1.9 DCi nereaguje na plyn
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát črc 06, 2018 16:14
- Bydliště: Ostrava
1.9 DCi nereaguje na plyn
Dobrý den, vlastním Renault Espace IV 2006 1.9 DCi (F9Q820), najeto 260000 a v poslední době mi auto někdy nereaguje na plynový pedál. Přesněji, kolikrát se rozjíždím z křižovatky a stane se, že mám zrovna méně než 1800 otáček na dvojku a auto se (omlouvám se, že to tak blbě popisuju) jakoby "zastaví" na +- 1800 otáček (špatně se to odhaduje z digitální přístojovky) a dál nereaguje na plyn, můžu přidat sebevíc, ale otáčky jsou neměné. V ten moment buď musím podřadit, vytočit motor více, abych byl na dalším rychlostním stupni více než +- 1800 otáček nebo musím lehce trošku promáčknout spojku, aby se otáčky dostaly přes tutu hranici. Dnes se mi to nejlépe povedlo nasimulovat na čtvrtém rychlostním stupni při jízdě do kopce, kdy mám nížké otáčky +- 1200, přidám plyn, slyším, jak začíná turbo nabírat otáčky a příjde ona hranice a motor se dál nehne a turbo ihned ztichne. V ten moment musí následovat klasika buď podřadit nebo promáčknout spojka. Plyn můžu přidávat jak chci, ale nic víc se neděje a motor jakoby lehce kucká. Mimo to se mi někdy stává to, že mám klidné jízdy, plyn reaguje jak má a někdy se třeba stane, že mám trochu plynu na udržování rychlosti, uslyším turbo jak začne nabírat otáčky a najednou přestane, motor dvakrát cukne a hned na to zase slyším, jak turbo nabírá otáčky, to se stává ojediněle. Zkusil jsem dnes odpojit konektor od EGR ventilu, ale jízda byla úplně stejná, bez jakékoliv změny. Četl jsem zde na fóru, že při odpojení váhy vzduchu by mělo auto "čoudit" a lépe jet, bohužel se auto chová tak, že nečoudí, ale je neskutečně líné. Do +-2000 otáček se nějak tak lenivě dostane, ale od 2000-2500 je auto extrémně lenivé, reakce na plyn je skoro nulová, můžu mít plynový pedál až na podlaze, ale otáčky jsou neměné, turbo není slyšet a jedu v podstatě konstantní rychlostí. Pokud se mi nějakým zázračným způsobem podaří auto dostat k +-2500 otáček, pak hned zabere turbo a auto doslova vystřelí jako raketa. Na samotný volnoběh se motor vklidu dostane k +- 2500 otáček, a pak už se mu moc dvakrát nechce, dokud opět nezabere turbo a otáčky pak letí hezky nahoru. Jezdím převážně delší trasy (každý den Krnov - Ostrava), teď poslední týden se mi stává, že když stojím víc jak 30s (běžně na semaforu před Opavou), že mi klesnou volnoběžné otáčky, jako by byly v rozmezí 600-700, kdy má motor větší vibrace, musím tak buď držet nohu na plynu nebo motor zdechnout, samozřejmě, že to nedělá pokaždé. Bohužel teď nemám žádnou diagnostiku, v týdnu chci vyzkoušet PyClip a zalogovat data během jízdy, co se přesněji děje. Za jakékoliv rady budu vděčný.
Re: 1.9 DCi nereaguje na plyn
Popisal si to celkom podrobne. Co ti povim, plynovy pedal dva potenciometry, skrtici klapka v sani motoru elektronicka, cidla na turbe vratane podtlakoveho ventilu elektronicke. To je len cast z toho co tam vsetko je a ma neco spolecnyho s otackami. Asi cim skor na diagnostiku, ale pozor nezacat s mazanim chyb. Najskor pekne vsetko vycitat a az potom mazat a sledovat co sa objavi znova. Stalo sa mi raz, ze som pocas jazdy drzal plyn a druhou nohou zoslapol brdu robilo to nasledne podobne kusky az kym som motor nezhasol a nenastartoval znova. Takze pre teba spinac brzdovych svetiel. Este by som povedal, ze sa ti z najakych pricin prepina motor z pracovneho do nudzoveho rezimu a preto ten obmedzovac otacok.
Proste je toho tam hodne. Najdi nekoho v okoli, kto ti to aspon vycte chyby z ridici jednotky motoru pripadne ak mas nahradni dily co sem popisoval skus postupne menit. Drzim palce.
Proste je toho tam hodne. Najdi nekoho v okoli, kto ti to aspon vycte chyby z ridici jednotky motoru pripadne ak mas nahradni dily co sem popisoval skus postupne menit. Drzim palce.
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pát črc 06, 2018 16:14
- Bydliště: Ostrava
Re: 1.9 DCi nereaguje na plyn
Dnes jsem koupil novou váhu vzduchu a snímač tlaku sacího potrubí. Žádný rozdíl, příznaky stále stejné. Koupil jsem i ELM327 1.5 a chtěl jsem zkusit pyClip, vyzkoušel jsem verze 2.1,3.5 a 3.7, ale výsledek je takový, že nenalezne žádné jednotky. Zkusil jsem ještě aplikaci Car Scanner, kde jsem nejprve zkusil profil Espace IV 1.9, ale taky žádné spojení. Pak jsem ještě zkusil profil generické Renault OBD, trvalo to a během pokusů o spojení se na palubní deska postupně rozsvítila jako vánoční stromeček (chyba ESP, parkovací brzda, braking fault atd), to doho ještě panel topení různě všelijak blikal, ale výsledek byl takový, že se opět nešlo spojit s jednotkou. U známého jsem ještě zkoušel Delphi a DS150E, ale výsledek opět ten samý, nelze se spojit. Co jsem si matně vzpomněl, tak na poslední technické (únor) mi bylo řečeno, že měli problém se spojit s autem. Vím, že ještě minulý rok jsem se spojil s jakoukoliv jednotkou a vyčítal jsem si všechny chyby a díval jsem se na live data. Je to opravdu jedna velká radost.
Re: 1.9 DCi nereaguje na plyn
Myslim, ze si sa vydal tou velmi zlozitou a z pohladu penazi drahsou cestou. Renault je specificky z pohladu diagnostiky a preto na neho chod len s diagnostikou CLIP. Kludne sa moze stat, ze cely problem nieje ani tak v niektorej suciastke auta, ale len v drotoch CAN zbernice prostrednictvom ktorej jednotlive riadiace ,jednotky komunikuju.
Re: 1.9 DCi nereaguje na plyn
Zdravím,
podařilo se nějak odhalit tu příčinu? Dnes mi Espace IV 2007 dci udělal podobnou věc - motor urcite nebyl studeny, protoze se parkovalo po delsi jizde. vyjizdelo se z parkovisti, byl to kopecek jen par metru a plyn prestal delat otacky a auto se zastavilo. vuz nereagoval na plyn a nezabiral na R/D rychlost. Celou dobu byl motor nastartovany. Po chvili na neutral slo zvysovat otacky a hned potom uz plyn jakoby sel a auto bylo pojizdne. Vuz ma automatickou prevodovku.
podařilo se nějak odhalit tu příčinu? Dnes mi Espace IV 2007 dci udělal podobnou věc - motor urcite nebyl studeny, protoze se parkovalo po delsi jizde. vyjizdelo se z parkovisti, byl to kopecek jen par metru a plyn prestal delat otacky a auto se zastavilo. vuz nereagoval na plyn a nezabiral na R/D rychlost. Celou dobu byl motor nastartovany. Po chvili na neutral slo zvysovat otacky a hned potom uz plyn jakoby sel a auto bylo pojizdne. Vuz ma automatickou prevodovku.
Renault Laguna II 1,8 16V, 2001 - Když ji miluješ, není co řešit
Re: 1.9 DCi nereaguje na plyn
Bez diagnostiky sa to ani nepodarí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti