Pojistka palivového čerpadla

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1278
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Pojistka palivového čerpadla

Příspěvek od czprava » stř říj 09, 2024 13:39

Přátelé, nevíte někdo, jakou pojistkou je chráněno palivové čerpadlo?
Mám elektrické schéma z ruské knihy a tam je relé palivového čerpadla propojeno přes jakousi pojistku 7,5A. Ta se však v pojistkovém boxu u verzí manuálních převodovek vůbec nevyskytuje. Mám podezření, že schéma v knize neodpovídá asi úplně 100% modelu Thalía, je to na ruský Symbol.
Je tam pojistka 15A značená jako systém vstřikování, je možný, že to je sloučeno s jištěním vstřikování?
A další věc. Řídící jednotka spíná ovládací cívku relé, nevíte čím, kostrou nebo plusem?
Jeden drát je kreslený k cívce relé přes pojistku 7,5A, další drát k pracovnímu kontaktu relé je též přiveden přes další 7,5A pojistku.
Díky moc.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10512
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Pojistka palivového čerpadla

Příspěvek od krt.ecek » čtv říj 10, 2024 19:46

Myslím, že to bude kombinace pojistek 30A - č1 a 15A č2 - nějak do toho zasahuje i blokace startování a jedno bez druhého asi nefunguje dobře...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1278
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Pojistka palivového čerpadla

Příspěvek od czprava » stř led 29, 2025 18:21

Cívka relé pal. čerpadla je na plus 12V chráněna 5A pojistkou v kabině, označeno UCH. Napětí se objevuje po zapnutí zapalování.
Kostru ovládací cívky relé spíná řídící jednotka, při zapnutí zapalování na 3 sekundy kvůli natlakování.
Plus 12V na pracovní kontakt relé je jištěno přes 30A pojistku v kabině označenou UCH. Napětí je přítomno stále.
Do okruhu vodiče nesoucího 12V pro čerpadlo je vřazen ještě nárazový spínač.
Relé čerpadla je u blatníku blíž ke světlu.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů