Závada zapalování se stěhuje po valcích
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
A ty hadicky, to asi myslis odvetrani klikovky, co jde z ventiloveho vika do filtrboxu? Ty jsou mastne furt, muze tam byt i ta bila emulze, to je normalni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
No ty emulze jsem se trochu lekl, vím, že tohle dělá i Felina, krátký trasy rovná se mlékoolej, tady mě to překvapilo. Díky za zklidnění, už jsem pohřbíval těsnění pod palicí.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Aha, tak to sedí, tak se to přesně chová.
Někde to ale musí sát faleš.
Přitom diagnostika hodnotu tlaku ukazuje a s přidáním plynu se i mění. Otázkou je,zda ukazuje hodnoty, které tam dosazuje nebo které jí posílá čidlo.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Dnes při studeném startu zhasla oranžová vlnovka. Zustalo svítit kuře s klíčem. Auto jelo i za studena výborně, dokonce lépe, než kdy jindy.
Cesta asi 10 km, pak nákup, pak start, kuře i klíč fuč. Prázdno, všechny systémy OK dle řídící jednotky.
Diagnostiku jsem sebou neměl, mrknu později.
Během dne asi ještě tři starty, vše pohoda.
Tak co se tam stalo?
Co to vyvolalo teda?
Odpojení MAP senzoru a následný start. Rozsvítila se oranžová vlnovka a klíč. Volnoběh měl lehce pod 1000 ot. Později se rozsvítilo i kuře.
Diagnostika hlásila pending DTC i current DTC P0106.
Po výmazu to tam za chvíli bylo zase.
Nepomohla ani výměna MAP senzoru za jiný z jiného Clia.
Nechápu. Osvětlí nějaký diagnostik?
Cesta asi 10 km, pak nákup, pak start, kuře i klíč fuč. Prázdno, všechny systémy OK dle řídící jednotky.
Diagnostiku jsem sebou neměl, mrknu později.
Během dne asi ještě tři starty, vše pohoda.
Tak co se tam stalo?
Co to vyvolalo teda?
Odpojení MAP senzoru a následný start. Rozsvítila se oranžová vlnovka a klíč. Volnoběh měl lehce pod 1000 ot. Později se rozsvítilo i kuře.
Diagnostika hlásila pending DTC i current DTC P0106.
Po výmazu to tam za chvíli bylo zase.
Nepomohla ani výměna MAP senzoru za jiný z jiného Clia.
Nechápu. Osvětlí nějaký diagnostik?
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Vzal jsem již dvakrát Natural 98 a možná je to jen náhodné placebo, ale kuře se od té doby nerozsvitilo.krt.ecek píše: ↑pon pro 30, 2024 17:52hele vím, že mám jiný motor, tak to ber s rezervou, ale já měl podobné starosti, když jsem do svého auta natankoval shell a bylo vlhko, tak mi vynechávalo zapalování, jediné co kdy pomohlo bylo přestat tankovat shell (a teď mně všichni odsousí) a začít zpět tankovat Tank ONO (ano tankuji i jinde noname, benzina verva, omv a jinde problém nebyl, zkusil jsem znova shell a opět problém). Mé auto zkrátka nemá rádo shell, vše ostatní bere bez problémů...
Nemůže to tedy být palivem?
Uvidíme časem. Po studeném startu nic nevynechává, nekolísá, ale stejně někde něco maličko hapruje, je to pár minut jak splašenej kůň, ale to může být subjektivní.
Volnoběh mi připadá pořád podtočenej, ale jezdí to, zatím nechcípá, tak přestanu asi řešit a počkám, co to bude dělat dál.
Každopádně časem vyměním MAP, vyčistím klapku a vyměním kabely a cívku.
Podezření mám na vodu v nádrži, protože auto u minulého majitele víc stálo než jezdilo.
Samozřejmě, že určitě stálo s tou hloupou E10tkou v nádrži.
Ach jo.......
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Pokud stalo s e10 v nadrzi, tak v nadrzi neni voda
. Kdysi pouzivana metoda na odstraneni vody z nadrze spocivala v naliti maleho mnostvi lihu do nadrze. Lih vodu navaze a pak se spali. No a dnes v te nadrzi toho lihu neni par panaku, ale asi pet litru, coz spolehlive vodu eliminuje.

ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Vždyť všude říkají, že E10 jak stojí v nádrži víc jak čtvrt roku, tak je to špatně.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Jo to jo, ale ta voda tam neni… To byla jen reakce na to, ze mas podezreni na vodu v nadrzi. Nemusis, vodu v nadrzi mit dneska uz asi ani nejde. Nadrzi se proleva tolik lihu, ze tam zadna voda ani byt nemuze.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Jasně, takže voda tam asi není, díky za mozkový kooperát.
Čili se pravděpodobně uplatnila skutečnost, že N98 se snad lépe zapaluje, než N95? Že snad ten motor je tak vybíravější, že nechce hamat papání s biolihem, ale s ETBE. Otec má ten samý motor r.v. 2008 a jezdí na kde co, je fakt, že to je ale EURO 4, ten můj je EURO 5.
U přeplňovaných bych to i pochopil, ale u atmosféry?
Čili se pravděpodobně uplatnila skutečnost, že N98 se snad lépe zapaluje, než N95? Že snad ten motor je tak vybíravější, že nechce hamat papání s biolihem, ale s ETBE. Otec má ten samý motor r.v. 2008 a jezdí na kde co, je fakt, že to je ale EURO 4, ten můj je EURO 5.
U přeplňovaných bych to i pochopil, ale u atmosféry?
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Ja s motorem D4F jezdil na lpg, ale benzin jsem tankoval zasadne jen 100 okt s ETBE ci MTBE. Kdyz jsem tam nalil klasickou N95, zacaly za chvilku problemy s neochotnym nejistym prvnim startem a neklidnym volnobehem. Tenhle motor je potvora… Ale to bylo na verzi euro 4. Ted mam stejne auto i motor, ale euro 5, a tam vse funguje na jednicku i na pul roku stary noname N95, tak pak babo rad 
Zajed si do renaultu, at ti udelaji aktualizaci software ridici jednotky vstrikovani, bude tam urcite nejaky update a mozna to uz vyresili. Sice tam nechas tak 1500 kc, ale muze to pomoci.

Zajed si do renaultu, at ti udelaji aktualizaci software ridici jednotky vstrikovani, bude tam urcite nejaky update a mozna to uz vyresili. Sice tam nechas tak 1500 kc, ale muze to pomoci.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Ano, možné to je, net je plný zkušeností s chybným softwarem a bohužel taky zkušeností s klasickou českou neprofesionální amáteřinou v updatovani jednotek. Tohle bych podstoupil až po updatu hardwaru motoru
a možná pak po částečný lobotomii a nebo po změně bydliště v kolonce stát.
To bych to asi radši poslal do světa, než jít do takový sportky. Hlupáků s originální i neoriginální diagnostikou a nosem nahoru nám tu poslední roky běhá, garážuje a automechanikuje čím dále více. Když se jich člověk zeptá na základní triviální věci a vyhodnocování naměřených základních hodnot diagnostiky, vědí prdlačku a jen vyprsknou, kde že jsem to jako vyčetl.
Připojí diagnostiku, vyčte chyby a začne vyměňovat, co ho napadne. Bez jakýchkoliv analytických souvislostí a hlubších znalostí ukazatelů auto diagnostiky.
A značkové servisy? Netřeba představovat.
Existují výjimky a já o jedné vím, absolutně schovaný nenápadný pan mistr auto diagnostik na zapadlém učilišti, takže moje další kroky budou k němu přes synka, co se u tohoto mistra učí.

To bych to asi radši poslal do světa, než jít do takový sportky. Hlupáků s originální i neoriginální diagnostikou a nosem nahoru nám tu poslední roky běhá, garážuje a automechanikuje čím dále více. Když se jich člověk zeptá na základní triviální věci a vyhodnocování naměřených základních hodnot diagnostiky, vědí prdlačku a jen vyprsknou, kde že jsem to jako vyčetl.
Připojí diagnostiku, vyčte chyby a začne vyměňovat, co ho napadne. Bez jakýchkoliv analytických souvislostí a hlubších znalostí ukazatelů auto diagnostiky.
A značkové servisy? Netřeba představovat.
Existují výjimky a já o jedné vím, absolutně schovaný nenápadný pan mistr auto diagnostik na zapadlém učilišti, takže moje další kroky budou k němu přes synka, co se u tohoto mistra učí.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Update jednotky u origo servisu moc pokazit nejde, co jsem pochopil, tak nemají šanci do toho zasáhnout jinak než tlačítko start.... Jasně u garážníků bych do tohoto nešel.... Horší bude přesvědčit servis, že nechceš nic jiného, jen toto 

Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009
; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009

Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Tak tak… Update sw u autorizaku nema nic spolecneho s nejakym garaznictvim ani zlatyma rucickama. Jen nebudou ochotni to udelat “jen tak”, budou navrhovat bambilion dalsich veci. Ale je to jen dalsi rada, postupuj si jak jen se ti zda nejlepe
.

ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Aha, takže by asi opravdu bylo vhodné postupovat tak, že vyloučím veškerou možnou závadu na hardwaru a teprve jako poslední, víceméně poslední zoufalý počin updatnu software.
Asi i proto, že flash jednotky nebude úplně zadarmo a asi ani úplně stopro účinný.
Chápu. Díky.
Asi i proto, že flash jednotky nebude úplně zadarmo a asi ani úplně stopro účinný.
Chápu. Díky.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Ty updaty sw u autorizaku vychazi z praxe, kdy se vyskytnou ruzne chyby na autech, autorizaky to musi resit a kdyz se na neco prijde (treba brzky prechod ze “studeneho” rezimu, kdy motor jeste kucka…), tak se to upravi, at to vyhovuje realnym podminkam provozu a udela se novy update, ktery se postupne distribuje pri garancnich prohlidkach, nebo pri nespecifickych problemech (preventivne). Pokud ale auto do autorizaku nejezdi, tyto updaty nedostava a muze se stat, ze je vlastne vse v poradku (motor, cidla,…), ale auto stejne dela problemy.
Ted jsem na mem dusteru mel taky update sw ridici jednotky - neco rachotilo pri proturovani motoru na miste, znelo to jak uvolneny plech kolem vyfuku. A ejhle, stacil update sw a auto je tichoucke
. Z vyroby byla nastavena vetsi vule na tahle obtoku turba, ktere mohlo v ucite pozici zustat lehce volne a tim padem drncet. Update upravil chovani krokoveho motorku ovladani tahla tak, aby tahlo bylo pokud mozno porad trosku v tahu/tlaku. Obcas se ozve, ale je to podstatne lepsi. To jen pro priklad, co vse muze update sw udelat
.
Ted jsem na mem dusteru mel taky update sw ridici jednotky - neco rachotilo pri proturovani motoru na miste, znelo to jak uvolneny plech kolem vyfuku. A ejhle, stacil update sw a auto je tichoucke


ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě
.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě

Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Zkus zkontrolovat ukostření motoru a ukostření baterie. Taky mi to jednou startovalo všechno a pak to začalo vynechávat sem tam a začalo házet chyby a bylo to ukostřením, některé čidla jsou na to náchylnější a pak to dělá neplechu.
Re: Závada zapalování se stěhuje po valcích
Rekapitulace vývoje závady od založení vlákna:
Od posledního excesu v podobě svítící oranžové vlnovky a kuřete už k chybě zatím nedošlo.
Takže, co jsme udělali?
Rozsvícení obou oranžovek předcházelo odpojení MAP senzoru a vyčištění hadiček odvětrání klikovky, a start bez něj. Po připojení zhasly. Pak prohození s jiným, nepomohlo, rozsvitily se znovu a už neuhasly. Kašlal jsem na ně a po několika km zhasla vlnovka, pak po dalších několika kuře. Od té doby se nerozsvitily.
Proběhla demontáž cívky včetně kabelů, vizuální kontrola, je jak nová.
Začali jsme jezdit na N98 E5.
Proběhla demontáž škrtící klapky, vyčištění, je jak nová. Subjektivně mám pocit, že se hodně zlepšil po vyčištění klapky chod za studena, už to není jak splašenej kůň.
Volnoběh běží stále někde kolem 650-670 ot. a pořád jsou cítit jakési vibrace. Ještě chceme prověřit silentblok u převodovky, není tam vidět, když je tam baterka.
Asi dvakrát jsem zaregistroval mírně pocuknutí při akceleraci v nízkých otáčkách na trojku nebo čtyřku, to však ještě před očistou klapky.
Jinak to lítá naprosto v pohodě, akcelerace výborná, vytáčení na 4-5 t ot. v pořádku, jde to za plynem, no problém.
Krátkodobé i dlouhodobé adaptace do 5%, lambdy makají, jak mají.
Přikláníme se hodně k možnosti chyby v softwaru jednotky, už i proto, že to je 2012 a co víme, auto nikdy nebylo od koupě v autorizáku.
Čas ukáže, uvidíme.
Od posledního excesu v podobě svítící oranžové vlnovky a kuřete už k chybě zatím nedošlo.
Takže, co jsme udělali?
Rozsvícení obou oranžovek předcházelo odpojení MAP senzoru a vyčištění hadiček odvětrání klikovky, a start bez něj. Po připojení zhasly. Pak prohození s jiným, nepomohlo, rozsvitily se znovu a už neuhasly. Kašlal jsem na ně a po několika km zhasla vlnovka, pak po dalších několika kuře. Od té doby se nerozsvitily.
Proběhla demontáž cívky včetně kabelů, vizuální kontrola, je jak nová.
Začali jsme jezdit na N98 E5.
Proběhla demontáž škrtící klapky, vyčištění, je jak nová. Subjektivně mám pocit, že se hodně zlepšil po vyčištění klapky chod za studena, už to není jak splašenej kůň.
Volnoběh běží stále někde kolem 650-670 ot. a pořád jsou cítit jakési vibrace. Ještě chceme prověřit silentblok u převodovky, není tam vidět, když je tam baterka.
Asi dvakrát jsem zaregistroval mírně pocuknutí při akceleraci v nízkých otáčkách na trojku nebo čtyřku, to však ještě před očistou klapky.
Jinak to lítá naprosto v pohodě, akcelerace výborná, vytáčení na 4-5 t ot. v pořádku, jde to za plynem, no problém.
Krátkodobé i dlouhodobé adaptace do 5%, lambdy makají, jak mají.
Přikláníme se hodně k možnosti chyby v softwaru jednotky, už i proto, že to je 2012 a co víme, auto nikdy nebylo od koupě v autorizáku.
Čas ukáže, uvidíme.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2012, pořízeno 11/2024, 72 tis. km
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 365 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 140 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 120 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host