Megane 3 1.6dci R9M
Moderátor: Moderators General
Megane 3 1.6dci R9M
Zdravím na diagnostike Clip mi vyhadzuje stále chybu DTC038096. Neviete čím to môže byť? Na prístrojovke žiadna chyba nesvieti. Relé zhavenia aj zhavice boli menené minulý rok. Auto normálne štartuje.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2100
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Na YouTube je na toto téma celá řada videí. Jistě řešení najdeš.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 584
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Ahoj
není zase taková zima,aby to nestartovalo . Já to měl možná to samé, mezi relé a řj jsou myslím dva dráty...proměřit pruchodnost a zahýbat při tom. Měl jsem jeden drát přelomený...
není zase taková zima,aby to nestartovalo . Já to měl možná to samé, mezi relé a řj jsou myslím dva dráty...proměřit pruchodnost a zahýbat při tom. Měl jsem jeden drát přelomený...
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6,5 l/100km...88 888km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2100
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Do nuly teploty motor startuje i bez žhavení naprosto bez problémů. Takže pokud je problém se žhavením, nemusí se vůbec projevit.
Hledat, měřit, opravit.
Hledat, měřit, opravit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Megane 3 1.6dci R9M
chyba žhavenie. Buď žhaviče, alebo jednotka žhavenia. Clip ti to aj píše. Vezmi multimeter a odmeraj žhaviče
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Vezmi si Ohmmeter a změř odpor žhavicích svíček, má byt pod 1Ω.
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2100
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Pro měření svíček je lepší měření proudu, ne odporu. Ale tohle vůbec svíčkami být nemusí. Může být problém s elektroinstalací. Prostě jednotka žhavení nebo její část nepracuje, jak má. Pak může mít sto funkčních svíček a stejně žhavit nebudou.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
@marek230177 No jasně, naprosto každá běžná česká rodina má v supliku 10-ampérový zdroj, ampérmetr, náhradní konektory ke svíčkám. Pak se můžeme bavit o manuální zručnosti a znalostech nejen pro samotné měření, ale i na to, aby neodrovnal svíčku a nezpůsobil požár.
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2100
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Zdroj je snad přímo v autě, ne? Nebo Ty máš snad auto bez baterky? 


Pokud vím, jak se to dělá, udělám to. Pokud to nevím, neseru se do toho a dám to tomu, kdo tomu rozumí. Jak prosté, že?
Pokud vím, jak se to dělá, udělám to. Pokud to nevím, neseru se do toho a dám to tomu, kdo tomu rozumí. Jak prosté, že?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
OK, souhlas: máme 12V baterku a… a sakra… 4V zhavici svičky…
Poradíš?
Poradíš?
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Serie tří? 

ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
@kotasekh
Za druhé, při zkratu v jedné, odvalíš min. další jednu, anebo dvě dobré.
A za prvé, můžeš mi prosím vysvětlit, jak pří jejich sériovém zapojení, pomoci měření proudu (viz návrh kamaráda výše) odhalit špatnou svíčku?
Za druhé, při zkratu v jedné, odvalíš min. další jednu, anebo dvě dobré.
A za prvé, můžeš mi prosím vysvětlit, jak pří jejich sériovém zapojení, pomoci měření proudu (viz návrh kamaráda výše) odhalit špatnou svíčku?
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Nebude svitit? 

ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
To jako vážně? Snad si nemyslel, že svítit nemá ampérmetr? 
Kámo, já jsem v 5 letech sám přišel na to, že když ve vánoční girlandě zdechne aspoň jedná žárovka, tak girlanda nesvití CELÁ. Chápu, že nemůžeš byt tak geniální a (především) skromný jako já, ale v tuto chvíli nic jiného, něž doporučit ti školní učebnici fyziky prostě nemůžu.
Ale i tak, otázka zněla, jak cestou měření proudu přes 3 sériově zapojené svíčky dohledat špatnou.
Anebo se můžeme vrátit k původní situací: jak změřit proud aspoň přes JEDNU 4V svíčku, když "Zdroj je snad přímo v autě, ne? Nebo Ty máš snad auto bez baterky?"
Čekám, chlapi, čekám.

Kámo, já jsem v 5 letech sám přišel na to, že když ve vánoční girlandě zdechne aspoň jedná žárovka, tak girlanda nesvití CELÁ. Chápu, že nemůžeš byt tak geniální a (především) skromný jako já, ale v tuto chvíli nic jiného, něž doporučit ti školní učebnici fyziky prostě nemůžu.
Ale i tak, otázka zněla, jak cestou měření proudu přes 3 sériově zapojené svíčky dohledat špatnou.
Anebo se můžeme vrátit k původní situací: jak změřit proud aspoň přes JEDNU 4V svíčku, když "Zdroj je snad přímo v autě, ne? Nebo Ty máš snad auto bez baterky?"
Čekám, chlapi, čekám.

Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2100
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Jo, to je fakt vidět, jaký jsi odborník.
Nemusíš mi doporučovat vůbec nic, jsem elektrotechnik s třicetiletou praxí. A moc se mi líbí, jak si nevíš rady. Kašlu na Tebe, nezasloužíš si poradit. Chybí Ti pokora. Útočný tón je pro mě jako červený hadr na býka
Nemusíš mi doporučovat vůbec nic, jsem elektrotechnik s třicetiletou praxí. A moc se mi líbí, jak si nevíš rady. Kašlu na Tebe, nezasloužíš si poradit. Chybí Ti pokora. Útočný tón je pro mě jako červený hadr na býka
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Megane 3 1.6dci R9M
To Epic fail:
Hele, napsal jsem presne ctyri slova ve dvou prispevcich. Prvni prispevek jsem myslel jako srandu, ze kdyz mas 12 v zdroj a 4 v spotrebic, tak udelas serii tri. Druhy prispevek jsem myslel jako popichnuti, ze kdyz bude jedna vadna, tak nebude svitit (stejne jako zbytek). A ty tu ze sebe delas ublizeneho machra a navazis se i do me a poucujes me nevybiravym zpusobem, i kdyz jsem ti ja nic zleho nerekl (presne 4 slova…). Pokud potrebujes s druhymi jednat takto, aby ses citil psychicky lepe, tak prosim, posluz si, rad ti poslouzim.
Hele, napsal jsem presne ctyri slova ve dvou prispevcich. Prvni prispevek jsem myslel jako srandu, ze kdyz mas 12 v zdroj a 4 v spotrebic, tak udelas serii tri. Druhy prispevek jsem myslel jako popichnuti, ze kdyz bude jedna vadna, tak nebude svitit (stejne jako zbytek). A ty tu ze sebe delas ublizeneho machra a navazis se i do me a poucujes me nevybiravym zpusobem, i kdyz jsem ti ja nic zleho nerekl (presne 4 slova…). Pokud potrebujes s druhymi jednat takto, aby ses citil psychicky lepe, tak prosim, posluz si, rad ti poslouzim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Kamarádi zlatí, v žádném případě na vás neutočím, pouze konstatuji, že vaše způsoby jsou totalitně nesmyslné. Je mi úplně fuk, v čem a kolik let jste odbornici, je to vaše věc, opakuji, ale to, co radíte tady je nebezpečný hazard, který v rukou lajka muže skončit úrazem či požárem.
Zdálo by se, není nic jednoduššího a bezpečnějšího, než vzít Ohmmeter a pouze změřit odpor? Ne! My jsme sakra "elektrotechnici s třicetiletou praxí", my to nebudeme dělat jednoduše, my chceme to udělat složitě! My to chceme zkomplikovat tak, abychom sami nebyli schopni vysvětli, proč to vlastně chceme!
Ale i tak, když "elektrotechnik s třicetiletou praxí" radí zapojit 4V svíčku na 12V je to bída…
@kotasekh,
Kámo, já jsem aspoň použil pár smajlíků, abych dal najevo, že celou tuto diskusi beru naprosto sportovně. Z čeho jsem ale měl pochopit já, že děláš srandu ty? (Jinák, neměj strach, já jsem se neurazil ani náhodou, co tě to napadlo?) Anebo snad rada soudruha "elektrotechnika s třicetiletou praxí" zapojit 4V svíčku na 12V baterku těž byla sranda?
V tomto případě, chci, abyste si uvědomili, že když ten chudák zcela vážně udělá přesně to, o co jde v zmíněné radě, on nejen odvalí zbylé dobré svíčky, ale může způsobit si popáleniny, přijít o zrak, či o střechu nad hlavou. Zkratka, nejdříve trochu popřemýšlejte, aniž budete radit laikovi z výšky své odbornosti.
Milují vás všechny!
Zdálo by se, není nic jednoduššího a bezpečnějšího, než vzít Ohmmeter a pouze změřit odpor? Ne! My jsme sakra "elektrotechnici s třicetiletou praxí", my to nebudeme dělat jednoduše, my chceme to udělat složitě! My to chceme zkomplikovat tak, abychom sami nebyli schopni vysvětli, proč to vlastně chceme!
Ale i tak, když "elektrotechnik s třicetiletou praxí" radí zapojit 4V svíčku na 12V je to bída…
@kotasekh,
Kámo, já jsem aspoň použil pár smajlíků, abych dal najevo, že celou tuto diskusi beru naprosto sportovně. Z čeho jsem ale měl pochopit já, že děláš srandu ty? (Jinák, neměj strach, já jsem se neurazil ani náhodou, co tě to napadlo?) Anebo snad rada soudruha "elektrotechnika s třicetiletou praxí" zapojit 4V svíčku na 12V baterku těž byla sranda?
V tomto případě, chci, abyste si uvědomili, že když ten chudák zcela vážně udělá přesně to, o co jde v zmíněné radě, on nejen odvalí zbylé dobré svíčky, ale může způsobit si popáleniny, přijít o zrak, či o střechu nad hlavou. Zkratka, nejdříve trochu popřemýšlejte, aniž budete radit laikovi z výšky své odbornosti.
Milují vás všechny!

Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2100
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Uvědomil sis, s jakým napětím pracuje běžný ohmmetr jako součást univerzálního multimetru? Je v něm baterie 9 V. Jsi si jist, že měření odporu neprobíhá pod tímto napětím? Co by se pak asi stalo, když žhavící svíčku na jmenovité napětí 4,4 V připojíš na ohmmetr, který měří odpor pod napětím 9 V? Odpověď jistě znáš.
Takže opakuji znovu - ne, žhavící svíčky měřit odporově není vhodné. Protože nikdo z laiků nemá ponětí o tom, s jakým napětím ten měřící aparát pracuje. Prozradím, že obvykle tam těch 9 V není, ale někdy ano, zejména u levných noname meřáků.
K zjištění funkčnosti svíček vlastně není třeba žádný měřící přístroj. Pokud bych to chtěl zjistit "amatérsky" a neměl k dispozici vůbec nic, tedy žádný měřící přístroj, udělal bych to takto: Všechny svíčky bych spojil do série a připojil na baterii. Pokud budou všechny v pořádku, rozsvítí se (každá pod napětím cca 3 voltů), což je pro svíčky velmi bezpečné i na delší dobu. Pokud se svíčky nerozsvítí, vzal bych izolovaný vodič odpovídajícího průřezu, tedy s jistotou 2,5 mm2, a postupně svíčky klemoval (zkratoval). Pokud vyklemuju vadnou svíčku, ostatní tři se rozsvítí - každá pod napětím cca 4 voltů, což i v tomto případě je velmi bezpečné. A mám jasno. Jakmile by nevyšel ani tento test, znamenalo by to, že jsou vadné minimálně dvě svíčky, tedy možná i tři nebo dokonce čtyři, a v takovém případě už podle mě nemá smysl hledat a zjišťovat, které to jsou, protože bych je stejně vyhodil a vyměnil za nové úplně všechny.
Nicméně v prvním příspěvku se píše, že žhavící svíčky byly minulý rok vyměněné. Proto si myslím, a od první chvíle to taky tvrdím, že problém není ve žhavících svíčkách, ale jinde.
Takže opakuji znovu - ne, žhavící svíčky měřit odporově není vhodné. Protože nikdo z laiků nemá ponětí o tom, s jakým napětím ten měřící aparát pracuje. Prozradím, že obvykle tam těch 9 V není, ale někdy ano, zejména u levných noname meřáků.
K zjištění funkčnosti svíček vlastně není třeba žádný měřící přístroj. Pokud bych to chtěl zjistit "amatérsky" a neměl k dispozici vůbec nic, tedy žádný měřící přístroj, udělal bych to takto: Všechny svíčky bych spojil do série a připojil na baterii. Pokud budou všechny v pořádku, rozsvítí se (každá pod napětím cca 3 voltů), což je pro svíčky velmi bezpečné i na delší dobu. Pokud se svíčky nerozsvítí, vzal bych izolovaný vodič odpovídajícího průřezu, tedy s jistotou 2,5 mm2, a postupně svíčky klemoval (zkratoval). Pokud vyklemuju vadnou svíčku, ostatní tři se rozsvítí - každá pod napětím cca 4 voltů, což i v tomto případě je velmi bezpečné. A mám jasno. Jakmile by nevyšel ani tento test, znamenalo by to, že jsou vadné minimálně dvě svíčky, tedy možná i tři nebo dokonce čtyři, a v takovém případě už podle mě nemá smysl hledat a zjišťovat, které to jsou, protože bych je stejně vyhodil a vyměnil za nové úplně všechny.
Nicméně v prvním příspěvku se píše, že žhavící svíčky byly minulý rok vyměněné. Proto si myslím, a od první chvíle to taky tvrdím, že problém není ve žhavících svíčkách, ale jinde.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 82
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 3 1.6dci R9M
No konečně aspoň nějaká diskuze. I když se v něčem mýlíš, ale přemyslíš a argumentuješ. Takže jedeme. Po pořádku:
1. Tvrdíš, že multimeter měří odpor napětím 9V, protože je z toho napájen? Vážně? Já totiž mam krom přenosného ještě stolní OWON XDM3051 a v prací Keysight 34470A, oba jsou napájené ze zásuvky, a tak nechceš mi snad říct, že oba měří odpor pod napětím 230V???
Prozradím ti strašné tajemství: 99,36827% všech existujících v přírodě multimetrů používají k měření odporu napěti ≤0,5V. Jsou k tomu určité důvody, jsou z toho i výjimky (třeba, měření izolačního odporu, čí nad 10MΩ), ale teď na tom nezaleží. Tak to prostě je.
2. Je pravda, že odpor svíčky za studena a za horka je jiný (třeba v našem případě je cca 2,5x), no a co? Tá nádhera spočívá v tom, že když se svíčky liší za horka, tak se liší i za studena. Stačí pouze, aby jedná ze svíček byla "jiná", a může to byt perfektním indikátorem, že je špatná. (A jen tak, pro info, NGK u svých svíček přímo specifikuje odpor ve studenem stavu.) Není k tomu potřeba ani vyndávat je z auta! Je to něco, co dokáže i lajk, aniž by něco pokazil. A tady bych s lajkem skončil. Pokud na nic nepřijde v tomto kroku, ať jede do servisu.
3. No a jelikož my dva (dokonce tři) jsme machří, tak bychom mohli udělat další krok a zapojit je do série a porovnat vizuálně, jak navzájem, tak i každou zvlášť, třeba jeslí začíná svítit špica, nebo prostředek, jestli kouří atd. Ale opakuji, lajku to doporučovat nebudu.
4. Ještě lepši metoda mě teď napadá — proudové kleště. Pokud autor dotazu má možnost si je někde zapůjčit, je to perfektní (ne-li nejlepší) metoda pro lajka.
5. Chápu a souhlasím, že jeden rok je pro svíčku příliš málo, ale stát se může cokoliv. Navíc, nevíme, jestli tam dali origo, anebo nejaký Maxgear za dvě stoffky čí Noname SWIECA ZAROWA z Allegra.
1. Tvrdíš, že multimeter měří odpor napětím 9V, protože je z toho napájen? Vážně? Já totiž mam krom přenosného ještě stolní OWON XDM3051 a v prací Keysight 34470A, oba jsou napájené ze zásuvky, a tak nechceš mi snad říct, že oba měří odpor pod napětím 230V???
Prozradím ti strašné tajemství: 99,36827% všech existujících v přírodě multimetrů používají k měření odporu napěti ≤0,5V. Jsou k tomu určité důvody, jsou z toho i výjimky (třeba, měření izolačního odporu, čí nad 10MΩ), ale teď na tom nezaleží. Tak to prostě je.
2. Je pravda, že odpor svíčky za studena a za horka je jiný (třeba v našem případě je cca 2,5x), no a co? Tá nádhera spočívá v tom, že když se svíčky liší za horka, tak se liší i za studena. Stačí pouze, aby jedná ze svíček byla "jiná", a může to byt perfektním indikátorem, že je špatná. (A jen tak, pro info, NGK u svých svíček přímo specifikuje odpor ve studenem stavu.) Není k tomu potřeba ani vyndávat je z auta! Je to něco, co dokáže i lajk, aniž by něco pokazil. A tady bych s lajkem skončil. Pokud na nic nepřijde v tomto kroku, ať jede do servisu.
3. No a jelikož my dva (dokonce tři) jsme machří, tak bychom mohli udělat další krok a zapojit je do série a porovnat vizuálně, jak navzájem, tak i každou zvlášť, třeba jeslí začíná svítit špica, nebo prostředek, jestli kouří atd. Ale opakuji, lajku to doporučovat nebudu.
4. Ještě lepši metoda mě teď napadá — proudové kleště. Pokud autor dotazu má možnost si je někde zapůjčit, je to perfektní (ne-li nejlepší) metoda pro lajka.
5. Chápu a souhlasím, že jeden rok je pro svíčku příliš málo, ale stát se může cokoliv. Navíc, nevíme, jestli tam dali origo, anebo nejaký Maxgear za dvě stoffky čí Noname SWIECA ZAROWA z Allegra.
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
Re: Megane 3 1.6dci R9M
Zbytočne to komplikujete. Stačí zmerať odpor žhavičov a skontrolovať napájanie kostru a signál jednotky žhavenia až po rj motora, poprípade vyčistiť kontakty. Aj na diagnostike si vieš pozrieť graf žhavenia a podľa toho vieš či žhaví.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host