tak to jsme na tom stejněN4N0B1T píše: ale vzdy se mi zablokuje jen levy kolo Aspon podle cary na asfaltu to tak vypada...
R 19 Málo brzdí
Moderátor: Moderators General
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 83
- Registrován: pát úno 09, 2007 01:01
- Bydliště: Dobřichov
-
- Junior member
- Příspěvky: 115
- Registrován: stř zář 12, 2007 07:49
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Já teda nevim,tady hodě lidí píše,že prostě starej Renault špatně brzdí a že jsou s tim smířeni.To snad ne.Přeci i u starého auta lze docílit toho aby brzdilo jako nové.Na brzdách se nešetří.Já si o brzdy dost pečuji,protože se znám a fungujou mi tak,že pokud na to neohrabaně nebo v úleku šlápnu,tak slyšim hvízdání a sáňkuju i na hrubým asfaltu.A pokud brzdim např ze 170km/h,tak se mi zaříznou pásy a s povysazenou páteří tam mám 50km/h během chviličky.V předu jsou od výroby kotouče s chlazením a brzdiče Girling.Vzadu obyč bubny. Hlvně dbám na to abych na kotoučích neměl odrezlé brzdné plochy,používám destičky ICER,mám připojenou diagnostiku,abych je včas vyměnil. Kontroluju stav manžet kolem pístků a plovoucího mechanismu. Ty plovoucí čepy jsem měnil a dal jsem tam spešl vazelínu od ATE. Kapalinu DOT4 od Coyote. Bubny v podstatě jen čistim štětečkem a vnitřek bubnu technickým benzínem. Důležitej je taky origo brzdovej válec,takže aspoň taky od ATE.
R19 PhII 1.8 66kW
To sis to blbe vysvetlil.KUNAX píše:Já teda nevim,tady hodě lidí píše,že prostě starej Renault špatně brzdí a že jsou s tim smířeni.To snad ne.Přeci i u starého auta lze docílit toho aby brzdilo jako nové.
Vety starej Renault "spatne" brzdi (ve smyslu "je nutne mu slapnout na krk celkem fest") a starej Renault brzdi stejne jako kdyz byl novej se navzajem nijak nevylucuji.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
-
- Junior member
- Příspěvky: 115
- Registrován: stř zář 12, 2007 07:49
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
kmarty
Aha Tak to jo. No já si nemyslim,že R19ky obecně blbě brzděj. Je fakt,že jsem nikdy neměl nový auto,takže nemůžu srovnávat. A taky věřim tomu že o něco hůř brzděj ty s plnejma kotoučema.
R19 PhII 1.8 66kW
Ja mel R19 s plnejma kotoucema (verze 54kW a bez ABS) a za tu dobu co jsem ji mel jsem si na brzdy nijak nestezoval. Proste kdyz jsem to potreboval zaslajfovat, tak jsem vedel ze se do toho musim fakt oprit.
Mozna je to jen muj dojem, ale prislo mi ze se mi i lip davkuji. Minimalne jsem dokazal brzdit tak, ze jsem kola udrzel v lehounkym prokluzu (a presto se tocily). To u MeganeII nesvedu.
U MeganeII jsem si musel tezce zvykat ze na brzdu se slape temer stejnou silou jako na plyn. Jako kdyby cely brzdy byly staveny na rezim kde se po ridici jen pozaduje aby to zahamtl naplno (de facto jen urcil ze se bude brzdit) a o zbytek se postara ABS.
Mozna je to jen muj dojem, ale prislo mi ze se mi i lip davkuji. Minimalne jsem dokazal brzdit tak, ze jsem kola udrzel v lehounkym prokluzu (a presto se tocily). To u MeganeII nesvedu.
U MeganeII jsem si musel tezce zvykat ze na brzdu se slape temer stejnou silou jako na plyn. Jako kdyby cely brzdy byly staveny na rezim kde se po ridici jen pozaduje aby to zahamtl naplno (de facto jen urcil ze se bude brzdit) a o zbytek se postara ABS.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
To dělá ten brzdový asistent. Nástup je excelentní a v ten moment máš někoho v kufru (v mém případě Fábii). Potom ale zabere ABS a účinek jde dolů. Osvědčilo se mi brzdu povolit a pak už je pedál tvrdší a dá se lépe regulovat. Myslím ale, že vývoj zde neskončí a pořád je co zdokonalovat.kmarty píše:Mozna je to jen muj dojem, ale prislo mi ze se mi i lip davkuji. Minimalne jsem dokazal brzdit tak, ze jsem kola udrzel v lehounkym prokluzu (a presto se tocily). To u MeganeII nesvedu.
U MeganeII jsem si musel tezce zvykat ze na brzdu se slape temer stejnou silou jako na plyn. Jako kdyby cely brzdy byly staveny na rezim kde se po ridici jen pozaduje aby to zahamtl naplno (de facto jen urcil ze se bude brzdit) a o zbytek se postara ABS.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Toho nemyslim, toho uz jsem 2x zazil a to je tuplem zazitek. U nej jsem mel i pocit ze se ten pedal snad uplne propadne.wc píše:To dělá ten brzdový asistent.
Myslim normalni brzdeni, ktery mi prijde citem na brzdovym pedalu podobne jako u pneumatickych brzd. A taky o tom, ze kdyz mi jednou spadla noha na brzdu (proste jsem ji v ty pomalou sunouci kolone uz neudrzel zvedlou a myslel jsem si ze si muzu dovolit tu nohu o brzdovy pedla oprit ), resp. spicka boty pac patu jsem mel normalne oprenou o podlahu, tak vysledkem bylo zakviknuti kol (to je blbe popsany, proste se to auto zhouplo jak kdybych na ten pedal fakt slusne slapl).
Ja nevim jak to popsat, ale zatimco u R19 jsem si pri brzdeni nohu na brzdovy pedal mohl polozit a brzdil jsem silou seslapu na pedal, u MeganeII musim porad i behem brzdeni davat noze "kontra" (stejne jako u plynoveho pedalu), protoze vlastni vahou to dokaze zaslajfovat.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Mam na mysli (polo)strojni vzduchove brzdy kde brzdovy pedal ovlada vzduchovy ventil (t.j. zpetna vazba do pedalu je nulova).
Priznam se ze jsem s nimi jeste nebrzdil, ale z mnoha stran jsem dostal popis cituji:
Priznam se ze jsem s nimi jeste nebrzdil, ale z mnoha stran jsem dostal popis cituji:
jako kdyz slapes do sracek
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
HAHAHHA...Marty by měl přestat posilovat nohy
No, mě se brzdy megana II moc líbí, sedí docela k tomu autu, které je v podstatě nesportovní - spíše pohodlené a i holkám se s ním dobře jezdí...
Jsou ostré, asistent zajístí supernástup a nemusím se tak bát, že někdo přede mnou hodí šlajfu a já teprve začnu vyvíjet sílu...To už je pozdě.
Fakt je ten, že některé vozy dávkují více silou - zřejmě i devatenáctka, v M II je trošku i ta dráha. nemyslím, že je to horší, je to jen jiné.
S R19 jsem jezdil a nebrzdila vůbec špatně, možná i líp než moje R 21.
S novými brzdami na M II, L II a pod. se to ale nedá srovnávat... mezi tím je 10 let vývoje.
wecka
No, mě se brzdy megana II moc líbí, sedí docela k tomu autu, které je v podstatě nesportovní - spíše pohodlené a i holkám se s ním dobře jezdí...
Jsou ostré, asistent zajístí supernástup a nemusím se tak bát, že někdo přede mnou hodí šlajfu a já teprve začnu vyvíjet sílu...To už je pozdě.
Fakt je ten, že některé vozy dávkují více silou - zřejmě i devatenáctka, v M II je trošku i ta dráha. nemyslím, že je to horší, je to jen jiné.
S R19 jsem jezdil a nebrzdila vůbec špatně, možná i líp než moje R 21.
S novými brzdami na M II, L II a pod. se to ale nedá srovnávat... mezi tím je 10 let vývoje.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
a nesel by dat posilovac z megana do 19ctky ?kmarty píše:Mozna to neni ono, ale co si pamatuju, tak mi R19 taky nebrzdila nijak zostra. Pokud jsem chtel jo fakt brzdit, tak to skorem znamenalo zaprit se mezi sedacku a brzdovy pedal. Ale obecne vzato mi ty brzdy prisly normalni a i na STK, na valcich se chovaly zpusobne.
Nejhorsi bylo presednuti z R19 do MeganeII, kde jsem asi prvni mesic pri kazdem zabrzdeni libal volant.
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 839
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 768
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Tiež sa nám vála doma jedna R19 1.8 65kW 4x kotúč ABS a tiež to brzdí tak trochu zvláštne... Nakolko bola strelená torzná tyč vzadu a menila sa celá naprava tak sú tam nové trubky, hadice, je tam aj rozdelovač brzdného úcinku a po odvzdušnení to isté. Ale pod nádržkou na brzd. kvapalinu som zbadal že sú ešte dalšie odvzdušnovaky, k čomu ??? Pri zošlapnutí brzdy na mieste, to trochu zavrní a pedál zíde o niečo nižšie (2-3cm) aj pri opakovanom stláčaní... Inak zadné trubky som kupoval na Favorit za sprostých 3,90€ - 160Sk, nové lanká ručnej brzdy, zo zlavou 2 x 14€ origo ATE
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
- koldoc
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř kvě 07, 2008 12:49
- Bydliště: SK-KK
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,
tiež problém s mäkkou brzdou - potom čo mi v servise menili brzdovku - (Scenic so všetkými kotúčmi) - je pedál treba zošliapnuť oveľa hlbšie aby začal brzdiť - údajne to odvzdušňovali pomocou diagnostiky.. predtým stačilo zošliapnuť trošku a brzdilo to OK, neviem, či je to zle odvzdušnené, alebo je problém inde? - podozrievam ešte posilňovač brzd, lebo keď boli posledne v zime mrazy okolo -20°C, brzda sa chovala podobne, ale po 2-3 zošliapnutiach už brzdila normálne a po oteplení taktiež..
okrem toho keď som potom menil letné kolesá, všimol som si že predné kolesá pri pretáčaní trochu i šúchajú - jedna strana mierne viac... vraj je to normálne - je to pravda?
vďaka vopred za radu
tiež problém s mäkkou brzdou - potom čo mi v servise menili brzdovku - (Scenic so všetkými kotúčmi) - je pedál treba zošliapnuť oveľa hlbšie aby začal brzdiť - údajne to odvzdušňovali pomocou diagnostiky.. predtým stačilo zošliapnuť trošku a brzdilo to OK, neviem, či je to zle odvzdušnené, alebo je problém inde? - podozrievam ešte posilňovač brzd, lebo keď boli posledne v zime mrazy okolo -20°C, brzda sa chovala podobne, ale po 2-3 zošliapnutiach už brzdila normálne a po oteplení taktiež..
okrem toho keď som potom menil letné kolesá, všimol som si že predné kolesá pri pretáčaní trochu i šúchajú - jedna strana mierne viac... vraj je to normálne - je to pravda?
vďaka vopred za radu
Scenic 1,9dCi 2002
Re: R 19 Málo brzdí
Ahoj,jsem tady novej,R19 mám 16 let a od koupi brzdí zadní špatně.Odlehčovač brzd jsem nenašel,jinak bych ho vyhodil,na STK procházím se zavřením obou očí.Už jsem dělal vše až na posilovač.To jsem se dnes tady dočetl.tak vyzkouším.Jste tady fajn,díky za rady.
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv úno 08, 2024 21:24
Re: R 19 Málo brzdí
Mam 19tku 93 rocnik 1.8 81kw s bubnami.
Na STK som nepresiel,.lebo ze ovalita v ľavo a slaby brzdny účinok na oboch stranach a velky rozdiel medzi kolesami. Predne brzdy su ok, ak ked nie nejak.extra silné.
Rucna bola tiez biedna.
Auto som kupil a su tam nove bubny aj oblozenia.
Ručnú som nastavil podla návodu Jak na to. Vravim si krásne chyta rucna, tu bola chyba.
Prídem na opakovanu stk. Rucna chytala super, ale slaby brzdny ucinok pedalu, ovalita a tusim este vacsi rozdiel v brzdnej sile medzi kolesami. Valcek pekne chodi.
Kde môže byť chyba?
Ďakujem
Na STK som nepresiel,.lebo ze ovalita v ľavo a slaby brzdny účinok na oboch stranach a velky rozdiel medzi kolesami. Predne brzdy su ok, ak ked nie nejak.extra silné.
Rucna bola tiez biedna.
Auto som kupil a su tam nove bubny aj oblozenia.
Ručnú som nastavil podla návodu Jak na to. Vravim si krásne chyta rucna, tu bola chyba.
Prídem na opakovanu stk. Rucna chytala super, ale slaby brzdny ucinok pedalu, ovalita a tusim este vacsi rozdiel v brzdnej sile medzi kolesami. Valcek pekne chodi.
Kde môže byť chyba?
Ďakujem
Re: R 19 Málo brzdí
Pokud někdo před tebou měnil něco na brzdách, mohlo se stát nějaké zavzdušnění. Zkusil bych odvzdušnit a pak zkusit prošlápnout pedál bez běžícího motoru. Tak 1-2x to bude "do měkka", pak by měl výraně ztuhnout a hlavně by neměl dojet až na dno. Pokud ano, je někde vzduch / únik nebo protéká těsnění v některém válci (na brzdě nebo hlavní).
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv úno 08, 2024 21:24
Re: R 19 Málo brzdí
Moze byt vadny zatazovybregukator na zadnej naprave?
Mam problem zohnat nahradu. Uvazujem nad jeho odstranenim, len ako prepojim brzdove trubky....
Ďakujem za tipy
Mam problem zohnat nahradu. Uvazujem nad jeho odstranenim, len ako prepojim brzdove trubky....
Ďakujem za tipy
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host