Benzín F4R 2.0T za jízdy chcípl a už nejde nastartovat

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Benzín F4R 2.0T za jízdy chcípl a už nejde nastartovat

Příspěvek od Jirkazbrna » pon srp 09, 2021 08:17

Zdravím kolegy, ale vypadá to na nekonečný seriál. Zatím jsem zde na fóru našel obdobně trápení, ale jen s diesely, tak zakládám tohle vlákno.
Před týdnem jsem vzal auto ze značkového servisu. Po roce od GO motoru, fouklé těsnění pod hlavou, před tím asi trochu tlakoval motor, tak to odskákal chladič. Loni při GO, když to složili a chtěli mi ukázat, jak si ševelí, tak po 20-ti vteřinách prásk a potkalo se to. Rozvodová kola nemají drážky. Protočilo se to na výfukové vaččce a od té doby, co to znovu opravili, to má zvuk jak šicí stroj a to hned z místa od prvního válce od rozvodů. Jakmile zvuk klapání přestal, motor měl fouklé těsnění. Teď mi to vrátili a po pár dnech šicí stroj znova. Jenže to klapání může dělat i řetízek olejového čerpadla. Teď zvuk přestal, ale úplně :-) Odbočuju z kruháče, rozjíždím se, motor ztratil tah. Šlapu na plyn, ale auto nereaguje, ještě jede švunkem, pak ucítím jak ztuhlo řízení a zastavuji u krajnice. Palubka svítí normálně jakoby to chcíplo při rozjezdu, rádio hraje, světla svítí. Baterka rok stará, půl roku starý alternátor. Startér točí, ale motor nemá snahu ani prsknout. Jako by do něj nešel vzduch nebo benzín anebo oboje. Po 20 pokusu o start, když držím tlačítko start, má tendenci mi naznačit, že by i nastartoval, ale ne. Jakoby přeskočil rozvoďák. Tak si volám do Rakouska odtah, naštěstí jen 5 km za hranicemi. Cesta na podvalu do Brna 3.600,- Kč Ráno žádná změna. Palubka bez chyby. Jen přes OBD vidím, že poloha škrtící klapky se změní až po několikerém sešlápnutí plynu a to jen nahodile.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
https://www.viator.cz

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín F4R 2.0T za jízdy chcípl a už nejde nastartovat

Příspěvek od Jirkazbrna » pát srp 13, 2021 08:38

Takže čerpadlo v nádrži. Což byla ta druhá možnost. Někde jsem četl, že jeho životnost je 250.000 a já mám na tach 256.000
Projevy zpětně:
Velmi mírné, až neznatelné cuknutí při zrychlování. Nyní kolem 3.000 otáček no a před tím v otáčkách nad 5.000 to cukalo víc
Horší starty jak za studena, tak za tepla. Nejdřív jsem je připisoval na vrub ulomeného prvního stupně ve čtečce, ale ne,
Motor se víc hřál.
Finále, jak když dojde benzín, ale bez zakuckání a bez varování. Prostě motor usne :-)

Auto startuje na brnk. Cena za čerpadlo 5.000,--Kc, 3 hodiny práce, materiál, přezutí zadních gum, výměna xenon.vybojky. Dalších 5.000,-Kc Auto bylo ve znackovem servisu.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
https://www.viator.cz

Jirkazbrna
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pon črc 15, 2019 14:16
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín F4R 2.0T za jízdy chcípl a už nejde nastartovat

Příspěvek od Jirkazbrna » stř kvě 22, 2024 20:13

Hezký večer všem, chtěl bych jen potvrdit moji doměnku. Mám opět Espace s turbobenzinem. Problem bude asi s odcházejícím palivovým čerpadlem. Při rovnoměrném zrychlování jde do max.otáček kontinuálně. Ovšem pokud sešlápnu plyn na podlahu, začne zrychlovat, ne sice jak ten předchozí Espace a v cca.3.000 otáčkách vydechne a nezrychlí ani o otáčku, za chvíli pak když pořád držím plyn na podlaze, se začne sbírat a pokračuje vlažně do maxima. Při mírném zrychlování do kopce se motor pod plynem občas trošku třepe, při ustálené jízdě do kopce pro změnu po chvíli se zlehka přidusí a opět se vrátí do původních otáček. Takhle houpavě to opakuje dál, dokud neuberu plyn anebo nepřidám. Tohle dělá delší dobu. Nové svíčky, vzduchový filtr, rozvody, trubka sání + trubka mezichladiče vzduchu, kotrola táhla "vypínání" turba, lambdy + katalyzátor. Žral po městě při normální jízdě 13,2 teď šel přes 14 litrů. Předchozí Espace měl po městě cca.11 litrů spotřebu. Na benzínu nešetřím, nemyslím spotřebou :-)
Myslím, že to může být načatý palivový čerpadlo, nebo usazená olejová špína, která může ovliňit přesuvník. Anebo oboje dohromady. Vstřiky by měly být OK. Žádný zvuk z motoru co tam nemá být, nejde.
Děkuji za vaše postřehy.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate 7 míst 2010, toho času rozstřelený
Grand Espace IV 2.0T Privilege 2004, obětoval se ve prospěch posádky 1.7.2022 v Chorvatsku
Grand Espace IV 2.0T Initiale Paris 2005
Suzuki GSX 750 E 1982
Suzuki GSX-R 1100 G 1986
Jawa 350 632 TwinSport 1991
Suzuki GSX-R 1100 typ M 1991 Vanilla Ice
https://www.viator.cz

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů