Ahoj, dovoluji si zde vložit návod na dodělání tempomatu na Renault Clio II 1.5 dCi, 60 kW, r.v. 2002.
Potřebné díly:
1) Tlačítko tempomat a omezovač 8200060039 ( pasuje např. z laguny 2 a espace 4 )
2) Volant s tlačítky 8200616030
3) Airbag s výřezem 8200432121 / 8200236061
nebo
4) použít původní volant a přidělat na něj tlačítka 8200060038 a původní airbag oříznout na tlačítka
5) spínač na spojku 7700431512 + držák spínače 7700430730 + doraz spínače 7700430723
6) kroužek volantu 7701051757 / 8200058684
7) panel pro tlačítko tempomatu a původní nastavení světel, popřípadě pro reostat osvětlení, ( je více typů dle výbavy, já použil 8200069072, plus jsem dal do 1 díry záslepku 8200004202 )
8.) budíky s podporou palubního PC, např. 8200261102
9) páčka na stěrače s tlacitkem na palubni PC ( je více typů dle výbavy )
Postup:
Tempomat je možné dodělat na všechny dci a jejich ecu ( = jednotka vstřikování ), které tempomat podporují, v opačném případě je možné přehrát soft v ECU clipem, ale jde to velmi obtížně co se týče komunikace s autem. Auto, kde byl tempomat doděláván, disponovalo lepší výbavou ( automatická klima, UCH jednotka n3) a nacházela se v něm předpříprava kabeláže s bílým konektorem za panelem osvětlení (viz foto) a 6 kabelů vyvedenych z konektoru do volantoveho kroužku, což zvyšilo šanci na přímou podporu tempomatu bez přehrání softu v ECU.
Kabeláž tedy byla předpřipravená, avsak všechny kabely končily v průchodkovem konektoru (R107) do motorového prostoru. Bylo tedy potřeba dotáhnout kabely dle schématu ( pro každý kód motoru může být trochu jiné, ale schéma použité na daném autě platí téměř pro všechny dci) do řídící jednotky vstřikování na pozice dle kódu motoru vozidla ( v daném autě motor s kódem k9k 702).
Multimetrem bylo potřeba ověřit který kabel je který a vyvést je na pozice přes konektor R67 do jednotky vstřikování.
Dále bylo potřeba dodělat 2 kabely do konektoru, který vede na spínač spojky ( viz foto ). 1 kabel vede na pozici C4 jednotky vstřikování a druhý je kostra. Stačilo tedy jen pokračovat a přidat kabely do konektoru a zapojit do něj spínač spojky. Ideálně kabel sehnat z vrakáče ze stejný kabeláže, která vede od konektoru do potenciometru u plynového pedálu, a k tomu někde sehnat konektor do spínače spojky, např. taky z vrakáče. Tím pádem je kabeláž komplet připravena.
Nyní v daném autě stačilo diagnostikou ( např. Delphi ) aktivovat v sekci "nastavit" tempomat/omezovač a následně se na displeji rozsvítí nápis "SET---" a ikona tempomatu/omezovače vpravo na budikach. Pak je jasné, že vše bude fungovat.
Jak zjistit jestli jednotka podporuje tempomat/omezovač, když MÁM předpřipravený bílý konektor za panelem osvětlení ?
Stačí do bílého konektoru připojit tlačítko tempomat/ omezovač ( nebo propojit pozice drátu na konektoru A2+B1 nebo A2+A3), poté zjistit jestli na příslušné pozice jednotky vstřikování (je to vždy konektor úplně vpravo na jednotce, jsou tam 3 dohromady) jsou vyvedeny kabely a poté povolit diagnostikou funkci tempomatu a ikony na displeji by se měly rozsvitit. Pokud ne, tak je buď špatné zapojení nebo jednotka ECU tempomat nepodporuje a je potřeba v ní přehrát soft.
Jak zjistit jestli moje jednotka podporuje tempomat/omezovač, když NEMÁM předpřipravený bílý konektor za panelem osvětlení ?
Na pozice jednotky vstřikování (v případě daného auta A2 a C3, konektor úplně vpravo ) napojit do konektoru 2 dráty a jeden drát poté na + baterie ( tady je ale důležité ho opatřit pojistkou pro jistotu, kdy by se špatně napojily kabely a došlo ke zkratu, aby se neodpálila ECU jednotka vstřikování . Následně vždy 1 z kabelu spojit s + kabelem při zapnutém klíčku, opět povolit diagnostikou a ikony by se měly rozsvítit, pokud je podpora.
Tak to je asi vše , není to zase tak těžký, jak to vypadá. Vše funguje prefektně jak má. Pokud auto nemá budíky s palubním PC, tak je vhodné je vyměnit ( pro vlastní funkci tempomatu/ omezovače nejsou potřeba, jen nebude na palubním PC vidět rychlost nastavení ) + ta páčka stěrače na konci s tlačítkem. Na daném autě byla páčka s tlačítkem z výroby, takže stačilo jen vyměnit budíky. Celá tahle sranda vyšla asi na 7-8 tis. Kč, nějaké díly nové, nějaké použité.
Třeba se tento návod někomu bude hodit. Před začátkem dodělání to znamenalo hodně hodin strávit na internetu a tam čerpat z návodů z francouzských, španělských a britských fór. Případné dotazy se pokusím zodpovědět.
odkaz na foto: https://rajce.net/album/5bp3gluIg3dsMijL
Dodělání tempomatu na Clio II, 1.5 dCi
Moderátor: Moderators General
- koprda
- Junior member
- Příspěvky: 221
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Dodělání tempomatu na Clio II, 1.5 dCi
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
Re: Dodělání tempomatu na Clio II, 1.5 dCi
Smekam pomyslny klobouk a dekuji, ac tento navod nikdy nevyuziji.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů