Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
Čaute všetci. Pred nedávnom som čistil Škrtiacu klapku a po naštartovaní motora išlo všetko ako malo, kým som nešlapol na plynový pedál. Ručička otáčkomera vyletela asi na 2500 otáčok a zostala vysieť asi na 1500 otáčkach. A ani za svet otáčky nechcú klesnúť na normálnych 750. Naspäť ich dám jedine spojkou do záberu. Potom ide motor v normálnych otáčkach. Keď zase pridám plyn, otáčky zase zostanú vysieť na tých 1500. Už som skúšal aj priložiť ruku ku klapke pri chode motora a ten zhasol. Vytiahol som aj hadicu k posilovaču a dieru na klapke som zakril prstom a tiež nepomohlo. Odpojil som na noc baterku a ani to nepomohlo. Neviete mi poradiť čo som mohol pri čistení pokaziť?
Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
Po cisteni je treba klapku zkalibrovat diagnostikou. Pripadne by se mozna mela naucit nove polohy sama delsi jizdou. Bylo auto uz poradne projeto?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
Od čistenia som nabehal 150km a nič sa nezmenilo. Objednal som sa do servisu na budúci štvrtok. Ďakujem za radu, dám vedieť ako to dopadlo.
- speedy11
- Experienced member
- Příspěvky: 572
- Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
- Bydliště: Karlovarský kraj
Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
Ten samý problém s vysokým volnoběhem, zklidnění spojkou v záběru a opět vysokými otáčkami po přidání plynu jsem řešil včera na zákazníkovo Thalii.
Je potřeba napojit auto na origo diagnostiku (CLIP), ta jediná má totiž v menu možnost znovunačtení defaultních hodnot v sekci "VÝMAZ", je tam pro to přímo povel na načtení. Pak ti to zas půjde normálně...
Je potřeba napojit auto na origo diagnostiku (CLIP), ta jediná má totiž v menu možnost znovunačtení defaultních hodnot v sekci "VÝMAZ", je tam pro to přímo povel na načtení. Pak ti to zas půjde normálně...
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)
Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
Zdravím všechny, mám u svojí Thálie úplně stejný problém. Po vyčištění klapky mi po nastartování (i při zahřátém motoru) lítají otáčky ke 2000. Neznáte nějaký servis, který má diagnostiku Renault CLIP v okolí Rychnov nad Kněžnou/Náchod/Hradec Králové?
Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!
A jak ta klapka byla hodně zaprasená před vyčištěním?
Já též čistil svépomocí, ale byla jen taková hodně mírně přišpiněná.
Žádné problémy po vyčištění jsem neměl.
Ono asi záleží na roku výroby, u mého Clia 2012 1.2 16V, které má asi stejný motor, si klapka osahává dorazy při zapnutí zapalování.
Slyšel jsem, že když je hodně zaprasená, tak pak může zlobit, pamatuje si prostě dorazy.
Odpojení baterie k výmazu adaptací u těch lepších řídících jednotek už nepomůže, jsou tam údajně dost velkokapacitní kondenzátory, které jen tak nevybiješ.
Dále jsem někde četl, že se to dá testovat řízenou decelerací, snad na trojku vytočit ke 4000 ot. a decelerovat až po obnovení vstřikování, dvakrát za sebou.
Dale, pokud máš jakoukoliv sériovou diagnostiku, např. nějaký ELM nebo něco,něco umí mazat DTC kódy, zkusil bych nahodit chybu a pak jí vymazat.
Co vím, tak snad výmaz chyb smaže i adaptace.
Takže třeba odpojit MAP senzor.
Jinak v tvém okolí je Jirka Hampl, někde kousek od Hradce, to je PAN autodiagnostik. Najdeš ho na YT.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů