Příspěvek
od czprava » sob úno 15, 2025 18:54
Z vlastní zkušenosti potvrzené několika demontážemi mechanismu kliky mohu přispět postřehem.
Klika je s mechanismem spojená malým plechovým zubatým elementem, který časem a vlivem střídání teploty a vlhkosti v interním dveřním prostoru krásně a pomalu řezné, a rezne, a rezne, až se zub utrhne.
Bohužel to byl u tohoto provedení takový malý konstrukční nedodělek francouzských inženýrů, dvojkové Thálie už to neměly.
Proto, když těmto Thaliim přimrznou dveře, za kliku netahat a zkoušet to spíš za rantl dveří.
Takže buď ten element vyrezl a tím taháním za kliku se pohřbil, nebo to jen vyskočilo, i tak to ale bude ukazovat na jeho špatný stav, čili pravděpodobně tombude zlobit i dál.
Jinak se nedá sehnat samotně, pouze s klikou. Je to z hlediska dílu nedílná, i když demontovatelná část kliky jako konstrukčního celku.
Já si jej tedy vyrobil sám z plechu.
Co se týká možnosti opravy samodoma, při určitě zručnosti a dílenské šikovnosti to lze v pohodě.
Návod, jak na to, docela lehce najdeš v nějakém vláknu týkajícího se výměny serva ve dveřích.
Fotky jsou zde.
https://www.rajce.net/a17435002
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.