LPG - Fluence

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
suchyyy
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 03, 2017 17:19

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od suchyyy » pon zář 23, 2019 14:44

Ohledně odvzdušnění jsem si to také myslel. Zatím jsem nalezl jen jeden odvzdušňovací šroub u termostatu, ale ten mám nepřístupný, kvůli namontovanému LPG a nádobce na aditivum. Pak jsem četl zde na fóru, že je druhý odvzdušňovák nad motorem směrem u řidiče. Na ten se podívám dnes až pojedu z práce. Našel jsem to zde na fóru u Megane III "...odvdušňovák na topení je na hadici nad motorem směrem do kabiny před řidičem. Na termostatu je to šroubek na tělese termostatu."

Ještě jedna informace. Zkoušel jsem jet na benzín. Teplota kolísala také ale méně často. Poté jsem zkoušel úplně vypnout topení a ventilaci, ale jel jsem na LPG. Teplota chladicí kapaliny také kolísala, ale opět méně často.

Dokonce jsem zkoušel hledat také na zahraničních fórech a nalezl jsem toto ohledně Meganu II:
"I had this problem before - temperature guage dropping off and then returning to normal at random. Garage replaced coolant temperature sensor once and it seemed to solve the problem. However, almost a year later and the same thing started to happen again! Went into dealers twice but no faults showed. So, decided to have a look myself. Removed electrical connector and found green corrosion. Brushed it off and sprayed WD40 into both sensor and plug and re-attached. All has been fine for a month now. Worth a look if you're still experiencing similar problems."

Zkontroluji tedy konektor teplotního čidla, pokud se k němu tedy dostanu přes nainstalovaný LPG systém. Jakože spíše nedostanu.

Zatím díky za tipy. Vyzkouším.
Renault Fluence Ph2, 1.6 16V K4M v838 82 kW, EURO 5, r. v. 2015, koupeno nové.
Přestavba na LPG 4/2019 v cca 33 000 km. Systém BRC Seq32, elektronická tlaková aditivace ventilů ERC před LPG vstřiky kvůli převládajícím jízdám po dálnici. Přívstřik benzínu od cca 3850+ ot/min.
Spotřeba BA: průměr z dotankování 6,6 l/100 km za celých 33 000 km (90 % okresky).
Spotřeba LPG po přestavbě: průměr z dotankování 8,35 l/100 km (70 % dálnice, 20 % okresky, 10 % město).

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » pon zář 23, 2019 16:51

Ten co mi dělal LPG mi říkal že pokud budu chtít odvzdusnit, tak mám povolit tu tenkou černou hadicku, co mi jde z vrchu do nádoby chladící kapaliny a pak nastartovat motor. Pokus by ti zní vytekala voda, lij to do nějaké nádoby a potom to vlej zpátky.Nevím jestli jsi mě pochopil. Ta hadicka jde vrchem nad ventilátorem jak je čelní maska.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

suchyyy
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 03, 2017 17:19

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od suchyyy » úte zář 24, 2019 07:30

Tak jsem zkoušel odvzdušnit oběma šrouby. U hadice nad motorem vedoucí k řidiči a u termostatu. Nakonec jsem se k tomu šroubu u termostatu dostal. Tekla jen chladicí kapalina. Z té černé tenké hadičky mi také teče normálně chladicí kapalina do nádoby, ale mohl bych jí zkusít odpojit a odvzdušnit.
Vyzkoušel jsem odpojit konektor teplotního čidla, jestli není zkorodovaný. Nebyl.
Vypadá to, že tedy budu muset nakonec na autě nechat vyměnit termostat. Bude se k němu přes LPG systém skvěle dostávat.
Stejně mi je divné, že problémy začaly po instalaci LPG (možná že spíše až pár dní nato, po tom vytečení chladicí kapaliny, když mi technici v LPG servisu při instalaci střihli hadice při utahování svorek u hadic).
Jsem člověk, který auto celkem poslouchá a sleduje změny, kontrolky, motor. Takže s jistotou vím, že před montáží LPG se toto nedělo.
Nakonec 1400 Kč za nový termostat mi nepřijde jako brutálně drahé, ale spíše se více bojím kolik bude stát práce za výměnu.
Renault Fluence Ph2, 1.6 16V K4M v838 82 kW, EURO 5, r. v. 2015, koupeno nové.
Přestavba na LPG 4/2019 v cca 33 000 km. Systém BRC Seq32, elektronická tlaková aditivace ventilů ERC před LPG vstřiky kvůli převládajícím jízdám po dálnici. Přívstřik benzínu od cca 3850+ ot/min.
Spotřeba BA: průměr z dotankování 6,6 l/100 km za celých 33 000 km (90 % okresky).
Spotřeba LPG po přestavbě: průměr z dotankování 8,35 l/100 km (70 % dálnice, 20 % okresky, 10 % město).

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » úte zář 24, 2019 08:15

No pokud to dáš do autorizovaného servisu, tak práce bude stát počítám kolem 1500 Kč.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

jbush
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob kvě 04, 2013 15:11

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od jbush » úte říj 08, 2019 13:18

Podle mne tam bude vzduchová bublina. Skus odvzdušnit podle návodu. Otevřené plnící hrdlo chladící kapaliny a nechat běžet motor cca 10 minut na volnoběh. U mne to fungovalo. Mám LPG 6 let, najeto 200 000 km na LPG Magic 4 naprosto bez problémů.

suchyyy
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 03, 2017 17:19

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od suchyyy » čtv lis 07, 2019 15:41

Tak jsem byl o víkendu měnit letní gumy za zimní a zeptal jsem se svého dobrého servisáka (specialisty na Renaulty) na to kolísání teploty a vysvětlil mu problém, jako zde na fóru. Prý takhle se projevuje špatný termostat. Když se dozvěděl, že mi navíc vytekla chladicí kapalina, tak říkal, že to je už pak jasné a že se tím poškodil termostat. Doporučil taktéž termostat Behr. Jsem objednán na servis, ale bude až v lednu. Tak poté snad poreferuji, jestli nezapomenu.
A chladicí systém u mého auta (a počítám, že i u dalších nových Renaultů) se prý odvzdušňuje sám a netřeba ho odvzdušnovat ručně přes šrouby.
Renault Fluence Ph2, 1.6 16V K4M v838 82 kW, EURO 5, r. v. 2015, koupeno nové.
Přestavba na LPG 4/2019 v cca 33 000 km. Systém BRC Seq32, elektronická tlaková aditivace ventilů ERC před LPG vstřiky kvůli převládajícím jízdám po dálnici. Přívstřik benzínu od cca 3850+ ot/min.
Spotřeba BA: průměr z dotankování 6,6 l/100 km za celých 33 000 km (90 % okresky).
Spotřeba LPG po přestavbě: průměr z dotankování 8,35 l/100 km (70 % dálnice, 20 % okresky, 10 % město).

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » čtv lis 07, 2019 16:37

To si děláš kozy? Až v lednu? Co to jsou za služby. A to jako ted nebudeš jezdit, nebo jak?
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

suchyyy
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 03, 2017 17:19

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od suchyyy » pát lis 08, 2019 07:08

Mají holt plno. Jsou v okrese známí tím, že opravují kvalitně Renaulty a za lepší cenu než v autorizáku. Navíc v autorizáku, kde jsem auto kupoval, mi nebyli schopni opravit tekoucí olej z motoru ani nezařaditelný 5. převodový stupeň. Šlo to přes zuby jak na V3S bez synchronu. V tomto specializovaném servisu mi vyřešili vše během chvilky. Paradoxně to nebyly ani závady, ale chyby při montáži auta na lince (špatně utažené šrouby ventilového víka a málo oleje v převodovce). Ale tyto chyby při montáži celkově omezovaly používání auta. Hlavně ta nezařaditelná pětka.
Jezdit s autem budu. Jezdil jsem s ním od té doby, co se to stalo, pár měsíců. Ptal jsem se svého servisáka, jestli mi to má nějak poškodit motor. Prý nepoškodí. Že budu mít maximálně horší spotřebu (což mně se zdá, že mám spotřebu na LPG při dálniční jízdě v pořádku). Ale do autorizáku už mě nikdo nedostane.
Renault Fluence Ph2, 1.6 16V K4M v838 82 kW, EURO 5, r. v. 2015, koupeno nové.
Přestavba na LPG 4/2019 v cca 33 000 km. Systém BRC Seq32, elektronická tlaková aditivace ventilů ERC před LPG vstřiky kvůli převládajícím jízdám po dálnici. Přívstřik benzínu od cca 3850+ ot/min.
Spotřeba BA: průměr z dotankování 6,6 l/100 km za celých 33 000 km (90 % okresky).
Spotřeba LPG po přestavbě: průměr z dotankování 8,35 l/100 km (70 % dálnice, 20 % okresky, 10 % město).

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » pát lis 08, 2019 18:13

Tak ti držím palce ať ti to dobře dopadne. Do autorizáku jsem jezdil jen první 3 roky a to na garančky. :( Na 4 už jsem nešel.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od RomanB74 » úte říj 20, 2020 20:35

Zdravím pánové (a případně i dámy). Jen se podělím o zkušenost s revizí LPG na svém FLU 1.6 (K4M).
V autě je toroidní nádrž 65l, LPG nechal dělat otec a chtěl tam co největší nádrž, OK. Auto otec koupil v prosinci 2011 už předělané na LPG, technická a revize tak byly dělány vždy v tom prosinci - postupně na konci listopadu.
Loni jsem byl jako nový majitel vozu po otci poprvé na STK a revizi plynu, výsledek mne docela "šoknul":
- na nádrži je vyražena expirace 9/2021 takže uvedená expirace 12/2021 byla špatně zapsaná (ok, letošní revizi jsem posunul na září, stejně budu příští rok nádrž měnit)
- (nesouvisí s LPG) na autě byly 9 let ALU disky se špatným ET, dostal jsem na STK "kartáč" ať tam s těmi disky už nejezdím (vyřešeno koupením typového listu a zápisem do TP)

a letos, šok číslo 2:
toroidní nádrž 65l má výšku 240-250mm ALE, multiventil je na 220mm, revizní technik se mne ptá kolik tankuji do prázdné nádrže...
prostě nějakej mamlas co to montoval (v Brně), vrazil do nádrže multiventil, jehož nasávací trubička je krátká a v nádrži zůstává nevyčerpatelných asi 15-18 litrů LPG. Nemaje do pořízení auta zkušenosti s provozem na LPG, trochu mi tankování do "jakoby prázdné nádrže" vrtalo hlavou, ale nemaje statisícový nájezd za rok, jsem to nijak neřešil a až letos jsem se na to chtěl zeptat při revizi (technik, pan Andrle byl rychlejší).

Je to jen taková obecná informace pro ty z vás, kterým se nezdá natankované množství nebo dojezd na jedno natankování, případně si nejste jisti kdy musíte nádrž měnit. Pro tu jistotu a klid v duši, zeptejte se svého revizáka zda je všechno jak má být = expirace, spasování dílů, svorky na hadičkách atd.
Věřím tomu, že kdybych na revizi nezajel tam kam jsem zajel, tak by se na špatně uvedenou expiraci nádrže a nevhodný multiventil přišlo bůhví kdy - zda-li vůbec.

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od RomanB74 » pon lis 07, 2022 19:19

Dovolím si sem napsat výsledek testu ve věci "dojezdu" mého vozu vybaveného LPG. Zkusil jsem z osobní zvědavosti získat alespoň přibližnou odpověď na otázku, jak daleko bych dojel s plným natankováním obou nádrží.

A začalo to po návratu z dovolené na Šumavě, kdy jsem zjišťoval hrubé provozní náklady na dovolenou tím, že jsem doplnil jak benzín, tak LPG. Tedy stav "0" a může se měřit, respektive jezdit, dokud motor nezhasne. Nutno podotknout, že většinu cest budu v testu absolvovat v režimu "do práce z práce (25km) + nějaké nákupy + jednou týdně na chalupu (90km) + párkrát do měsíce na brigádu u ČS Shell (~30km)", takže víceméně takový městský kombi provoz, žádné ultra dálkové trasy - tam by byl celkový dojezd jistě o něco zajímavější.

12.9. po návratu z dovolené tedy dotankováno, stav nádrží:
47L LPG (toroidní nádrž 65L, ale vejde se jen 47L)
hlavní nádrž "plná" - co se vešlo do 60L nádrže, N95 obyčejný.

Pár technických dat:
vůz Renault Fluence Exception, r.v. 2011, najeto 73.xxx km, motor 1.6 K4M 81kW, LPG Tartarini
do 24.9. na voze letní pneu z jara 2022, Nexen N'Blue 205/60 R16
od 24.9. na voze nové univerzály SAVA AllWeather 205/60 R16


V období od 13.9. do 2.10. provoz jen na LPG + samozřejmě nějaký benzín na start, než se motor přepne na LPG (cca 40 studených + 10 teplých startů ve zmíněném období).

2.10.    LPG dochází při návratu z chalupy kousek od domu, stav (trasového) počítadla 672 km, LPG vyjeto (47 litrů / 6,72 stokilometrů = 6,99L LPG/km), další provoz na N95. Po zastavení uzavírám dávkovač lubrikantu pro ochranu ventilů. LPG vyjeto úplně "do dna", po manuálním přepnutí na LPG se vypíná prakticky okamžitě.

22.10.    stav tacho ~1.430 km, při odjezdu na chalupu se rozsvítila kontrolka rezervy, dojezd tuším bude maximálně do 100km.
25.10.    stav tacho 1.514 km = konec experimentu, motor ještě jede, necuká, ale nemám nervy na to ježdění s "hladovým okem". Možná bych najel ještě 30km, 50km nebo možná jen 5km, to už nehraje takovou roli. Auto zvládlo 1500 km v kombi provozu. Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 6,6L/100km (ale myslím, že trochu kecá).

Hrubé náklady:

47L LPG za 822,50 Kč (17,50Kč/L) na 672 km, průměr 1,23 Kč/km + lubrikace ventilů = 1,33 Kč/km celkem.

vyjeto 58L N95, tankováno u Globusu za 2.230,- (38,50Kč/L) na 842 km, průměr 2,65Kč/km

Celkem všechno palivo a lubrikant (LPG GasLube) za 3.123,- Kč na 1.514 km = průměr 2,07Kč/km

Auto jsem koupil ojeté, sedm let staré (na přelomu 2018/19) s najetými 42tkm. Cena nového vozu včetně LPG přestavby byla tehdy cca 332.000 Kč (auto kupoval můj otec).

Provoz na LPG má svá pro i proti, nicméně zatím - díky přijatelné ceně, jsem za tuto alternativu celkem rád.



Hezký podzim, přátelé!

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti