Dekarbonizace TEC 2000

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Ladis_z_Brna
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
Bydliště: Brno

Dekarbonizace TEC 2000

Příspěvek od Ladis_z_Brna » sob pro 14, 2024 20:24

Ahoj,
dám semka pár aktuálních postřehů z dnešní dekarbonizace motoru. Můj stroj Scenic 1,6 16V, kod motoru K4M A7 (r. 2001). Najeto 315 000 km.
Dekarbonizaci jsem dělal do čistého (!!!) oleje ELF 10W40 . Na ten jezdím dlouhodobě. Posledních 215 000 km ježděno na LPG, olej měněn vždy po 10 tis. km.

Postup dekarbonizace, jak jsem ji prováděl.

Zahřátí na provozní teplotu. Změření komprese (relé od benzínového čerpadla vytaženo, pedál plynu až na podlahu, protočení motoru asi tak 6-7x v kuse). Nalití TEC 2000 a při otáčkách 1 200 - 1 600 po dobu 17 minut. Následně jsem to nechal asi 20 minut stát. Pak jsem znova nastartoval a nechal na 3 minuty protočit.
Změření komprese stejnou metodou.

Výsledky měření viz obrázky. Dle Renaultu je kritický pro válec komprese 10 bar, dobrá komprese mezi 12 - 14 bary.
1_válec.jpg
3_válec.jpg
2_válec.jpg
4. válec ještě lepší, ale limitem fora jsou 3 fotky.

Tak snad někomů moje zkušenost pomůže.
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě :)

Ladis_z_Brna
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
Bydliště: Brno

Re: Dekarbonizace TEC 2000

Příspěvek od Ladis_z_Brna » sob pro 14, 2024 20:33

No, ten 4tý válec by šlo vložit semka :)
Spolu s fotkou oleje.
4_válec.jpg
IMG_20241214_145546.jpg
IMG_20241214_145601.jpg
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě :)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2100
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Dekarbonizace TEC 2000

Příspěvek od marek230177 » sob pro 14, 2024 20:52

Pěkné hodnoty. Je vidět, že motor K4M patří mezi nejlepší atmosférické benzínové motory, které po Evropě jezdí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Ladis_z_Brna
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
Bydliště: Brno

Re: Dekarbonizace TEC 2000

Příspěvek od Ladis_z_Brna » ned pro 15, 2024 17:21

Ještě doplním obrázky, jak to vypadá nahoře.
Zítra zkontroluju hydroštely, vyměním gufírka na ventilech a gufera na vačkách.
Tak snad už to bude hotovo :)
1734278554656.jpg
1734278554638.jpg
1734278554593.jpg
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě :)

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů