Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
4070 porucha řidici jednotky a 170 neznáma závada. Jedine co mi zůstalo jinak vše smazáno.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
porucha riadiacej jednotky je jedine co vedia napisat diagnostiky... vseobecne diag stoji za HOVNO, a velke!!!! nie su totiz od renaultu - vselijake tie can clip a podobne a nedokazu korektne komunikovat s autom. hlavne starsie modely nevedia spravne nacitat. espace III totiz nevyrabal renault ale MATRA. a pouziva nestandardny komunikacny protokol. tak isto komunikacia medzi radiom (pioneer) a displejom. preto k tomu displeju nepripojis ine radio. ale k tomu tacho cidlu. je na prevodovke vzadu nad diferencialom... celkovo sa pouzivali tri typy podla prevodovky. da sa k nemu u benzinaku dostat aj z predu - vyberies vzduchovy filter a drziak a da sa vytiahnut... tak 10 minut prace... nove stoji na aliexprese asi 2,30€, takisto tam kupis aj snimac otacok za par eur. napr toto https://www.aliexpress.com/item/SPEED-S ... f9630b515a tu je sice platena doprava,ale su aj predajcovia co maju free dopravu... toto je prve co mi vyskocilo, nechce sa mi hladat... jedno take cidlo za tri eura mam doma a caka na svoju prilezitost... velakrat je to len studeny spoj na plosaku... mne to robilo podobne blbiny... v lete vsetko ok, ak bolo vonku pod nulou,tak mi prvych 5minut neukazovalo rychlost... ked sa to trochu ohrialo od vyfuku, naskocilo to... vybral som, otvoril, preletoval a zase ok.
takze k chybam vseobecne - na 99% zlomene kable, zaoxidovane konektory, studene spoje na plosakoch snimacov (auto uz ma svoje roky a vacsinou parkuju vonku) ale NIE VADNE RIADIACE JEDNOTKY
takze k chybam vseobecne - na 99% zlomene kable, zaoxidovane konektory, studene spoje na plosakoch snimacov (auto uz ma svoje roky a vacsinou parkuju vonku) ale NIE VADNE RIADIACE JEDNOTKY
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
tacho uz jsem opravil...cidlo je funkcni,problem byl v zastrcce,na cem drzi kabely neni ta cokolada ktera by drzela uvnitr cidla a na dire se to vypojilo.. vyndal sem i motylka cidlo kliky nebo co to je a ocistil,ale problem zustal stejny,auto se ohreje a cuka obcas a nekdy prestane jet,musim nastartovat asi 3x on se srovna a zase jede,takze nevim zda koupit novy jestli je to tim nebo nejakym tepelnym cidlem kdyz to dela az kdyz se ohreje nekdy ale malo kdy za studena...vsechny kontakty sem prosel atd anic sem nenasel,jedine co sem opravil byly zlomene kabely na zadni reprak ve dverich a na central ze nesli jedny dvere zamknout,jinak uz nevim co dal..servis me vyhnal ze s espacem nechce nic mit a ze se serou ridici jednotky a vic mi nerekl,takhle me vynhali dva servisy a jeden mi udelal dia a rekl mi nafot si chyby a odstran si je my to delat nebudeme.. takze asi tak
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
skus cidlo chladiacej kvapaliny - su tam dve - jedno dava info pre riad. jednotku a druhe pre budiky... teplota nasavaneho vzduchu sa pri zohriati motora nemeni - furt nasavas vzduch zvonku - tam by som to neriesil... druha moznost je volnobezny ventil byva zalepeny bordelom. vymontuj, 2xT30 + 1 konektor. oddelis magnet prestriekas WD40 alebo nejaky cistic na brzdy nechas vytiect a das naspat...
"ta cokolada ktera by drzela uvnitr cidla" co tym myslis? kazdy konektor ma nejaku poistku proti nahodnemu rozpojeniu...
"ta cokolada ktera by drzela uvnitr cidla" co tym myslis? kazdy konektor ma nejaku poistku proti nahodnemu rozpojeniu...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Čidlo na teplotu najdu kde? Jinak volnobezny ventil myslíš ten motylek co je pod filtrem? Ten sem vyndal a otřel. Jinak čidlo na tacho sem měl na mysli ze mas proste zásuvku co jde zacvaknout do sebe ne. Tak ty strana s kabelama co davas do čidla tak to je rozpadlé ze to nic nedrží takže se to rozpojuje. Tak to sem opravil. Takže zkusím to teplotní čidlo když ho najdu se podívat a pak už jen to čidlo kliky vyměnit jinak nevím už.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
cidlo na teplotu je sa komore termostatu. v smere jazdy na lavej strane motora (pri baterke). tam, kde z motora vychadza hruba hadica do chladica... meria predsa teplotu vody, tak nemoze byt na prevodovke.... hehe - su tam dve - zelene a myslim biele... jedno na budiky a druhe na rj. to moze davat zlu informaciu a pocitac vlastne nevie ze je motor uz zohriaty a stale ho prechlastava ako keby bol studeny... a motar sa dusi...
volnobezny ventil je uplne na vrchu na sacom potrubi. ked kukas spredu do motora a prikrcis sa, tak je vlastne pod prednym oknom.
ked nemas stlaceny plyn a je zavreta skrtiaca klapka tak by sa do motora nedostal ziadny vzduch - to by chciplo. a prave cez paralelny obtokovy kanal (okolo uzavretej skrtiacej klapky) sa do motora dostane vzduch potrebny pre volnobeh. a tento ventil reguluje kolko vzduchu tam vojde aby to drzalo spravne volnobezne otacky. vadny ventil nedokaze rychlo reagovat na potreby motora - bud to chcipa na volnobeh alebo pri zvyseni otacok. ak je zasraty mastnotou a prachom a nedokaze sa rychlo hybat, ma problem. ked sa motor zohreje, ten bordel sa uvolni a uz to akotak ide... ked to chipne a ty nastartujes tak si vlastne nacita nanovo hodnoty a polohy a moze sa to chytit. ten ventil tu vela "odbornikov" oznacuje ako krokovy motorcek... ale je to obycajny elektromagnet ktory tahom otvara prietok kanala. a velkost prietoku sa reguluje dlzkou elektrickeho impulzu... vyzera to takto: https://motone.cz/cs/volnobezny-regulac ... 10649.html cez tie dve velke diery ide vzduch a vnutri medzi nimi je supatko ktore ovlada elektromagnet - ten valcek s ciernym konektorom. a ten magnet sa da dat dole - dve skrutky M4 alebo M5 - a cele sa to da vystriekat
volnobezny ventil je uplne na vrchu na sacom potrubi. ked kukas spredu do motora a prikrcis sa, tak je vlastne pod prednym oknom.
ked nemas stlaceny plyn a je zavreta skrtiaca klapka tak by sa do motora nedostal ziadny vzduch - to by chciplo. a prave cez paralelny obtokovy kanal (okolo uzavretej skrtiacej klapky) sa do motora dostane vzduch potrebny pre volnobeh. a tento ventil reguluje kolko vzduchu tam vojde aby to drzalo spravne volnobezne otacky. vadny ventil nedokaze rychlo reagovat na potreby motora - bud to chcipa na volnobeh alebo pri zvyseni otacok. ak je zasraty mastnotou a prachom a nedokaze sa rychlo hybat, ma problem. ked sa motor zohreje, ten bordel sa uvolni a uz to akotak ide... ked to chipne a ty nastartujes tak si vlastne nacita nanovo hodnoty a polohy a moze sa to chytit. ten ventil tu vela "odbornikov" oznacuje ako krokovy motorcek... ale je to obycajny elektromagnet ktory tahom otvara prietok kanala. a velkost prietoku sa reguluje dlzkou elektrickeho impulzu... vyzera to takto: https://motone.cz/cs/volnobezny-regulac ... 10649.html cez tie dve velke diery ide vzduch a vnutri medzi nimi je supatko ktore ovlada elektromagnet - ten valcek s ciernym konektorom. a ten magnet sa da dat dole - dve skrutky M4 alebo M5 - a cele sa to da vystriekat
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
mockrat ti dekuji za podrobny info.. ja uz mel podezreni i na benz.cerpadlo,ptz na volnobeh vrci ale jak se rozjedu tak chvili ok a pak se dusi...ten jak pises ten ventil,tak na nej sem koukal,kdyz ho odpojim nedrzi otacky vubec..jinak sem cistil pouze kontakty,vypada jako stolety je cely od prachu poleje no proste bordel,ale pokud se da sundat a vycistit tak to zkusim... jinak cidlo motylek bude asi ok kdyz auto startuje na skrtnuti ne? ptz kdyby byl ko tak to je cidlo hridele a to by dele startoval... dekuji moc,postupne se tedy blizim do cile
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
tak vyndano a vycisteno,zkusebni jizda cca 20km bez cuknuti a ohraty,tak uvidime akorat nevim jestli i pred tim nebo jen ted co sem to vycistil ma trochu vice pridano,treba se to srovna a nebo sem neco zpusobil tim vycistenim..
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
vycistenim nesposobis nic, akurat to ma nacitane nejake hodnoty uz v pamati, odpoj baterku a ono si to nacita nanovo skus spravit cca 15-20 km. ak to bolo v tom ventile, tak ti to pojde hned. akurat na tej 15km trase si to ulozi nejake hodnoty dobuducna.. aj kvoli spotrebe.
s tym "motylikom" - to je snimac otacok motora a spolupracuje so snimacom na vacke. snimac na kluke (motylik) urci kedy je v hornej uvrati 1. a 4. valec a snimac na vacke urcuje kedy je iskra na prvom valci - lebo hore su obidva. iskru riadia dve cievky, kazda pre dva valce. riadenie motora je siemens -fenix 5 a pouziva sekvencne vstrekovanie - cize neotvara vsetky vstreky naraz, ale podla poradia zapalovania 1-3-4-2. (niektore systemy vstrekuju naraz do sania na vsetkych valcoch, ale realne nasaje len ten valec, ktory ma otoreny saci ventil) takze keby bolo cidlo vadne, nenastartuje vobec...
snad som ti aspon trochu pomohol...
s tym "motylikom" - to je snimac otacok motora a spolupracuje so snimacom na vacke. snimac na kluke (motylik) urci kedy je v hornej uvrati 1. a 4. valec a snimac na vacke urcuje kedy je iskra na prvom valci - lebo hore su obidva. iskru riadia dve cievky, kazda pre dva valce. riadenie motora je siemens -fenix 5 a pouziva sekvencne vstrekovanie - cize neotvara vsetky vstreky naraz, ale podla poradia zapalovania 1-3-4-2. (niektore systemy vstrekuju naraz do sania na vsetkych valcoch, ale realne nasaje len ten valec, ktory ma otoreny saci ventil) takze keby bolo cidlo vadne, nenastartuje vobec...
snad som ti aspon trochu pomohol...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
pomohl si mi urcite... aspon sem zybtecne nekupoval toho motylka. zatim to ani jednou nezacukalo,ale ma vice pridano tak to bude asi ten valec nahore.... kdyz sem ho vycistil tak sem ho poradne prstrikal wdeckem a neco v nem cvaklo jak kdyz se neco otevrelo,od te doby auto jede normalne akorat ma trochu pridano,zkusim jeste odpojit tu baterku a uvidi se... dekuju fakt jsi mi pomohl,aspon vim cca kde hledat chybu. akorat porad se rozsviti kardio a zase zhasne,to je nejaka zavada na motoru v eletrice jestli sem se docetl spravne..snad pak pomuze smazat chyby a uvidi se.diky moc
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
kardio sa rozsvieti aj ked nespravne nacita kod z imobilizeru - no skus tu baterku odpojit a uvidis... vice pridano mam chapat ze ma vysoke otacky na volnobeh? zvysene otacky su aj ked ti zopne klima, zisti ci je rozdiel ked zapnes klimu alebo nie - mohlo by tam visiet nejake rele
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
tak asi takhle,co jsem vycistil ten valec nahore tak ma lehce zvyseny otacky,na dvojku bez plynu jede 20 na 4 kvalt udrzuje 40km/h a dnes sem najel zkusebni 50km a vse ok,pak sem rychle nastartoval a udelalo to zase 2x nedrzeli otacky chcipalo atd,odpojil sem baterku a srovnalo se to a zase to jezdi takze vymena toho valce asi nutna,jinak otacky ma porad vyssi,ne ze by to rvalo,ale jde slyset ze je pridano.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
a co snimac polohy skrtiacej klapky? ten tiez moze robit neplechu, pripadne samotna klapka... skor nez budes menit ventil...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Zkusím jedine tu klapku vyčistit a snímač najít. Jinak auto jede do doby než to chcipnu. Pak nastanou problemi. Už nedrží jako před tím aspoň volnobeh. Hned chcipne nejde do otáček pak se po chvíli vzpamatuje. Už sem začínal myslet jestli to nedělá čerpadlo v nádrži ze dává málo tak sem natankoval půlku nádrže a nic. Ale válec co sem vyčistil ten nahoře tak dva dny klid. Teď už to děla znova. Zkusím tu klapku a dam zase info Škoda ze mi sem nejdou fotky. Postupně sem vše fotil jak to vypadalo a co sem už čistí.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
s tymi fotkami mi ani nehovor... mne sa tam podarilo vlozit jeden alebo dva obrazky... potom som to v vzdal... a pritom niekedy jeden obrazok povie viac ako 20 prispekov...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
tak porad nic,problem porad stejny,uz me jen napada cidlo vacky jestli to ma a kde a nebo civka na svicky ze po ohrati nedava na chvily,jinak..jinak uz h mam dst a jde z baraku,dnes sem ho dal na net,takze diky moc za rady.
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 14, 2010 14:21
- Bydliště: Studená JH
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Dobrý den mám Renault Clio 1,5 DCI diesel 48/4 000 KW Euro 3 BB07CF a občas mi neukazuje rychlost. U renaultu řekli že to nemá snímač ale má to čidlo na ABS a že je to chyba přístrojovky a to je na výměnu. Když prý budu prodávat auto nemá cenu za 18.000 dávat novou. Koulal jsem prodávají se do 1.000kč starší na co si dát pozor.Je třeba koupit přímo z nafťáku nebo nevadí z benzínu přístrojovka? Ještě se chci zeptat jestli v budíkách není imobilizer a nemusí se to nějak kodovat.Zvládne to bežnej opravář přehodit? Našel jsem třeba tohle https://www.ekodily.cz/e-shop/921101-cz ... e/#kontakt. Dík za info sem nebo - charis6@email.cz
[img]http://i49.tinypic.com/29yjx4j.jpg[/img] [img]http://i46.tinypic.com/2ps155t.gif[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/ay0by0.gif[/img] [img]http://i50.tinypic.com/etw87s.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/ay0by0.gif[/img] [img]http://i50.tinypic.com/etw87s.jpg[/img]
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Charisi tohle je vlákno o Espace III, tedy o autě s docela jinou technikou. Co platí na E-III zdaleka nemusí platit na Clio-II.
V servisu ti to řekli na základě čeho? Od stolu bez dohledání konkrétního auta, nebo aspoň chvilku zjišťovali specifika konkrétního modelu?
Každopádě bych začal ověřením, zda auto skutečně nemá smínač otáček kol v převodovce. Některé vyhledávače dílů totiž pro Clio BB07 klasické čidlo (300,-) najdou. Takže se zasuň pod auto, obejmi převodovku a uvidíš. Pokud tam je, výměna součástky za 300,- je myslím docela levnej test.
Hledáš takovou součástku: https://content.lkq.cz/File/0234/399B49 ... 5257_L.JPG
Pokud by došlo na výměnu palubky, obrátil bych se na někoho, kdo to už dělal. "Běžný opravář" je dost volatilní pojem, znám "profíky" kterým bych nesvěřil výměnu rezervy a znám "garážníky" jejichž schopnosti jsou v pozitivním slova smyslu mimo moje chápání. Určitě bych se držel výměny "nafta za naftu", navíc z co možná nejbližšího sourozence tvého clia.
Jestli je nebo není součástí palubního štítu Clia II imobilizer nevím, obecně ale u většiny aut bývá potřeba buď "novou" palubku nějakým způsobem s autem skamarádit (přes diagnostiku - zejména u Renaulta ne "běžnou gárážnickou VAG šuntku z ALíku), nebo se používají palubky/jednotky "odblokované" tedy s nějakou úpravou, aby šly použít v jiném autě.
Jinak k dílům obecně: zaměnitelnost jde zjistit pomocí vyhledávačů dílů, které hledají podle VIN kódu. Třeba CatCar nebo originály na ACI.cz. Pokud pro tvoje auto podle VIN najde díl (resp. OE číslo dílu) který se dá dohledat pro jinou motorizaci, nebo pro jiné auto, jde díl použít.
Přeju úspěch.
V servisu ti to řekli na základě čeho? Od stolu bez dohledání konkrétního auta, nebo aspoň chvilku zjišťovali specifika konkrétního modelu?
Každopádě bych začal ověřením, zda auto skutečně nemá smínač otáček kol v převodovce. Některé vyhledávače dílů totiž pro Clio BB07 klasické čidlo (300,-) najdou. Takže se zasuň pod auto, obejmi převodovku a uvidíš. Pokud tam je, výměna součástky za 300,- je myslím docela levnej test.
Hledáš takovou součástku: https://content.lkq.cz/File/0234/399B49 ... 5257_L.JPG
Pokud by došlo na výměnu palubky, obrátil bych se na někoho, kdo to už dělal. "Běžný opravář" je dost volatilní pojem, znám "profíky" kterým bych nesvěřil výměnu rezervy a znám "garážníky" jejichž schopnosti jsou v pozitivním slova smyslu mimo moje chápání. Určitě bych se držel výměny "nafta za naftu", navíc z co možná nejbližšího sourozence tvého clia.
Jestli je nebo není součástí palubního štítu Clia II imobilizer nevím, obecně ale u většiny aut bývá potřeba buď "novou" palubku nějakým způsobem s autem skamarádit (přes diagnostiku - zejména u Renaulta ne "běžnou gárážnickou VAG šuntku z ALíku), nebo se používají palubky/jednotky "odblokované" tedy s nějakou úpravou, aby šly použít v jiném autě.
Jinak k dílům obecně: zaměnitelnost jde zjistit pomocí vyhledávačů dílů, které hledají podle VIN kódu. Třeba CatCar nebo originály na ACI.cz. Pokud pro tvoje auto podle VIN najde díl (resp. OE číslo dílu) který se dá dohledat pro jinou motorizaci, nebo pro jiné auto, jde díl použít.
Přeju úspěch.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned úno 14, 2010 14:21
- Bydliště: Studená JH
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Auto měli u Součka -Renault v J.Hradci na dílně a vyndali přístrojovou desku ven co mi povídal borec při předání.I to čidlo že je na ABS . Na to čidlo ještě mrknu, to jsem už koukal že je levný.Na Clio jsem tu nic kloudnýho nenašel tak jsem to zkusil tady u jinýho modelu.Dík za info aspoň neco mám tak na to mrknu
[img]http://i49.tinypic.com/29yjx4j.jpg[/img] [img]http://i46.tinypic.com/2ps155t.gif[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/ay0by0.gif[/img] [img]http://i50.tinypic.com/etw87s.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/ay0by0.gif[/img] [img]http://i50.tinypic.com/etw87s.jpg[/img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů