Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
UjoMateso
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned zář 17, 2023 17:09

Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Příspěvek od UjoMateso » stř zář 27, 2023 16:38

Čaute všetci. Pred nedávnom som čistil Škrtiacu klapku a po naštartovaní motora išlo všetko ako malo, kým som nešlapol na plynový pedál. Ručička otáčkomera vyletela asi na 2500 otáčok a zostala vysieť asi na 1500 otáčkach. A ani za svet otáčky nechcú klesnúť na normálnych 750. Naspäť ich dám jedine spojkou do záberu. Potom ide motor v normálnych otáčkach. Keď zase pridám plyn, otáčky zase zostanú vysieť na tých 1500. Už som skúšal aj priložiť ruku ku klapke pri chode motora a ten zhasol. Vytiahol som aj hadicu k posilovaču a dieru na klapke som zakril prstom a tiež nepomohlo. Odpojil som na noc baterku a ani to nepomohlo. Neviete mi poradiť čo som mohol pri čistení pokaziť?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5660
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Příspěvek od kotasekh » stř zář 27, 2023 16:46

Po cisteni je treba klapku zkalibrovat diagnostikou. Pripadne by se mozna mela naucit nove polohy sama delsi jizdou. Bylo auto uz poradne projeto?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

UjoMateso
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned zář 17, 2023 17:09

Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Příspěvek od UjoMateso » čtv zář 28, 2023 17:38

Od čistenia som nabehal 150km a nič sa nezmenilo. Objednal som sa do servisu na budúci štvrtok. Ďakujem za radu, dám vedieť ako to dopadlo.

Uživatelský avatar
speedy11
Experienced member
Příspěvky: 572
Registrován: ned bře 24, 2013 15:41
Bydliště: Karlovarský kraj

Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Příspěvek od speedy11 » ned říj 01, 2023 13:43

Ten samý problém s vysokým volnoběhem, zklidnění spojkou v záběru a opět vysokými otáčkami po přidání plynu jsem řešil včera na zákazníkovo Thalii.
Je potřeba napojit auto na origo diagnostiku (CLIP), ta jediná má totiž v menu možnost znovunačtení defaultních hodnot v sekci "VÝMAZ", je tam pro to přímo povel na načtení. Pak ti to zas půjde normálně...
11 let ve značkovém servisu, 7 let v neznačkovém, nyní už sám na sebe a stále s RENAULTY :D
Diagnostika: CLIP (Renault, Dacia), VCDS (VW, Audi, Škoda, Seat), DELPHI (ostatní značky)
Příručky: VISU (elektrická schémata), partslink24 (náhradní díly)

Vesyč
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 19, 2025 18:16

Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Příspěvek od Vesyč » stř úno 19, 2025 18:26

Zdravím všechny, mám u svojí Thálie úplně stejný problém. Po vyčištění klapky mi po nastartování (i při zahřátém motoru) lítají otáčky ke 2000. Neznáte nějaký servis, který má diagnostiku Renault CLIP v okolí Rychnov nad Kněžnou/Náchod/Hradec Králové?

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1281
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Vysoké otáčky po vyčistení klapky!

Příspěvek od czprava » stř bře 05, 2025 20:29

Vesyč píše:
stř úno 19, 2025 18:26
Zdravím všechny, mám u svojí Thálie úplně stejný problém. Po vyčištění klapky mi po nastartování (i při zahřátém motoru) lítají otáčky ke 2000. Neznáte nějaký servis, který má diagnostiku Renault CLIP v okolí Rychnov nad Kněžnou/Náchod/Hradec Králové?
A jak ta klapka byla hodně zaprasená před vyčištěním?
Já též čistil svépomocí, ale byla jen taková hodně mírně přišpiněná.
Žádné problémy po vyčištění jsem neměl.
Ono asi záleží na roku výroby, u mého Clia 2012 1.2 16V, které má asi stejný motor, si klapka osahává dorazy při zapnutí zapalování.
Slyšel jsem, že když je hodně zaprasená, tak pak může zlobit, pamatuje si prostě dorazy.
Odpojení baterie k výmazu adaptací u těch lepších řídících jednotek už nepomůže, jsou tam údajně dost velkokapacitní kondenzátory, které jen tak nevybiješ.
Dále jsem někde četl, že se to dá testovat řízenou decelerací, snad na trojku vytočit ke 4000 ot. a decelerovat až po obnovení vstřikování, dvakrát za sebou.
Dale, pokud máš jakoukoliv sériovou diagnostiku, např. nějaký ELM nebo něco,něco umí mazat DTC kódy, zkusil bych nahodit chybu a pak jí vymazat.
Co vím, tak snad výmaz chyb smaže i adaptace.
Takže třeba odpojit MAP senzor.
Jinak v tvém okolí je Jirka Hampl, někde kousek od Hradce, to je PAN autodiagnostik. Najdeš ho na YT.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů