výměna termostatu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

výměna termostatu

Příspěvek od czprava » pát bře 08, 2024 18:01

Odešel mi termostat, je buď pootevřený nebo otevřený.
Jde mi o to, zda je bezpodmínečně nutný odpouštět chladicí kapalinu dole u chladiče. Myslím tím, jestli by nestačilo vysát chl. kapalinu z nádobky?
Dále pak, jak se odvzdušňuje chl. systém, jestli tam je nějaký odvzdušňovák nebo se jen nechá vybublat při otevřené nádobce?
Děkuji za zkušenosti a rady.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
amater3
Senior member
Příspěvky: 1734
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: výměna termostatu

Příspěvek od amater3 » pát bře 08, 2024 20:41

K bodu 1.Porovnej hladinu kapaliny v nádržce s polohou termostatu a zjistíš že odsátí z nádržky nestačí.
K bodu 2.viewtopic.php?f=86&t=37785
:oops:
Naposledy upravil(a) amater3 dne ned bře 10, 2024 17:12, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023

Obrázek

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: výměna termostatu

Příspěvek od czprava » sob bře 09, 2024 15:30

Jo jasně, nádržka je výš, ale kdybych po jejím vyprázdnění odpojil její dolní výstup do Téčka, do něj strčil hadičku a odsál, dostal bych se hladinou pod termostat, si teda myslím ?????
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5557
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: výměna termostatu

Příspěvek od kotasekh » sob bře 09, 2024 16:02

A neni uz jednodussi to proste odpustit spodem? A nebo rovnou u toho termostatu? ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: výměna termostatu

Příspěvek od czprava » ned bře 10, 2024 13:36

No spodem je to samozřejmě jednodušší, ale já nejsem profi automechanik se zvedacím heverem a vytápěnou dílnou, dělám to na zemi před garáží, proto ty obezličky.
Nicméně s tím odpojením u termíku máš asi recht, odsaju nádobku, odpojím to u termíku a vymalováno. Dík za trk.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: výměna termostatu

Příspěvek od czprava » pon bře 11, 2024 19:13

Takže výměna provedena bez vypouštění na spodku chladiče.
Předpokládáme sundaný rezonátor sání a odmontovanou konzolku, kde je pružnou sponou držena hadice sání, hydrauliky a hadice z nádobky.
Postup: odsát nádobku, co to jde. Stačí na to 100ml výplachová stříkačka za 35 Kč z lékárny s kusem hadičky. My nádobku potom odmontovali, což jsou dvě matice. Odpojit horní i dolní hadici z nádobky.
Na spodní hadici napojit nějakou další (my použili starou hadici od pračky), která se prostrčí motorem pod auto a ven. Pak už jen stačí foukat do odpojené horní hadice.
O absenci chladící kapaliny v komoře termostatu se jednoduše lze přesvědčit povolením odvzdušňováku.
Povolit tři šrouby na domečku termostatu, vyměnit.
POZOR! Námi zakoupený termostat GATES po montáži při plnění TEKL !!!!!! Bez tlaku a tekl. Zjištěn menší průměr obvodového gumového těsnění, které pak nedoléhá po celém svém obvodu na vybrání v plastovém domečku. Poznat to lze tak, že když tam termostat s těsněním vložíte, měl by tam držet, neměl by být úplně volný.
Nevím ,jak to řeší ostatní, jestli to něčím podmazávají, ale my tam vrátili to původní těsnění.
Montáž v opačném sledu. Odvzdušnění už tu někde popsáno bylo, ale ve stručnosti: dolít přes nádobku při otevřeném odvzdušňováku, vyteče, utáhnout a pomalinku dolít do maxima. Nahodit, nezavírat nádobku, dolévat dle potřeby, cca 5-10 minut, zavřít nádobku a počkat, až sepne ventilátor.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10484
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: výměna termostatu

Příspěvek od krt.ecek » úte bře 12, 2024 19:02

ze zkušenosti bych nádobku ještě občas zkontroloval - časem se ještě kus vybublalo a dolíval jsem ;-)
ale uznávám, že jsem měl vypuštěné celé vozidlo v servisu... (a kamera nahrála jak odvzušňovali, takže ok, ale i tak po čase ještě kleslo)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: výměna termostatu

Příspěvek od czprava » úte bře 12, 2024 22:23

Ano, to jsem zapomněl, bo jsem to považoval za samozřejmost, je ale pravda, že ne pro každého. :lol:
Zrovna dnes ráno před jízdou jsem dolil, maličko si ještě vzala. Díky za doplnění.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: výměna termostatu

Příspěvek od czprava » stř bře 13, 2024 18:58

Nedalo mi to a vyjmutý termostat jsem podrobil testu v hrníčku s vařící vodou. Tu jsem tam nalil z rychlovarky.
Otevřel se, tak zhruba 3-4 mm a postupně jak chladla voda v hrníčku, se zavíral.
Nevím, jestli se má tak málo otevřít, zatím jsem nenašel žádnou informaci o tomto na netu.
Když se zavřel, tak při pohledu do nebe skrz těsnící kroužek prosvítalo světlo, špatně to doléhalo.

Co mi to vlastně dělalo, že jsem ho měnil: provozní teplota při jízdě se vyšplhala sotva na dvě čárky, při sjíždění z dlouhého kopce šla teplota klidně na jeden dílek. Samozřejmě to blbě topilo. Na volnoběh se to nakonec vždy aspoň na tu třetí čárku dostalo po delší době, logicky.

Čekal bych teda, že bude termostat trvale otevřen, ale technicky mě to nedává smysl. Je tam většinou parafín, který mění s teplotou skupenství a objem. Když otevírá, zkapalňuje, takže by zůstal kapalný s klesající teplotou je asi hloupost. Tedy smysl by mi dávalo, že mu stačí sebemenší netěsnost a už se to chová jako by byl otevřený.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů