Vůle v hnacím řetězci?
Moderátor: Moderators General
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Dnes při hodinovém popojíždění v koloně se začaly ozývat tupé kovové rány při každém sebemenším přidání nebo ubrání plynu. Bohužel jsem to nenatočil. Po vyjetí z kolony a ujetí dalších 10 km normální cestovná rychlostí, jsem to pak zkoušel na parkovišti, a už bylo ticho.
Renault Megane IV GC 1.3 TCE 140 Intens EDC 2019 - větší a rychlejší auto do rodiny
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí
Renault Megane IV HB 1.2 TCE 130 Intens 2018 - prodáno ve 42 000 km. Jezdilo dobře, bude chybět
Renault Megane II 1.9 DCI 88Kw - zabil ho mechanik
Peugeot 206 1.4 55 Kw - vozí pizzu v Modřanech
Škoda Fabia 1.2 HTP 47 Kw combi - nesmrtelné auto
Opel Corsa B 1.2i Swing 38Kw - první auto, prý ještě někde jezdí
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Ma niekto nove info len pre zaujimavost?
kia proceed 1.5t-gdi
megane grandtour IV 1.3 Tce 140 10/2019 predane
fluence 1.5 DCI 81kW 01/2013 totalka
megane grandtour IV 1.3 Tce 140 10/2019 predane
fluence 1.5 DCI 81kW 01/2013 totalka
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Nové info nevím, ale dneska jsem to na první garančce v servisu v Brně popisoval a nikdy o ničem takovým neslyšeli a vůbec netuší... To mi netvrďte, že když se k tomu vyjádřila i centrála, že o tom takhle velké autorizáky nic neví.
No samozřejmě byly ráno 3 °C a nic to nedělalo. Za měsíc jim to předvedu a pak to prý můžou zvednout a zkusit nějaké vůle v poloosách, kdyby náhodou. 


Re: Vůle v hnacím řetězci?
Nevím, který servis v Brně to byl, ale jeden z nich jsem se s tím (bohužel bezvýsledně) naotravoval až dost. A určitě si to pamatují 
Tak dlouho měnili součástky, až to prohlásili za vlastnost. S tím, že prý jejich kolega na soukromém autě to má podobně.

Tak dlouho měnili součástky, až to prohlásili za vlastnost. S tím, že prý jejich kolega na soukromém autě to má podobně.
Megane Grandtour IV Intens TCe 140 GPF
Ex: Clio IV Grandtour Limited Energy TCe 90
EX: Clio IV Grandtour Intens Energy TCe 120
Ex: Fiat Punto 75 SX 5d
Ex: Clio IV Grandtour Limited Energy TCe 90
EX: Clio IV Grandtour Intens Energy TCe 120
Ex: Fiat Punto 75 SX 5d
Re: Vůle v hnacím řetězci?
1.6 Sce,najeto 160 tis,myslim ze vim o čem tu pišete,taky jsem si toho všimnul,občas to slyšim při rozjezdu,zní to jako poloosa,ale ta by se nemela ozývat při rovném rozjetí ale pri vytočených kolech.
Renault Megane IV grandtour 1.6 Sce 84 kw
-
- Experienced member
- Příspěvky: 764
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v hnacím řetězci?
taky jsem se dostal do klubu vyvolených klepačů, a protože se mi to nelíbilo, trošku jsem se poptával, hledal, přemýšlel a výsledek je ten, že jsem prvotně vyměnil spodní silentblok motoru(záchyt). Citelné kovové klepnutí se daleko zmírnilo a teď už vím, že mám ještě určitě vadnou levou poloosu(vnitřní kloub), takže ta bude následovat. Ta také generuje hlučné klepnutí, když s ní pootočím.
Také jsem zkusil dotáhnout různé šrouby zespoda a některé mi přišly ne moc utažené...
Jinak silent jsem pořádně utáhl a zadní díra je oválná, tak jsem to utáhl na konci té díry(držet motor směrem dopředu). původní silent vypadal dobře, ale bude asi už měkký.
Celkově mi přijde, že některé věci jsou dost poddimenzované, když porovnám např. způsob zavěšení motoru u 2.0dci na laguně a 1.5dci na meganu...Lagu má nahoře ještě jeden záchyt a to mi přijde, že u Megana chybí, na to, že je to poměrně silný diesel. a vypadá to, že díky tomu se zničil i ten vnitřní kloub na poloose, protože motor tak má celkově daleko větší pohyb.
Vzhledem k tomu, že to tu někdo řešil i s automatem(čili nezáleží na typu převodovky) viděl bych to na ten silentblok, případně poloosy nebo něco kolem zavěšení motoru. vůbec bych se nedivil, že ti kdož to klepání mají skoro od novoty budou mít ten silentblok špatný....
Také jsem zkusil dotáhnout různé šrouby zespoda a některé mi přišly ne moc utažené...
Jinak silent jsem pořádně utáhl a zadní díra je oválná, tak jsem to utáhl na konci té díry(držet motor směrem dopředu). původní silent vypadal dobře, ale bude asi už měkký.
Celkově mi přijde, že některé věci jsou dost poddimenzované, když porovnám např. způsob zavěšení motoru u 2.0dci na laguně a 1.5dci na meganu...Lagu má nahoře ještě jeden záchyt a to mi přijde, že u Megana chybí, na to, že je to poměrně silný diesel. a vypadá to, že díky tomu se zničil i ten vnitřní kloub na poloose, protože motor tak má celkově daleko větší pohyb.
Vzhledem k tomu, že to tu někdo řešil i s automatem(čili nezáleží na typu převodovky) viděl bych to na ten silentblok, případně poloosy nebo něco kolem zavěšení motoru. vůbec bych se nedivil, že ti kdož to klepání mají skoro od novoty budou mít ten silentblok špatný....
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. Po výměně tlumičů ve 175000km, je z toho úplně jiné auto....
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Zdravím po čase, projevuje se to klepání už teď v březnu? U mě zatím klid. Je to opravdu problém při cca +20 °C.
Dospěli jste už někdo k opravě nebo dlouhodobému citelnému zlepšení? Pravděpodobně to budu muset řešit na své náklady někde neautorizovaně, protože v rámci záruky to kvůli počasí nestihnu vyřešit (teplo bude až po záruce), tak abych aspoň tušil co a jak. Díky za tip se silentblokem.
Poloosy se už měnily na předchozích stranách. Pomohlo to někomu?
Díky moc na reakce.
Dospěli jste už někdo k opravě nebo dlouhodobému citelnému zlepšení? Pravděpodobně to budu muset řešit na své náklady někde neautorizovaně, protože v rámci záruky to kvůli počasí nestihnu vyřešit (teplo bude až po záruce), tak abych aspoň tušil co a jak. Díky za tip se silentblokem.

Díky moc na reakce.

-
- Experienced member
- Příspěvky: 764
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v hnacím řetězci?
poloosy nemají takovou vůli. před výměnou silentu bylo slyšet a i cítit klepnutí. teď je to citelně lepší, nějaké menší klepnutí tam zůstalo a řekl bych, že teď už zbývá jen ta menší vůle na poloose.Ophidian píše: ↑úte bře 26, 2024 12:15Zdravím po čase, projevuje se to klepání už teď v březnu? U mě zatím klid. Je to opravdu problém při cca +20 °C.
Dospěli jste už někdo k opravě nebo dlouhodobému citelnému zlepšení? Pravděpodobně to budu muset řešit na své náklady někde neautorizovaně, protože v rámci záruky to kvůli počasí nestihnu vyřešit (teplo bude až po záruce), tak abych aspoň tušil co a jak. Díky za tip se silentblokem.Poloosy se už měnily na předchozích stranách. Pomohlo to někomu?
Díky moc na reakce.![]()
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. Po výměně tlumičů ve 175000km, je z toho úplně jiné auto....
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Díky, zmínil jsem se o tom v servisu ,,že to říkali loni".
Dám vědět v polovině dubna po prohlídce.
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Ahojte vsetci, ako vyzera problem s pobuchavanim a klepanim pri preradovani po dlasom roku?
Tiez som si nieco take vsimol u seba (uz sa otepluje
) a skusam tomu predchadzat velmi jemnym zabchadzanim so spojkou - hlavne okolo bodu zaberu ju pustam velmi pomaly. Problem je, ze moje rozjazdy su pomalsie ako rozjazdy autobusu a soferov za mnou triafa slak. Tak ako to je teraz by som s tam asi vedel zit, lebo jazdim vacsinou po dialnici.
Ozaj, skusali ste preradovanie smerom hore s dvojitym vyslapnutim spojky?
Dakujem za reakcie.
Tiez som si nieco take vsimol u seba (uz sa otepluje

Ozaj, skusali ste preradovanie smerom hore s dvojitym vyslapnutim spojky?
Dakujem za reakcie.
Megane IV Grandcoupe Techno 1,33 TCe 103kW, 6-stup. manual, Comfort pack, vyr. 09/2024
Clio V 1,0 TCe 100, vyr. 2020 (manzelka)
Clio V 1,0 TCe 100, vyr. 2020 (manzelka)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 406
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
Re: Vůle v hnacím řetězci?
auto mám od 40000km a tohle klepe a tlumiče vržou. Po roce aktuálně 70000km a klepe stále stejně a tlumiče vržou stále stejně. Neřeším a jezdím, ničemu to nevadí
Megane IV v dobré náladě
-
- Experienced member
- Příspěvky: 764
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v hnacím řetězci?
spodní záchyt reakce motoru. po výměně to přestalo dělat.laco píše: ↑pát bře 14, 2025 09:14Ahojte vsetci, ako vyzera problem s pobuchavanim a klepanim pri preradovani po dlasom roku?
Tiez som si nieco take vsimol u seba (uz sa otepluje) a skusam tomu predchadzat velmi jemnym zabchadzanim so spojkou - hlavne okolo bodu zaberu ju pustam velmi pomaly. Problem je, ze moje rozjazdy su pomalsie ako rozjazdy autobusu a soferov za mnou triafa slak. Tak ako to je teraz by som s tam asi vedel zit, lebo jazdim vacsinou po dialnici.
Ozaj, skusali ste preradovanie smerom hore s dvojitym vyslapnutim spojky?
Dakujem za reakcie.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. Po výměně tlumičů ve 175000km, je z toho úplně jiné auto....
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Vůle v hnacím řetězci?
Tak to pozriem. Ale po 12 000km? No nic, asi "vlastnost". Dik.magadafagada píše: ↑úte bře 18, 2025 12:04spodní záchyt reakce motoru. po výměně to přestalo dělat.laco píše: ↑pát bře 14, 2025 09:14Ahojte vsetci, ako vyzera problem s pobuchavanim a klepanim pri preradovani po dlasom roku?
Tiez som si nieco take vsimol u seba (uz sa otepluje) a skusam tomu predchadzat velmi jemnym zabchadzanim so spojkou - hlavne okolo bodu zaberu ju pustam velmi pomaly. Problem je, ze moje rozjazdy su pomalsie ako rozjazdy autobusu a soferov za mnou triafa slak. Tak ako to je teraz by som s tam asi vedel zit, lebo jazdim vacsinou po dialnici.
Ozaj, skusali ste preradovanie smerom hore s dvojitym vyslapnutim spojky?
Dakujem za reakcie.
Megane IV Grandcoupe Techno 1,33 TCe 103kW, 6-stup. manual, Comfort pack, vyr. 09/2024
Clio V 1,0 TCe 100, vyr. 2020 (manzelka)
Clio V 1,0 TCe 100, vyr. 2020 (manzelka)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 764
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v hnacím řetězci?
můj sice neměl tak malý nájezd,ale vypadal jako novejlaco píše: ↑čtv bře 20, 2025 10:54Tak to pozriem. Ale po 12 000km? No nic, asi "vlastnost". Dik.magadafagada píše: ↑úte bře 18, 2025 12:04spodní záchyt reakce motoru. po výměně to přestalo dělat.laco píše: ↑pát bře 14, 2025 09:14Ahojte vsetci, ako vyzera problem s pobuchavanim a klepanim pri preradovani po dlasom roku?
Tiez som si nieco take vsimol u seba (uz sa otepluje) a skusam tomu predchadzat velmi jemnym zabchadzanim so spojkou - hlavne okolo bodu zaberu ju pustam velmi pomaly. Problem je, ze moje rozjazdy su pomalsie ako rozjazdy autobusu a soferov za mnou triafa slak. Tak ako to je teraz by som s tam asi vedel zit, lebo jazdim vacsinou po dialnici.
Ozaj, skusali ste preradovanie smerom hore s dvojitym vyslapnutim spojky?
Dakujem za reakcie.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. Po výměně tlumičů ve 175000km, je z toho úplně jiné auto....
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host