1.6 dci 96kW odolnost motoru (opotřebení)

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
faradaj
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: úte pro 15, 2015 14:18

1.6 dci 96kW odolnost motoru (opotřebení)

Příspěvek od faradaj » stř říj 30, 2024 00:14

Dobry den panove, mam dotaz na motor 1.6 dci 96kW rok 2014 jakou porci km tento motor vydrzi a pripadne jestli netrpi na opotrebeni valcu, krouzku nebo utesneni ventilovych driku? Poridil jsem si tento motor jako kup v rodine. Auto bylo vzdy servisovane v autorizovanych servisech a olej meneny v polovicnim intervalu. Kdyz jsem poprve asi po 14dnech vlastnictvi stal u otevrene kapoty s bezicim motorem zaujalo me lehke prdeni z filtrboxu. Malou dirkou k memu udivu foukal vzduch ven rikam si proti smeru? Tak jsem otevrel vicko plneni oleje a vyletl na me sedy dym a olejova mlha. Motor dost vyrazne fouka ven. U studeneho motoru jen fouka u zahrateho jde sedy dym a olejova mlha. Motor ma vykon, nezere olej, emise vporadku, startuje normalne...auto ma 203tis km a toto me dost zarazilo. Jestli mam s autem pocitat i do budoucna nebo resit generalku motoru nebo se ho zbavit :roll: napriklad muj Espace 2.0dci 110kW take rok 2014 s najezdem o dost vyssim 320tis je po otevreni vicka naprosto tichy ani vanek... tak nevim jestli je to zrovna spatny kus ta moje 1.6 nebo je to u ni normalni a nemam to resit? Jo a domacim manometrem zmerena komprese 10-11 coz je tedy malo...diky za zkusenosti a rady.
Kubajz
Espace IV grand, 2014, 2.0dCi 110kW
Nissan Qashqai 2014, 1.6dci 96kW
Laguna III, 2014, 2.0dci 127kW

EX: Espace IV grand, 2007, 2.0dci 110kW
EX: Clio I, 1.4i
EX: Fiati...Punta, Bravo, Stila...to jsou dělníci!
Mašiny: Parník Yamaha FJ 1200 rok 1992, v krabicich JAWA 250 rok 1938, JAWA Bizon 350 oilmaster, Stadion S11
EX: Kawa GPX 600, Yamaha XJ 600, Yamaha XJ 900, Perak 250,

http://faradaj.rajce.idnes.cz/Espace/

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5692
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: 1.6 dci 96kW odolnost motoru (opotřebení)

Příspěvek od kotasekh » stř říj 30, 2024 02:48

Myslim, ze s kompresi 10 bar by nenastartoval. Pokud ma opotrebene krouzky a fouka pres pisty dolu, tak se to da pri mereni komprese zjistit nalitim hustsiho oleje primo do valce a znovu zmerenim. Pokud se tlak zvysi, jsou to spatne krouzky. Jen nevim, jestli je to mozne delat i u dieselu, ktery ma malickaty spalovaci prostor.
Jinak teda asi nezalezi na vseobecne odolnosti motoru, protoze i kdyby byl nesmrtelny, tak to neznamena, ze ten tvuj nemuze byt pokazeny a uplne stejne naopak.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2142
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.6 dci 96kW odolnost motoru (opotřebení)

Příspěvek od marek230177 » stř říj 30, 2024 06:24

Evidentně kompresi neumíš změřit. Jak bylo psáno, kdyby motor měl tak nízkou kompresi, vůbec by nebyla šance ho nastartovat. Takže především se nauč měřit kompresi, změř relevantní hodnoty a pak se můžeme bavit dál.

To foukání do karteru správně rozhodně není.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

faradaj
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: úte pro 15, 2015 14:18

Re: 1.6 dci 96kW odolnost motoru (opotřebení)

Příspěvek od faradaj » stř říj 30, 2024 13:28

Mohu poprosit majitele 1.6dci jestli pro me maji chvilku a podivaji se jak je na tom jejich motor? Jestli jejich 1.6dci z olej vicka nefouka nebo fouka pripadne jak moc a pri jakem najezdu km?
Dekuji za vas cas a ochotu.
Kubajz
Espace IV grand, 2014, 2.0dCi 110kW
Nissan Qashqai 2014, 1.6dci 96kW
Laguna III, 2014, 2.0dci 127kW

EX: Espace IV grand, 2007, 2.0dci 110kW
EX: Clio I, 1.4i
EX: Fiati...Punta, Bravo, Stila...to jsou dělníci!
Mašiny: Parník Yamaha FJ 1200 rok 1992, v krabicich JAWA 250 rok 1938, JAWA Bizon 350 oilmaster, Stadion S11
EX: Kawa GPX 600, Yamaha XJ 600, Yamaha XJ 900, Perak 250,

http://faradaj.rajce.idnes.cz/Espace/

kowalski33
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon kvě 26, 2025 09:29

Re: 1.6 dci 96kW odolnost motoru (opotřebení)

Příspěvek od kowalski33 » pon kvě 26, 2025 09:33

Dobrý den, motor 1.6 dCi 96 kW (R9M) je obecně považován za spolehlivý při správné údržbě, a životnost kolem 300–400 tis. km není výjimkou. Nicméně výrazné foukání přes víčko oleje, šedý kouř a olejová mlha u teplého motoru nejsou normální jevy a naznačují nadměrný tlak v klikové skříni – pravděpodobně kvůli opotřebeným pístním kroužkům. Komprese 10–11 bar je naftovému motoru už spíše pod hranicí normálu (ideálně 18–24 bar), což potvrzuje podezření na vnitřní opotřebení. Přestože motor zatím neztrácí výkon ani olej a emise jsou v normě, technický stav ukazuje na blížící se nutnost opravy. Doporučuji provést přesné měření komprese a test těsnosti válců profesionálně. Pokud plánujete auto dlouhodobě využívat, je vhodné zvážit buď repasi motoru, nebo výměnu agregátu včas.

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů