říct, že se mi Mégane zamlouvá více. Samozřejmě bych to jel před koupí projet, ale mám obavu, že některé věci prostě za 10 minut nemám šanci poznat ...
Bavím se tady teď o Mégane cca 2018 až 2019 do 100 nebo max 120 tis najetých km, což se dá sehnat. Alternativa v podobné ceně a nájezdu a stáří by byly i30 a Ceed, protože koncern je v mé ceně do 250 tis. úplně jinde. Tak o 100 tis. km víc a o 5 až 6 let starší kusy 🙂 Potřebuji s tím ještě tak během 6 až 7 let nahrkat tak 150 tisíc a tak asi nebudu chtít brát z koncernu něco co má skoro 200 tis. km.
Takže jdu na Vás s jednoduchým dotazem...koupili byste Megane znovu? Nebo raději jít jinam? 😁😉

laco
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: úte úno 11, 2025 14:16

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od laco » pon bře 24, 2025 13:09

Ahoj, mam ca 5 mesiacov (13 000km) Megane IV GC 1,33TCe 140, manual, a zatial si myslim, ze je to dobre auto a nic extra som na nom neriesil. Povrzavanie spojkoveho pedalu mi odstranili v ramci zaruky bez reci, popri tom este upravili polohu jednej okennej ozdobnej listy, ktora nelicovala (to bola asi jedina nedokonalost co sa tyka zlicovania dielov). Auto som zabehaval klasicky - do 1500-2000 km max 3000ot., vela preradovania, malo dialnice, potom prva vymena oleja a filtra - len ako preplach koli pripadnemu montaznemu bordelu, od nejakych 2500-3000km uz normalne jazdenie (90% dialnica). Spotreba sa pomaly dostala na 5,1-5,2 (defenzivne jazdenie na spotrebu 100-110km/h), resp. 5,6-5,7 (relativne uz normalnych 120-130km/h), profil: striedanie stupania a klesania na R1 trase Sered - Nova bana. Tankujem OMV MaxxMotion 100 a sem-tam klasicku 95 (ale len OMV). Auto sa mi zdalo velmi tiche a kultivovane (hoci hlukomerovou aplikaciou v mobile odmeriam pri tachometrovych 130km/h nejakych 71dB, co je uz v recenziach hodnotene ako dost hlucne auto..?). Subjektivne ale prijemne tiche. Auto ako keby malo dve polohy: kludny "cruising" s vytacanim do 3000ot. s podriemkavanim za volantom a potom ked prislapnem plyn auto ako keby sa "preplo" do sportoveho rezimu (samozrejme bez akehokolvek prepinania Multi Sense, mam trvalo zvoleny My Sense, cize normalny) a velmi radostne vyrazi a ochotne toci az do 5000-6000ot. Potom to pri 175km/h (tachometrovych 182) zadusi obmedzovac a ja sa s povzdychnutim vraciam k pokojnej jazde. Spotreba pri zaradovani takychto "rychlostiek" sa dostala na max 7,5l, vyssi priemer sa mi nepodaril.. Inak ten jemny pohyb radicky pri pridani plynu alebo ubrati je podla mna uplne normalny - zazil som to na viacerych autach vratane Golfa 1,5TSi r.v. 2020 (firemny). Ja som do Megana presadol z Citroenu C5 2,0HDi r.v. 2009 a teda musim sam seba presviedcat, ze neustale pocutelna praca podvozku (mimo dialnice) je asi normalny prejav auta nizsej strednej triedy. Skoda, ze uz nie je dostupny Grandtour, bol by asi praktickejsi. EDC mi nestalo za 2000€ priplatok a trosku sa bojim, ze je to casovana bomba s drahymi spojkami. Ani mi to pri jazdeni podialnici velmi netreba. Dost sa tu spominaju razy/buchnutie pri preradovani nahor hlavne z 1. na 2. a z 2. na 3. - ano, nieco take je tam pritomne (jemne) a ja sa to snazim eliminovat velmi citlivym zaobchadzanim so spojkovym pedalom a hlavne v okoli bodu zaberu ho pustam velmi pomaly s tym, ze pockam kym si to samo "nevezme" vyssi prevod a potom az jemne pridavam. Nevadi mi to a uz som si zvykol, podobny prejav mala aj spojka na C5, takze si zacinam mysliet, ze je skratka vlastnost francuzskych konstrukcii. Aj v manzelkinom Cliu to trochu citim ale nicomu to nevadi. Chvilu sa mi zdalo, ze pribudol olej (na mierke bolo ca 6-7mm nad MAX), ale asi len preliali olej pri prvej vymene v autorizaku (aj ked to zatlkali). Prvy krat ma napadlo skontrolovat olej ked som mal natocenych nejakych 10 000km, tak som dal olej (Castrol 5w30) s filtrom zas vymenit a sledujem to. Som zvedavy co bude za dalsie 2-3 roky ked bude mat auto pomaly 100 000km...
Megane IV Grandcoupe Techno 1,33 TCe 103kW, 6-stup. manual, Comfort pack, vyr. 09/2024
Clio V 1,0 TCe 100, vyr. 2020 (manzelka)

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů